Spar cere falimentul Flanco pentru o datorie de 150.000 lei/Flanco spune ca suma e "ridicola la acest nivel de business"

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 9 iunie 2009, 19:03 Economie | Companii

Retailerul Spar a inregistrat la Tribunalul Bucuresti un dosar prin care cere insolventa Flanco pentru o datorie neachitata de 150.000 lei. Reprezentantii Flanco se arata surprinsi si spun ca suma este mica si catalogheaza modul de actiune al retailerului ca fiind "reprobabil".

Dosarul a fost depus de Spar la 4 iunie, iar primul termen de judecata este 1 septembrie.

"Flamingo International isi exprima surprinderea referitoare la actiunea declansata de catre Spar, mai ales ca este vorba despre o datorie de mica valoare. Mai mult decat atat, o discutie directa intre reprezentantii Spar in Romania si Flamingo International nu a fost deschisa", spun reprezentantii Flamingo, grup din care face parte si Flanco.

Compania chemata in judecata spune ca situatia e neobisnuita si catalogheaza atitudinea Spar ca fiind "mai degraba distructiva".

"Modul lor de actiune este fara indoiala unul reprobabil, mai ales in actualele condiții de piata, ceea ce va compromite relatiile noastre comerciale cu acest partener", mai spune Flamingo International, intr-un comunicat.

Datoria se refera la o chirie neplatita catre Spar. Flanco spune ca datoria consta  intr-o "suma ridicola la acest nivel de business".

Spar a intrat pe piata din Romania in anul 2006, iar in prezent opereaza 21 unitati.


Citeste mai multe despre   










4270 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    mica, mica, dar ridica (Marţi, 9 iunie 2009, 19:18)

    rsbl [utilizator]

    Hai domle, faceti caz pentru 35.000 Euro? O sa vii dam la un moment dat, intr-o zi cu soare. Cum ar fi ca in ziua salariului sa te trezesti ca nu primesti nimic, si nimeni nu te anunta inainte? Cam asa si cu datoriile firmelor intre ele. Intarzierile acestea de plata ar trebui sa se reflecte cumva in scoringul fimei, in istoricul ei financiar, sa stie cei care mai lucreaza cu ei la ce se expun.
  • +11 (11 voturi)    
    Sunt de acord cu Spar (Marţi, 9 iunie 2009, 19:18)

    Jolly [anonim]

    Nu inteleg ce legatura are cat de mica este suma. Daca Flanco sunt datori si sunt in incapacitate de plata atunci e normal sa intre in faliment deoarece asa si este definit falimentul. Daca pot in schimb sa plateasca si nu vor atunci tot nu vad dece nu ar merita sa intre in faliment.
  • +9 (9 voturi)    
    flanco (Marţi, 9 iunie 2009, 19:21)

    trout cel mic [anonim]

    ridicol e sa spui ca "suma e ridicola"
    afacerile se fac pe principii, in lumea civilizata, mai greu la noi....
    ai o datorie, o platesti....
    si flanco si altex, niste aroganti carora li s-a suit puterea la cap, si au ajuns sa creada ca isi pot permite orice; bine le face si tornado si spar....
    reprobabil este sa nu te achiti de obligatii, fie suma si de 2 lei...
  • +9 (9 voturi)    
    oare?? (Marţi, 9 iunie 2009, 19:21)

    fla [anonim]

    Ridicola sau nu datoria trebuie platita,
  • +10 (10 voturi)    
    Da... (Marţi, 9 iunie 2009, 19:22)

    Romy [utilizator]

    Mi se pare normal sa fie dati in judecata si pentru 10 lei. Datoria e datorie! Ar trebui sa invete firmele romanesti acest lucru... Si eu ar trebui sa paltesc cand vreau rata de 200 lei la banca ... pentu ca la nivelul meu suma e ridicola...
  • +9 (9 voturi)    
    auzi ca e ridicola suma (Marţi, 9 iunie 2009, 19:26)

    alex [anonim]

    pai daca e asa ridicola, sa o plateasca ?

    nu au de unde ? pai prin definitie sunt insolventi. Remarcati ca nu au spus ca Star nu are dreptate, ci ca suma e prea mica.
  • +6 (6 voturi)    
    Flanco (Marţi, 9 iunie 2009, 19:26)

    alex [anonim]

    Ce reactie de copii tampiti (la Flanco ma refer).

    1. Nu conteaza numai suma datorata, cat si scadenta. Daca e o datorie de 6 luni de zile, atunci normal ca Flanco va fi dat in judecata si procedura cea mai simpla e insolventa in procedura rapida.
    2. Daca chiria asta face parte dintr-un acord al Spar (cu o banca finantatoare, cu un asigurator de credit samd) atunci acestia au impus actiunea de judecata pentru recuperarea datoriei.

    Incurcate sunt caile capitalismului, si putini romani le cunosc...
  • +8 (8 voturi)    
    Ce conteaza suma? (Marţi, 9 iunie 2009, 19:42)

    radiator [anonim]

    Ma doare in motul de la basca de surprinderea pe care si-o exprima Flamingo International! Pe ei i-a durut undeva cand eu mi-am exprimat surprinderea ca nu mi se poate acorda garantia la un produs, pentru ca n-am mai pastrat ambalajul (o cutie de carton) originala, dupa aproape 3 ani de cumparare?
    • +1 (1 vot)    
      garantie (Miercuri, 10 iunie 2009, 10:01)

      gica [anonim] i-a raspuns lui radiator

      sper ca nu te-ai lasat pe baza spuselor de la Flanco! daca-ti cumperi firgider sau masina de spalat trebuie sa pastrezi ambalajul 3 ani cat are garantie? In mod normal cu o vizita la OPC cu chitanta, factura, garantia si o hartiuta scrisa de cei de la Flanco ,cum ca nu-ti dau garantia pentru ca nu ai cutia originala, pun pariu ca ai fi rezolvat problema!
      • 0 (0 voturi)    
        doar drepturi fara obligatii!!!!!! (Miercuri, 17 iunie 2009, 22:43)

        vanzator la o firma de electrocasnice [anonim] i-a raspuns lui gica

        Nu mai pune pariu ca pierzi draga!!! pe certificatul de garantie flamingo, pe care il semnezi cand achizitionezi prousul scrie clar ca pe perioada garantiei ai obligatia sa pastrezi ambalajul.....tu nu uiti incarci casa cu cutii banale, dar ei ar trebuii sa pastreze, preventiv, cate o cutie pentru fiecare calculator vandut.......altceva mai stiti in afara de OPC?...informativa inainte sa deschideti gura si sa va dati foarte informati pentru ca sunteti penibili!!!
  • +3 (5 voturi)    
    Shi Spar are probleme (Marţi, 9 iunie 2009, 21:53)

    mufu [utilizator]

    Spar e in cadere libera si are nevoie de ultimul banut pe care il poate strange.
    Probabil ca datoriile lor sunt mult mai mari.
    Am fost prin magazinele lor si au rafturile goale, iar reducerile de personal sunt la ordinea zilei .
    Oricum , sunt de acord ca Flamingo trebuie sa plateasca,cum ar trebui sa o fac toti cat mai repede pentru a trece criza...
  • +4 (4 voturi)    
    Peste (Marţi, 9 iunie 2009, 21:57)

    Martens [anonim]

    Floanco, afaceristii lu' peste. Legal, intri in faliment si pt un leu neplatit.
  • +4 (4 voturi)    
    ALTEX (Marţi, 9 iunie 2009, 22:16)

    raul [anonim]

    Saptamana trecuta Tornado a facut acelasi lucru cu Altex. Altex a declarat ca se va rezolva la fel de amiabil. Intrebarea mea e de ce la Moise Guran s-a vorbit doar de Flanco si de Altex nu?
  • +3 (3 voturi)    
    Ridicol, dar nu o platesc? (Miercuri, 10 iunie 2009, 0:48)

    ady624 [utilizator]

    Păi minunate Flanco, Măria Matale, dacă-i așa ridicolă suma, de ce n-o plătești și gata? Sau mergem pe principiul umflatului burții? E mică bre suma, dar nu ți-o dau acu', ți-o dau când am eu chef... dar nu că n-aș avea și acum, dar nu vreau! Așa coane?

    Ce ți-e și cu copiii din ziua de azi. Mă refer la copiii mari.

    Cu stimă dar fără considerație pentru Flanco,
    Adrian
  • -2 (2 voturi)    
    Ma faceti sa rad (Miercuri, 10 iunie 2009, 9:27)

    Daniel [anonim]

    Daca unii dintre cei care comenteaza aici ar intelege regulile afecerii de retail, atunci nu ar mai putea spune ca atitudinea celor de la Spar e indreptatita. Un conflict de acest tip se rezolva in companiile normale prin inceperea unei discutii cu cei care iti datoreaza bani..nu de alta insa poate mai vrei sa faci afaceri si pe viitor. Mie actiunea asta nu imi arata decat ca cei de la Spar sunt intr-o situatie disperata si isi spune sperantele in 35.000 de euro. Parerea mea. Pe de alta parte, stiind ca Flanco e listat la bursa si ca bancile scot bani din credite si dobanzi pe care le acorda retailerilor nu cred ca vor avea probleme sa plateasca datoria de fata
    • 0 (0 voturi)    
      depinde (Miercuri, 10 iunie 2009, 11:53)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Daca datoria aceea dateaza din 2008 si intre timp nu si-au primit banii desi au facut mai multe demersuri nu ii poti acuza pe Spar. De fapt indiferent cum ar fi, atata timp cat termenul de plata a fost depasit de Flanco cei de la Spar au dreptate. Datoriile trebuie platite.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi