CFR Marfa va fi privatizata in 2010, CFR Calatori si CFR Infrastructura vor fi restructurate

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 6 august 2009, 17:42 Economie | Companii

CFR Marfa urmeaza sa fie privatizata anul viitor, in vreme ce celelalte doua companii feroviare, CFR Calatori si CFR Infrastructura, vor fi restructurate. Anuntul a fost facut, joi, de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, dupa o intalnire cu delegatia FMI la Bucuresti, potrivit Mediafax.

La discutiile de joi, reprezentantii Fondului Monetar, ai Comisiei Europene si ai Bancii Mondiale s-au aratat nemultumiti ca veniturile celor trei companii sunt mai mici decât cheltuielile.
  • Restructurarea activitatii si reducerea personalului, la CFR Calatori si CFR Infrastructura
Radu Berceanu a apreciat, cu aceasta ocazie, ca "Pe CFR Marfa s-ar putea obtine miliarde de euro".

La CFR Calatori este necesara o restructurare a activitatii, in general, dar mai ales in ceea ce priveste personalul, supradimensionat "in unele zone", a spus Radu Berceanu. El a adaugat ca si la CFR Infrastructura trebuie restructurata activitatea si numarul de salariati.

Radu Berceanu afirma, in februarie anul acesta, ca privatizarea CFR Marfa, detinuta integral de Ministerul Transporturilor, nu mai este oportuna, intrucat compania a trecut pe pierderi, prioritatea fiind redresarea situatiei financiare a acesteia.

La randul sau, fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, declara, anul trecut, ca privatizarea CFR Marfa va avea loc in 2009, institutia asteptand, la acea data, un raspuns de la Comisia Europeana privind alegerea strategiei de trecere in proprietate privata a societatii.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2379 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    CFR Marfa va fi privatizata in 2009 (Joi, 6 august 2009, 17:51)

    AsmVax [anonim]

    / si eu care credeam ca nu mai este nimic de vandut in tara asta.
    • 0 (0 voturi)    
      Ba mai este ... (Joi, 6 august 2009, 18:02)

      Dacus [utilizator] i-a raspuns lui AsmVax

      Pai de unde sa aiba bani de salarizarea celor din sectorul public? Mai vand si ei cate ceva ... cat mai au ce. Oricum in paralel folosesc banii de la RMO (rezerva BNR) sub forma de imprumut de la banci comerciale ca sa plateasca salariile astea ... dar si imprumuturile astea se vor termina la un moment dat, asa ca isi pregatesc din timp bani.
    • 0 (0 voturi)    
      .. (Joi, 6 august 2009, 18:08)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui AsmVax

      toata tara e, iar daca nu ar mai ramane nimic, nu-i nici o problema, se revinde ;)
  • -1 (1 vot)    
    Tot monopol va ramane (Joi, 6 august 2009, 18:10)

    Alex [anonim]

    Sunt un sustinator al proprietatii private.

    Insa trebuie sa spun ca privatizarile de companii feroviare mari, in tari ca Germania si Marea Britanie, au adus numai neajunsuri:
    - trenurile nu vin la timp
    - calitatea calatoriei lasa de dorit
    - accidente feroviare

    CFR este departe calitativ, evident. Insa nu cred ca privatizarea va functiona.
    Pur si simplu, vor schimba proprietarul monopolului, lasand monopolul sa functioneze.
    • 0 (0 voturi)    
      proprietate privata? (Joi, 6 august 2009, 21:04)

      cartman [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Deutsche Bahn-ul nu este companie privaya ci de stat. E adevarat ca sunt si trenuri private prin germania gen Thalis precum si unele trenuri regionale si desi are o reputattie ceva mai proasta in sudul Germaniei (Bayern), DB si transportul in comun german este considerat unul dintre cele mai de incredere din lume. Sunt si intarzieri dar rare si de vreo cateva minute. In anglia stau intr-adevar prost cu sistemul feroviar. Si apropo DB, cel putin din produsul ICE, reusit sa faca un adevarat succes comercial. Nici nu iti imiaginezi cat de pline trenurile dimineatza cu navetisti ce fac naveta zilnic si pana la 200 de km distanta. Majoritatea celor care lucreaza in Frankfuhrt, nu locuiesc in oras ci fac naveta cu trenul iar multi locuiesc, cum am mai spus, la distante considerabile.
  • 0 (0 voturi)    
    da-ti si gratis la nemti (Joi, 6 august 2009, 18:15)

    vasile [anonim]

    eu unul as prefera germania in locul oricarei alte natiuni. sau la elevetieni.....

