Bucuresti punkt Bonn, emisiune HotNews.ro-DW

VIDEO AUDIO Ovidiu Nicolescu: In Romania, trei sferturi dintre patroni nu au niciun fel de cunostinte manageriale

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 10 aprilie 2009, 17:00 Economie | Companii

Ovidiu Nicolescu, presedintele Consiliului National pentru IMM-uri, a declarat, in emisiunea "Bucuresti punkt Bonn", realizata de HotNews.ro si Deutsche Welle, ca intentia guvernantilor de a introduce noi taxe si impozite este o greseala, intr-o perioada de criza.
Nicolescu apreciaza ca soarta firmelor mici din Romania, intr-o asemenea situatie, va fi decisa de calitatile manageriale ale patronilor, insa a precizat ca acestea lipsesc in cele mai multe dintre cazuri.

Emisiunea Bucuresti punkt Bonn este difuzata in fiecare vineri, de la ora 17.00, pe frecventele Deutsche Welle si pe HotNews.ro

Inregistrarea emisiunii a fost precedata de o intalnire online pe care o puteti urmari integral aici.

Asculta emisiunea "Bucuresti punkt Bonn"



Ovidiu Nicolescu despre calitatile si cunosctintele patronilor din Romania



Fragmente din declaratiile din emisiune
  • In perioada de criza taxele si impozitele nu trebuie sa creasca, pentru ca duc la blocaje in lant
  • Cheia supravietuirii unei firme este un management profesionist; din pacate in Romania trei sferturi dintre intreprinzatori nu au nici o pregatire manageriala, iar 2/3 nu au urmat un curs de specialitate
  • Cei mai multi intreptinzatori "conduc dupa talent"
  • Pe plan mondial virful crizei se va simti in perioada iunie -iulie
  • Pentru Romania se pare ca efectul  maxime al crizei va fi in toamna, iar la inceputul anului viitor este posibila o relansare economica
  • Acordul cu FMI ne confera o certitudine: Romania nu va intra in colaps financiar, iar statul va deveni un furnizor de resurse pentru economie
  • Ratingul de tara al Romaniei va creste, cu siguranta, in perioada urmatoare; prestigiul si atractivitatea sa vor creste
  • Acordul cu FMI are si o serie de dezavantaje: va costa foarte mult. Nimeni nu vorbeste de costuri
  • Trebuie remarcat ca in nici o tara in care FMI a intervenit nu s-au inregistrat performante economice, ci numai s-a salvat de la colaps
  • Vor fi impuse si o serie intreaga de restrictii si nu toate vor fi cele mai bune solutii pentru Romania
  • Fondul Monetar International nu este un specialist pe problemele Romaniei, retetele pe care le da el - bune in general - nu inseamna ca intotdeauna sunt cele mai bune la conditiile noastre
  • E necesar ca Guvernul, impreuna cu comunitatiile de afaceri si reprezentatii sindicatelor sa stabileasca foarte clar destinatiile acestui imprumut si mai ales obiectivele concrete pe care si le propune
  • Trebuie sa fie facut un program complet de implementare; exista pericolul ca banii sa stea undeva sa genereze costuri, asa cum stau banii de la fondurile structurale
  • Trebuie introdus un mecanism de monitorizare a implementarii acestui program; banii care se primesc de la Fond trebuie sa coste cat mai putin si sa genereze efecte cat mai mari


Nicolescu despre impozitul forfetar



Nicolescu despre avantajele si dezavantajele acordului cu FMI



Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

4375 vizualizari

  • 0 (14 voturi)    
    CORECT/ (Vineri, 10 aprilie 2009, 18:42)

    Cela [utilizator]

    Aveti dreptate treisferturi din patroniii din Romania nu stiu decit sa profite de munca angajatilor pt. a-si face ei avere . Nimeni nu gindeste pe termen lung. Orice investitie fac (daca fac!!!) urmaresc sa o recupereze foarte rapid. Iar acest impozit -in unele cazuri - chiar trebuie . Pt.ca se trec pe cheltuieli o gramada de prostii ca sa nu ramina profit si deci sa nu se plateasca impozit . Vorbesc doar de cei care au peste 12000 Euro incasari venituri , Cei care desfasoara activitati mai mici oricum au altfel de sistem de impozitare .
    • -1 (5 voturi)    
      ? (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 13:39)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Cela

      profita si tu! cine te opreste?! mai vorbim dupa ce ai "profitat"
  • -2 (6 voturi)    
    anti impozit forfetar - flashmob (Vineri, 10 aprilie 2009, 18:50)

    ginel [anonim]

    Data Sambata 11 Aprilie.

    1. Ora 10.50. strangerea la statia de metrou piata Victoriei iesirea dinspre Aviatorilor
    2. Ora 11.00. Incepem sa ne plimbam prin fata guvernului, inspre cladirea Orange. Nu traversam
    La prima trecere pe jos lasam monede mici si multe, poate se satura asa.
    3. Ora 11.10. Plecam la casele noastre dar nu inainte de a ne strange monedele pentru a nu face mizerie.

    Va rog nu uitati sa purtati haine albe sau deschise la culoare.
    Totul se va petrece in liniste si nu vor exista lozinci de nici un tip.

    http://antiimpozit.blogspot.com/
  • +10 (10 voturi)    
    corect! (Vineri, 10 aprilie 2009, 23:18)

    donache [anonim]

    in Romania trei sferturi dintre intreprinzatori nu au nici o pregatire manageriala, iar 2/3 nu au urmat un curs de specialitate

    boala cronica a firmelor din RO...
  • +7 (9 voturi)    
    Completare (Vineri, 10 aprilie 2009, 23:33)

    Nikiadis [anonim]

    Si nici 50% dintre "managerii" din Romania nu aucunostinte manageriale
    • +1 (3 voturi)    
      :)) (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 13:42)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Nikiadis

      asta-i buna! si nici aia de la ORC nu au habar de ce au de facut, sunt doar un obstacol in plus. Cand mi-am facut eu firma era o singura doamna care stia ce face p-acolo.
  • +4 (8 voturi)    
    Adevarat ... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 0:48)

    www.marketingimm.ro [utilizator]

    "Ovidiu Nicolescu: In Romania, trei sferturi dintre patroni nu au niciun fel de cunostinte manageriale"

    Nu avem cultura manageriala.
    Nu avem Universitati competente.

    Pana la criza nici nu am simtit, ca avem nevoie de asa ceva, pt. ca fost foarte usor, ca sa facem bani fara organizara, fara marketing, fara HR etc.
    • +2 (8 voturi)    
      Pt ca te-au avut profesor pe tine (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 3:53)

      Student ASE [anonim] i-a raspuns lui www.marketingimm.ro

      Mi-ai fist profesor in 1997 si 1999 si luai $500 ca sa treci studentii in restante.
      Stilul de predare al Prof. Nicolescu:
      -de invatat pe de rost o carte de 500 pagini, si examen oral cu el, si tocilarii luau 10.
      Plus ca toata cartea trebuia sa aiba 150 de pagini si era OK, dar a bagat burtologie ca la Congresul al XIX-lea si a facut-o de 500.
      Cazuri practice 0!

      Pleaca mah!
      • 0 (2 voturi)    
        =))))))))) (Luni, 13 aprilie 2009, 9:23)

        paulmateescu [utilizator] i-a raspuns lui Student ASE

        Pai la un ministru de finante cu o firma in executare silita pentru neplata datoriilor de stat ne putem astepta si la un astfel de domn care ne da sfaturi, nu?

        Din ce in ce mai amuzant...
      • 0 (0 voturi)    
        Cu totul de acord legat de cele scrise Student ASE (Miercuri, 17 iunie 2009, 23:45)

        Alt Student [anonim] i-a raspuns lui Student ASE

        Adevarat,
        Ne pune sa tocim din cartile lui infecte care au cate 400 de pagini si al carei continut poate fi scris intr-o forma mult simpla si sa ocupe doar 200 de pagini. La un anumit subiect de "management comparat" profesorul de seminar ne-a zis ca nici nu are rost sa il invatam ca ne pica. Poate ca o fi el bun ca presedinte la CNIPMMR dar ca profesor il urasc, e praf, nu ramanem cu nimic practic. Am avut de tradus niste pagini dintr-o carte straina de Management Operational si mi-era mai mare dragul sa o citesc fata de cartile "distinsilor" nostri profesori de la Management.
        Ca sa nu mai zic ca ne baga pe gat notiunea de "intreprenoriat" cand in Romania s-a obisnuit sa se zica "antreprenoriat". Voi scrie pe un blog toate lucrurile bune si mai putin bune care se desfasoara in ziua de azi in facultatea de Management Economic de la ASE.
    • +7 (9 voturi)    
      completare (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 8:41)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui www.marketingimm.ro

      Nu avem profesori de management competenti. Si cei care cica sunt competenti nu prea vin la cursuri.....
  • +4 (4 voturi)    
    antiimpozit (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 7:24)

    popa [anonim]

    Ce se mai poate face?
    Trimis cel putin un om in somaj sau trecut pe program minim de lucru de cel mult 2ore astfel incit sa scada CAS si restul contributiilor.
    Firmele cu cifra de afaceri 0 si care nu au activitate sa se suspende.Se face usor si fara costuri mari la ONRC si apoi Finanate.Sa le aratam ca noi cei mici dar multi putem concedia mai multi oameni decit un Rompetrol sau Romtelecom cu pierderi si contracte cu statul
  • +6 (8 voturi)    
    "Cunostinte manageriale" my a$$! (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 8:52)

    Eu [anonim]

    Dar in SUA cam cati patroni au cunostinte manageriale? (si sa nu mentioneze cineva criza, ca n-are nicio legatura cu subiectul asta)

    Diferenta este ca acolo statul a inteles ca trebuie sa incurajeze orice initiativa economica si sa simplifice lucrurile la maximum. Daca un americam ar avea de completat tonele de hartii pe care le are de facut un roman, s-ar lasa pagubas.

    In orice caz, daca SUA sau orice alta tara avansata economic ar fi "beneficiat" de constrangerile economice, teroarea fiscala si "talentul" conducatorilor Romaniei, ar fi fost acum in ruine, nicidecum mari puteri...
  • +4 (6 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 9:27)

    owl [anonim]

    In general, "Manager" de succes in Rom insemna:

    1. venituri de la stat, din "licitatii"
    2. venituri din neplata tva (evaziune)
    3. rezistenta la controale dese
    4 shpaga la aia de la punctul 3 si alte autoritati
    etc.

    Daca imi spuneti o scoala de management care te invata astea....

    Concluzie: Si ce daca n-au "pregatire manageriala"?
  • +5 (5 voturi)    
    Optimism nejustificat... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 10:31)

    Weather [utilizator]

    Parerea mea e ca vreun sfert din ei nu stiu nici macar sa scrie/citeasca...
  • +3 (5 voturi)    
    manager (director) (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 10:34)

    Buhac [anonim]

    Stimate Domn ,
    Si pentru a afla lucrul asta ti-a trebuit 20 de ani si fonduri de la Bugetul de Stat ?
    GHeorghe Buhac
  • +3 (5 voturi)    
    CAM ... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 10:47)

    nety [anonim]

    ... hodoronc tronc aceasta afirmatie. Discutiile erau cum ii beleste guvernul pe micii intreprinzatori, iar noi le dam cu parul in cap (sa-i beleasca pentru ca nu au cultura manageriala)
  • 0 (4 voturi)    
    :)) (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 13:36)

    me [anonim]

    ca profesor e de 2 lei... tocesti din cartea lui iei nota mare
    • 0 (0 voturi)    
      ehe... (Miercuri, 13 mai 2009, 18:03)

      edwwward [utilizator] i-a raspuns lui me

      E de milioane nu de 2 lei.
      Voi nu invatati nimic si vreti note mari.

      Duceti-va la Spiru Haret.
      Am o colega care m-a solicitat ieri sa ii modific dimensiunea fontului intr-un document, pentru ca nu stia. Era acolo o lista de intrebari cu raspunsuri (A,B,C sau D). Am observat ca erau grile la materia Management comparat. Mi-a starnit curiozitatea si am intrebat-o din ce manuale mai invata lumea management azi.
      NU A STIUT SA-MI SPUNAAAA!!!!!!!
      Am intrabat-o daca invata dupa suport de curs si s-a uitat derutata la mine. Habar n-avea ce e ala. Ea invata pe de rost intrebari si litere.

      Asadar: "INVATATI, INVATATI SI IAR INVATATI"...
      Nu il admir pe cel ce a spus asta, dar mare dreptate avea.
  • +1 (1 vot)    
    mba (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 17:04)

    cristi [anonim]

    Am vazut cu totii la ce au folosit mba-urile din america. Bancile s-au comportat exemplar. Chiar si in industria automobilelor managerii au avut niste idei extraordinare. Bravo lor pentru tot ceea ce au realizat. Acum ca ironia s-a terminat cred ca ar fi cazul sa trecem de la o civilizatie axata pe profit la o civilizatie axata pe om. Deschideti ochii oameni (cu sau fara mba) buni si invatati despre comunicarea asertiva. Dupa aceea putem sa discutam si despre dezvoltare economica.
  • 0 (2 voturi)    
    marele profesor (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 20:08)

    Gruia [anonim]

    L-am avut pe tataie asta profesor la doctorat. Principalul lui talent este de a vorbi perioade lungi de timp fara a spune nimic. Cartile lui sunt scrise in acelasi stil...
    • +1 (1 vot)    
      profesore (Miercuri, 22 aprilie 2009, 8:52)

      domnica [anonim] i-a raspuns lui Gruia

      scoala romaneasca are foarte putina experenta in menegeriat multa teorie ,foarte multa teorie si practica de loc asa cum fac occidentalii de aceia experenta in arta conducerii este 0
  • 0 (2 voturi)    
    IERTARE! (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 20:18)

    CIOMBE [anonim]

    Cine e tampitu'? Cine il plateste? De ce ne otraviti ce astfel de specimene? A castigat vreodata bani dintr-o afacere in afara de a lua spaga?!
  • 0 (2 voturi)    
    in tema (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 21:47)

    Porky [anonim]

    dar tabla inmultiri o stiu ? e valabil si pentru smenari astia cu antiimpozitarea.
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Luni, 13 aprilie 2009, 9:27)

      paulmateescu [utilizator] i-a raspuns lui Porky

      Stiu si tabla inmultirii, dar mai ales stiu sa scrie cu doi de "i" ;)
  • +1 (3 voturi)    
    managetica (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 23:25)

    jeopsy [anonim]

    si cum se face ca imm-urile duc greul economiei, asa, fara multa scoala de management. hai, nu ne mai vindeti prostii!
  • 0 (2 voturi)    
    nea Nicolaescu IMM (Duminică, 12 aprilie 2009, 13:47)

    harry ploter [anonim]

    Nea Nicolaescu este vajnicul reprezentant al unui Consiliu national al IMM urilor de vre-o douaj'da ani .Nu se stie ezact cine l-a ales si pe cine reprezinta si mai ales Cine-L finanteaza.
    E cu curu in toate luntriile si vinde vorbe da colo colo.
    Pa la inceputuri cand se zicea ca Romania are prea multi ingineri si prea putini economisti,o fi avut si el vre un rolisor in comedie da nu prea l-a bagat nimeni in seama .
    Cu ce a ajutat asta IMMurile si ce a facut pentru ele nimeni nu stie.
    Nu credeti ca ar trebui sa mcam iasa la PENZIE?
  • 0 (0 voturi)    
    anchilozarea initiativei (Miercuri, 15 aprilie 2009, 22:08)

    Emil [anonim]

    L-am avut profesor la ASE. Este un om caruia ii place foarte mult sa fie ascultat si niciodata intrebat. Discursurile lui ma faceau sa ma gandesc la Adolf Hitler
  • +1 (3 voturi)    
    Ovidiu Niculescu - 3/4 din patroni n-au studii man (Joi, 16 aprilie 2009, 15:34)

    Marian Ionescu [anonim]

    El o fi doctor in managemant, dar fac pariu ca nu e instare sa conduca niciun un bussines in Piata Matache, si probabil ca la ASE- pana una alta - isi ia salariu ca bugetar din impozite incasate de la "analfabeti" care in practica sunt mai doctori decat el.

    P.S. Sa isi angajeze dl. Niculescu un corector - caci are cursul plin de greseli de ortografie si semantica. Cred ca a razbit cu pile, pt. ca la ASE sunt si multi profesori foarte buni.
  • +2 (2 voturi)    
    asa este (Vineri, 17 aprilie 2009, 8:51)

    acan [utilizator]

    da, asa este, multi nu au pregatire manageriala, ce s-o mai dam cotita. dar nici pretentii sa nu aibe altii, cand dragii nostri guveranti nu au nici o scoala. unii dintre noi macar am facut facultatea pe bune. macar unii patroni au afaceri bunicele, chiar "conducand dupa talent", dar pogealutza e varza, nici macar "ureche muzicala" nu are. afaaraaaa.
    www.miancenter.ro
  • 0 (0 voturi)    
    tabuul calitatii academice (Marţi, 21 aprilie 2009, 16:24)

    gigix [anonim]

    nu-ti trebuie o super-scoala sa fi un bun manager. liceul este super-suficient. feriti-va de tabuul calitatii academice. nu-i mare branza sa tii casa, sa tii de clienti, sa angajezi oameni buni cand ii gasesti.

    vointa, perseverenta, ambitia sunt mult mai importante.
    • +1 (1 vot)    
      depinde (Miercuri, 13 mai 2009, 18:14)

      edwwward [utilizator] i-a raspuns lui gigix

      Depinde de cat de mare iti este afacerea. Daca e mica talentul si bunul simt economic iti sunt suficiente. Daca cresti nu te mai descurci
  • -1 (1 vot)    
    bai ma lesi (Miercuri, 22 aprilie 2009, 20:21)

    Cristian [anonim]

    Domn' profesor de la ASE.. stai linistit ca nu mai vine nici dracu` la ASE sa faca management.. v-am fost student la Management, talentul nu e egal cu 0 in ce te priveste, este cu - in fatza.. esti anti-talent rau, mai bine te-ai lasa de profesorat si te-ai apuca de desenat.. ai dreptate.. multi nu au studii manageriale, pentru ca: NU EXISTA CADRE DIDACTICE CAPABILE... incapabilule care esti... Si totusi solutia stii care e ? mergem afara si invatzam de la altii, mult mai inteligenti ca tine si mai capabili dupa care ne intoarcem si ne facem business-uri sau le conducem pe ale gigantilor din afara...
    Sfat: impusca-te, odata e de-ajuns.. e criza si nu vrem risipa de munitie
    • 0 (0 voturi)    
      lasa-ne tu... (Miercuri, 13 mai 2009, 18:21)

      edwwward [utilizator] i-a raspuns lui Cristian

      Toti restantierii au ajuns sa scrie aici, sa refuleze si ei dupa atata chin.

      Problema este intradevar lipsa managementului profesionist. Sunt promovati cei care urla, tipa, penalizeaza, nu cei care ar sti sa elaboreze si sa implementeze o strategie, sa conceapa un plan de masuri organizatorice etc. Nu mai zic de nepotism...
  • 0 (0 voturi)    
    ov.nicolescu (Marţi, 9 martie 2010, 14:31)

    veroniq [anonim]

    ma mir foarte mult de comentariile rautacioase la adresa d-nului ov.nicolescu. eu sunt studenta la ase in prezent, intr-adevar cere k studentii sa invete, ceea ce mi se pare normal si eu ador sa il ascult si abia astept cursurile dansului si credeti-ma ca nu sunt singura. Eu cred ca este un om deosebit.
    • 0 (0 voturi)    
      Nicolescu (Miercuri, 17 martie 2010, 17:45)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui veroniq

      cred si eu ca parerile negative despre dl. profesor vin in partea restanterilor care nu sunt capabili sa inteleaga managementul ca stiinta.
      cred ca o firma mica, cu cativa angajati, poate fi condusa de un patron insa o firma medie sau mare nu poate fi condusa ara instrumente stiintifice. Chiar in cursurile lui Nicolescu apare clar distinctia intre intreprinzator si manager, iar Nicolescu ne spunea la curs (am facut managementul cu el acum vreo 10 ani) ca idealul este sa ai si spirit de antreprenor si cunsotinte manageriale (adica sa cunosti instrumente manageriale).
      pentru cei care nu au habar de diferenta intre patron si manager sa citeasca cursurile lui. Nu e rau sa fii patron- poti sa castigi si sa conduci o afacere bine mersi daca esti patron/inreprinzator bun, insa da ca ai avea si cunsotinte manageriale ai fii cel mai probabil si mai bun, iar in perioade dificile pentru economie te-a descurca mai bine.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri