O asociatie de service-uri auto acuza Allianz-Tiriac de ilegalitate. Asiguratorul catalogheaza acuzatiile drept absurde

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 25 mai 2009, 18:12 Economie | Companii

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), reprezentanta a peste 500 de service-uri auto locale a sesizat arbitrul asigurarilor (CSA), Consiliul Concurentei si Garda Financiara "cu privire la neregulile constatate" in activitatea Allianz-Tiriac Asigurari, a anuntat luni asociatia. Cristian Muntean, directorul asociatiei, a declarat pentru HotNews.ro ca asiguratorul si-ar excede obiectul unic de activitate, care este cel al asigurarilor si ca garantiile la piesele auto inlocuite nu ar fi legale, dar si ca service-urile sunt fortate sa incheie conventii paguboase cu asiguratorul. In replica, Allianz-Asigurari califica afirmatiile drept absurde.

Allianz-Tiriac a fost reclamata la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), cu privire la actele si operatiunile nelegale indeplinite in cadrul activitatii sale de asigurare, in afara obiectului sau unic de activitate, la Consiliul Concurentei, referitor la actele si operatiunile anticoncurentiale derulate cu societatile de service auto independente din Romania si la Garda Financiara, referitor la operatiunile comerciale ilicite ale asiguratorului.

”Intr-o prima faza au fost demarate procedurile legale in vederea verificarii activitatii companiei de asigurare de catre institutiile abilitate, urmand sa facem in continuare toate demersurile necesare pentru a se pune capat oricaror practici constatate a fi contrare legii, anticoncurentiale sau abuzive”, a declarat avocatul Ovidiu Tibuleac, cordonatorul departamentului de asigurari de la Bostina si Asociatii, se arata in comunicatul asociatiei.

ASSAI: Piesele auto schimbate, in cazul facturilor Allianz, nu au o garantie legala, iar service-urile auto sunt fortate sa incheie conventii paguboase

Contactat de HotNews.ro, Cristian Muntean, directorul asociatiei, a exemplificat cateva din operatiunile catalogate drept ilegale.

"Allianz-Tiriac Asigurari desfasoara activitati care-i exced obiectul unic de activitate, care este cel de asigurari. Mai precis, cand un client cu polita Allianz vine cu masina in service, pentru reparatii, service-ul respectiv face doar comanda pentru piesele in cauza si Allianz le achizitioneaza si avem facturi care demonstreaza acest lucru. Prin faptul ca Allianz este titularul facturii de achizitie, clientilor nu li se poate oferi legal garantie in cazul pieselor montate, in cazul in care se constata, spre exemplu, vicii de fabricatie (cazuri destul de dese), nici de catre Allianz al carui obiect de activitate unic este cel de asigurari, nu de comercializare piese auto, si nici de catre service-ul auto", a precizat Cristian Muntean.

Acesta acuza, de asemenea, faptul ca service-urile auto sunt fortate sa incheie "conventii paguboase" cu Allianz -Tiriac, pentru a nu-si pierde clientii.

"Service-urile auto sunt obligate sa incheie o conventie cu acest asigurator de a comanda piesele doar de la anumiti furnizori de piese auto agreati de asigurator. Au introdus acest sistem ca asiguratorul sa plateasca piesele sub pretextul unei economii pentru companiile de asigurari, ca astfel sa se sara peste adaosurile service-urilor. Sunt insa situatii cand pentru aceeasi piesa cumparata de la acelasi furnizor service-urile ar fi dat 300 lei iar pe factura Allianz apare cu 1.200 lei", sustine Cristian Muntean.

Potrivit acestuia, "clientii sunt, de asemenea, manipulati, prin faptul ca atunci cand semneaza "nota de constatare" a Allianz, acestia semneaza doar pentru serviceuri partenere. Service-urile auto pentru a nu-si pierde clientii incheie astfel de conventii paguboase, neexistand negociere reala".

Allianz-Tiriac: Acuzatiile ASSAI sunt absurde

Marius Onofrei, directorul de comunicare al Allianz-Tiriac, notand ca informarea de presa a asociatiei incepe cu o afirmatie aberanta, cum ca asociatia ar fi in masura sa constate nereguli in activitatea unui asigurator, respinge categoric afirmatiile conform carora clientii nu ar avea garantie pentru piesele schimbate.

"Nu stiu cine este ASSAI si ce urmareste, iar informatiile sunt absurde. Pentru orice dauna, primul pas facut este completarea cererii de despagubire, iar in aceasta clientii au posibilitatea de a alege intre un service agreat de noi si orice alt service (caz in care Allianz ii plateste clientului despagubirile dupa ce si-a reparat masina). Nota de constatare este altceva, un document care constata avariile masinii. Clientul are de ales dintr-o lista de 743 de service-uri agreate. Clientul are garantie la piesele inlocuite, garantie oferita in cele mai multe cazuri de catre importatorul acestora", a spus pentru HotNews.ro Marius Onofrei.

Onofrei spune ca este absurda si acuza referitoare la pretul platit pe piesele de schimb.

"Cine ar fi nebunul sa-si incarce costurile cu asigurarile, adica un plus atat de mare de bani la cheltuielile cu despagubirile? Din contra, inclusiv prin parteneriatele acestea cu service-urile auto, incercam sa controlam costurile", a declarat Marius Onofrei.

Potrivit informatiilor ASSAI, aceasta asociatie profesionala reprezinta interesele a peste 500 de service-uri auto din Romania si cu precadere interesele service-urile auto independente. Societatile reprezentate numara peste 15.000 de angajati si deruleaza anual afaceri de peste 400 milioane de euro.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Sotia pune poze pe Facebook din Italia, iar el schimba scutece. Povestea lui Radu, romanul care isi creste singur cei 5 copii

Mirajul unei vieti mai bune in strainatate destrama tot mai multe familii din Romania. Victime ale fenomenului sunt copiii care raman in tara, ingrijiti de un singur parinte sau de bunici. Intr-o comuna din Cluj, un tata isi creste cu greu cei 5 copii, cel mai mic in scutece, dupa ce sotia plecata la munca in Italia i-a spus ca nu se mai intoarce acasa.








2918 vizualizari
  • +5 (5 voturi)    
    sa vedem ce constata organele abilitate... (Luni, 25 mai 2009, 18:51)

    BPM [utilizator]

    Practici similare sunt si la alte societati de asigurari - respectiv obligativitatea de a-ti repara masina numai la service-ul agreeat de asiguratorul in cauza.

    Daca refuzi service-ul agreeat, asiguratorul iti deconteaza numai o parte din reparatii sau deloc...

    In sfarsit, sa vedem cum trateaza subiectul "organele abilitate".
  • +6 (6 voturi)    
    Acuzatii adevarate (Luni, 25 mai 2009, 20:01)

    Jim cel negru [anonim]

    Va spun adevarul pentru ca eu ma ocup de comenzile de piese la masinile avariate.Daca nu ai contract cu ei ,clientul va trebui sa plateasca factura pentru toata raparatia si apoi sa astepte banii de la ei,fapt care poate dura ceva timp.Acum sa intelegeti o chestie ,reparatia poate costa si 10.000-15.000 lei.De unde sa ia bietul om care si asa are masina variata ,atatia bani si apoi sa astepte ca asiguratorul Allianz sa plateasca.Deci vrei nu vrei ,vii doar la service-uri care au contract cu ei.In fine eu trebuie sa fac comanda,direct pe firma Allianz ,cu toate ca eu fac receptia pieselor,la mine vin clientii nemultumiti de o piesa.In caz de probleme cu piesa respectiva ei se spala pe maini(Ca sa intelegeti mai bine,noi facem eforturi ca sa negociem cu furnizorii de piese discount cat mai mari ,in functie de volumul de cumparare de la ei,dar eu cum sa justific,volum cand facturez pe alta firma?Ca si cand eu trebuie sa fac profit pentru Allianz,dar cheltuielile,si costurile sunt ale mele)In cazul asta omul se duce cumva la Allianz sa se planga?Nu vine si ma balacareste pe mine,si eu trebuie sa rezolv problema.Sincer sunt atatea de spus ,da mi se face lehamte.ABSOLUT tot ce au spus cei din service- este adevarat.Acuma ce o sa spuna purtatorul lor de cuvant ca nu este asa?
    • +1 (1 vot)    
      Oarecum dreptate (Marţi, 26 mai 2009, 12:59)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Jim cel negru

      Pot sa zic ca m-am aflat intr-o situatie similara, dar, cu un alt Asigurator.
      Important de retinut este ca Asiguratorul, cf. Legii, despagubeste nemijlocit daunele produse in urma unui accident.
      Deci: alegi service-ul care-ti convine, fiindca nu iti iei Renault sa ajungi la service no name, si, prezinti factura de reparatii direct Asiguratorului ! Fara sa platesti anticipat contravaloarea daunei produse.
      Daca cei de la service iti spun ca-ti retin masina, pana la efectuarea platii, tu le spui ca este tulburare de posesie... mai departe nu te intereseaza !
      • +1 (1 vot)    
        ... tulburare de posesie (Marţi, 26 mai 2009, 13:56)

        tot alex [anonim] i-a raspuns lui Alex

        vad ca asta se aplica doar pt imobile ...
        ai un link undeva sa vedem si noi legea ?

        Multumim mult :)
      • 0 (0 voturi)    
        Mai este ceva (Marţi, 26 mai 2009, 16:12)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Uite ce se intampla in plus fata de ceea ce spui tu : inainte de a face reparatia , service-ul cere acceptul devizului de reparatiii catre asigurator.
        Aici s-a spart buba :
        asiguratorul nu mai da acceptul daca piesele de inlocuit costa mai mult decat le poate aduce el, prin alte cai.
        Asta nu convine deloc service-urilor !
        Ca asiguratorul aduce piese prin firmele lui, este normal, atata vreme cat sunt mai ieftine.
        Nu vreau sa-ti spun mai mult, dar au inceput sa trimita masini la reparat in Ungaria la costuri de 2-3 ori mai mici !
  • +6 (6 voturi)    
    zii Tiriac si gata... (Luni, 25 mai 2009, 20:16)

    Sumo [anonim]

    ..asigurari Tiriac, banca Tiriac ,auto Tiriac, cuie Tiriac...seminte de floarea soarelui prajite Tiriac
  • 0 (0 voturi)    
    Se fac manevre la Allianz-Tiriac !? (Luni, 25 mai 2009, 20:48)

    royo [anonim]

    Allianz-Tiriac are agreate ca firme furnizoare de piese niste firme capusa nu importatori directi. Stiu caz unde firma mare importatoare de piese nu poate semna contract de furnizare cu Allianz-Tiriac deoarece se opun "trepadusi" cu interese. Nemti, nemti, dar se vede ca Allianz e condusa si gestionata romaneste. Onofrei saracu nu stie nimic. Oare cine sunt actionari la societatile capusa?
    • 0 (0 voturi)    
      Manevre mari (Joi, 17 septembrie 2009, 14:06)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui royo

      Conform unor mici zvonuri directorul de la Allianz este ruda de prim rang cu cel mai mare furnizor de piese din Romania .Cum a ajuns cel mai mare furnizor de piese va dati seama si voi .Totul a fost facut si calculat ptr a primi ei mari bonusuri de la diverse firme de piese insa au gasit un retext ft bun pt nemti sa le aprobe aceasta procedura ..sa nu mai castige service-ul cu adaosuri mari si sa nu se mai faca smecherii cu piesele .Si in anumite cazuri piesele facturate catre Allianz sunt mai mari decat in mod normal.
  • -1 (3 voturi)    
    Bravo Allianz (Luni, 25 mai 2009, 20:51)

    Mircea [anonim]

    Baieti de la service :
    O sa ajungeti someri cu totii pentru ca asiguratorii isi vor duce masinile avarite sa fie reparate in Bulgaria, Ungaria. Sunteti prea lacomi si hulpavi : o sa ajungeti someri cu totii daca nu acceptati conditiile lor.
    Am avut o dauna ( de inlocuit un spoiler de plastic spart ) si pentru aceasta service-ul Radacini a facut un deviz de 3000 lei in care erau trecute si 4,5 ore de manopera! Pretul spoilerul era la magazin 670 lei , iar cu vopsitul si montatul m-ar mai fi costat 300 - 400 lei peste cei 670 lei. Deci de aproape 3 ori mai putin decat la voi in service. Mai mult : am asistat la operatiile de demontare si montaj : fix 45 minute ! Pana la 4,5 ore este hotie oameni buni !
    S-a terminat cu aranjamentele dintre voi si agentii constatatori !
    Si Omniasig-ul a inceput sa faca acelasi lucru ca Alianz, asa ca la munca service-uri daca vreti sa traiti !
    • +1 (1 vot)    
      alz (Marţi, 26 mai 2009, 9:45)

      crv [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      tu nici macar nu stii care e diferenta dintra ora tehnologica si cea de la mana stanga.. habar n-ai ce vorbesti...

      nu spun ca nu au dreptate cei de la asociatie, dar comentariu tau nu are legatura cu subiectul..
      • 0 (0 voturi)    
        Oare ? (Marţi, 26 mai 2009, 16:05)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui crv

        Nu convine deloc service-urilor faptul ca asiguratorii aduc ei piese de schimb pentru reparatii. Din acest motiv se leaga de lucruri marunte precum garantia pieselor .
        Acesta este adevarul.
        Iar comentariul meu de care tu zici ca este "pe langa subiect " subliniaza de fapt aceste adevaruri.
        Daca vrei sa crezi, bine , daca nu , la fel de bine ! Oricum jumatate din service-uri vor da faliment daca nu accepta regula asiguratorilor.
  • +1 (1 vot)    
    Nu este adevarat! (Marţi, 26 mai 2009, 0:05)

    Onofrei [anonim]

    Cineva sa stinga lumina in Allianz Tiriac pt ca s-a ordonat: "parasiti corabia"!
  • 0 (0 voturi)    
    RR (Marţi, 26 mai 2009, 0:39)

    pseudo [utilizator]

    Si iata inca o lovitura la ficatul riscului reputational al Allianz-Tiriac. Asteptam cu nerabdare cifrele semestriale.
  • 0 (0 voturi)    
    constructii complicate (Sâmbătă, 30 mai 2009, 10:54)

    VDT [anonim]

    Sunt un cititor de hotnews. Iertati-ma, dar urmatoarea fraza mi se pare prea complicata. Cred ca redactorul s.a depasit pe el insusi cu aceasta exprimare, din care eu nu inteleg nimic. Ca deduc... este altceva. Stirile trebuie construite pentru toata lumea... cred.
    Cristian Muntean, directorul asociatiei, a declarat pentru HotNews.ro ca asiguratorul si-ar excede obiectul unic de activitate, care este cel al asigurarilor si ca garantiile la piesele auto inlocuite nu ar fi legale, dar si ca service-urile sunt fortate sa incheie conventii paguboase cu asiguratorul.
    • 0 (0 voturi)    
      Am o problema si poate ma puteti indruma (Sâmbătă, 7 august 2010, 14:18)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui VDT

      Pe data de 23 iulie am avut un accident rutier in urma caruia am avut nevoie de ingrijiri medicale. Persoana in culpa are rca la Tiriac. Masina mea a fost tractata la un service agreat. Intre timp eu am fost de 2 ori la politie pentru a da declaratie ca nu am pretentii si nu o actionez in instanta pe persoana vinovata. Cu toate ca sunt toate actele la dosarul de dauna inclusiv deviz estimativ de la service, inspectorul de dauna nu imi da acceptul de plata pe motivul art. 47 . Si imi spune ca asteapta un raspuns din partea politiei si a procuraturii precum ca nu au inceput urmariea penala a persoanei in culpa . Nu imi dau seama ce legatura ar avea asta cu faptul ca am masina in service de aproape 3 saptamani fara nici o reparatie eu avand dosarul complet.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri