CFR Calatori a inregistrat pierderi de 117 milioane lei in primul semestru

de Dragos Comache     HotNews.ro
Luni, 7 septembrie 2009, 15:11 Economie | Companii

CFR Calatori a inregistrat in primul semestru pierderi de 117 milioane de lei, in vreme ce traficul a scazut cu 13,1%, ca urmare a lucrarilor realizate pe tronsoanele Bucuresti-Constanta si Campina-Predeal si a crizei financiare, potrivit NewsIn. Compania arata ca scaderea traficului a fost determinata si de reorientarea publicului calator spre alt sistem de transport, in special cel auto.

"Cauzele care au dus la diminuarea traficului de calatori au fost, pe de o parte, lucrarile de reabilitare a infrastructurii feroviare pe tronsoanele Bucuresti Nord – Constanta si Campina – Predeal, care au generat prelungiri ai timpilor de parcurs ale trenurilor de calatori si intarzieri in circulatia acestora. Pe de alta parte, efectele crizei economice s-au reflectat prin incetari partiale si chiar totale ale activitatilor unor intreprinderi, ceea ce a dus la reducerea numarului de calatori" se arata in bilantul activitatii companiei pe primele sase luni ale anului.

CFR Calatori considera ca scaderea traficului a fost determinata si de reorientarea publicului calator spre alt sistem de transport, in special cel auto, care are si cele mai mici tarife, desi compania nu a mai modificat tarifele din septembrie 2007.

"In aceste conditii, veniturile totale realizate in semestrul I 2009, reprezinta 98,1% fata de perioada precedenta, iar veniturile din transportul public de calatori 88,1%. Pentru a asigura continuitatea activitatii de transport feroviar public de calatori in conditii de siguranta a circulatiei, s-au inregistrat in semestrul I 2009, cheltuieli totale in proportie de 103,1% fata de semestrul I 2008", conform bilantului companiei.

CFR Calatori a continuat in primele sase luni programele de modernizari si achizitie de material rulant demarate in anii anteriori, fiind achizitionate 26 de vagoane noi de calatori si modernizate 61 de vagoane de calatori si 12 locomotive LE si LDH.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

648 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    pb de competitivitate (Luni, 7 septembrie 2009, 15:30)

    locke [anonim]

    cred ca CFR are nevoie de un o restructurare, la ora actuala sunt mai scumpi si mai lenti decat un automobil.
  • 0 (2 voturi)    
    Nasul (Luni, 7 septembrie 2009, 16:15)

    Quechua Tree [anonim]

    Problema este ca INCA se practica plimbatul cu trenul pe sume modice ("cu Nasul"). Asa ca, de exemplu, in loc sa intre in contul CFR-ului 30 RON, intra in buzunarul Nasului 10 RON ... si se intampla foarte des, din pacate ...
    • 0 (0 voturi)    
      macar de ar fi atat (Luni, 7 septembrie 2009, 17:14)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui Quechua Tree

      macar de ar fi doar banii luati de Nasi(ci).. dar sunt altii care inghit mai mult decat astia..
  • 0 (0 voturi)    
    Cine trage clopotele companiilor de stat ? (Luni, 7 septembrie 2009, 17:02)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    CFR are pierderi din cauza controlorilor care incaseaza bani in tren ca si cum ar fi trenul propriu, adica baga banii in buzunar...
    TAROM are tarife de cca 3 ori mai mari decat Lufthansa pentru aceleasi curse si a raportat, de asemenea, niste pierderi uriase pe primul semestru..

    Cineva abia asteapta sa fie scoase la vanzare ca neprofitabile, pentru ca mai apoi sa le transforme in super-companii. Cine sa fie ?
  • 0 (0 voturi)    
    pai daca voi sunteti prosti.. (Luni, 7 septembrie 2009, 17:13)

    Ion I [anonim]

    "Compania arata ca scaderea traficului a fost determinata si de reorientarea publicului calator spre alt sistem de transport, in special cel auto."

    uitati aici statistici:
    http://www.mt.ro/statistici/feroviar.html

    - mers cu 40 km/h.. mai bine ia bicicleta..
    - pierdeti clienti de la an la an
    - intarzieri nejustificat de mari si o lipsa totala de interes in a asigura calatorilor servicii de bun simt
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Hotnews.ro (Luni, 7 septembrie 2009, 17:32)

    Ion I [anonim]

    nu este un comentariu de publicat ci o idee pentru continuare articolului sau o eventuala ancheta jurnalistica.

    EU:
    "Totodata, nu ca sesizare ci ca recomandare, as dori sa luati in considerare, avand in vedere situatia traficului din zona Baneasa si a oportunitatii pe care o aveti, crearea unei linii expres intre Gara de Nord si Gara Baneasa (ceva asemanator celei pentru Aeroportul Otopeni sau ). Avand in vedere invecinarea Garii Baneasa cu spatiile de birouri din jur si aeroportul baneasa, existenta infrastructurii necesare, consider ca o astfel de linie ar fi binevenita si, daca ar avea sustinerea necesara, chiar succes."

    CFR:
    "
    Totodată, am redirecţionat recomandarea dumneavoastră la RATB, deoarece aspectele sesizate de dumneavoastră sunt de competenţa exclusivă a acestei regii.
    "

    Cum e posibil ca RATB sa fie cel responsabil de acest lucru?
    Au infrastructura pusa la punct (pe acolo circula(u) spre CT trenurile), au trenuri la dispozitie.. pot sa faca ceva si sa scoata bani.. sunt atatia pe care ii stiu si ar merge 5 minute pe jos de la Miorita la "S PARK PIATA PRESEI LIBERE" sau la aeroport si orice alta cladire de birouri din zona aia decat sa se suie in RATB sau in masina lor sa stea cu orele in trafic seara si dimineata


    PS: adresa de mail nu este valida.. :)
  • 0 (0 voturi)    
    la asemenea (Luni, 7 septembrie 2009, 17:53)

    eu [anonim]

    pierderi in price firma privata se luau masuri draconice, insa la stat merge si asa, prostu' de contribuabil suporta orice.
  • 0 (0 voturi)    
    dupa ora 22.30 (Luni, 7 septembrie 2009, 18:29)

    ploiesteanu [anonim]

    nu mai exista trenuri spre ploiesti-brasov. Nu prea mai sunt trenuri nici in alte directii noaptea. Ar trebui sa se inchida gara. Plus ca au transformat personalele in accelerate,acceleratele in rapide , au micsorat foarte foarte mult numarul trenurilor incat, omul este obligat sa-si aleaga alt mijloc de transport. In plus, s-au angajat oameni multi care se bat de musca. Iesirea din criza ? garnituri private , Patroni care sa aiba puterea materiala de a-si plati gara, impegatul ,bariera, sina, curentul, tot.. Pana atunci va rebui sa platim noi toti, si cei care merg cu trenul si cei care n-au pus in viata lor piciorul intr-un vagon, lipsa de eficienta a CFR-ului.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri