Oficial al Ministerului Transporturilor: In Romania ar putea fi infiintata o companie feroviara doar cu vagoane de dormit

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 31 iulie 2009, 11:14 Economie | Companii

CFR spune ca lucrarile de infrastructura au fost accelerate
Foto: AGERPRES
O companie feroviara ale carei trenuri sa aiba numai vagoane de dormit, sa faca legatura intre orasele mari aflate la distante apreciabile unele de altele, spre exemplu Timisoara si Bucuresti sau Iasi si Cluj, si sa opreasca in mai putine statii, pentru ca durata calatoriei sa se reduca. Infiintarea acestei noi companii feroviare este un proiect al Ministerului Transporturilor, a declarat, in exclusivitate pentru RFI, Constantin Axinia, subsecretar de stat in minister.
  • "Vor fi introduse in circulatie trenuri compacte de vagoane de dormit. Va aparea o societate de transport feroviar, numai cu vagoane de dormit si cu vagoane restaurant, care vor face legatura intre principalele orase din tara, spre exemplu Timisoara cu Bucurestiul, Constanta cu Iasiul, Iasiul cu Clujul", a declarat Constantin Axinia.
Durata calatoriilor cu trenurile acestei companii ar urma sa fie redusa, gratie faptului ca trenurile vor opri in putine statii: "Timpul de circulatie va fi mai mic, pentru ca vor fi foarte putine opriri. In momentul de fata se lucreaza pentru a se infiinta societatea, legislatie, ordin de Hotarare de Guvern si asa mai departe", a declarat Constantin Axinia.
  • In ceea ce priveste intarzierile actuale ale trenurilor CFR, oficialul Ministerului Transporturilor le pune pe seama putinelor investitii facute in infrastructura feroviara: "In momentul de fata, in infrastructura feroviara din Romania s-a investit foarte putin, in sensul de a pastra parametrii de functionare, parametrii la care a fost construita calea ferata. S-a investit numai pe magistralele principale, adica pe coridoarele principale, coridorul IV european, unde se lucreaza in momentul de fata si vedeti si dumneavoastra circulatia aceasta ingreunata de la Bucuresti la Constanta. Din cauza banilor, nu s-a putut face o mentenanta la timp pentru infrastructura si avem multe restrictii de viteza".


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1515 vizualizari

  • +5 (15 voturi)    
    Mama voastra de boi mafioti (Vineri, 31 iulie 2009, 11:19)

    Titirca1 [utilizator]

    Sa ne bagati vagoane de dormit ? In secolul 21 ?? Pe 400 maxim 45à de KM ??? In loc sa faceti dracului niste linii de mare viteza ca Deutsche Bahn-ul sau TGV-ul francez sa parcurgem si noi Bucuresti-Timisoara in DOUA nenorocite de ore si sa va bagam in /// vostru mare si nesatul vagoanele de dormit. // mafioti din ministere. (va rog totusi sa-mi mpublicati comentariul).
    • +3 (9 voturi)    
      Alte structuri (Vineri, 31 iulie 2009, 11:33)

      cvm [utilizator] i-a raspuns lui Titirca1

      Alta organigrama, alta sefime, alte salarii, alte pile. La asta se va rezuma nuoa 'structura'.
      • +2 (2 voturi)    
        alt buget.. (Vineri, 31 iulie 2009, 12:30)

        Ion I [anonim] i-a raspuns lui cvm

        va trebui sa primeasca bani numai aceasta companie pentru cheltuielile ei... si ziceti ca nu sunt bani sa imbunatatiti infrastructura, dar de facut alte "afaceri profitabile cu statul" sunteti in stare.

        bine zicea Titirca1 in primul comentariu. Stai 8 ore in secolul 21 sa parcurgi 400 km...

        om fi noi mai "nedesteptati" dar in halul asta de adormiti in care sa avem nevoie de trenuri numai cu vagoane de dormit mi se pare stupid..

        aveti atatea statistici si vedeti ce trenuri au nevoie de astfel de vagoane si adaugati pe masura.. nu stiu cui i-a venit ideea asta creata mai ales cand se vede clar din statistici ca nu mai aveti clienti; dar, dupa cum se arata ca viteza medie e comparabila cu a unei biciclete, cred ca te apuca somnul in tren:
        http://www.mt.ro/statistici/feroviar.html

        nesimtiti si ipocriti..
    • +3 (3 voturi)    
      SUBSCRIU! (Vineri, 31 iulie 2009, 11:36)

      je [anonim] i-a raspuns lui Titirca1

      perfect spus!!!!!!!!!!!!!!!
    • +2 (6 voturi)    
      nu iti trebuie TGVuri... (Vineri, 31 iulie 2009, 11:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Titirca1

      400-500 km ii poti face in maxim 5 ore (cu oprit in statii cu tot)... cu un tren normal... dar care nu are limitari de vinaza jumatete din drum...
    • -4 (4 voturi)    
      nu v-ati prins... (Vineri, 31 iulie 2009, 12:07)

      gujbearca [anonim] i-a raspuns lui Titirca1

      hi,hi,hi ! nu v-ati prins, o sa fie vagoane bordel,
      sa aiba si romanasu timp macar de un orgasm doua acolo sa stie si el pa ce da o caruta de bani pa un bilet de calatorie.
    • 0 (0 voturi)    
      nu te enerva (Vineri, 31 iulie 2009, 14:39)

      io [anonim] i-a raspuns lui Titirca1

      gandeste te asa: aia de umbla cu TGV fac 300 de km intr o ora. Deci ajungi f repede unde ai treaba. Asta inseamna ca poti sa faci foarte multa treaba. Asta inseamna ca ajungi sa fi foarte stresat. Ca timpu pt tine devine foarte limitat. Asa ca. Sa apreciem aceasta grija a CFR Calatori pt binele poporului,..pt oameni..pe care vrea sa ii vada cat mai odihniti si relaxat. Deci la somn. De ce sa ajung intr o ora la constanta sa fiu stresat? cand pot sa dorm 4-5? si sunt si eu mai odihnit. MINUNAT
    • +1 (1 vot)    
      Ai mare dreptate (Vineri, 31 iulie 2009, 14:59)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Titirca1

      În plus, nu deținem de infrastructura necesară pentru micșorarea timpilor. Degeaba nu oprește trenul în stație dacă pe aceeași linie se află alte douăzeci de trenuri. Știți foarte bine de timpii morți așteptând într-o gară sau pe câmp să treacă alt tren în sens opus sau în același sens. De asemenea, pe tronsonul Iași - Cluj se va afla minunatul tronson Gura Humorului - Bistrița.... Să vă văd cum scăpați de vitezele de 20-40km/h pe acolo.... Și la ce vă ajută faptul că nu opriți în Vatra Dornei...

      În Anglia, pe rutele principale există câte 2 linii pe sens. Trenurile rapide merg pe cele din interior, cele locale cu opriri dese pe liniile exterioare.

      Și la urma urmei, de ce altă firmă? CFR Călători ar voma dacă ar avea astfel de trenuri? Sau CFR Călători nu cooperează?

      Până la urmă, vorba lui Titirică... n-ar fi mai bine dacă am face 2 ore de la București la Timișoara? Aaaaa, am uitat, asta e cu muncă.... mult mai dificil să faci niște hârtii pentru o firmă și să cumperi niște vagoane... e cu construit... nasol.

      Adi
  • +7 (7 voturi)    
    BUC-CTA (Vineri, 31 iulie 2009, 11:25)

    gogu [anonim]

    La 6-7, ore cat se face de la Buc la Cta, ar trebui sa puna si aici vagoane de dormit
    A propos- cand se termina de reabilitat Buc- Cta?
    Deja au trecut vreo 3-4 ani de cand "se lucreaza" si culmea e ca pe portiunea reabilitata, zona parc Herastrau MERGEAU TRENURILE CU 10 KM/H!?!?!?
  • +5 (9 voturi)    
    Ce-ar fi (Vineri, 31 iulie 2009, 11:27)

    RTT [anonim]

    Sa reparati infrastructura feroviara, ca trenurile sa circule repede, si nu cu suruburi de 800 mii lei vechi bucata? Ce-ar fi sa puneti mana si sa faceti treaba, in locul ideilor astora cretine?
  • +6 (8 voturi)    
    Alta propunere (Vineri, 31 iulie 2009, 11:29)

    CFR [anonim]

    Sa se faca o companie numai cu vagoane de tip bar-restaurant. Asa o s-o tinem intr-un chef tot drumul si o cand o sa coboram o sa ni se para drumurile de teri ori mai multe !!!
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Vineri, 31 iulie 2009, 11:36)

    tudor [anonim]

    mai bine bagati din nou trenuri cu abur si in 10 zile faci inconjorul romaniei :)) si sa aiba piscina descoperita (mica dar sa fie) bar..camere duble cu vedere spre peisaj si fara vedere si ar fi super pleci in concediu cu trenul si faci 10 zile de neuitat:D

    de la iasi la constanta se fac 12 !!! ore cu trenul... in 12 ore ajungi in india cu avionul....suntem in 2009 ? sunteti siguri?:)))
  • +4 (4 voturi)    
    dar mai este o solutie... (Vineri, 31 iulie 2009, 11:52)

    liviu_ [utilizator]

    sa schimbe sinele ca sa poata merge trenul cu 120-140 km/h si atunci nu o sa mai fie nevoie de acest proiect...
    d c iti trebuie vagon de noapte penstu cateva sute de km???? care ii poti face in 4-5 ore maxim... asta bineinteles daca trenul merge si nu sta, cum se intampla in romania...
  • +4 (4 voturi)    
    www.gs.com (Vineri, 31 iulie 2009, 11:58)

    Zeus [anonim]

    OK, sa vedem avantajele noii structuri:
    1. Ministrul numeste niste sefi acolo - creste influenta;
    2. Sefii, cumpara niste vagoane/locomotive - de 5 ori mai scump, nu?
    3. Firma asta o sa aiba nevoie de o gramada de servicii: de la energie electrica (salut Felics! Imi dai repede o oferta?), top-uri de hartie A4, etc.... - aloooo...sefiiii....v-ati facut firmele astea?
    4. Se transfera niste oameni de la CFR "Clasic" la asta si s-a facut restructurarea.
    5. Se mai adauga niste taxe catre CFR Infrastructura, care "uitati domnilor, numai are asa pierderi mari"...ca doar pierderile alea au fost "hedge-uite" catre "Noul" CFR.

    Cool.
  • 0 (6 voturi)    
    eu as folosi asa ceva (Vineri, 31 iulie 2009, 12:09)

    Dan [anonim]

    prefer sa merg noaptea, nu pierd timp
    in plus, fiind vagoane de dormit, nu au blatisti...

    dar as fi si mai fericit daca zisa companie ar lega bucurestiul prin astfel de trenuri de toate capitalele europene
    • +1 (3 voturi)    
      vineri (Vineri, 31 iulie 2009, 12:25)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Ce faci Dane? Te-aprins ora asta in Minister?Vezi ca s-au dat stimulentele si mergem la mare,ne vedem miercuri la inceputul saptamanii viitoare la prima ora (10,30)!
    • 0 (2 voturi)    
      capitale invecinate poate (Vineri, 31 iulie 2009, 12:30)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      daca au de gand sa uneasca distante asa de mici cu trenuri de noapte iti dai seama de cate nopti este nevoie ca sa ajungi la paris? nopti si zile, evident.
    • +2 (2 voturi)    
      ce capitale europene (Vineri, 31 iulie 2009, 12:32)

      akanom [anonim] i-a raspuns lui Dan

      O sa fie traseu de 2 nopti Bucuresti-Constanta, cu oprire de o zi in Ciulnita.

      Astia nu's sanatosi. Cu banii furati^H^H^H investiti in CFR pana acum trebuia sa fie toata Romania brazdata de TGVuri, sa faci Mangalia-Satu Mare in 5 ore.
    • +1 (1 vot)    
      o mica precizare (Vineri, 31 iulie 2009, 12:38)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui Dan

      blatisti se vor gasi mereu in orice tip de imprejurare. ce, ei sa nu doarma? :)

      dar, vagoane de dormit pot fi anexate trenurilor de calatori (intr-o proportie mai mare sau mai mica, in functie de nevoile calatorilor, fara a se creea o noua companie). problema e ca in 100 de ani abia se va merge la o viteza normala si atunci, nu te va mai apuca somnul cat sa ai nevoie de pat (mai ales ca nu se specifica cum vor fi compartimentate; ca poate prietenii cu care mergi sau "romanii" care au loc langa tine au chef de ceva spart seminte, hascultat muzicha horientala sau jucat vreo carte, spus niste bancuri... :P)
    • 0 (0 voturi)    
      da, sigur (Vineri, 31 iulie 2009, 16:48)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      da' de avioane n-ai auzit?
  • +3 (3 voturi)    
    Mult le-a trebuit? (Vineri, 31 iulie 2009, 12:30)

    Ioana [anonim]

    Sa scorneasca o tampenie ca asta? Chiar trebuie sa se faca lucrurile in tara asta numai de-a napoda? Pffffffff... Rusine! Idiotilor, suntem in secolul XXI !!!
  • +2 (2 voturi)    
    Solutie (Vineri, 31 iulie 2009, 12:34)

    anonim [anonim]

    Dezafectati calea ferata si faceti mai bine sosele. In anii 20 trenurile mergeau mai repede decat acum.
    Propunerea e un misto subtil.
  • +2 (2 voturi)    
    titlul aiurea (Vineri, 31 iulie 2009, 12:40)

    Io [anonim]

    Stirea era ca vor fi trenuri DOAR cu vagoane de dormit, nu ca va exista o companie care se va ocupa de ele!

    O astlfel de companie exista deja si nu de putina vreme. Se numeste GEVARO si administreaza toate vagoanele de dormit, cuseta si restaurant.
    • +1 (1 vot)    
      Așa este (Vineri, 31 iulie 2009, 15:16)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Io

      Mergeam des la Vatra Dornei și pe toate cele (periuță, șervețel, pernă, plapumă) scria Gevaro.

      Adrian
  • +2 (2 voturi)    
    De ce trebuie o noua companie? (Vineri, 31 iulie 2009, 13:15)

    FLORIN [anonim]

    Nu poate lucra tot sub conducerea CFR calatori? O noua companie inseamna mai multi sefi mai multe secretare mai multi soferi etc. Cam ciudata decizia.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru a scapa de datorii (Vineri, 31 iulie 2009, 13:29)

      Calatorul [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

      Se creaza o noua companie, lasand datoriile aferente acelor vagoane/activitati care se transfera, la firma veche. Asa se va putea indatora mai mult noua companie, pentru ca o ia de la zero. O metoda de a face rost de niste bani si niste salarii bune fara a avea balastul trecutului.
  • 0 (0 voturi)    
    oare cu ce se ocupa gevaro (Vineri, 31 iulie 2009, 13:27)

    tamas liviu [anonim]

    nu stiu daca lumea stie dar in Romania exista o companie care de ocupa tocmai cu vagoanele de dormit atasate la trenurile de calatori. Adica vagoanele de dormit nu sunt ale CFR Calatori sic, si peste asta mai infiintam una.
    Bravos natiune.
  • 0 (0 voturi)    
    pacat... (Vineri, 31 iulie 2009, 13:56)

    fvb [anonim]

    sa nu uitam ca in unele tari asa au progresat companiile producatoare de autoturisme. cum a facut general motors? a tot cumparat sistemele publice de transport din mari orase americane, in principal tramvaie, le-a lasat sa se degradeze, si apoi a vandut tot mai multe masini.

    chiar asta se vrea? descurajarea unui mijloc de transport care ar putea fi placut, ieftin, si eficient? si asta prin glume de prost gust, ca hai sa infiintam o noua companie ca sa mai risipim niste bani, ca lumea o sa vrea ori sa doarma ori sa manance. poate o sa vrea sa adauge si a doua locomotiva cu aburi la campina cand mereg trenul de la bucuresti la brasov, ca incepe urcusul, e greu de dus la deal...

    si, inca o chestie de mentionat, nu intotdeauna ce vrea populatia coincide cu ce vor guvernantii si marile businessuri.

    in epoca feudala nu regele conducea tara ci toti marii proprietari de pamanturi care practic faceau legea pe felia lor de tara acolo. vasalul depunea juramant de credinta catre rege, insa stia ca asa el e sefu pe felia lui. ne intoarcem acolo, insa in loc de felie fizica de tara e o felie de economie.
  • 0 (0 voturi)    
    Hoti cu acte (Vineri, 31 iulie 2009, 14:00)

    Vlad I [anonim]

    CFR-ul a fost un simbol al hotiei in acesti 20 de ani, toti au furat cat au putut. Toti stim ca pe vremea lui Ceausescu tehnologia CFR era inapoiata si mizerbila, sa spui ca in 20 de ani viteza s-a redus, este ceva de domeniul fantasticului, tinand cont ca tehnologia disponibila pe piata lumii s-a imbunatatit, fara sa vorbim de sumele colosale pe care le-a bagat statul in CFR, sefii CFR si amicii lui Iliescu merita puscaria direct.
  • 0 (0 voturi)    
    ATENTIE.. (Vineri, 31 iulie 2009, 15:26)

    mery [anonim]

    va rog oameni buni mai ganditiva si la lucruri marunte,pe ruta GALATI-BUCURESTI NORD [urziceni ]circula numai,rapide, accelerate ,dar oare unde sunt personalele ca sa circule si "prostii "lui REBREANU?
  • 0 (0 voturi)    
    Mai exista deja o companie (Vineri, 31 iulie 2009, 21:57)

    Adi [anonim]

    Mai exista o companie numai cu vagoane de dormit si restaurant.
    Se numeste Gevaro.
    Mai e nevoie de o noua capusa?
    In felul asta companiile private castiga bani, se folosesc de infrastructura, dar nu investesc nimic (decat in propriile vagoane).
    Si compania de stat are datorii, isi da afara personalul in loc sa reduca alte costuri, infrastructura nu e intretinuta si a ajuns intr-o stare jalnica.
    INVESTITI IN INFRASTRUCTURA!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă