Afacerile “Poarta-ma, mami!” si "La Baciu - Produse traditionale din Bucovina" au fost premiate in cadrul ceremoniei desfasurate joi, 30 iulie, la sediul HotNews.ro cu Premiul Juriului, respectiv Premiul Publicului.

Castigatoare a Marelui Premiu, constand in promovare online, un site profesionist si consultanta financiara, a fost desemnata, in urma jurizarii, afacerea “Poarta-ma mami!” reprezentata de Diana Mateescu. In urma voturilor primite de la cititori, Premiul Publicului a fost castigat de afacerea "La Baciu - Produse traditionale din Bucovina".

Aceste premii au fost acordate in cadrul campaniei “Sprijina afacerile romanesti!” organizata de HotNews.ro si sustinuta de Banca Transilvania. Miza campaniei a fost popularizarea si sprijinirea afacerilor romanesti mici si mijlocii.

Poarta-ma, Mami!
Poarta-ma, Mami!
Foto: HotNews.ro
Premiul Juriului: Port-bebe esarfe - modul natural de a-l purta pe bebe

Afacerea "Poarta-ma, mami!" propusa de Alexandru Mateescu a obtinut premiul Juriului in cadrul concursului "Sprijina afacerile romanesti!".

"Poarta-ma, mami!" propune o alternativa la marsupiile clasice. Esarfele port-bebe (sling, wrap, mei-tai, podaegi) au sute de ani de experienta pozitiva in intreaga lume, facilitand apropierea dintre parinti si copii cu beneficii extraordinare pentru ambele parti.

Castigatorul Marelui Premiu a fost ales in urma votului juriului pe baza informatiilor suplimentare ce au fost solicitate finalistilor.

Detalii despre afacerea “Poarta-ma mami!” aici.

Premiul Publicului: afacerea La Baciu

"La Baciu - produse
traditionale din Bucovina"
Foto: HotNews.ro
Produsele de La Baciu au fost degustate si certificate de Printul Charles.

In 2008, familia lui Ion Baciu a fost invitata in Marea Britanie, la o ferma agreata de Printul Charles, pentru a-i invata pe micii producatori britanici sa prepare carnea afumata. “Am improvizat pe loc o afumatoare, ca ei n-au asa ceva, si le-am aratat oamenilor cum se face treaba la noi.

Numai ca a aparut o problema: lemnul de fag este cel mai bun pentru afumare, iar ei n-aveau. Am gasit pana la urma un localnic care avea un dulap vechi din fag, l-a taiat si ni l-a dat noua, rugandu-ne sa-i dam si lui din ce facem noi acolo. Si ne-a zis ca a facut cea mai buna afacere pe anul acela”, povesteste Baciu.

Nici ciorba acra de miel, cu ardei iute si smantana facut ca in Fundu Moldovei de sotia lui Ion Baciu nu i-a lasat indiferenti pe britanici. “N-au mai mancat ei asa ceva niciodata, de la supele lor dulci si pana la ciorba mea de miel e drum lung”, marturiseste Viorica Baciu.

Detalii despre afacerea “La Baciu. Produse traditionale din Bucovina”.

Concursul s-a desfasurat in perioada: 8 iunie – 8 iulie, iar publicul si membrii juriului au putut vota, respectiv delibera, intre 9 iulie si 16 iulie.

Anuntarea castigatorilor s-a facut pe data de 17 iulie, iar joi, 30 iulie, a avut loc ceremonia de decernare a premiilor.

In Galeria finalistilor au fost selectate afaceri cu inchiriere de costume copii pentru petreceri/serbari, unicul producator de flasnete din Sud-Estul Europei, o plantatie de afini, servicii de turism viticol, produse lactate ecologice etc.

Premiul Juriului consta in:

1.Reclama online: banner dinamic afisat timp de 30 de zile pe homepage-ul HotNews.ro.

2. un articol dedicat in HotNews.ro care va prezenta afacerea in sine, initiatorii ei si modul in care influenteaza comunitatea locala.

3. un Web-site profesionist si promovare prin Google AdWords in valoare de 1500 de Euro oferite de Banca Transilvania

4. consultanta in afaceri din partea Bancii Transilvania.

Utilizatorul HotNews.ro care a inscris respectiva afacere in concurs a primit echivalentul in RON a 1.000 Euro.

In urma voturilor primite de la cititori, Premiul Publicului a fost castigat de afacerea "La Baciu - Produse traditionale din Bucovina".

Premiul publicului consta intr-o caseta de promovare in zona marketplace box timp de 2 saptamani pe Homepage-ul site-ului www.hotnews.ro.

Castigatorii concursului
Castigatorii concursului
"Sprijina afacerile romanesti!"
Foto: HotNews.ro
Premiile concursului "Sprijina afacerile romanesti!" au fost inmanate castigatorilor de catre Marian Burja, Director Adjunct IMM, Banca Transilvania.

Marian Burja, a declarat pentru HotNews.ro: “Imi plac foarte mult castigatorii si cred ca afacerile cu care au participat la concurs au mare potential, desi au nevoie de sprijin pentru a invinge eventualele reticente aferente oricaror produse noi si inovatoare pe piata din Romania. Ca impresii generale despre campania "Sprijina afacerile romanesti!", am constat cu bucurie ca a avut o buna vizibilitate, lucru confirmat in toate cercurile prin care m-am miscat in ultima perioada. Oamenii chiar stiau despre acest concurs! Ca Banca a Oamenilor Intreprinzatori, acest parteneriat a fost inca o cale de a sustine – impreuna cu echipa Hotnews.ro - ideile noi si spiritul antreprenorial”.

Rugata sa ne spuna cateva cuvinte despre afacerea pe care a initiat-o – “Poarta-ma mami!”, Diana Mateescu declara: “Esarfele port-bebe pot fi intalnite in cele mai simple variante in Africa, dar totodata se bucura de o larga raspandire in China si in Japonia. In anii '80, in Statele Unite, a aparut prima data metoda de prindere cu doua inele, care a cunoscut un mare succes.

Printre avantajele acestei metode, trebuie mentionat faptul ca timpul de suportabilitate al greutatii copilului este mult mai mare decat la marsupiu, intrucat pozitia este foarte naturala si confortabila atat pentru parinte cat si pentru bebelus.

In acest moment publicul meu tinta este reprezentant de tinerele mamici care folosesc intens internetul.

Acum afacerea este “one man show”: eu imi aleg materialele, eu le croiesc, le cos, ma ocup de promovare, de comercializare, de absolut tot,” a spus Diana Mateescu.

“Despre concursul "Sprijina afacerile romanesti!", a aflat sotul meu care a luat pe loc decizia de a inscrie afacerea noastra. Sper ca acest premiu sa ma ajute sa-mi pot extinde afacerea.”

Castigatorul Premiului Publicului, Ion Baciu ne-a dezvaluit traseul pe care l-a parcurs afacerea sa pana acum: “Totul a inceput de la un telefon primit din Capitala, care a zis: <>. Asa se face ca am adus traditia bucovineana in Capitala. Am fost invitati de-atunci la aproape toate targurile de produse traditionale, de la Muzeul Taranului Roman, in Piata Amzei, la Muzeul Satului, apoi in Marea Britanie, Bruxelles, Tel Aviv si Roma."

Campania HotNews.ro si Banca Transilvania de sprijinire a afacerilor romanesti a avut un real interes de public, care i-a determinat pe cei doi organizatori sa planuiasca deja organizarea unor viitoare editii pornind de la acest prim proiect pilot.