Bechtel are de incasat de la Guvernul Romaniei 13,5 milioane de euro, reprezentand factura pentru lucrarile din luna martie, care a fost scadenta pe 26 mai si inca nu a fost platita. "Sunt sanse ca in saptamana urmatoare sa fie platita", a declarat pentru HotNews.ro Bogdan Sgarcitu, director de comunicare in cadrul companiei Bechtel.

"Cei 42 de km pe tronsonul Turda-Gilau trebuie finalizati pana la sfarsitul anului. Suma necesara pentru finalizarea lor este de 250 de milioane de euro", a precizat dl Sgarcitu pentru HotNews.ro. Lucrarile ar putea intarzia insa, pentru ca autoritatile nu au relocat utilitatile de pe acest traseu - cum ar fi liniile de inalta tensiune, conducte de gaz sau conducte de apa. Mai sunt de relocat 21 din 31 de astfel de utilitati, iar termenul limita de mutare a fost 30 aprilie. "In momentul de fata, inca sunt optimist ca se vor respecta termenele", a declarat directorul de comunicare Bechtel.

Saptamana trecuta am efectuat lucrari de 1,4 milioane euro/zi. Luna viitoare, ne propunem sa ajungem la lucrari de 1,6 milioane euro/pe zi. Este vorba despre suma care trebuie incasata pe lucrarile din ziua respectiva, daca acestea sunt certificate.

Guvernul a achitat toate facturile restante catre Bechtel pana in martie, intarzierile costand 4 milioane de euro. In acelasi timp, Bechtel a pierdut 4 milioane de euro din cauza modificarilor in legislatia CAS realizate din 2006 pana in prezent.

Pana acum, n-am beneficiat de nici o schimbare de legislatie care sa ne aduca vreun ban in plus. In repetate randuri, Bechtel a solicitat in mai multe randuri indexarea pretului din contract in acord cu schimbarea legislatiei privind acciza la combustibil, insa cererea ne-a fost respinsa de fiecare data. Noi vom continua sa solicitam acest lucru, a mai spus Bogdan Sgarcitu.