Producatorul de camioane MAN sta sub acuzatia de coruptie. Procuratura din München a autorizat ancheta in cursul saptamanii trecute. Intre timp „exista peste 100 de acuzati, iar doua persoane au fost arestate“ scrie agentia de presa dpa, citind surse ale procuraturii. Acesti suspecti ar fi mituit angajati ai firmelor cliente, pentru obtinerea de comenzi. Se vorbeste chiar de un adevarat sistem „de ungere“, asemanator celui depistat si anchetat la Siemens, in 2008.

Martea trecuta, procuratura din München a dat unda libera raziei politiei la centrala concernului MAN, la toate filialele firmei din Germania (in afara de cea din Bremen) precum si la sapte locuinte ale unor angajati ai firmei. Acuzatia este de mita, luare de mita si evaziune fiscala.

Exista suspiciuni ca vanzatorii reprezentantelor MAN ar fi dat mita angajatilor din firmele cliente, pentru obtinerea de contracte si comenzi, In strainatate, banii negri ar fi circulat prin casute postale din Londra si din paradisuri fiscale. Ancheta se refera la o perioada de timp de 7 ani, incepand din 2002.

Sef al MAN – Utilitare a fost, intre 2000-2005, Hakan Samuelsson. In prezent, seful acestui sector ar firmei este Anton Weinmann. Die Welt precizeaza insa ca „sefii actuali ai consiliului de administratie al firmei“ n-ar fi vizati.

Producatoarea de masini utilitare MAN Nutzfahrzeuge AG este cea mai mare firma din cadrul concernului MAN, care produce camioane pentru uz civil si militar, autobuze si motoare. Sediul firmei se afla la München. Anul trecut, numarul angajatilor MAN in toata lumea a fost de 36.000, firma a vandut cca 96.000 de camioane si 7.000 de autobuze MAN si NEOPLAB, inregistrand o cifra de afaceri de 10,6 miliarde de euro si profit de 1,1 miliarde euro.

Cotat ca al treilea producator de camioane de mare tonaj din lume, concernul a fost infiintat pe bazele firmei fondate in 1898, cu numele MAN (Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg). Gigantul industrial se afla insa si el in criza, aplica regimul de lucru partial in productie. MAN a preluat sectorul camioane al VW din Brazilia si intentiona sa fuzioneze cu Scania. Momentan, presa germana scrie ca fuziunea "e inghetata".