    aia care citesc stiu de ce. eu as face referendum printre omenii destepti pe bune cui sa dam assets noastre.
  • 0 (0 voturi)    
    oh, nu! (Vineri, 7 august 2009, 12:44)

    ivil [anonim]

    privatizarea cailor ferate este un dezastru in orice tara in care s-a incercat. si tocmai cfr marfa sa fie privatizat. este ca si cum ai vinde bucataria la vecinul si apoi iti cere bani sa o folosesti iar cand nu ii mai convine o lasa in paragina si nici tu nu vei mai putea sa ai grija de ea...ceea ce inseamna ca economia romaniei va avea de suferit.
    nu-mi pasa cat de groaznic merg treburile la cfr si cat pierd...nu vinzi infrastructura! jeez!
  • 0 (0 voturi)    
    cfr marfa (Vineri, 7 august 2009, 17:23)

    george [anonim]

    Unica solutie de iesire din criza a CFR-lui este reconstituirea societatii la nivelul anului 1998, ca SNCFR iar toate posturile de manageri sa fie ocupate prin concurs cu participare internationala.
    • 0 (0 voturi)    
      cfr marfa (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:47)

      acarul [anonim] i-a raspuns lui george

      Logic ca ar fi cea mai eficienta solutie ! In Franta cum merge treaba bine la calea ferata ?
      Si e de stat.....Cine oare ar aproba sa participe la eamen si straini ?
      Va dati seama, dupa ce ca nu vor fi "numiti" sa mai vina si din afara !
      N-o sa vedem la noi asa ceva!
  • 0 (0 voturi)    
    crr calatori pe cand? (Sâmbătă, 15 mai 2010, 0:01)

    marius [anonim]

    dar ce ce nu privatizeaza si cfr calatori? sau cei de acolo au imunitate sa intelegem? fiind plin de portocalii este si normal sa nu-l privatizeze. Daca se aude ca CFR Calatori se privatizeaza toata stabaraia (PDL-ista) pleaca in secunda urmatoare la INFRASTRUCTURA . Dar nu privatizeaza ei CFR CALATORI ce este prost BERCEANU pai el de unde mai papa cascaval
    • 0 (0 voturi)    
      se alege praful (Sâmbătă, 7 august 2010, 22:05)

      un CFR-ist [anonim] i-a raspuns lui marius

      Si ce cascaval se aduna zilnic de pe trenuri....si nu se face nimic ! Se fac ca fac controale....dar se aduna bani de bani. La CFR Marfa directorii care normal ca au raspuns pentru eficienta conducerii, au reprezentat interesele operatorilor particulari apo s-au mutat mari directori chiar la acestia.
  • 0 (0 voturi)    
    Despre calea ferata . (Miercuri, 25 august 2010, 15:24)

    anonim [anonim]

    Am lucrat 33 de ani la CFR.,dar haos,birocratie excesiva,firme capusa ,terti care fac mai mult lucrari pe hartie.Nu poate sa duca CFR de cat la faliment , cea ce se vede de mult timp.
    nu se poate sa ai atatea regionale,atatea sectii L,CT,IFTE,DISTRICTE si trenuri sa mearga cu 45 km/h.
    CFR nu isi reveni fara o reforma prefunda si o privatizare a CFR marfa si partial celelalte compani.
    Lideri sindicali care se bat cu pumnul in piept la TV si in ziare sunt niste jigodii care de mult timp isi apara proile interese ale lor si ale sefilor,iar ale muncitorilor nici sa nu auda.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă