De la 1 aprilie, pasagerii obezi vor plati dublu pentru un bilet pe rutele Air France KLM

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 20 ianuarie 2010, 8:14 Economie | Companii

De la 1 aprilie 2010, persoanele obeze vor plati aproape dublu pentru un bilet de avion al Air France- KLM, a anuntat marti seara purtatorul de cuvant al companiei aeriene, Monique Matze, citate de AFP. Obezii vor avea de achitat 75% din pretul celui de-al doilea loc in avion si un supliment pentru propriul loc, a mai precizat Matze.

„Decizia a fost luata din ratiuni de securitate”, a explicat ea. Potrivit normelor de zbor, latimea scaunului din avion este de 43 de centimetri in cazul curselor obisnuite si de 44 de centimetri in cazul avioanelor transoceanice.

In urma cu 3 ani,  Air France a fost condamnata la plata unei amenzi  pentru ca a obligat un pasager obez la plata a doua locuri, acesta neincapand pe un singur scaun. Justitia franceza a invocat atunci ca acest lucru nu figura in conditiile generale de vanzare a biletelor.

In 2009, compania a emis o „recomandare” sfatuind persoanele corpolente sa isi rezerve si un al doilea loc din motive de securitate. Diverse organizatii non-guvernamentale au anuntat ca vor ataca decizia Air France in instanta.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

10690 vizualizari

  • +8 (28 voturi)    
    Logica ar spune ca biletul sa coste in functie (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 8:40)

    Ovidiu [anonim]

    de greutatea pasagerului...

    La urma urmei, de ce sa pui o persoana de 60 kg sa plateasca aceeasi suma cu un burtos de 130 kg?

    E normal sa plateasca dublu, deoarece si consumul de carburant care se datoreaza fiecarui pasager variaza...

    E una sa treci oceanul cu un avion unde greutatea medie e de 75 kg, si e alta sa fie 100 kg greutatea medie a pasagerilor
    • -6 (34 voturi)    
      logica? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:19)

      conscab [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      asta e logica la tine?
      Dar de bun simt ai auzit?
      Sunt oameni, nu putem face asemenea discriminari. Ne intoarcem in epoca de piatra?
      Oameni buni, avioanele oricum sunt construite sa poata transporta cel putin greutatea medie.
      Unii au 45 kile si altii au si 160, poate mai mult. Media, in cazul asta ar fi de ~90. Deci e ok.
      Cu siguranta se pune si in plus atunci cand se proiecteaza avionul. Orice mijloc de transport e proiectat astfel.
      Rusine celor care au propus si au aprobat asa ceva!!! Rusine Air France !!!
      • +11 (41 voturi)    
        da, logica (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:54)

        cititor [anonim] i-a raspuns lui conscab

        Cu ce suntem de vina cei cu o pondere normala sa stam inghesuiti pe un scaun pentru ca un grasan nu incape calumea pe un scaun??

        Ai calatorit vreo data pe o cursa lunga cu un gras langa tine? E infernal. De obicei la genul ala de oameni nu le pasa de parerile celor din jur.. ca doar asa au ajuns sa se ingrase ca porcii fara sa ii intereseze.

        Da, sunt perfect de acord ca sa plateasca dublu! Vor sa plateasca normal? Atunci sa reintre in normalitate!

        Sunt satul pana peste cap de acuzatii de discriminare in cazuri de genul asta. Suntem discriminati cei normali ca nu ii acceptam pe cei deraiati de la normal!

        -Ponderea normala nu-i suporta pe obezi.. oo
        discriminare!
        -Oamenii care merg la lucru nu-i suporta pe cersetori si pe hoti.. discriminare!
        -Soferii care conduc normal pe strada nu-i suporta pe "smecherasii" care se dau rotunzi.. iara discriminare.

        Ma mai lasati cu atatea pretentii? Eu platesc taxe in plus pt ca ignoranti de genul obezilor sa traiasca in confort. Da de ce? Sa-si plateasca fiecare pt el! Pt ceea ce e el si pt modul in care se intretine.
        • -3 (17 voturi)    
          normalitate (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:30)

          ion [anonim] i-a raspuns lui cititor

          Intelingenta sclipitoare ce esti, cine decide ce e normalitatea? pentru tine e normal sa te abtii si sai ai o viata traita in saracie si mizeria de inghiti in sec pentru ca nu-ti permiti sa traiesti confortabil. abilitatile si capacitatea ta intelectuala nu te ajuta in cresterea veniturilor. poate doar posteriorul intretinut cu apa plata sa-ti aduca un salariu minim pe economie
          • +1 (9 voturi)    
            oare.. (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 11:41)

            rebreanu [anonim] i-a raspuns lui ion

            Atacuri jignitoare la persoana nu-si au locul in necunostinta de cauza. Incearca sa fi obiectiv si sa comentezi pe marginea articolului..

            Nu traiesc in saracie deloc. Poate traiesc chiar mult mai bine decat tine :) Nu ai de unde sa sti.

            Si te inseli dragule. Abilitatile si capacitatile intelectuale te ajuta sa-ti cresti veniturile considerabil daca nu astepti sa-ti cada totul din cer.

            Insa daca soarta nu a fost suficient de darnica cu tine ca sa iti cresti veniturile prin intelect, nu inseamna ca asta e general valabil. Asta daca preferi sa dai vina pe soarta si sa nu observi ca soarta e asa cum ne-o facem noi :)

            Scuze de aceasta "teorie" insa ignoranti si jignitori fara capacitatea de a-si motiva obiectiv spusele gasesc la tot pasul.

            Iar daca nu le zice nimeni nimic, se cred prea a tot puternici (meserias pe intelesul lor).
            • +5 (7 voturi)    
              pt CITITOR (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:39)

              eu [anonim] i-a raspuns lui rebreanu

              parerea mea e: sa se faca in avion cel putin un loc pt cei obezi! am zburat f mult cu avionul si nu am vazut nici un obez, deci rata e f mica.
              companiile sa-si asume responsabilitatea si in asemenea cazuri! ca sunt rare! de ce naiba trebuie sa plateasca omul mai mult??
              nu conteaza ca a mancat prea mult si tu il consideri nesimtit! poate mananca mult ca are stomacul prea mare! ai auzit de operatie de micsoarere de stomac??? stii ca in occident nu poti sa ti-o permiti? chiar daca tu platesti asigurare de-ti iese pe nas??
              oameni rai...
          • +2 (6 voturi)    
            normal (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 11:57)

            Tomis [utilizator] i-a raspuns lui ion

            Cred ca in cazul de fata normalitatea se termina in momentul in care cineva are nevoie de mai mult de un scaun ca sa stea in avion. :) Zic si eu...

            As fi de acord ca pasagerii in varsta sau care au probleme de sanatate care au generat obezitatea (nus'ce defectiune a glandelor nustiucare de exemplu) sa fie exceptati de la plata acestei taxe, in schimb cei relativ tineri (sub 50, sa zicem) si obezi din lene (mai sunt si din astia) sa fie taxati, poate in acest mod vor fi impulsionati sa scape de kilogramele suplimentare, lucru benefic in fond.
        • +2 (6 voturi)    
          nu prea ai logica!!!! (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:23)

          ME [anonim] i-a raspuns lui cititor

          imi e cam greu sa pot compara cersetorii cu cocalarii si cu obezii.

          si stii, nu-i asa ca, disfunctii ale glandei tiroide, pot duce la luarea in greutate fara sa se tina cont de cat de ignorant sau mancacios este cel bolnav.

          tu, de exemplu, esti o persoana nervoasa, si, sincer, eu nu as calatori cu tine in avion. esti mai periculos decat ala obez.
        • +3 (3 voturi)    
          Te-ai gandit mult? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 14:10)

          Lilia73 [utilizator] i-a raspuns lui cititor

          Nu ma intereseaza cum arata persoana, ma intereseaza in primul rand interiorul.
          In cei 7 ani de-acasa mama ma invatat sa nu jignesc pe nimeni, si sa nu judec pe nimeni, pentru simplu motiv ca nu ai de unde sa stii motivele . Te sfatui sa fii mai buna si mai respectoasa cu cei din jur, fie ei si obeji si urati si slabi si frumosi.
      • +6 (14 voturi)    
        Cate kg ai?:) (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:56)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui conscab

        Eu sunt perfect de acord.
        Daca individul respectiv se aseaza langa tine si se revarsa peste scaun este super gretos.
        Nu e vina celorlalti pasageri ca e el obez. De cele mai multe ori obezitatea se datoreaza alimentatiei si lenei.
        Iar faza cu discriminarile e de tot rasul. Asa cum tu esti discriminat ca exista business class si tu mergi la economic.
      • +10 (14 voturi)    
        Mie mi s-ar parea de bun simt .. (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:25)

        echo [anonim] i-a raspuns lui conscab

        .. ca cei supraponderali, constienti fiind ca ocupa aporape 2 locuri sa le si plateasca.
        Crezi ca este comod pentru tine sa traversezi oceanul ore bune inghesuit in propriul loc , platit la suma egala cu cel de langa tine ?
        Cand zbori pe distante mari e greu si sa stai pe tot locul pentru care ai platit, ti se umfla picioarele etc , dar'minte sa mai stai si pe 2/3 din cat ai platit.
        Imi pare rau pentru cei in cauza, dar nici eu nu am nici o vina. Nu ii acuz, nu sunt rautacioasa sa le spun sa slabeasca, in achimb le recomand sa isi asume responsabilitatea pentru stilul de viata pe care il adopta si, tot din simt civic si bun simt, sa accepte si sa respecte pe cel de langa el, nu sa il sufoce.
        Spor la treaba .
        • +3 (5 voturi)    
          De bun simt? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:57)

          Ciupanezul [anonim] i-a raspuns lui echo

          Una sunt persoanele supraponderale si alta sunt persoanele obeze. Nu incurcam borcanele pentru ca altfel ar sta situatia si atunci ar fi o mare problema pentru air france.
      • 0 (2 voturi)    
        grasane (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:39)

        STF [anonim] i-a raspuns lui conscab

        Asa e ca esti gras ? :)))
      • -1 (1 vot)    
        Daca toti pasageri ar fi obezi ? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:08)

        gica [anonim] i-a raspuns lui conscab

        Ma intreb doar, ar incapea ei toti intr-un avion ?
        Probabil ca nu. Eu pe o cursa interna in Algeria unde locurile nu erau nominale, nu mi-am gasit loc aveam impresia ca sunt in plus in avion ma si gandeam ca voi zbura langa pilot :)) . Dar a venit stuardesa si a inceput sa numere, si bine inteles pana la sfarsit a gasit un grasan care statea pe scaunul din mijloc, de nici nu se vedea locul meu. Asa ca tot sborul grasanul nu ma deranjat doar pe mine ci si pe cel din dreapta lui.
        Respect grasani, pensionari, smecheri, manelisti, atat timp cat si ei ma respecta pe mine, Dar cand un grasan ti se aseaza in brate sa-l mai si respect asta e chiar peste puterea mea
    • +4 (14 voturi)    
      Depinde (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:27)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      sunt oameni care chiar au probleme de sanatate si ajung in situatia respectiva.

      Poate ar trebui pe acelasi principiu sa-i coste mai mult pe copii slabi dotati cursurile la scoala.

      Adica dupa ce ca a fost blestemat de soarta il mai si "regulam" noi...
      • -5 (5 voturi)    
        Gresit (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:34)

        Rares [anonim] i-a raspuns lui vlad

        obezitatea nu este o boala!!!! ii dovedit ca alimentatia este de vina " daca ai baiuri cu glande tiroida etc etc iti controlezi alimentatia si nu o sa ai probleme de genu ...
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 15:55)

        urata [utilizator] i-a raspuns lui vlad

        unele probleme de sanatate se mostenesc recunosc..sunt multi cei acre se nasc cu probleme la glanda tiroida..dar sunt foarte multi care sunt predispusi sa aiba aceasta problema si datorita neglijentei lor o capata:).....si glanda aia se modifica..conteaza foarte mult stilul de viata si alimentatia....cred ca ar trebui sa se faca niste locuri speciale pentru asemenea persoane....si nu cred ca ar trebui s aplateasca in + deoarece sunt si copii la bord si atunci compenseaza..
        • 0 (0 voturi)    
          .. (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 16:00)

          urata [utilizator] i-a raspuns lui urata

          asta adca tine de greutate...daca tine de volum..scaunele speciale ar fi o solutie perfecta..nu discriminez pe nimeni toti suntem oameni....si foarte multi ajung obeji din cauza parintilor,ma refer la copii...
    • +6 (14 voturi)    
      Plata in functie de consum si efort (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:33)

      Mens Sana in Corpore Sano [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      O excelenta decizie, justa si echitabila. E anormal sa fie taxate persoanele la fel cand de fapt consumul energetic e diferit in functie de greutatea fiecaruia. Nu e acelasi lucru sa cari 2 obezi de 250 kg impreuna, sau 2 persoane cu greutate normala de 150-170 kg impreuna.

      Masura trebuie extinsa treptat, in urmatorul deceniu si in toata Europa, la orice tine de consum energetic si de resurse.
      Amprenta ecologica difera in functie de consum, un obez consuma mai multe resurse ale planetei si polueaza mai mult !

      Au fost deja unele ONG-uri ecologiste care au facut calcule in domeniu, dar rareori au indraznit sa iasa in public cu ele de teama ca imbuibatii vor injura ecologia doar pt ca li se cere sa fie mai putin lacomi si nesimtiti!

      Asa cum sunt taxati suplimentar fumatorii sau alcoolicii, asa sa fie si cei care abuzeaza de alimente. E anormal si inechitabil ca unii sa crape de foame langa noi in timp ce altii arata ca niste porci cu zeci de kg de grasime inutila pe ei!
      • 0 (8 voturi)    
        Corect (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:57)

        nm [anonim] i-a raspuns lui Mens Sana in Corpore Sano

        Sa-i punem la lupte libere la olimpiada la aceeasi categorie pe toti. Ce naiba, sa aiba si aia grei un avantaj :D. Iar la restaurant sa le dam mancarea mai ieftin caci mananca mai mult si stii cum e, cand vinzi mult dai mai ieftin ;)
      • +3 (5 voturi)    
        da? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:00)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Mens Sana in Corpore Sano

        medicii spun ca obezitatea este in mare parte o boala, d-bia apoi urmeaza alimentatia proasta...
      • -1 (3 voturi)    
        interesant nume... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:25)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Mens Sana in Corpore Sano

        nu are nici o treaba cu obezitatea...
        dar te-ai gandit vreodata la Stephen Hawking?
      • 0 (6 voturi)    
        Fratioare... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 11:01)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Mens Sana in Corpore Sano

        Mai Sana,
        cred ca te-ai nascut gata poluat (ori polutionat).

        Baieti si fete sunteti mai tolomaci decat Geoana si flacarile lui.
        Spune-ti doamne fereste sa ajungeti in situatia celor pe care-i batjocoriti.
      • 0 (2 voturi)    
        esti tinar si slab probabil (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:40)

        GeorgeT [anonim] i-a raspuns lui Mens Sana in Corpore Sano

        vorbeste peste citiva ani cind chelia si burta iti vor creste . Sau poate doar la putini se intimpla asta .., la cei prosti si fara vointa poate vrei sa zici ?
        Apropo ce inaltime si ce greutate ai , sa iti spun eu cit esti de supra-ponderal ...
    • +7 (13 voturi)    
      + bagaje (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:40)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      atunci sa se ia in calcul greutatea personala + bagaju' total. sa nu se mai plateasca suprataxa pentru bagaje care depasesc dooj' de kile, ci pentru set bagaje + calator care depasesc x kile.

      in aceeasi ordine de idei, parcarea sa se plateasca pe suprafata ocupata de masina iar taxa scolara pe inversul aichiuului copilului.
    • +8 (10 voturi)    
      Logica Talionului (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:53)

      EU [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Ce mai logica frate...Intr-adevar e o oarecare logica din punctul de vedere al unui director de companie aeriana, care vrea sa faca profit cu orice pret. Dar, o alta logica ar fi asta: Companiile aeriene ar trebui sa doteze avioanele cu locuri speciale pentru obezi (putin mai scumpe, adik maxim 50% in plus), pentru care acestia sa poata opta daca doresc (bineinteles ca toti o sa vrea sa stea pe un scaun in care sa incapa, nu pe unul unde sa stea doar cu o buca). La fel ar trebui si toalete pentru handicapati in avion, precum si sa aiba loc pe culoar pentru un scaun cu rotile. Dar avioanele sunt singurele care nu sunt construite in conformitate cu normele secolului nostru. La cati bani invart companiile aeriene ar putea face un "sacrificiu" pentru a nu mai face atatea discriminari.
    • +6 (10 voturi)    
      sunt cateva probleme (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:55)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      1 - poti cantari mul sa sa nu pari...
      2 - poti fi sportiv si cantari 100 si de kile fara sa fi obez...
      3 - democratia spune ca nu poti discrimina pe baza de sex, etnie etc... printre care intra si greutatea...
      4 - ce faci ? cantaresti fiecare pasager cand cumpara bilet sau cand se suie in avion?! e aberant
      • +1 (1 vot)    
        este f simplu (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 16:30)

        v.matei [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Daca un avion are x locuri, compania aeriana are *tot* dreptul sa vanda x locuri. In aceasta situatie de ce trebuie sa sufere pasagerii din jur?
        De bun simt ar fi ca cine stie ca ocupa doua locuri sa cumpere doua locuri.
    • 0 (10 voturi)    
      PS: (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:57)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      tu platesti aproape 2 locuri ca obez... dar beneficiezi de 75% mai mult spatiu?
      cu ce considerent plateste unul 1 loc jumate, din moment ce beneficiaza tot de un loc.
      de asemenea persoanele rahitice ar trebui sa plateasca mai putin?

      este o alta modalitate de a isi rotunji veniturile si nimic mai mult...
      • +2 (2 voturi)    
        ã (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:32)

        M4rk [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Cred ca era vorba de 75% in plus pentru un loc in plus.
    • +3 (7 voturi)    
      PPS: (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:59)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      sa nu uitam ca nu se stie ce inseamna obez...
      conform unor norme si unu de 80 de kile care are 1 metru 75 poate fi obez...

      o femeie la 70 de kile si 1.60 e obeza, in schimb un barbat la 1.90 si 85 de kile nu e, desi cantareste mai mult ca tipa...
    • +10 (10 voturi)    
      n-ai inteles (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:13)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Problema avionagiilor nu e greutatea, ci spatiul. Ok, problema cu cei lati au rezolvat-o.
      Ce ma fac eu insa, care sunt mai inalt si stau in unele avioane cu genunchii la gura? Pe mine cu ce ma ajuta ca iau 2 locuri?
      • -1 (1 vot)    
        Pentru tine (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 14:23)

        muciflenduri c-tin [anonim] i-a raspuns lui Io

        Este business class.
    • +4 (6 voturi)    
      logica, bat-o vina (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:15)

      gechi [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      NU e LOGIC sa plateasca dublu. E logic sa plateasca mai mult, dar nu dublu: carburantul nu e consumat doar ca sa transporte pasagerii ci si avionul, bagajele, membrii echipajului etc. Sa zicem ca la carburant ar trebui sa plateasca ceva mai mult, dar nu dublu. Apoi, mai apar si alte costuri nu doar cele ale carburantului. Pilotii si personalul de bord tot atat este platit, indiferent ca transporta gimnaste sau luptatori de sumo, intretinera avionului la fel. Tare ma tem ca daca se face un calcul exact, ala de 130 de kile ar trebui sa plateasca cu vreo 10% mai mult doar. Sa zicem ca asta ar fi logic, dar merita compania aeriana sa se faca de kko doar pentru atata? E clar ca foarte multi calatori vor alege altceva in conditiile astea.
    • +1 (5 voturi)    
      Discriminare! (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:24)

      calamaru [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Asta este discriminare! Este la fel ca si cum ai zice "Ala e negru, nu are aceleasi drepturi ca si mine".
    • 0 (0 voturi)    
      obezitate = BMI > 30 (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:33)

      GeorgeT [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Ai sa ramanii uimit cit de multi dintre noi , cei grasi , suntem nu doar supraponderali dar obezi .
    • 0 (0 voturi)    
      logica ne spune ca sa ne vedem de ale noastre (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:51)

      daemon [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Si eu care speram ca ne trezim si noi intr-o zi si realizam ca stam inghesuiti ca oile. Nu pentru ca vecinu' e obez, ci pentru ca e mai profitabil sa transporti oi decat oameni (oamenii teoretic platesc pentru confort, nu pentru burduseala, dar practica ne omoara). Se pare ca suntem mai prosti decat ne-au crezut (si asta spune destule).

      Acum ne omoara si grija de banii lor, nu de fundul nostru.

      Noi sa fim sanatosi.
    • 0 (0 voturi)    
      obez vs greu (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:22)

      alin [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Eu am 198cm si 120 kilograme,nu sunt burtos dar am prieteni care au 175cm si 95 kg si au burta.Pe ce principii ne catalogheaza compania aeriana,pentru ca e clar ca eu "trag" mai greu la cintar dacit amicii mei?
      A,si sa nu uit,copii mei care circula cu mine si au 35 kg si 30 kg platesc bilet intreg si nu sfert de bilet sau jumatate de bilet.Lor ce criterii li se aplica?.Sau cind e vorba de dat banii inapoi la oameni nu mai sunt valabile regulile?
      Cred ca firmele de zbor ar trebui sa se calmeze cu aiurelile astea.
    • -1 (1 vot)    
      si dupa asta ce urmeaza? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 15:13)

      nea caisa [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Nu am vazut definitia obezitatii. Sa spunem ca cine are peste 130 kg va plati dublu. Dar daca aceeasi companie aeriana decide unilateral sa mai puna un scaun in plus pe rand? Si decreteaza tot unilateral ca cine are peste 100 de kilograme sa plateasca dublu. Atentie aceste 100 de kilograme le poate avea o persoana de 2 metri inaltime sau de 1,60.

      Sa spunem ca pe Ovidiu nu-l afecteaza. Sunt tare curios in momentul in care compania aeriana il va pune sa plateasca dublu ce pozitie va avea.

      Aceeasi companie poate gasi justificari din cele mai nastrusnice daca li se da nas. De pilda, Ovidiu, pentru ca este adeptul logicii va fi pus sa plateasca triplu pe motiv ca logica sa ii va deranja pe vecinii de scaun cu care va face conversatie. Sau daca are ochii verzi.

      Oricum Ovidiu nu va fi deranjat de nici o ingradire a drepturilor sale ca fiinta umana atat timp cat nu va fi afectat. In momentul in care ceva ii va limita libertatea va vocifera. Probabil ca atunci grupul obezilor va spune ca este normal sa-i fie ingradite libertatile logicului Ovidiu atat timp cat nu sunt ei afectati.

      Ovidiu, va veni si vremea ta. Sa vedem cum te va ajuta logica atunci!?
  • +4 (14 voturi)    
    la slabit (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 8:45)

    farty [utilizator]

    foarte bine, sa puna mana sa slabeasca...
  • +3 (9 voturi)    
    haha (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 8:50)

    I [utilizator]

    sa ne puna sa platim in functie de kilograme :)
  • +4 (10 voturi)    
    obezi (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 8:57)

    Eu [anonim]

    Pe cind se va aplica aceasta decizie si in metrou si in restul transportului in comun? Ar fi binevenita :)
    • 0 (4 voturi)    
      corect (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:42)

      farty [utilizator] i-a raspuns lui Eu

      ca bine zici. mai ales cand in metrou un obez ocupa doua locuri dintr-un foc...
      • +7 (9 voturi)    
        ? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:26)

        I [utilizator] i-a raspuns lui farty

        o sa se aplice cand o sa se vanda bilete cu loc. Asta e diferenta fata de avion.
        La avion platesti un loc dar te trezesti cu ditamai grasanul langa/peste tine...
  • +3 (9 voturi)    
    hahahahaha (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:08)

    cucurigu [anonim]

    Inseamna ca e indreptata impotriva americanilor,stiam eu ca francezii uras pe yankeii dar sai umileasca in halul asta
    • +3 (3 voturi)    
      Relax man (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:58)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui cucurigu

      In State aia care sunt obezi sunt de regula prea saraci sa mearga cu avionul.
      In Romania am vazut mai multi obezi decat in State.
  • +5 (9 voturi)    
    Dar taxa pe prostie? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:17)

    bgd [anonim]

    Ca sa nu mai voteze soacra-mea ca idioata pe ilici si nastase(nu stiu cate case)
    • +1 (3 voturi)    
      în funcţie de kg... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:41)

      Mi Hai [anonim] i-a raspuns lui bgd

      şi eventual în funcţie de culoarea pielii, nu? Cel mult ar putea să se taxeze surplusul de Kg. Calculează IMC la urcarea în avion. :)
    • -1 (3 voturi)    
      haha (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 11:28)

      veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui bgd

      pai tre sa stabilim unitatea de masura mai intai. o fixam la un gionel=un individ prost (care e in stare sa voteze ilici/nasty) si apoi subdiviziuni de cate 100 (1 gionel = 100 vanghelici)
      • 0 (0 voturi)    
        hehehe... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 21:29)

        martianu gri-verzui [anonim] i-a raspuns lui veninusrl

        si continuam cu subdiviziunile 1 vanghelic =100 basecureni
  • +6 (10 voturi)    
    cool... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:26)

    mircea [anonim]

    de acum o sa merg numai cu KLM...o sa fie numai gagici bune in avion... :)
  • -6 (6 voturi)    
    taxa (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:27)

    sandu [anonim]

    f tare. sa se aplice la toate companiile aeriene. asa e corect. sa puna mana sa slabeasca, si asa arata hidos toti grasii.
  • 0 (6 voturi)    
    Doamnele grase (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:31)

    Dan Costea [anonim]

    Doamnele grase si foarte grase sa deschida portofelul!!!
  • -1 (7 voturi)    
    comentariu (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:32)

    lia [anonim]

    excelent si sa va spun si d c: o persoana disproportionata ocupa o parte si din scaunul alaturat intrucat nu se poate incadra, datorita dimensiunilor, doar pe "bucatica" ei de scaun. deci mi se pare foarte corect, ba chiar mai mult.
  • +2 (2 voturi)    
    :)) (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:33)

    ionut [anonim]

    M-a amuzat stirea
  • +2 (4 voturi)    
    ONG (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:38)

    timur [utilizator]

    diverse organizatii non-guvernamentale... adica frecatori de menta, gardienii cauzelor de doi lei. a rtb ca cei de la aceste "diverse ONG" sa nu fie admisi in avion. daca ai principii, traieste conform lor. niste cacanari fara ocupatie
  • +1 (3 voturi)    
    Si daca... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:47)

    ion [anonim]

    Si daca un pasager slabeste prea mult pentru a plati mai putin la bilet, si moare in timpul zborului din cauza anorexiei. Bineinteles ca compania de zbor nu e de vina, darr va beneficia in mod gratuit de o asemenea reclama glorioasa incat va ramane fara pasageri. La KLM vor zbura doar persoanele slabute care sunt din ce in ce mai putine. Faliment usor, KLM!
    • +1 (1 vot)    
      Ba vor zbura si amatorii de subtirele (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:14)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui ion

      N-o sa dea faliment, dimpotriva.
  • -4 (4 voturi)    
    Asa ar fi corect: (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:48)

    smc [utilizator]

    Sa se considere o greutate medie, de ex. 80 kg.

    Pretul biletului sa aiba o parte fixa (pentru ca oricum ocupi un loc) + o parte variabila care depinde de greutate.

    Daca ai sub greutatea medie, partea variabila sa fie cu minus, astfel ai un discount.

    Daca ai peste greutatea medie, partea variabila sa fie cu plus, platesti ceva mai mult.
  • +2 (4 voturi)    
    Taxare la kg. (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:49)

    Radu [anonim]

    Biletele de avion ar trebui vandute pentru kg. si nu pentru loc :))
    Asa ar fi echitabil. Ca si la coletele de la curierat. Pana la urma nu sunt priviti calatorii ca niste marfuri :D?
    • +1 (1 vot)    
      :)) (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 16:04)

      urata [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      taxare la kg??:)) e buna asta...na fi atent:esti bogat,ai 160 kg da??...nu te doare cat te costa ca oricum ai bani.iti platesti biletul,te sui in avion,si iti ocupi locul k??..cel de langa tine oricum ar arata el oare mai sta confortabil??nu:))il mai consoleaza ca platit mai mult sau mai putin??..dar tu ai mai sta bine??..nu ar fi mai inteligent sa se faca cateva scaune special mai voluminoase??..ia ghici??
  • +3 (5 voturi)    
    I-auzi ai dracu (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:53)

    adrian [anonim]

    Dar sa faca locurile mai mari nu le-a trecut prin cap. Niste idioti. Nici la o greutate de 70 de kile nu stai comod in scaunele alea.
    Macar pentru zborurile europene sa faca locurile mai mari, oricum nu se ocupa toate.

    Faci 20 de locuri pentru obezi si gata.
    • 0 (2 voturi)    
      clientul este rege (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:36)

      pedestru [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Asta-i miezul problemei. Avioanele sunt construite dupa principiul de succes al cutiilor de sardele: incarcare maxima la dimensiuni minime. Pasageri de dimensiuni standard au deja probleme cand vor sa-si puna coatele pe brate. Ziare de format mare sunt scoase in varianta minima pentru a putea fi rasfoite. Goana dupa castiguri maxime naste aberatia culpabilizarii vacilor de lapte pentru sfarcuri incompatibile cu aparatul de muls.
      Pe de alta parte, pasagerul cu doar o servieta nu primeste o reducere la pret pentru 20 kg minus la bagaje.
  • +3 (5 voturi)    
    Obezitatea (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:53)

    george [anonim]

    Sunt curios cum se va proceda. Tehnic vorbind. Obezitatea are o definitie - „X” procente exces ponderal fata de greutatea ideala. O sa dispara biletele cumparate online? Trebuie sa cumperi de la agentii dotate cu cantar? Daca cumperi on line trebuie sa semnezi electronic o declaratie pe propria raspundere ca ai inaltimea X si greutatea Y? Si la imbarcare te verifica daca ai mintit?
    Si mai este ceva. Obezii pe care ii remarci pe strada au ceea ce se cheama obezitate morbida (peste 40% din greutatea ideala - cred - exces ponderal). O multime de asa zisi „robusti” sau „ grasuti” sunt, de fapt, si ei obezi(gradul l sau ll). Asa incat, inainte de a va bucura la citirea stirii, calculati-va greutatea ideala si vedeti daca nu cumva va incadrati in categoria de pasageri pusa la plata.
    Si ca sa evit comentariile rautacioase, precizez ca sunt normoponderal.
  • +1 (7 voturi)    
    Ce bun simt bai nene?! (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 9:53)

    unul revoltat [anonim]

    Unde e bunul simt cand toti obezii nu vor sa miste un deget ca sa mai slabeasca. Lucrez intr-o instituie unde oamenii iau liftul chiar si pentru un etaj, extrem de rar vad oameni grasi la alergat prin parc. Atat timp cat ei se complac in starea lor, eu cred merita sa fie grasi cu varf si indesat si sa aiba tot felul de probleme cardio-vasculare din cauza asta, pentru ca nu fac nimic sa-si amelioreze starea. Sunt niste lenesi, cel putin romanii care au coborat din copac direct in masina personala. Mi se pare normal sa plateasca mai mult decat ceilalti pasageri!

    Multi ajung la astfel de dereglari din pricina alimentatiei si mai putin datorita cauzelor genetice. Cu motivatie si vointa ar putea sa slabeasc si ei macar un pic.
  • 0 (4 voturi)    
    SI cum va fi pusa in aplicare? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:00)

    pacaleala de 1 aprilie [anonim]

    Daca imi rezerv bilet de avion prin internet sau prin agentie de voiaj, cum se verifica daca sint obez? Si mai apoi, o sa implementeze o grila de greutate acceptabile la numar de cm inatime?
    Hai sa fim seriosi, nu cred ca poate fi pusa in aplicare legea asta (dincolo de discutia daca e bine sau rau ce vrea ea).
    Dar recunosc sa ma enerveaza ca eu, care am 50 si ceva de kile, sa platesc suprataxa daca am peste 21 de kile bagaje, in vreme ce nea Gigel, cu 120 de kile si o servieta (ca deh, e in calatorie de afaceri, in vreme ce eu merg la studii pe un an si am multe carti cu mine) nu plateste nimic extra. In plus, nea Gigel se revarsa peste scaunul meu, facindu-mi calatoria un chin.
    Cum zicea cineva mai sus, ar trebui -daca tot se implementeaza asa ceva- sa se ia in calcul greutatea totala a pasagerului plus bagajele lui. Ca in definitiv nu doar pasagerul, ci si bagajele lui afecteaza consumul de carburanti, amprenta de carbon, etc, etc,
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns pt. pacaleala (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:41)

      adib [anonim] i-a raspuns lui pacaleala de 1 aprilie

      Pai uite cum se va calcula. Tu (sa zicem) ca esti obez si ocupi 1,5 locuri, adica si o parte din locul meu (care sa zicem ca sunt "normal"). Eu ma pling la steward/stewardesa si cer ori un loc intreg pentru mine (ca asta am platit) ori sa te mute pe tine de acolo. Degeaba ti-ai luat tu bilet online sau prin agentie, se va vedea la locul faptei ca ai mintit si, probabil, ti se va cere sa platesti fiferenta de bilet sau sa nu ti se permite sa calatoresti. Pentru cine vrioa sa calculeze, la 180 cm daca am 92 kg sunt supraponderal/obez???
      • 0 (0 voturi)    
        @adlib (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 22:00)

        Madalina [anonim] i-a raspuns lui adib

        Pai daca zice "Ok platesc diferenta" de unde fac aia rost de loc in avion. Vorba aia sunt si avioane care zboara full (am fost in cateva).
        Dar sunt complet de acord sa faci reclamatie pentru dreptul tau.
  • -2 (2 voturi)    
    trei locuri (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:00)

    trei [anonim]

    Ar trebui sa aiba 3 locuri , ca doar ia si in stanga si in dreapta. Oricum distractiva analiza cu cele 70 de Kile in plus cand avionul are nevoie de 700 - 800 de Kile / pasager deci e vorba de 10 % diferenta intre un pasager de 700 + 60 Kile fata de un pasager 700 + 150 Kile .
  • +6 (8 voturi)    
    Obezii (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:00)

    mara [anonim]

    A trecut cineva oceanul linga un obez revarsat in proportie de 75% pe scaunul alaturat?
    Nici nu ar trebui sa va imaginati. Nu ma puteam misca, nu puteam respira, statea infipt in mine si nu am putut inchide un ochi tot drumul. Cred ca bunul simt ar fi trebuit sa-i faca pe acei oameni care stiu ca au aceasta problema sa aplice singuri aceasta regula.
    • +1 (1 vot)    
      Raspuns (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 11:37)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui mara

      NU am trecut oceanul, dar am trecut Eurasia. Stiu ce minunat e sa stea 11 ore langa tine o rusoaica balshoaie, cu un bagaj de mana ditamai cutia, care nu avea loc sus la bagaje, ci o pus-o sub scaun, asta ducand la faptul de a-si tine picioarele cand pe culoarul dintre scaune, cand sub scaunul meu. Ce sa comunici ceva cu ea, ca in afara de rusa nu stia nimic. (Stiu, e problema mea ca nu am invatat rusa de la bunica.)
  • +3 (5 voturi)    
    Excelent (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:04)

    cineva [anonim]

    Ocrotitorilor obezilor le doresc numai calatori intre doi obezi. Sa vedem daca mai ganditi la fel dupa ce spatiul care va ramane voua este de 20-30 de cm.

    Ca sa nu mai vorbim de mirosurile emanate de majoritatea acestora...la ei nu se mai aplica bunul simt al spalatului?

    Pacat ca nu se poate aplica si la metrou, ratb etc...
  • 0 (6 voturi)    
    citind comentariile... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:04)

    liviu_ [utilizator]

    vreau sa spun ca ma ingrozesc....
    pun pariu ca toti ce sunt de acord cu aceasta lege spun ca lupta ipotriva comunismului si sunt pentru democratie...
    democratia spune ca nu poti discrimina pe nici o baza (inclusiv pe cea de greutate).
    ori sunteti de acord cu legea si va declarati anti-democrati ori nu sunteti de acord cu ea. nu poti fi e acord cu ceva si sa ii negi doctrinele!

    de asemenea: cititi-mi comentariile de mai sus pentru alte intrebari "existentiale" despre aceasta regula...
    • +2 (2 voturi)    
      Democratia e un bat cu doua capete (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:29)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Daca platesc locul meu trebuie sa beneficiez de confortul acelui loc nu sa fiu inghiti de un grasan.
      Dreptul meu de a calatori in conditii bune este mai important decat dreptul altuia la grasime. Cu alte cuvinte nu trebuie sa fiu discriminat pntru ca nu sunt gras.
      • -2 (2 voturi)    
        o mica greseala in logica ta... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:50)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        grasanu o sa stea tot pe un loc, numai o sa plateasca mai mult.
        deci tu daca o sa stai langa un grasan tot inghesuit o sa fi...
        nu e decat un nou mod de a lua bani si nimic mai mult.
        • +1 (1 vot)    
          @liviu (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 22:06)

          Madalina [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          Ai inteles gresit, va beneficia de doua locuri si nu va plati doua bilete intregi ci unul si 75% din al doilea.
          Masura era de asteptat in conditiile in care au inceput sa taxeze si al doilea bagaj de cala cu 50$.

          Nu este discriminare din punctul meu de vedere ci o chestiune de confort. Atat la persoanei corpolente cat si a pasagerilor de langa ea.
          Cum zicea cineva mai devreme tine de bunul simt dar cum multi nu-l mai au e cazul sa le fie adus aminte.

          PS. Pentru confortul personal am decis sa-i cumpar bilet intreg fetitei mele desi nu era necesar (are sub 2 ani). Nu am folosit locul pentru ea, insa am putut pune pe el bagajul fetitei si nu am stresat vecinul de scaun cu nimic.
  • +2 (4 voturi)    
    PS: (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:05)

    liviu_ [utilizator]

    fiind de la 1 aprilie, sper sa fie totusi o gluma...
  • +4 (6 voturi)    
    Sunt de acord (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:07)

    victor [anonim]

    ... pentru ca am avut marea neplacere sa stau de cateva ori in avion alaturi de niste supergrasi. Credeti-ma, as fi stat mai bine in picioare daca mi s-ar fi dat voie. De fapt, eu as taxa volumul pasagerului in primul rand. Daca diametrul lui depaseste 44cm, sa fie obligat sa-si ia doua locuri!
  • +5 (5 voturi)    
    AIR FRANCE !!!!!!!!!!!!!!!!!! (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:09)

    Crina [anonim]

    MONIQUE MATZE , daca aveti asa pretentii , trebuie sa aveti si obligatii. Spun asta pentru ca , platind biletul mai mult , OBLIGATORIU trebuie si scaunul sa fie mai lat, deoarece " obezul ( a) " trebuie sa stea confortabil, nu!? Sau confortabile vor fi doar buzunarele voastre!!!!??? PLUS , tratati oamenii civilizat si nu mai faceti discriminari ca pe voi nu va jignit nimeni .Multumesc pentru intelegere X-(
  • +3 (3 voturi)    
    ? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:15)

    Reader [anonim]

    dar daca platesc de doua ori ar trebui sa foloseasca 2 scaune nu? adica platesc dublu, dar tot in acelasi spatiu stau?
    apoi, daca stau pe 2 locuri, cum facem cu centura? Dar daca tot familionul e obez si nu incap 2 pe 3 scaune?
    Asa, la prima vedere pare un pic cam negandita masura (sau daca a fost gandita, nu a fost comunicata bine). in rest .... am impresia ca incepem sa ne indraptam catre ce vroia hitler sa faca: o rasa pura, toti blonzi cu ochi albastri.
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:18)

    xyz [anonim]

    Hehe, inainte de un zbor o sa ne antrenam ca boserii inainte de meci, sa pierdem 5 kg intr-o zi. Eu propun sa instaleze piste de alergare si saune in aeroporturi.
  • +2 (4 voturi)    
    Pe cat este de amuzant (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:21)

    IonVasile [utilizator]

    In principiu sunt de acord ca obezii costa mai mult o companie aeriana si posibil sa creeze disconfort la pasagerilor alaturati.

    Ce ma dezamageste este cum vor sa o aplice, adica discriminatoriu.
    - cum definesti un obez?
    Presupun ca prin numarul de kg. Sa zicem 120 kg
    Dupa asta, putem sa avem un om cu inaltimea 2.10 care are nr asta de kg dar nu este obez
    Sunt oameni care sunt bolnavi, care chiar daca mananca cat un om normal si se ingrase. Si asa mai departe.

    Cat de cat echitabil si acceptabil pentru mine ar fi ca pretul unui bilet de avion sa fie in functie de kg, asta sa includa si bagajele. Daca eu nu-mi pun bretele la sifonier cand plec undeva si nu-mi place sa fiu gras, sa platesc mai putin.

    Asta, si ca in fiecare avion sa fie si cateva randuri pentru oameni mai mari, grasi sau inalti.
    Parerea mea.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:39)

      Gigi Maybachistu' Gras [anonim] i-a raspuns lui IonVasile

      După cum scrie şi în articol, nu e vorba de greutate, ci de SPAŢIU. Pasagerul care s-a judecat cu compania a plătit un singur loc şi a ocupat 2, în concluzie ei îi obligă pe toţi cei care au nevoie de 2 scaune să le ia, indiferent că vor sau nu. Evident că a cântări fiecare pasager înainte de zbor nu e o soluţie, dar echipajul de cabină poate cere pasagerilor care în mod evident nu încap pe scaunele lor (de dimensiunea şi confortul unui scaun de closet, trebuie adăugat) să arate un bilet de 2 locuri la îmbarcare.

      Eu am 100 kg şi totuşi scaunele de avion low-cost (binecunoscute publicului!) nu mi se par mici şi nici înguste. De ce?... ;D
  • +1 (3 voturi)    
    Stau si ma intreb (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:22)

    lucard [anonim]

    Care's criteriile in functie de care definesc ei ca o persoana este obeza sau nu? Oare o sa masoare intaltime si o sa cantareasca fiecare pasager?
    Oare o sa fie ca la bagaje, adica daca esti o familie poti sa ai fie doua bagaje de 20 kg, dar te lasa si cu unul de 30kg?
  • -1 (3 voturi)    
    ce inseamna obez? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:24)

    angel [anonim]

    Adica unde tragi linie si spui ca cineva este obez si altcineva nu? Ca daca ai 1.40m si 70 de kg esti considerat obez iar daca ai 1.95 si tot 70 kg esti considerat slab. Ca sa nu mai spun ca un calator ce proinde din Europa de est sau Asia unde este considerat obez in tara lui este probabil normal in USA sau Canada. Desi exista o oarece logica in regula asta, punerea in practica ar fi dificila si vine cu costuri care ar putea depasi beneficiile. Exista un alt aspect insa, e un inceput de drum: descurajarea obezitatii prin intermediul taxelor.
    • -1 (3 voturi)    
      Corect (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 11:06)

      david [anonim] i-a raspuns lui angel

      Cum determini obezitatea? BMI-ul in opinia mea nu se aplica. Desi este larg acceptat de firmele de asigurare in calcul riscului, se cunoaste ca este o formula ce se aplica oamenilor normali. Daca ai facut doua sporturi ca mine si esti "lat in umeri" poti sa ai BMI-ul unuia cu obezitate morbida si sa fi la limita normalitatii.

      Imi si imaginez ducandu-ma sa iau bilet si sa imi zica o nesimtita de acolo ca trebuie sa platesc suprataxa. Pai sa nu maturi cu ea pe jos?

      O alta problema - ce faci cand cumperi bilete online? Iti declari greutatea? E ridicol.

      Orostie care nu putea sa vina decat din partea unor poponari francezi. Imi confirma INCA O DATA parerea mea despre francezi: Nuk'em!
      • 0 (2 voturi)    
        Iti masoara posteriorul (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:29)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui david

        Daca nu intri in scaun platesti dublu. Ti se pare complicat?
        Nu e vina lor ca esti tu gras.
  • 0 (2 voturi)    
    eu (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:35)

    foarte bine [anonim]

    excelent, sunt unii care abea incap pe scaune si ii omoara cu mirosuri de slanina si transpiratie pe cei de langa.

    de asemenea as propune ca si fumatorii sa fie izolati separat intr-un avion...

    sunt nesimtiti care fumeaza cate 3-4 tigari in aeroport si apoi se urca in avion si duhnesc a tutun de iti vine sa vomiti.

    cu ce sunt eu vinovat ca nu mananc ca porcul si ca nu fumez ? de ce sa suport eu nesimtirea altora ?

    nu cred ca ati mers 15 ore cu avionul langa o persoana care pute a transpiratie si duhneste a tutun incat iti vine sa vomiti
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:43)

    Aph [anonim]

    Eu in locul lor as fi anuntat o scumpire a biletelor cu 75%, apoi ofeream reduceri persoanelor cu greutate normala ca o campanie de constientizare a riscurilor obezitatii...
  • 0 (4 voturi)    
    LOGICA (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 10:54)

    anonim [anonim]

    Ca de obicei o serie de abuzuri incepe cu unul singur.Oare eu daca sunt nefumator,nu ar trebui sa platesc mai putin la asigurarile de sanatate?
    De ce sa platesc la fel cu un fumator care "nu se ingrijeste de corpul lui" si nu are chef sa se lase?
    Propun ca bolnavii de boli pulmonare care sunt fumatori sa plateasca mai mult.La fel si bolnavii de ciroza.La fel si cei care mananca cu prea multe "E:"uri.O sa ajungem la selectia naturala pe fata si atunci macar vom admite ca nu suntem altceva decat niste animale.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:54)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Fumatorii platesc cu varf si indesat prin accize, ca nu se duc toti banii la Sanatate asta e o alta poveste specifica numai tarii in care traim.

      Am citit un studiu conform caruia un fumator obisnuit din Marea Britanie beneficiaza cam de o treime din cat plateste prin accize la sistemul de sanatate.
    • +1 (1 vot)    
      Se plateste deja in plus (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:08)

      Moniq [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Se numeste taxa pe viciu si este inclusa in pretul tigarilor, ca nu prea ai cum sa ti evidenta fumatorilor. Si merge la Bugetul Sanatatii :)
      Ar fi bine sa se infiinteze si taxa pe fast-food dar doar pentru produsele vatamatoare (nu pt salate).
  • 0 (2 voturi)    
    da o taxa (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 11:33)

    veninusrl [utilizator]

    pe pasagerii prost crescuti care vorbesc tare sau miros urat, sau pe copiii mici care plang nu se poate pune ca si astia creeaza disconfort in timpul calatoriei?! e drept ca mai putin decat un grasan care-si revarsa grasimea pe locul vecin.
    • +2 (2 voturi)    
      copiii mici plang (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:30)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui veninusrl

      si tu ai plans cand erai mic. Pe ei nu-i poti obliga sa taca.
      Cu restul sunt de acord.
  • +1 (1 vot)    
    perfect de acord (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 11:35)

    Nazgul [utilizator]

    In principiu o masura mai mult decat binevenita, vom vedea insa cum va fi pusa in aplicare. Ar trebui gandita nu numai de punct de vedere al greutatii cat si al confortului pasagerilor.
  • +1 (1 vot)    
    Se plange cineva cand trebuie sa plateasca extra (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:08)

    Alui [anonim]

    cand bagajele depasesc greutatea limita la imbarcare?
    Stiu un roman care a venit la aeroport cu 100 de kg de bagaje (de... prima calatorie) a platit pentru ele mai mult decat pretul biletului.
    Daca la check-in s-ar masura pasagerii impreuna cu bagajele, si cei care depasesc 110-120 de kg in total vor trebui sa plateasca extra, s-ar plande cineva de discriminare?
  • -4 (4 voturi)    
    corect (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:27)

    gigel [anonim]

    eu as scumpi biletul pt negri, femei urate, adepti psd,pt cei cu studii medii, arabii ar plati de 10 ori valoarea unui bilet, pensionarii la cala...
    bineinteles, calatorii trebuie sa aiba sanatate perfecta, cei cu o carie vor plati 1,5 din bilet, pt cei cu alunite vom face intai un sondaj in avion, ca nu cumva sa provoace dezgust cuiva...prsoanele cu handicap vor fi ingramadite langa pensionarii
    doar ce dracu, suntem o societate corecta si echilibrata
  • +1 (3 voturi)    
    Aaahh (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:28)

    Catalin Dimofte [utilizator]

    Io zic sa introduca "biletul la kilogram."
    "Dati-mi si mie, va rog, pentru 85 de kile pan'la Paris."
    Mai departe.
    Eu sunt un fotomodel din categoria "fara t..e, fara c..r."
    Am 40 de kile si 1.90m.
    Cer in mod imperativ AF-KLM (de fapt, mai bine-i dau in judecata preventiv):
    -- sa platesc biletul jumate, "la kilogram."
    -- jumatatea ramasa sa o suporte compania, pentru ca refuza sa mute compartimentul de bagaje mai sus, incat sa nu stau cocosata.

    Somnul ratiunii...
  • -2 (4 voturi)    
    Drepturile OMULUI si discriminarile (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:45)

    Mirciuc [utilizator]

    Daca obezului i se cere sa plateasca mai mult, pentru un orb ori un mut, pentru un invalid cu picioarele amputate s.a.m.d. cum se va calcula costul?

    Cred ca este cea mai mare IDIOTENIE intilnita pina acum in Mileniul III, dupa adoptarea DREPTURILOR UNIVERSALE ALE OMULUI.
    E adevarat ca in acele drepturi nu figureaza interdictia de discriminare dupa GREUTATE.
    • +1 (1 vot)    
      exagerezi (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:17)

      Nazgul [utilizator] i-a raspuns lui Mirciuc

      Dar drepturile mele de calator care a platit un bilet dar sta inghesuit de unu imbuibat cu burgeri cine mi le apara?
    • 0 (0 voturi)    
      Drepturile Omului :) (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 22:11)

      Madalina [anonim] i-a raspuns lui Mirciuc

      Ok, nu-ti zice nimeni sa slabesti, dar de ce este atat de grav ca ti se cere sa constientizezi ce consecinte au dimensiunile tale asupra celeorlalti?
      Sau acum exista dreptul omului de a fi nesimtit?
  • -1 (1 vot)    
    UE (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 12:46)

    Mirciuc [utilizator]

    Ce vor face oficialii UE?
    Dar institutiile planetare care apara drepturile OMULUI.
  • -1 (1 vot)    
    cum e? (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:03)

    Suparat [anonim]

    Eu am 1.98 si 105 kg
    Sunt oare obez?

    Cat ar trebui sa platesc?

    Numai de curiozitate va intreb si eu
    un copil de 13 ani si 38kg va plati doar 25% din pretul unui bilet

    Si apropo de discriminare
    de ce un fumator plateste acelasi pret cu un nefumator?
  • +1 (1 vot)    
    de acord cu plata a doua scaune (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:06)

    kinder size [anonim]

    grasi, obezi sau mai stiu eu ce - ideea este ca unele chestiuni trebuiesc schimbate.

    eu inteleg ca unii au probleme de sanatate si ca ocupa spatiu mult, si consuma aer si mai mult, si miros si intr-un alt fel, etc.

    eu propun sa li se creeze scaune speciale ca in autobuz, batrani, invalizi (de kg), gravide etc.... in fata - spate, unde vor companiile sa-i puna.

    eu am 42 de kg si arat foarte bine - dar asta e, asa imi e felul, si am 34 de ani. dar ma simt claustrofoba cand se aseaza un king size langa mine, sau sunt inconjurata de doi kingsize-isti.

    si ce ma enerveaza si mai mult - este ca daca am un kg in plus la bagaj - trebuie sa-l platesc!!!!!
    chiar daca cel de langa mine este dublu sau triplu ca marime corporala, el nu plateste nimic in plus. iar eu nu imi pot pune pe mine o valiza de haine - ca sa nu platesc in plus, ca ma sufoc evident.

    ce sa mai spun ca ma dor/mi se lungesc genunchii ca imi atarna de pe scaun ca nu ajung cu talpa pe podea, sau ca spatele nu imi sta confortabil ca totusi sunt mai scunda decat standardul impus al scaunelor.....

    so.... daca s-ar plange toata lumea - nu ne-am mai plimba cu avionul.

    dar, oameni buni, incercati sa slabiti, sa aratati normal, ca sunt foarte multe locuri, lucruri de vazut pe lumea asta, fie cu ajutorul avionului, masinii sau "la picior".
  • 0 (0 voturi)    
    bilete (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 13:32)

    elis [anonim]

    daca ocupa 2 scaune este normal sa plateasca 2 bilete am avut ocazia sa calatoresc cu in asa conditii cand si o parte din scaunul meu era ocupat de suncile vecine.Pt.siguranta si decenta cred ca este o idee buna.
  • 0 (0 voturi)    
    kick-ass comments (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 14:00)

    olandezul zburator [anonim]

    citind toate cele 92 de comentarii postate pana acum nu pot decat sa spun ca fac ceva pe ea de facultate, master si doctorat de psihologie pe care le am.
    niciodata nu am putut intelege de ce romanii o duc prost.... pana acum, cand m-am prins, in sfarsit.
    to each his/her own.
    ne-o meritam fratilor, ca suntem ataaaaat de toleranti si de intelegatori !
    ma intreb (retoric) daca criticii de mai sus ai obezilor zboara intradevar atat de mult incat ii deranjeaza chestia asta, sau protesteaza "din principiu".
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 14:27)

      arici [anonim] i-a raspuns lui olandezul zburator

      iti spun eu, din principiu, plictiseala -as mai avea cateva da' nu vreau sa mai vad 92 comentarii :)
      si sunt deacord cu tine"ne-o meritam..." lol de lol
  • 0 (0 voturi)    
    poliemici (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 14:21)

    arici [anonim]

    romanu' so nascut poet, amu' ne plac comentariile.
    nu pot sa-mi explic numarul mare de comentarii pe acest subiect insa sunt de parere ca normalitatea nu e data de o parere a cuiva, nu poti trage linie pana unde e normal si unde nu mai e. asa ca obezu' ala care se revarsa in scaun nu pot spune daca e normal sau nu, din punctul meu de vedere nu e, dar cine sunt eu? daca asa so hotarat, ok, dar (discriminarea bat-o Jina) tre sa-i taxam si pe: idiotii care vorbesc nonstop-deranjaza si aia; cei care papa usturoi; cei care sforaie; femeile gravide;cei la care le put picioarele; aia de se besesc fisit; cei cu diaree, constipatii, etc Toti deranjeaza in avion....nu?
  • 0 (0 voturi)    
    Decizie AIUREA (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 14:34)

    Parsor [anonim]

    Care este algoritmul prin care esti declarat OBEZ ?
    Inaltime/Kg; Latime/Kg; Inaltime / Latime ?
    Si daca esti declarat Obez asta insemna probabil sa ti se ofere si un scaun pe masura ?

    O decizie aiurea
  • +1 (1 vot)    
    PACALEALA (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 14:36)

    Parsor [anonim]

    1 Aprile= Ziua pacalelii
  • -1 (1 vot)    
    amuzant... (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 14:57)

    daniesy [anonim]

    Ma distrez de numa pe seama commenturilor! E tare cum fiecare vine si comenteaza la fiecare articol simtindu-se important ca si-a spus si el parerea.
    Intrebare de baraj pentru toti care scriu commenturi:
    Ati vazut ca v-a dat cineva de pe site atentie commentului, in afara de cei ce dau reply si va injura, va jignesc sau va contrazic?
  • 0 (0 voturi)    
    muschiul meu (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 17:48)

    grassu [anonim]

    e plin de osanza.
    asta e discriminare, ce ! .. io castig doua lefuri ?!
  • +1 (1 vot)    
    usor cu obezu' prin avioane (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 18:11)

    stratulatpetru1213363461284 [utilizator]

    Mai usor, obezi si anti-obezi, nu trageti, vorba cuiva ... "masura" se aplica la data de 1 APRILIE, 1 APRILIE este ZIUA PACALELILOR, chiar si la frantzuji !!! Asa ca, fiti calmi compadres - prea a ajuns rrromanake sa ia foc din orice prostie ! Calmi, atenti la buzunare si vaccinati, asa va vrea Tara !
  • 0 (0 voturi)    
    fals (Joi, 21 ianuarie 2010, 7:26)

    sea [anonim]

    Nu este adevarat. AiFrance-KLM nu obliga niciun obez sa plateasca doua locuri. Dimpotriva, daca un obez a cumparat doua locuri pentru a asta comfortabil si avionul nu este plin, i se ramburseaza al 2-lea bilet. Din Februarie.
  • 0 (0 voturi)    
    dar slabii beneficiaza de discount? (Luni, 1 februarie 2010, 17:01)

    max [anonim]

    Ok, sa zicem ca are o logica rationamentul, insa ar insemna sa plateasca fiecare pe kg de corp.

    eu zic ca Air France/KLM o suporta ea niste kg in plus de la unii obezi, insa beneficiaza si de kg in minus de la unii pasageri mai slabi, copii, etc.

    pai ia sa dea discount la slabanogi atunci, si la cei fara bagaj de cala, etc.

    nu e corect ca la unii sa le ia banii ca au kg in plus iar cand sunt kg in minus fata de medie sa nu ofere nimic.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri