Compania aeriana Blue Air a transmis joi un comunicat in care aduce precizari cu privire la zborul Roma - Suceava de marti, cand cei 29 de pasageri ai cursei au ramas blocati, timp de aproape sase ore, pe Aeroportul din Arad, unde pilotul a aterizat pentru alimentare, iar ulterior acesta a refuzat decolarea pe motiv ca i-a expirat programul de munca.

"Aeronava Blue Air a efectuat, marti 15 decembrie, zborul Suceava – Baia Mare – Roma conform programului. In dupa-amiaza aceleiasi zile, avionul trebuia sa efectueze cursa de retur, pe traseul Roma - Arad (escala pentru alimentare) – Suceava. Desi conditiile meteo de pe aeroportul din Arad permiteau decolarea, situatia in Suceava nu permitea aterizarea, motiv pentru care comandantul aeronavei a luat decizia de a ramane la sol", se mentioneaza in comunicatul companiei.

"Desi conditiile de pe aeroportul din Suceava s-au imbunatatit ulterior si ar fi permis aterizarea, comandantul aeronavei a luat decizia de a amana zborul pentru a nu incalca reglementarile internationale privind timpul de lucru si de odihna agreat la nivel international industria aviatiei. Regulile in aviatie sunt foarte stricte si Blue Air nu va face niciodata rabat de la aceste reglementari. Un pilot care calatoreste in afara timpului de lucru va fi sanctionat si isi poate chiar pierde licenta de zbor. De asemenea, comandantul aeronavei va avea tot timpul decizia suprema, el fiind cel mai in masura sa se asigure ca zborul poate fi efectuat in conditii depline de siguranta", subliniaza reprezentantii Blue Air.

De asemenea, in tot acest interval, cei 29 de pasageri au beneficiat de cazare precum si de mancare si bauturi racoritoare puse la dispozitie integral de catre compania Blue Air. Pentru ca nici in dimineata zilei de 16 decembrie nu era posibila aterizarea pe aeroportul din Suceava, s-a luat decizia de a efectua zborul spre Iasi. Blue Air a asigurat transportul pasagerilor pe ruta Iasi – Suceava cu ajutorul unui autocar special inchiriat pentru aceasta cursa.

"Aeronavele Blue Air vor decola tot timpul doar dupa ce echipajul este ferm convins ca pasagerii vor ajunge in cele mai bune conditii de confort si siguranta la destinatie. Blue Air asigura pasagerii ca nu va face niciodata rabat de la normele agreate la nivel international si va pune in permanenta pe primul loc siguranta calatorilor" a mai precizat compania.