O companie feroviara ale carei trenuri sa aiba numai vagoane de dormit, sa faca legatura intre orasele mari aflate la distante apreciabile unele de altele, spre exemplu Timisoara si Bucuresti sau Iasi si Cluj, si sa opreasca in mai putine statii, pentru ca durata calatoriei sa se reduca. Infiintarea acestei noi companii feroviare este un proiect al Ministerului Transporturilor, a declarat, in exclusivitate pentru RFI, Constantin Axinia, subsecretar de stat in minister.

  • "Vor fi introduse in circulatie trenuri compacte de vagoane de dormit. Va aparea o societate de transport feroviar, numai cu vagoane de dormit si cu vagoane restaurant, care vor face legatura intre principalele orase din tara, spre exemplu Timisoara cu Bucurestiul, Constanta cu Iasiul, Iasiul cu Clujul", a declarat Constantin Axinia.

Durata calatoriilor cu trenurile acestei companii ar urma sa fie redusa, gratie faptului ca trenurile vor opri in putine statii: "Timpul de circulatie va fi mai mic, pentru ca vor fi foarte putine opriri. In momentul de fata se lucreaza pentru a se infiinta societatea, legislatie, ordin de Hotarare de Guvern si asa mai departe", a declarat Constantin Axinia.

  • In ceea ce priveste intarzierile actuale ale trenurilor CFR, oficialul Ministerului Transporturilor le pune pe seama putinelor investitii facute in infrastructura feroviara: "In momentul de fata, in infrastructura feroviara din Romania s-a investit foarte putin, in sensul de a pastra parametrii de functionare, parametrii la care a fost construita calea ferata. S-a investit numai pe magistralele principale, adica pe coridoarele principale, coridorul IV european, unde se lucreaza in momentul de fata si vedeti si dumneavoastra circulatia aceasta ingreunata de la Bucuresti la Constanta. Din cauza banilor, nu s-a putut face o mentenanta la timp pentru infrastructura si avem multe restrictii de viteza".