Constatarea amiabila, procedura prin care soferii implicati in accidente rutiere soldate numai cu pagube materiale, pot evita drumul la politie, completand un formular in baza caruia asiguratorii elibereaza actele de introducere in reparatie a masinilor, a determinat Generali sa dezvolte o aplicatie IT, care ar stopa pentru moment cresterea cu 5% a personalului angajat in operatiunile de despagubiri. Compania vrea sa propuna Uniunii asiguratorilor (UNSAR) dezvoltarea acestei solutii la nivelul intregii piete pentru a reduce timpul, costurile si a oferi o solutie unitara intre asiguratori.

O aplicatie IT, care are la baza procedura autorizata de CSA si contine pentru moment o baza de 144 de situatii posibile (accidente usoare), stabileste in baza introducerii de catre inspectorii de asigurari a datelor completate in formularele de constat amiabil, cui apartine responsabilitatea si in ce grad. Aplicatia a fost dezvoltata in cadrul companiei.

Stoparea pentru moment a cresterii cu 5% personalului pe despagubiri

"Deocamdata putem estima o stopare a cresterii cu 5% a personalui, prin aceasta aplicatie. Mai multe concluzii si un trend in privinta constatarii amiabile ar putea veni dupa perioada impusa de lege. Acum un dosar se poate rezolva in trei luni. Avem aceasta perioada in care acumulam toti factorii pentru o decizie inteleapta, in a creste personalul, in a aplica alte masuri. Sincer cred ca se va incarca la nivel de 15% munca efectiva", a declarat Adrian Marin, director asigurari generale in cadrul Generali.

Generali are in prezent 95 de angajati in toata tara angrenati in operatiunile de despagubiri atat pe segmentul asigurarilor de viata cat si pe cel al asigurarilor generale. De la 1 iulie, de la intrarea in vigoare a acestei proceduri, Generali a inregistrat circa 100 de dosare de dauna deschise in baza constatului amiabil.

Discutii cu UNSAR si CSA pentru o solutie unitara la nivel de piata

Momentan pagubitii pot contesta rezultatele afisate de aplicatie, insa Generali urmareste dezvoltarea continua a aplicatiei prin includerea si a cazurilor atipice si poate chiar a cazurilor sesizate de celelalte companii de asigurari, in scopul reducerii timpului, a costurilor cu personalul dar si pentru evitarea neintelegerilor intre asiguratori.

"Am discutat si cu UNSAR si cu CSA si am stabilit ca nu este foarte utila daca o folosim doar noi si ca ar fi buna daca o dezvoltam corespunzator la nivel de piata, pentru ca pasul urmator este unde ne vom intalni noi, companiile de asigurari, cand nu suntem de acord. Acum mai e o discutie privind infiintarea unei Comisii care sa rezolve aceste cazuri. Cred ca daca vom cadea de acord si vom agrea nu neaparat aceasta solutie, dar o abordare unitara lucrurile vor merge mai usor", a spus Adrian Marin.

Oficialii Generali sustin ca discutiile vor vontinua si in perioada urmatoare, iar daca aplicatia va fi acceptata ar urma sa primeasca si avizul Politiei.

Despre constatarea amiabila

La procedura constatarii amiabile se poate apela cand intr-un accident rutier din care au rezultat doar pagube materiale, conducatorii autovehiculelor detin fiecare o polita RCA in vigoare, iar accidentul nu s-a produs ca urmare a comiterii unei infractiuni pentru care se retine permisul de conducere. Ambii soferi trebuie sa completeze un formular special, in caz contrar constatarea urmand a fi facuta la Politie. Nu in cele din urma, fiecare din parti trebuie sa depuna formularele la asiguratorul propriu RCA sau la asiguratorul RCA al celuilalt autovehicul, cand se doresc despagubiri.

Mai multe detalii despre utilizarea formularului Constatare amiabila de accident aici.