Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

American way – evolutia celor mai mari companii americane intre 1955 si 2009

de Cristian Orgonas     Khris.ro
Sâmbătă, 6 februarie 2010, 12:31 Economie | Companii

De peste 50 de ani, revista Fortune publica anual un clasament al celor mai mari corporatii americane iar evolutia acestui clasament in timp este extrem de interesanta:

1. General Motors era cea mai mare companie din SUA in 1995, avand o cifra de afaceri de 9.8 miliarde dolari si un profit de $806 milioane. In 2009, pe locul 1 se afla Exxon Mobil cu o cifra de afaceri de 442.8 miliarde dolari, de 45 de ori mai mare decat a avut GM in 1955, ceea ce inseamna o crestere de 4400%.

In aceeasi perioada, PIB-ul SUA s-a majorat de la $414.7 mld la $14.3 mii de miliarde, cresterea fiind de “doar” 3300%.

2. In 1955, cifra de afaceri totala a celor 500 de companii aflate in top a fost de $136.7 mld, iar profitul cumulat a fost de 8.2 mld dolari, rata medie a profitului fiind de 6%. Ponderea cifrei de afaceri in PIB a fost de 33%. De remarcat ca doar 13 companii din 500 au inregistrat pierderi, iar aceste pierderi au totalizat $98 mil.

In 2009, cifra de afaceri cumulata a primelor 500 de corporatii a ajuns la 10.7 mii de miliarde de dolari iar profitul la 98.6 miliarde, rata profitului fiind sub 1%. Pe de alta parte, ponderea cifrei de afaceri in PIB a ajuns la 75%.

In ceea ce priveste pierderile inregistrate anul trecut, acestea totalizeaza 519 miliarde dolari (!!!), astfel ca 128 din cele 500 de companii au incheiat anul cu pierderi. Daca am lua in considerare doar companiile cu profit, in 2009 totalul profiturilor a ajuns la 618 miliarde dolari, cifra de 75 de ori mai mare decat cea din 1955.    

3. GM a fost prima companie care a ajuns la o cifra de afaceri de $100 miliarde (1987), cel mai mare profit din istorie a fost inregistrat de Exxon Mobil in 2009, respectiv $45.2 mld, iar cea mai mare pierdere din istorie a fost inregistrata de AIG tot anul trecut (-$99 mld, pe fondul reducerii valorii activelor).

4. Doar 69 de companii aflate in top in 1955, se regasesc in top si in 2009.

Citeste restul materialului si comenteaza pe Khris.ro.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1980 vizualizari




ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi