CFR Calatori vrea sa cumpere 400 de vagoane noi cu 1 miliard de lei

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 29 octombrie 2009, 21:04 Economie | Companii

CFR Calatori intentioneaza sa achizitioneze 400 de vagoane de timp salon InterRegio, clasa intai si a doua, cu pana la un miliard de lei, fara TVA, si sa modernizeze 190 de vagoane cu maxim 317,3 milioane de lei, fara TVA, in urmatorii patru ani, potrivit unui anunt al companiei, citat de Mediafax. Astfel, din totalul vagoanelor noi pe care compania vrea sa le cumpere, 80 de unitati sunt de clasa intai si 320 pentru clasa a doua, iar din totalul celor care vor fi modernizate 40 sunt de clasa intai si 150 de clasa a doua.

Atat pentru achizitia vagoanelor noi, cat si pentru modernizarea celor vechi, CFR Calatori va incheia un acord cadru cu firma castigatoare in urma unei negocieri directe. Acordul cadru va contine contracte subsecvente ce vor fi atribuite la un interviu de sase luni. Primul contract este estimat ca va fi incheiat la pana la 31 decembrie. Ofertele pot fi depuse pana la 2 decembrie si respectiv 3 decembrie, urmand a fi deschise in aceeasi zi.

Acordurile sunt finantate de la bugetul de stat, iar criteriul de atribuire va fi pretul cel mai mic, se arata intr-un anunt al CFR Calatori.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

1454 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    ptr ce? (Joi, 29 octombrie 2009, 21:20)

    lupo [anonim]

    intii sa ne civilizam, si apoi sa vedem cine merge cu trenul si unde? ca noi plecam in europa de vest si nu avem nevoie de ele, iar taranii romani merg cu tractorul pe cimp. ops, ei nu il au ca ne luam locomotiva la oras din aia scumpa. ba da toti sint batuti in creier intara aia? numai comisioane si plati afara ptr ce? vesticii ar trebui sa fie fericiti ca au forta de munca ieftina si muncitoare din est, in plus mai au si piata de desfacere, le merge turismul etc. astia nu stiu sa faca business. votati iar aiurea si ne revedem la gropa
  • +4 (4 voturi)    
    prioritati.. (Joi, 29 octombrie 2009, 21:20)

    Ion I [anonim]

    Pentru modernizarea infrastructurii asteia jalnice cat alocati pentru urmatorii patru ani?

    Degeaba aveti locomotive si vagoane moderne daca nu aveti pe ce sa le folositi...
    • 0 (0 voturi)    
      Asa-i (Joi, 29 octombrie 2009, 21:34)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Ion I

      Dar n-ai cu cine sa vorbesti cand interlocutorul se numeste Berceanu.
      • 0 (0 voturi)    
        nu doar o singura persoana e de vina (Vineri, 30 octombrie 2009, 10:42)

        Ion I [anonim] i-a raspuns lui un roman

        ci toti care s-au perindat pe la minister sau au fost directori de agentii sau societati care se leaga de cuvintele "MT" , "CFR" sau "GFR" (ca nici nu stiu cate SA-uri sau directii sunt in tot haosul ala).
    • 0 (0 voturi)    
      are logica! (Joi, 29 octombrie 2009, 22:15)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Ion I

      trebuie sa stai pe moale , cand faci 5 ore pana la Constanta si 14 ore pana la Baia Mare...
      • 0 (0 voturi)    
        mda.. (Vineri, 30 octombrie 2009, 10:47)

        Ion I [anonim] i-a raspuns lui gogu

        am auzit si eu saptamanile astea la TV ca "solutia" e sa modifice in cadrul mersului trenurilor specificatiile referitoare la durata calatoriei (sa o adapteze la intarzierile pe care le au constant).
        de ce sa incerce sa rezolve problemele cand pot sa le lase asa si probabil sa se disculpe in fata calatorilor cu chestii gen "pai stiati ca face 7ore trenul" sau "asta e frecventa unui tren prin aceasta localitate europeana".. ce atata graba...?
    • 0 (0 voturi)    
      Logic (Vineri, 30 octombrie 2009, 6:18)

      Un pensionar [anonim] i-a raspuns lui Ion I

      Intai infrastructura !
  • 0 (0 voturi)    
    GFR a "castigat" deja licitatia (Joi, 29 octombrie 2009, 21:58)

    atotstiitorul!? [anonim]

    Din cate stiu... din auzite...vagoanele vor fi produse de competitorul CFR - Grup Feroviar Roman cu o rata de adaos de 20-50%. Este primul experiment al GFR ca producator de vagoane... Cel mai tare o sa fie cu reparatia lor (reparatiile periodice)....am auzit ca va fi o surpriza majora care va falimenta CFR Calatori...
    Cele 190 vagoane care vor fi modernizate sunt deja achizitionate Tot de Grupul Feroviar Roman din Germania ca epave.....
    TRAIASCA ROMANUL CARE PLATESTE TOATE ASTEA


    oare citeste careva!?
  • 0 (0 voturi)    
    Una din cele mai mari tepe din Romanica (Joi, 29 octombrie 2009, 22:26)

    stiu tot [anonim]

    Cred ca e o prostie sa spui cumpar 400 vag cu 1 mld ron... ce mai negociezi... sau poate stii furnizorul, stii pretul si vrei sa stii sigur si care va fi spaga.

    Furnizorul pentru vagoane va fi Grup Feroviar Roman care va produce pentru prima oara vagoane. Rata de adaos este f mare... din cate se spune. Cum se face ca abia a cumparat licenta de productie si a si primit comanda (grup feroviar roman)... nici macar nu exista un vagon produs....sau omologat. O TEAPA GROASA....

    Tot Grupul Feroviar Roman a achizitionat si vagoanele care vor fi modernizate....din Germania la pret de fier vechi....
    Furnizorul tau, competitorul tau....

    Din cate stiu fiecare vagon va fi o mica comoara pentru furnizor...... si o mare gaura neagra pentru CFR. Astfel reparatiile periodice obligatorii pentru aceste vagoane vor fi facute doar de furnizor si la un pret nespecificat. (din cate stiu e asul din maneca pentru profitul Grup Feroviar Roman). CFR va plati sume imense in urmatorii ani pentru a "tine" vagoanele pe sine. sumele vor fi platite integral catre Grup Feroviar Roman pentru ca nici o alta companie nu va avea licenta de reparatii.

    Se zice ca un ministru de pe la transporturi ar fi avut discutii cu GrupFeroviarRoman ca nu cumva cel din urma sa fie afectat de criza de la CFR
    Si se zice ca va fi o negociere si o depunere de oferte... asta e pentru prostii de contribuabili.
    Oare nimeni in tara asta nu vede ce se intampla la CFR?
    Care e sansa sa am dreptate? R:100%
  • 0 (0 voturi)    
    Ori sunteti visatori, ori prosti!! (Joi, 29 octombrie 2009, 22:48)

    Liviu [anonim]

    In conditiile in care un tramvai nou costa 2 milioane euro, nu inteleg de ce va mirati si vedeti peste tot numai tepe! In ceea ce priveste calitatea, infrastructura sau cum vor arata dupa numai un an de folosinta, asta este cu totul altceva, si abia aici ar fi loc de discutii.
  • 0 (0 voturi)    
    sugestie :) (Vineri, 30 octombrie 2009, 10:58)

    Ion I [anonim]

    sa le cumpere din Suedia ... sau macar sa le produca in cooperare cu aia.

    de ce? uite ca la Metrorex au facut treaba buna altii din Suedia (Bombardier Transportation Sweden AB in cooperare cu Electroputere) - o sa gaseasca si pentru trenuri; uite ca au un tren expres care face 20 minute intre gara din Sthlm si Aeroportul Arlanda (intre linia de cale ferata existenta de la noi si Aeroporul Otopeni ar fi doar 1 km de cale ferata de implementat - nu imi dau seama care ar fi problema - astfel incat sa nu mai fie nevoie de acel autobuz si sa faci o ora intre gara si aeroport); uite ca au trenuri de calitate - nu cred ca nu o sa ajunga la o solutie acceptabila din punct de vedere financiar.

    si o alta stire (2007), cred ca data uitarii:

    http://www.zf.ro/companii/bombardier-ar-putea-produce-la-astra-sau-la-electroputere-3060746/


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi