Modelul Boeing 787 Dreamliner va efectua primul sau zbor de test in ultimul trimestru din 2009, cu doi ani mai tarziu decat era planuit. Boeing si clientii sai sunt nerabdatori sa vada daca Dreamliner va indeplini promisiunea de a consuma mai putin combustibil, de a polua mai putin si de a oferi un confort sporit pasagerilor, scrie Reuters.

"Acest avion reprezinta o revolutie" a spus Dennis O'Donoghue, vice-presedinte la Boeing Test &Evaluation.

Boeing a numit noul avion "Dreamliner" in 2003, dupa ce a renuntat la conceptul de "Sonic Cruiser", intrucat pe piata aeronavelor era o cerere mai mare pentru optimizarea consumului de combustibil decat pentru o viteza mai mare.

La baza conceptului Dremliner stau aliajele usoare, care reprezinta 50% din structura sa de baza si care sunt mult mai usoare decat aluminiul, unul din principalele componente pentru carcasa avioanelor comerciale la ora actuala.

Avand o structura foarte usoara, Boeing 787 consuma cu 20% mai putin combustibil decat orice alta aeronava de talia sa, este mult mai silentios, iar costurile pentru intretinerea sa sunt cu 30% mai scazute. In plus, Dreamliner are si o structura aerodinamica imbunatatita, care contribuie la cresterea eficientei acestuia cu 7 procente.

Boeing 787 va avea trei modele: 787-8, care poate transporta pana la 250 de pasageri; 787-9, care poate transporta pana la 290 de pasageri si 787-3, care poate transporta pana la 330 de pasageri. Clientii Boeing vor putea calatori cu un 787-8 in 2010, iar cu un 787-9 in 2013. Nu s-a stabilit inca o data la care 787-3 va fi pus pe piata.