UPDATE Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane a intrat in insolventa

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 22 iulie 2009, 17:44 Economie | Companii

Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane RA a intrat in insolventa incepand din data de 10 iulie 2009, in urma unei sentinte comerciale a Tribunalului Municipiului Bucuresti, potrivit NewsIn. Cererea de insolventa a fost formulata de Administratia Finantelor Publice (AFP) Sector 1 Bucuresti, pentru o creanta de peste 1,1 miliarde de lei.

In urma acestei decizii, conducerea SN CFR RA a fost preluata de administratorul judiciar desemnat de tribunal, Euro Insol SPRL. Astfel, mandatul pesedintelui Consiliului de Administratie al SN CFR RA, Ovidiu Bobeica, cat si a celorlalti sapte membri ai CA a incetat de drept la data deschiderii procedurii insolventei.

Termenul fixat pentru prima adunare a creditorilor este 15 octombrie 2009.

UPDATE: Reprezentantii Euro Insol au declarat pentru HotNews.ro ca SN CFR a continuat sa functioneze dupa ce in 1998 a fost reorganizata in patru societati, printre care CFR Marfa si CFR Calatori. Acestia au spus ca dupa restructurare Guvernul ar fi trebuit sa emita o hotarare prin care sa desfiinteze aceasta societate, insa aceasta nu a mai fost adoptata de Executiv.

Administratorul judiciar al SN CFR a precizat ca principala activitate a companiei era de administrare a creantelor si de recuperare a creantelor de la societatile care au fost divizate.


Citeste mai multe despre   










3918 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    Mai aduceți butuci... (Miercuri, 22 iulie 2009, 18:06)

    ady624 [utilizator]

    Mai aduceți butuci, că avem multe vagoane de 'rezolvat'.

    S-a rezolvat și cu CFR-ul, acum e numai bun de cumpărat de vreun băiat inteligent, maestru în ale manageriatului. Băieți d-ăia cu zile de 72 de ore fiecare....

    Adrian
    • 0 (0 voturi)    
      sncfr (Joi, 23 iulie 2009, 9:44)

      oana [anonim] i-a raspuns lui ady624

      sncfr nu mai exista ca entitate, cred ca e o confuzie...acum sunt cele 4 companii doar
  • +4 (8 voturi)    
    Cool (Miercuri, 22 iulie 2009, 18:16)

    G [anonim]

    Faaain.

    Deci CFR e in insolventa.

    Si administrator e o firma fantoma.

    Cool.

    Ca la carte.

    Pe cand intra si guvernul in insolventa si va fi administrat de o SRL?
  • +1 (5 voturi)    
    ... (Miercuri, 22 iulie 2009, 18:38)

    festinalente [utilizator]

    hai ca o mai pun guvernantii de o vanzare. mai ies si ei din criza putin :))
  • +6 (8 voturi)    
    Precizari (Miercuri, 22 iulie 2009, 19:26)

    Mihai [anonim]

    SN CFR nu mai are nici o legatura cu CFR Marfa, CFR Calatori sau CFR Infrastructura. Asta e firma care a ramas doar cu datoriile si creantele din vechiul CFR, nu are in activ vagoane sau cale ferata, asa ca nu prea vad ce sa fure din ea.
    • -1 (3 voturi)    
      Eşti singurul... (Miercuri, 22 iulie 2009, 20:30)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      care ai luat de la mine 1 vot pe plus. Îmi place însă că cei trei de dinaintea ta au sarit cu afirmaţiile ... total gratuite, ca deh - românul le stie pe toate! Oricum, situaţia în transporturile feroviare este grea - sistemul nu a fost reformat la timp, nu are supleţea unui marketing real, orientat spre satisfacţia clientului., Oamenii din sistem nu îşi cunosc interesul - nici după douăzeci de ani de capitalism, nu şi-au dat seama că clienţii sunt cei care le aduc banii... şi nu statul - atât ca autoritate, cât şi ca activitate.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu ești singurul care i-a dat plus (Joi, 23 iulie 2009, 0:01)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui dan63

        Și eu i-am dat plus... Și n-am sărit cu afirmații gratuite ci am semnalat un trend care s-a format. Cum cumperi o companie națională profitabilă? O distrugi mai întâi, apoi o cumperi la preț de o pâine. Așa se fac afacerile în România din păcate.

        În ceea ce privește adusul banilor, statul nu aduce niciodată bani. Statul doar ia bani. Clienții sunt cei care plătesc. Și tot ei îndură și frustrările angajaților care nu înțeleg conceptul de calitate a serviciilor. Nu generalizez, dar în mare parte, așa este...

        Sunt în State și am fost la ambasada României, unde brusc a dispărut zâmbetul de pe fața oricărui american (vânzător, chelner, notar, bancher, etc). Acolo ești întâmpinat ... românește. Ăștia suntem, nu cred că vom putea oferi servicii mai bune pentru că nu știm să o facem. Mentalitatea este de vină. Asta se întâmplă și cu serviciile CFR sau oricare altele.

        Adrian
      • +2 (2 voturi)    
        Bani mărunți (Joi, 23 iulie 2009, 0:11)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui dan63

        Citez:

        Faaain.

        Deci CFR e in insolventa.

        Si administrator e o firma fantoma.

        Cool.

        Ca la carte.

        Pe cand intra si guvernul in insolventa si va fi administrat de o SRL?

        Acum să analizăm.
        Faaain = bine, okay

        Deci CFR e in insolventa.<<< Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane RA a intrat in insolventa (Afirmație acoperită de articol)

        Si administrator e o firma fantoma. <<< conducerea SN CFR RA a fost preluata de administratorul judiciar desemnat de tribunal, Euro Insol SPRL (Cine este Euro Insol SPRL? Uite aici: Bd. Unirii 27, bl 15, scA, ap 4, sector 4 - sursa http://www.bestjobs.ro/firme/euro-insol-sprl/3303161/2 ). Vorbim deci de o FIRMĂ DE APARTAMENT care administrează o Regie Autonomă)

        Cool. - Foarte frumos, bine

        Ca la carte. - Perfect lucrat

        Pe cand intra si guvernul in insolventa si va fi administrat de o SRL? - ÎNTREBARE, nicidecum afirmație.

        Te rog să-mi arăți unde a greșit G. Unde a aruncat cu ce afirmații?

        Îți mulțumesc anticipat pentru răspunsul coerent și dovada că am greșit. Îmi cer însă scuze pentru sarcasm.

        Adrian
        • +1 (1 vot)    
          Hai sa vedem (Joi, 23 iulie 2009, 20:06)

          dan63 [utilizator] i-a raspuns lui ady624

          SNCFR RA este Societatea Naţională a Căilor Ferate Române Regie Autonomă, care este o firmă de APARTAMANT CNCF CFR SA - este Compania Naţională de Căi Ferate a Căilor Ferate Române Societate pe Acţiuni şi are în concesiune întreaga infrastructură feroviară publică din România - ei percep TUI = Taxa de Utilizare a Infrastructurii, în valoare de 14 lei/tren*km fără TVA la transportul de marfă şi alte tarife pentru prestaţii cum ar fi staţionarea vehiculelor feroviare care nu aparţin CNCF CFR SA pe infrastructura feroviară.
          Acest TUI e mai redus pentru trenurile de călători. Iar serviciile asigurate de firmele de transport feroviar private sunt net mai avantajoase decât cele ale CFR Marfă, fără să mai luăm în considerare calitatea serviciilor CFR Marfă.
          • 0 (0 voturi)    
            În regulă (Joi, 23 iulie 2009, 23:33)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui dan63

            Înțeleg că lucrezi în sistem sau ai contact cu el. Revin la întrebarea mea.... și citez din ce-ai spus:

            "Îmi place însă că cei trei de dinaintea ta au sarit cu afirmaţiile ... total gratuite, ca deh - românul le stie pe toate! "

            La care afirmații te refereai? Ți-am dat ca exemplu postul lui G. Care afirmații sunt aruncate gratuit?

            Îți mulțumesc,
            Adrian
          • 0 (0 voturi)    
            Apropos (Joi, 23 iulie 2009, 23:33)

            ady624 [utilizator] i-a raspuns lui dan63

            Ți-am dat un plus la postul cu TUI.

            Adrian
    • 0 (0 voturi)    
      cfr (Joi, 23 iulie 2009, 9:34)

      oana [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      SN CFR SA este chiar Infrastructura
      • +1 (1 vot)    
        gresit (Joi, 23 iulie 2009, 11:22)

        ion [anonim] i-a raspuns lui oana

        In articol este vorba de SN CFR RA. Infrastructura este CN CFR SA.
        • +1 (1 vot)    
          sncfr si cn cfr (Joi, 23 iulie 2009, 13:27)

          oana [anonim] i-a raspuns lui ion

          da, ai dreptate
  • +3 (5 voturi)    
    Totusi... (Miercuri, 22 iulie 2009, 20:34)

    georgetica [utilizator]

    Totusi, cum se explica faptul ca firmele private din domeniul transportului pe cale ferata sunt rentabile?
    • +1 (3 voturi)    
      transportul privat (Miercuri, 22 iulie 2009, 22:26)

      calator [anonim] i-a raspuns lui georgetica

      incepem cu 'deci' :)

      sunt rentabile pt. ca:
      1. transporta marfa, nu calatori
      2. taie' bilete, nu baga in buzunar
      3. au strict personalul de care au nevoie
      4. au manageri care trag pt. companie, in loc sa cadoriseasca 'prietenii' cu contracte de cumparat costume de scafandru ... etc

      am uitat ceva?
      • -2 (2 voturi)    
        ce ai uitat (Miercuri, 22 iulie 2009, 23:08)

        alt calator [anonim] i-a raspuns lui calator

        Pentru ca vagoanele sa mearga pe sine trebuie platita o taxa de utilizare a cailor ferate in contul CFR Infrastructura. In functie de numarul de vagoane si de alti parametri. Ar fi dificil de crezut ca firmele private rentabile chiar achita tot ce trebuie la CFR-ul de stat. Ca statul numara cate vagoane private folosesc sinele aflate in administrarea statului si in proprietatea noastra, a tuturor. In aceste conditii evident ca firmele private sunt rentabile iar statul intretine pe banii nostri caile ferate.
        • +2 (2 voturi)    
          Vino cu dovezi (Joi, 23 iulie 2009, 0:04)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui alt calator

          Adu dovezi că privații nu își plătesc datoriile. În ceea ce privește "proprietatea noastră" te invit să luăm un tren pe șina noastră, să vedem câți bani plătești pe bilet și câți bani primești TU pentru șină.... Proprietatea noastră în teorie. Unde se duc banii încasați din moment ce CFR e falimentară? Crezi că beneficiezi TU de ei? Ai beneficia dacă s-ar duce la mediu, la dezvoltarea infrastructurii. Ai văzut vreo șină nouă în ultimii 20 de ani? Șosele noi? Ceva nou?

          Cu stimă,
          Adrian
          • +1 (1 vot)    
            doar o vorba (Joi, 23 iulie 2009, 0:33)

            mithrill [anonim] i-a raspuns lui ady624

            pe galati-tecuci se electrifica de ceva vreme, se fac investitii, se fac probe, se dau in functie tronsoane. apropos de NOU...
            • 0 (0 voturi)    
              I stand corrected (Joi, 23 iulie 2009, 0:43)

              ady624 [utilizator] i-a raspuns lui mithrill

              Mă bucur să aud... că am greșit :)

              Mersi,
              Adrian
            • 0 (0 voturi)    
              Investiţiile în (Joi, 23 iulie 2009, 20:22)

              dan63 [utilizator] i-a raspuns lui mithrill

              infrastructura feroviară publică, ca şi reparaţiile capitale ale acesteia, sunt finanţate de proprietar (statul) şi nu de concesionar (CNCF CFR SA) ale cărui încasări sunt folosite la mentenanţă.

              Gândiţi-vă însă că printre miniştrii transporturilor au fost ba şoferi - mitrea, ba gurişti - orban, care nu au avut nici o tragere de inimă să reformeze sistemul.
              • 0 (0 voturi)    
                Statul (Joi, 23 iulie 2009, 23:36)

                ady624 [utilizator] i-a raspuns lui dan63

                Statul a fost și va rămâne cel mai prost administrator. Atâta timp cât statul trebuie să investească, nu e de mirare că sistemul se prăbușește. Ar trebui pasată întreaga putere ȘI responsabilitate către CNCF CFR SA.

                Părerea mea, hâc!

                Mulțumesc pentru lămuriri,
                Adrian
        • -1 (1 vot)    
          ba.. (Joi, 23 iulie 2009, 11:13)

          andrei [anonim] i-a raspuns lui alt calator

          asa zisii "privati" sunt paduchi ...sunt afaceri intre fosti directori si actuali directori cfr...numai la GFR ...firma privata...este un fost director cfr marfa iasi...care si-a luat oamenii si "macra" adica transportul benzinei si tot ce e mai rentabil... Cfr marfa...renuntand la aceasta licitatie :))) de buna voie ;) repet cum zicea cienva mai sus.....dezbina si cucereste asa se fac afacerile in Romania...iar cel care a dezbinat compania e nimeni altul decat iubitul si populistul presedinte Basescu pe vremea cand era ministru la transporturi...care la negocierile cu sindicatele ...a iesit la balcon la Mt...si a aratat m...e la 10000 de oameni care erau la miting
        • 0 (0 voturi)    
          si dacă (Joi, 23 iulie 2009, 20:14)

          dan63 [utilizator] i-a raspuns lui alt calator

          ai şti că unui operator de transport feroviar privat rău platnic, conform contractului de acces pe infrastructră încheiat cu CNCF CFR SA, îi este executată garanţia şi apoi îi este suspendat accesul pe infrastructura feroviară şi nu mai poate opera dacă nu-şi plăteşte datoriile legate de TUI în termen de 60 de zile, cred că ţi-ai da seama că greşeşti. Abia acum CNCF CFR SA - vorbim de personalul executiv mergând până la acarul Păun, îşi schimbă optica despre operatorii de transport feroviar privaţi, care suferă şi ei pe această criză, însă sunt orientaţi spre profit şi satisfacţi clientului, şi nu spre ajutoare de la/pentru "stat".
  • 0 (0 voturi)    
    poate aduc inapoi.. (Joi, 23 iulie 2009, 13:51)

    visio [anonim]

    salariile mari acei directori minunati, nu? si acele prime, si acele...pai de unde sa mai fie bani pentru plata furnizorilor daca astia se imbuibeaza? ei si neamurile lor...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri