Angajatii calificati, calitatea serviciilor si notorietatea brandului vor reprezenta principalele avantaje ale companiilor la iesirea din criza

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 27 mai 2009, 15:50 Economie | Companii

 documente
(27 Mai 2009) PDF, 477KB
Managerii romani sunt de parere ca atragerea si pastrarea angajatilor calificati, calitatea serviciilor si notorietatea brandului vor reprezenta principalele avantaje competitive ale companiilor la iesirea din criza economica, se arata intr-un studiu al Deloitte. Acestia considera anul 2009 ca pe un an de sacrificiu, ceea ce le ofera oportunitatea de a-si restructura si reorganiza afacerile.

"In conditiile in care declinul abrupt le-a intrerupt cresterea dinamica, firmele din Romania isi intorc acum privirea spre structurile interne, cautand sa remedieze probleme de ineficienta ce au intervenit de-a lungul anilor. Totodata, ele isi concentreaza atentia asupra principalelor avantaje competitive, pentru a castiga o pozitie avantajoasa pentru momentul in care va incepe noul ciclu economic", arata analistii Deloitte.

"Multe companii care au fost conduse in mod ineficient timp de mai multi ani, au acum sansa sa-si optimizeze operatiunile. In mod evident, anul 2009 nu va fi unul de crestere, dar directorii executivi au incredere in perspectivele pe termen lung ale afacerilor lor si in piata locala in ansamblu”, a declarat Antonis Ioannides, transaction services partner la Deloitte Financial Advisory.

Potrivit studiului, marea majoritate a directorilor executivi sunt de acord ca angajatii reprezinta avantajul competitiv cheie in astfel de perioade dificile. Atragerea si pastrarea angajatilor calificati este singurul atu competitiv asupra caruia aproape toti respondentii au fost de acord, indiferent de industrie. Companiile active in segmentul serviciilor se concentreaza, de asemenea, pe calitatea serviciilor pe care le ofera, considerand ca acest lucru este de importanta capitala in conditiile actuale de piata.

Directorii executivi din industriile orientate spre consumator (de exemplu: produse cosmetice, alimente, dulciuri si bauturi, produse farmaceutice si servicii medicale, servicii aeriene si de transport) au declarat ca vor face eforturi pentru a creste notorietatea brandului.

Studiul arata ca aproape 70% dintre respondenti au incredere ca afacerile lor vor avea o pozitie mai solida pe piata la momentul iesirii din criza, cel mai ridicat nivel de optimism fiind afisat de companiile din industria medicala si farmaceutica (81%). De cealalta parte, companiile din domeniul energiei si resurselor dau dovada de mai mult conservatorism (48%).

La studiul Deloitte, realizat in perioada 20 februarie – 30 aprilie, au participat peste 300 de directori executivi de la cele mai mari companii din Romania, conform veniturilor raportate pe 2007, din domenii precum industria bunurilor de larg consum, servicii financiare, tehnologie, media si telecomunicatii, industria prelucratoare, industria imobiliara si de constructii, energie si resurse, aviatie si servicii de transport si industria farmaceutica si medicala.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

643 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri