Soferii de autocar vor putea conduce 12 zile consecutive incepand cu 2010

de A.B.     HotNews.ro
Joi, 23 aprilie 2009, 15:48 Economie | Companii

Operatorii de transport cu autocarul vor putea avea reduceri de costuri dupa decizia de joi a Parlamentului European, care a hotarat ca soferii de autocar vor putea conduce 12 zile consecutiv incepand cu 2010.

Daca pana acum era obligatoriu ca pentru calatorii mai lungi sa fie nevoie de minim doi soferi, noua regula adoptata de Parlamentul European - in a doua lectura, in codecizie cu Consiliul - prevede ca un sofer sa poata conduce maximum 12 zile consecutiv, daca este vorba despre doar o calatorie dus-intors.

Exista insa niste restrictii: este obligatoriu sa fie vorba despre o singura calatorie, iar perioadele de repaus sa fie mai lungi. Decizia se va aplica din 1 ianuarie 2010. Dupa 1 ianuarie 2014, in cazul in care perioada de sofat este cuprinsa intre orele 22:00 si 06:00, autocarul este prevazut cu mai multi soferi.

Conditii pentru firmele de transport rutier

Pentru a putea activa pe piata comuna, firmele de transport rutier trebuie sa indeplineasca trei conditii:
  • buna reputatie - statele membre ar trebui sa poata excepta de la examinare companiile care pot demonstra o experienta continua in gestionarea activitatilor de transport
  • capacitatea financiara
  • competenta profesionala
Companiile trebuie sa demonstreze ca detin capacitatea financiara in baza unor indicatori financiari cu privire la solvabilitatea pe termen scurt si a unei garantii bancare.

Pentru a asigura o competitie justa, companiile de transport trebuie sa detina un sediu intr-un centru operational. Aceasta prevedere este menita sa elimine fenomenul companiilor de tip "casuta postala".

Un registru electronic existent in fiecare stat membru va contine informatii cu privire la datele financiare ale firmei, sediu, managementul personalului sau incalcari precedente. Registrele statelor membre vor fi interconectate pana la 31 decembrie 2012, astfel incat ele sa poata fi consultate de autoritatea competenta a oricarui stat membru.

Buna reputatie a unei companii de transport implica lipsa oricarei condamnari penale sau sanctiuni, in special pentru incalcarea grava a reglementarilor comunitare din domeniul transportului rutier.

Traficul de droguri si fiinte umane se vor afla printre incalcarile grave. In cazul in care au avut loc incalcari grave care intra in responsabilitatea sa, acesta isi poate pierde autorizatia si nu va mai putea efectua aceasta activitate in cadrul UE.


Citeste mai multe despre   







  


1501 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Cred ca-i vorba de 12 ore (Joi, 23 aprilie 2009, 16:52)

    sofer [anonim]

    In nici un caz zile
    • 0 (0 voturi)    
      nu e nimic gresit (Joi, 23 aprilie 2009, 18:36)

      Anne-Marie Blajan [anonim] i-a raspuns lui sofer

      Este clar mentionat ca se aplica daca este vorba despre o singura calatorie, dus-intors. Daca ai fost in excursii cu autocarul, ai vazut ca existau cel putin doi soferi. Acum, daca excursia e mai scurta de 12 zile, nu mai e nevoie de doi, ci de unul.
  • 0 (0 voturi)    
    pai este gresit ... (Joi, 23 aprilie 2009, 21:06)

    sofer2 [anonim]

    Pai tinand cont ca prima cazare pe vest cu plecare din Bucuresti este la Budapesta mi se pare imposibil cu un sofer fie si cu 12 ore program....iar 12 zile consecutiv sa fim seriosi turismul extern cu turisti romani este un fel de cursa contra cronometru gen vizita in 4 orase pe zi sau plecarea din hotel la 8 cazarea la 22 sa fim seriosi astea's legi pentru vest nu pentru est
    Poate in 2100 cand avem autostrada gata ne incadram si noi in "UE" si la capitolul transporturi
    • 0 (0 voturi)    
      Adevarul este ca sa interpretat gresit (Joi, 23 aprilie 2009, 22:41)

      sofer2 [anonim] i-a raspuns lui sofer2

      "Pentru a încuraja turismul şi utilizarea mijloacelor de transport ecologice, Regulamentul (CE) nr. 561/2006 ar trebui modificat, astfel încât conducătorii auto care asigură un singur serviciu de transport ocazional de pasageri cu autobuzul şi autocarul să fie autorizaţi să-şi amâne perioada de repaus săptămânal cu cel mult 12 perioade consecutive de 24 de ore în cazul în care desfăşoară activităţi de transport de pasageri care nu includ în mod obişnuit perioade de conducere continue şi îndelungate. Această posibilitate ar trebui autorizată doar în condiţii foarte stricte, care menţin securitatea rutieră şi iau în considerare condiţiile de lucru ale şoferilor, în special obligaţia de a petrece perioade de odihnă săptămânale imediat înaintea serviciului şi după acesta. Comisia ar trebui să monitorizeze în mod strict utilizarea acestei posibilităţi. Dacă situaţia concretă care justifică această derogare cunoaşte o schimbare importantă, iar derogarea are drept consecinţă prejudicierea siguranţei rutiere, Comisia ar trebui să ia măsuri corespunzătoare."

      Amendamentul 2 / A6-0215/2009 Pozitia comuna a Consiliului Considerentul 19a (nou)


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă