Bechtel sustine ca are de incasat 13,5 milioane de euro de la Guvern

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Duminică, 31 mai 2009, 11:21 Economie | Companii

Bechtel are de incasat de la Guvernul Romaniei 13,5 milioane de euro, reprezentand factura pentru lucrarile din luna martie, care a fost scadenta pe 26 mai si inca nu a fost platita. "Sunt sanse ca in saptamana urmatoare sa fie platita", a declarat pentru HotNews.ro Bogdan Sgarcitu, director de comunicare in cadrul companiei Bechtel.

"Cei 42 de km pe tronsonul Turda-Gilau trebuie finalizati pana la sfarsitul anului. Suma necesara pentru finalizarea lor este de 250 de milioane de euro", a precizat dl Sgarcitu pentru HotNews.ro. Lucrarile ar putea intarzia insa, pentru ca autoritatile nu au relocat utilitatile de pe acest traseu - cum ar fi liniile de inalta tensiune, conducte de gaz sau conducte de apa. Mai sunt de relocat 21 din 31 de astfel de utilitati, iar termenul limita de mutare a fost 30 aprilie. "In momentul de fata, inca sunt optimist ca se vor respecta termenele", a declarat directorul de comunicare Bechtel.

Saptamana trecuta am efectuat lucrari de 1,4 milioane euro/zi. Luna viitoare, ne propunem sa ajungem la lucrari de 1,6 milioane euro/pe zi. Este vorba despre suma care trebuie incasata pe lucrarile din ziua respectiva, daca acestea sunt certificate.

Guvernul a achitat toate facturile restante catre Bechtel pana in martie, intarzierile costand 4 milioane de euro. In acelasi timp, Bechtel a pierdut 4 milioane de euro din cauza modificarilor in legislatia CAS realizate din 2006 pana in prezent.

Pana acum, n-am beneficiat de nici o schimbare de legislatie care sa ne aduca vreun ban in plus. In repetate randuri, Bechtel a solicitat in mai multe randuri indexarea pretului din contract in acord cu schimbarea legislatiei privind acciza la combustibil, insa cererea ne-a fost respinsa de fiecare data. Noi vom continua sa solicitam acest lucru, a mai spus Bogdan Sgarcitu.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

756 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    pana cand? (Duminică, 31 mai 2009, 11:35)

    user [anonim]

    oare pana cand vom mai face plecaciuni in fata teroristilor americani si a firmelor bagate de ei cu forta pe gat doar ca sa ne suga toti banii din tara in timp ce ei ne dau imprumuturi din taste...???

    ce lucrari face firma asta de 1.6 milioane pe zi? ne trage teapa in stil mare.
  • +1 (1 vot)    
    da' ce-au lucrat ei in martie? (Duminică, 31 mai 2009, 11:51)

    Codruta N [utilizator]

    Ce anume au facut, de ãia 13,5 milioane? Ca am trecut prin zona in perioada aia si n-am vazut mai nimic, activitate...
    • 0 (0 voturi)    
      lucreaza (Luni, 1 iunie 2009, 1:39)

      superior [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Sa stii ca sunt imprastiati pe acel tronson si lucreaza 24/24, sunt sute de basculante cu pietris pentru fundatie, toarna betoane pentru stalpi si pun grinzi.
      Dar cu suma cheltuita zilnic este o alta poveste...daca nu stii pe ce merge este greu de estimat daca este corect sau nu. Daca lucreaza 3500 angajati, la un venit pe zi cu toate taxele de 30 euro da 105000 doar din salarii/zi. Materialele sunt scumpe, ciment si fier foarte mult...dar tot contabilitatea lor stie cat "le ramane".
      Secretomania asta din tara ne distruge!
  • +5 (5 voturi)    
    De ce? (Duminică, 31 mai 2009, 11:55)

    x [anonim]

    Au mai terminat 10 km si nu a aflat nimeni?
  • +5 (5 voturi)    
    de ce nu se gandeste? (Duminică, 31 mai 2009, 12:04)

    Lucian* [utilizator]

    daca tot are statul actiuni la companii petroliere, era greu sa achizitioneze combustibil la pret preferential (cantitate mare) si sa-l dea direct in loc sa plateasca combustibilul la pretul Bechtel?
    Chiar ar trebui ca statul sa angajeze ingineri si program manageri care au lucrat deja pt companii straine pt ca astia deja au o idee mult mai bna de cum se pune problema contractelor, costurilor si a termenelor. Numai ca PCR-ul traieste bine merci!
  • +5 (5 voturi)    
    afara cu Bechtel din tara (Duminică, 31 mai 2009, 12:49)

    patrunjel [utilizator]

    Afara cu Bechtel din tara .
    Niste nesimtiti si profitori. Fac autostrada cu oamenii si resursele noastre da ei ne iau banul.
  • +4 (4 voturi)    
    Sgarcitu ! (Duminică, 31 mai 2009, 12:53)

    Far Eastern [anonim]

    Auzi domnu' cu nume predestinat, :)), da autostrada, AUTOSTRADA, cand faceti???? "Lucrarile" astea ce reprezinta, efortul de a nu face nimic concret???
  • -4 (4 voturi)    
    Autostrada lu' peste! (Duminică, 31 mai 2009, 12:59)

    Rhadoo [utilizator]

    Frate, sa incaseze si 500 de milioane de euro daca au nevoie, pe mine ca cetatean nu ma intereseaza decat sa am autostrada facuta pana la sfarsitul anului. Restul sunt doar comentarii de prisos pe care nu ma intereseaza si nu ma privesc, ca nu eu ma ocup de expropieri, mutari de conducte si turnat betoane la Bechtel. Sa-si faca treaba odata, ca ne-am saturat de taraganare si minciuni.
  • +1 (1 vot)    
    mai...obiectiv cred (Luni, 1 iunie 2009, 7:09)

    superior [utilizator]

    Fara sa fiu un aparator al acestei firme, pentru ca ma "irita" si pe mine comparatiile de pret / km, totusi nu inteleg strategiile si lipsa de comunicare a acestei firme. La fata locului, pentru ca de curiozitate am umblat si vazut cateva portiuni din acest tronson, am vazut "o miscare de forte" impresionanta. Cunosc zona si astia au mutat la propriu dealurile, probabil zeci de mii de bascula de pamant sapate si mutate. Peste tot piloni (care sper sa fie robusti (pentru ca diverse reportaje ii considerau imperfecti) si dealuri "sapate". La fiecare paraias (si nu sunt putine) au facut pe sub autostrada albii de beton de cate 100-200metri lungime, 4-5 metri latime cu borduri extrem de "consistente"pe lateral. O cantitate impresionanta de beton si fier de armatura.
    Daca nu cunosti relieful nu realizezi ca au fost mutate dealuri intregi. Intrebarile sunt simple:
    1. De ce la noi nu au putut sa eficientizeze putin lucrarea, cred ca toti am fi acceptat portiuni din autostrada cu limitare la 100km/h (la fel ca in Ungaria, Austria, Germania) pe portiuni unde decat sa mute un deal lasau o rampa (stiu ca autostrada trebuie sa aiba pe tronsonul x rampa si curba maxim x grade/km, dar intr-un anumit procent din total). Mie imi par ca atitudine asemenea lui Fat Frumos care s-a pus cu natura, preferand sa taie dealurile decat sa limiteze pe anumite portiuni viteza
    2. De ce atata secretomanie, de ca nu explica unde sunt banii...x angajati * x zile munca, zeci sau sute de mii de m3 de beton sau de pamant sapat si mutat, kg de fier, combustibili, utilaje sapare/incarcare. Niste statistici date de constructor care sa dea o idee despre banii cheltuiti. Si cred ca si daca ar spune ca profitul lor este 1 miliard sau 10 si acest lucru ar fi un procent de bun simt din total lucrari toata lumea ar fi linistita.
    Dar astia nici macar nu se lauda cu ce au facut, pentru ca repet la fata locului exista in diferite stadii lucrari despre care ai ce povesti.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri