In vara lui 2010, Air Berlin zboara, in premiera, pe destinatia Romania. Din 18 mai anul viitor, compania de zbor va avea curse regulate, in fiecare marti, spre litoralul romanesc. Pretul unui bilet München-Constanta incepe de la 109 euro, inclusiv impozite, taxe si mile zburate, se precizeaza pe homepage-ul firmei din Internet, www.airberlin.com.

Curse de legatura in Germania spre aeroportul din München vor fi organizate de la Berlin, Düsseldorf, Hamburg, Hanovra, Köln/Bonn si Münster/Osnabrück. Constanta este a opta destinatie a companiei Air Berlin, in Europa de Est.

Si Bucurestiul este cuprins in planul de zbor extins, cu destinatii est-europene. Inca din februarie 2010, NIKI -compania de zbor partenera a Air Berlin- incepe sa zboare regulat, pe tot parcursul saptamanii, spre destinatia Bucuresti.

Air Berlin este, dupa propriile evaluari, a doua companie aeriana ca marime din Germania, dupa Lufthansa. Firma are o traditie de 30 de ani, in anul 2006 a fost listata la bursa. Anul trecut, conform statisticilor sale, 28,6 de milioane de pasageri au zburat cu Air Berlin, cifra de afaceri a concernului ridicandu-se la 3,4 miliarde de euro.

Companiile de zbor low-cost Air Berlin si Ryanair tind „sa detroneze“ Lufthansa, liderul de piata in Germania. In afara destinatiilor de vacanta anuntate pentru 2010 – noi, sau cu legaturi si frecvente extinse- Air Berlin a acaparat ruta Frankfurt am Main-Hamburg, anterior o exclusivitate a Lufthansei. Pe aceasta destinatie, este vizata o clientela tipica Lufthansa, si anume sectorul oamenilor de afaceri.

Lufthansa a definit miscarea ca „un atac frontal in traficul intraeuropean“. „Air Berlin ofera biletele pe aceasta ruta la preturi de dumping, incepand cu 29 de euro si, cu cele sase frecvente zilnice ale sale, deschide lupta pentru acapararea unui segment de piata vital al Lufthansa, si anume clientii care se deplaseaza in interes de serviciu“ scrie Spiegel online, citand din publicatia de uz intern, Der Lufthanseat.