Bechtel: In acest an avem nevoie de circa 300 de milioane de euro pentru continuarea lucrarilor la autostrada Transilvania

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 8 februarie 2010, 17:32 Economie | Companii

Nu sunt bani pentru Autostrada Transilvania
Foto: Hotnews
Bechtel intentioneaza sa continue lucrarile la autostrada Transilvania in masura in care va fi asigurata finantarea necesara, a declarat pentru HotNews.ro Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare din cadrul companiei americane. Potrivit acestuia, problema principala este bugetul de stat pe 2010 care nu are prevazute sumele necesare continuarii lucrarilor. Pentru cei 10 kilometri din sectiunea 2B, intre Turda si Campia Turzii, ar fi necesare circa 100 de milioane de euro, iar pentru 40 de kilometri din sectiunea 3C, intre Suplacu de Barcau si Bors, ar trebui alocate aproximativ 200 de milioane de euro. Efectuarea lucrarilor pe sectiunea 2B este aproape o certitudine, insa sectiunea 3C ramane inca sub semnul intrebarii.

"In conditiile actuale, vor continua lucrarile pe cei 10 kilometri intre Turda si Campia Turzii, evident intr-un ritm limitat din cauza vremii(...)Pe sectiunea 3C nu stiu ce se va intampla", a precizat Sgarcitu. Lucrarile pe sectiunea dintre Turda si Campia Turzii vor fi efectuate in speranta ca, in cele din urma, vor fi gasite surse de finantare. Insa, pentru sectiunea 3C lucrurile sunt incerte. O solutie pentru finantarea constructiei in acest an ar fi rectificarea bugetara, considera Bogdan Sgarcitu. Intrebat despre eventualitatea in care nu vor fi gasiti banii necesari, Sgarcitu a afirmat ca nu vrea sa gandeasca negativ. "Evident ca exista speranta ca se va face o rectificare pentru continuarea lucrarilor". O alta solutie de finantare ar fi fost un credit garantat de stat insa aceasta varianta a fost exclusa de Ministerul Finantelor pe motiv ca ar afecta deficitul bugetar, a precizat purtatorul de cuvant al Bechtel.

"Atat premierul cat si ceilalti ministri, inclusiv Bechtel, cauta solutii de finantare. Avem consultari si cu banci straine, cautam solutii", a mai spus Sgarcitu. Acesta a mai spus ca in perioada urmatoare vor avea loc discutii cu sindicatele si "zilele urmatoare vom anunta ce personal vom pastra".

Reprezentantii companiei Bechtel au avut, luni, consultari cu sindicatele in cadrul Comisiei de Dialog Social. Negocierile dintre conducerea Bechtel si sindicalisti vor continua pe parcursul acestei saptamani.

Compania americana Bechtel a anuntat, saptamana trecuta, ca intentioneaza sa restranga activitatea la autostrada Transilvania, luand in considerare si concedierea colectiva, din cauza ca nu si-a primit banii pe care ii datoreaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Intre timp, CNADNR a dat asigurari ca suma datorata, care se ridica la circa 214 milioane de euro, va fi platita esalonat pana in aprilie. Dorina Tiron, directorul general al CNADNR, a declarat pentru HotNews.ro ca banii prevazuti in bugetul pe anul acesta ajung doar pentru plata datoriilor de anul trecut. In ceea ce priveste solutiile de finantare, o sugestie venita din partea autoritatilor statului este realizarea unui parteneriat public-privat.

  • Bechtel a inaugurat, la 1 decembrie, primii 42 de kilometri ai autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilau. Pentru 2010, planul lucrarilor pentru vizeaza finisarea celor 10 km de pe tronsonul Turda-Campia Turzii si jumatate din tronsonul 3C - Suplacu de Barcau-Bors. Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel prin atribuire directa. Autostrada are 415 km si patru benzi.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3798 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    vreo diferenta intre contracte? (Luni, 8 februarie 2010, 17:42)

    leaf [anonim]

    Imi spune si mie cineva daca acest ultim contract cu Bechtel e mai bun decat cel din 2004 al lui Mitrea? Daca e mai bun, va rog sa imi explicati de ce e acest ultim contract mai bun? Danke!
    • +4 (6 voturi)    
      pai tot ala e (Luni, 8 februarie 2010, 18:31)

      Io [anonim] i-a raspuns lui leaf

      Dobre i-a convins pe aia sa faca 100 mil. reducere, dupa care au venit cu factura pe 100 mil. penalitati de intarziere.
      Si uite asa ne-am trezit si cu banii luati si cu timpul pierdut.
    • +1 (7 voturi)    
      Iti spun eu... (Luni, 8 februarie 2010, 18:44)

      Surfer [utilizator] i-a raspuns lui leaf

      .. s-a renegociat si s-a obtinut o reducere a costului total cu vreo 129 mil euro, daca imi amintescc bine.

      Poate parea putin insa e mai bine decat nimic, de ce se le facem cadou banii astia, si asa avem probleme cu deficiu' si inflatia. In plus banii astia i-am fi platiti NOI TOTI, cu siguranta ce gasesc alte domenii unde chiar era nevoie de cei 129 mil

      Pe de alta parte renegocierea asta a dus la o intarziere a lucrarilor cu peste un an.
  • +3 (9 voturi)    
    autorstrazi scumpe (Luni, 8 februarie 2010, 17:47)

    mircea [anonim]

    avem cele mai scumep autostrazi din europa .. si totodata cele mai rele. Rusine conducatorilor.
    • +13 (13 voturi)    
      problema e (Luni, 8 februarie 2010, 19:12)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui mircea

      ca nu le avem!
  • +8 (8 voturi)    
    ... (Luni, 8 februarie 2010, 17:52)

    x [anonim]

    conform contractului iese o medie de 5 milioane EU/km de autostrada.

    bechtel nu primeste un contract in albania pentru ca cere ~1 milion EU/km, considerandu-se scandalos de mult.

    anul trecut au primit 200 milioane. acum 2 ani 140 daca nu ma insel.

    proiectul a inceput in 2004.

    pana acum au predat 42Km.

    sunt dezinformat sau nu prea bate numarul de km predati cu numarul de euro primiti?
    • +7 (7 voturi)    
      asa e (Luni, 8 februarie 2010, 19:33)

      popadrian [utilizator] i-a raspuns lui x

      dar multe tronsoane sunt deja in stare avansate - exemplu 3C - unde se vede a fi destul de mult lucrat

      oricum, nu se justifica 5 milioane/km, cu oricine ar compara; si mai e si aia cu 70km=4miliarde; brasov comarnic parca ....
  • +5 (7 voturi)    
    Case solved... (Luni, 8 februarie 2010, 17:52)

    Gigi [anonim]

    ...400 mil euro - prime de vacanta pentru angajatii din ministere.
    • +2 (2 voturi)    
      te faci sau chiar esti? (Marţi, 9 februarie 2010, 8:32)

      curios [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      TOATE contractele de personal in derulare nu pot fi modificate. Cele ce inceteaza anul aceasta vor fi reinnoite fara prime de vacanta etc. Daca le tai acum le recapata 1-2 in justitie si te mai si costa. Nu v-au explicat la partid asta? Sau nici ei nu stiu?
  • +2 (2 voturi)    
    . (Luni, 8 februarie 2010, 17:54)

    2peu [anonim]

    Anul asta sa mai puna si ei bani de la ei...
  • +5 (5 voturi)    
    drumurile noastreee toateeee.... (Luni, 8 februarie 2010, 18:14)

    vasileeee [anonim]

    ...Care acum sint inzapezite. Uraaaaa, l-a ajuns blestemele pe Mazare, a pierdut avionul de Brazilia ca a ramas inzapezit pe drum, in loc sa se ocupe idiotul de rezolvarea problemelor din Constanta. Uraaaaa.
  • +3 (5 voturi)    
    . (Luni, 8 februarie 2010, 19:03)

    . [anonim]

    astia sunt nesimtiti ? Cum sa ceara 100 de milioane pentru 10 km ? Adica 10 milioane pe km ? Da' ce ii fac ? O paveaza cu aur ?
    • +2 (2 voturi)    
      e mai complicat (Luni, 8 februarie 2010, 20:39)

      faurar [anonim] i-a raspuns lui .

      In aia 10 kilometrii intra doua noduri rutiere mari. Unul la Turda si altul la Cimpia Turzii
  • +2 (2 voturi)    
    D-zeu cu mila (Luni, 8 februarie 2010, 19:29)

    drivex [anonim]

    300,400,500...bucurosi le-om duce toate...

    Ii mai intreaba cineva de sanatate pe astia? Nu cred...
  • +9 (9 voturi)    
    Cand (Luni, 8 februarie 2010, 19:35)

    HESS [anonim]

    O sa toarne ultimul km din autostrada jafului si rusinii ,vor trebui sa inceapa sa o reconstruiasca de la km o ,deoarece va fi plina de gropi.42 km in 6 ani .Mama ei de autostrada ca si cu lopata se faceau mai multi km in acesti ani.
    In ceeace priveste pretul pe km,cu cat mai mare mai mari sant comisioanele incasate.Eu iti dau 100 milioane pe 10 km si tu imi pui in X cont 20-30 la suta din suma asta.Ca doar sacul partidului sa golit cu alegeriile iar unii mai vor sa-si rotunjeasca conturiile si modernizeze vilele.Am avut fabrici de ciment ,de bitumde asfalt ,combinate metalurgice pt fierul beton ..Trebuia doar tehnologia si trimisi cei mai buni ingineri la specializare afara.Cu banii platiti pe autostrada carpelii se putea realiza acest lucru.Si asa am fi construit mai multi km ca astia si lovelele ramaneau in visteria romaniei.Dar tradatorii au vandut toata industria .S-au spalat pe maini sa poata avea timp de afaceriile lor si de sacul partidului.Acum aruncam pur si simplu cu sutele de milioane in vant.Bani luati din impozitele usturatoare caci nici macar nu vor FANARIOTII astia sa atraga fonduriile UE pt infrastructura ,caci nu ar iesi asa grase COMISIOANE.
  • +5 (5 voturi)    
    calitatea lucrarilor (Luni, 8 februarie 2010, 20:00)

    alex [anonim]

    Din pacate lucrarile facute sunt de proasta calitate. Incepe sa se surpe autostrada. pe sensul turda-cluj, la un moment dat pe la km 17-20 , nu stiu sigur, nu m-am uitat exact, malul de pamant de pe partea dreapta se surpa. aproape a ajuns la asfalt. Halal calitate. cu prima ocazie o sa fac si o poza.
    • +1 (1 vot)    
      hai fuji tare (Marţi, 9 februarie 2010, 9:01)

      arici [anonim] i-a raspuns lui alex

      sa mori tu? io merg zilnic pe ea si nu am vazut nici surpari nici gropi .....in schimb am vazut masini si oameni care curatau santurile de scurgere... oare ce ar trebui sa faca bucata asta de 40 km ca sa va si placa?...
  • +1 (1 vot)    
    e ceva nou? (Luni, 8 februarie 2010, 20:22)

    nemrnicanii [anonim]

    Pai asa au fost, sunt si vor fi, daca nu n etrezim, toate contractele indiferent de obiectul de activitate cu indivizii astia. Asa ca va ve puteti inchipui cat de benefic va fi si asa-zisul scut antiracheta. Filozofia americana este "ia totul, nu lasa nimic cu orice pret si prin orice mijloace". Cine nu ii cunoaste, poate cadea in capcana pe care o intind ei de fiecare data invocand notiuni ca democratia, interesul comun, win-win strategy and so on. Cerem publicarea contractelor incheiate cu bechtel si cu fmi!!! portocalii au incasat comisioane "nesimtite" si doar asa pot fi justificate casele de milioane banii de campanii preucm si viata de superlux pe care o traiesc berceanu, boc, iba, eba, udrea, cocos, blaga si ceilalti... Treziti-va fratilor ca ne pun jigodiile capastrul si nefac sclavi copiii!!!
    • -1 (1 vot)    
      deci Nastase e portocaliu? (Marţi, 9 februarie 2010, 8:36)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui nemrnicanii

      cine a semnat contractul cu Bechtel? In pret nu erau incluse poduri, noduri rutiere, ecologizari si mai ales EXPROPRIERI!!! Cere date si despre vilele lui Nastase, Orban, Mitrea etc. Contractul cu FMI a fost publicat in parlament. Te-au uitat pe tine e drept (si pe postacii din partidul tau).
  • -1 (1 vot)    
    scump dom'ne scump (Luni, 8 februarie 2010, 20:27)

    no name [anonim]

    da' ce palaria sorelui pot fi aia 10 km de austostrada 100 milioane de euro? si 40 km costa 200 mil.? pai cat costa atunci 400 km la bechtel ca doar nu ii construiesc pe pluto !!!!! ..sa mai puna cement sa-l mai mareasca...sa iasa 400 km.
  • +2 (4 voturi)    
    reconsideram? (Luni, 8 februarie 2010, 20:29)

    big_fufu [utilizator]

    Daca 300 mil de euro pt acest an sunt o suma mare, atunci poate am ajuns in momentul cheie, in care ar trebui sa reevaluam serios chestiunea autostrazilor in Romania. Evident ca ni le dorim, intrebarea este insa: ni le permitem? Poate ar trebui sa cascam ochii mai bine la realitatile care ne inconjoara, si sa ne planificam cheltuielile mult mai responsabil. Si nu dau decit un singur exemplu: miliardele aruncate pur si simplu pe scoli, risipa incredibila in urma careia au ramas bude luxoase dar fara racord la apa-canal, si multe alte prostii, iar in acest an, realizam ca vor fi de doua ori inutile: neavind bani, dam si profesorii afara, deci inchidem sau diminuam capacitatile nou renovate. Si atunci va intreb: nu mai bine ne gindeam de 2 ori inainte de a arunca banutzul?
    • 0 (0 voturi)    
      asa e (Marţi, 9 februarie 2010, 0:08)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui big_fufu

      Astea sunt de pe timpul PNL-ului, fara numar fara numar ca at aveam bani ca economia duduia.Apropo la mine la tara s-au apucat sa faca sala de sport pe timpul PNL-ului ca vezi doamne cum sa mai faca copii sport afara.Asa ca pe jumatate de stadion de fotbal si nu exagerez au facut dita mai cladirea care inca nu e finalizata total pt ca nu mai sunt bani.Comuna are undeva la 2500 de locuitori si plus satele sa zic 4000.In schimb drumurile nu sunt toate astfaltate, doar 60% , canalizare nu exista, sa zicem ca apa este.In plus au mai pus pe fiecare stalp cate o lampa fermecata ca vezi d-ne dc e din 3 in 3 stalpi nu se vede.Acum cu criza asta mai nou sting toate becurile dupa o anumita ora pt ca fiind prea multe nu isi mai permit.
      Concluzia.In loc sa investim banii in ceva care produce bani noi ii investim in tampenii.
  • +3 (3 voturi)    
    Demonstratii (Luni, 8 februarie 2010, 21:44)

    rul1981 [utilizator]

    Aveti dreptul sa demonstrati daca nu va convine. Dar, la Bucuresti somajul e mic datorita investitiilor disproportionate fata de restul tarii, si lumea sta linistita si se uita. De ce nu demonstram oameni buni?! Asteptam sa faca Bechtel demonstratie pentru noi? Nu e prost cine cere, ci cel care da.
  • +1 (1 vot)    
    Route 66 si inca un 6. (Luni, 8 februarie 2010, 22:04)

    Buratinno si cheitza de aur [anonim]

    Daca BOR dadea ordin sa se plaseze moastele Sf. Paraschieva la Vama Nadlac si cele ale Sf. Andrei la Constanta si fiecare credincios era obligat de religie sa faca o data in viatza pelerinaj la cele 2 locatii, aveam o multime de Sf. Autostrazi de pamant batatorit. Asa ramanem doar cu SF-ul. Lasand gluma la o parte, am vazut in Ungaria pe marginea autostrazii niste "constructii ciudate" numite ziduri. Nu erau bune si la noi (la cati bani am bagat prin taxe) de-o parte si de alta Autostrazii Soarelui cu Dinti pentru a nu mai da voie Dlui Crivat, frate cu Saracila, Traista Goala, Foehn, Austru,Suhovei si al altor "vanturi", sa distribuie zapada in forma de troian? Macar pana recuperam para-zapezile si capacele de canal de la Fier-Vechi...
  • 0 (0 voturi)    
    Pe cand finalul acestui cosmar? (Luni, 8 februarie 2010, 23:34)

    bigbrother [utilizator]

    Bogdan Haplea ala sau cum ii zice vorbeste de milioane de euro de parca ar vorbi despre starea vremii.

    Ce nu inteleg eu este de ce acest contract, evident pagubos pentru Romania este inca in derulare si, mai ales, de ce Nastase si Mitrea nu si-au luat-o peste bot.

    Autostrada asta se va termina in 2015 cel mai devreme. Vor fi miliarde de euro bagati in ceva ce va trebui refacut, pentru ca expira garantia. Alti bani, alta distractie. Si nenorocitii aia din guvern ne vor rade iar in fata.
    • 0 (0 voturi)    
      nesimtire (Marţi, 9 februarie 2010, 12:05)

      radu [anonim] i-a raspuns lui bigbrother

      Nu e deloc fair sa iti bati joc de omul ala. ala e jobul lui, e purtator de cuvant. cum ai vrea sa vorbesca despre milioane de euro...
  • 0 (0 voturi)    
    contracte pe bani multi (Marţi, 9 februarie 2010, 2:04)

    eu [anonim]

    Se pare ca suntem natia urmarita de contracte paguboase...chiar inainte de anul 90. Am avut contracte cu franta, adica dacia si calculatoare felix..Cautam ieftin si bun...nu prea exista. Cu bechtel e alta poveste. Sunt prieteni cu familia bush, patronii..poate asa se explica ceva. Cat despre ce comisioane baga romanii nostrii din ministerul transporturilor in buzunar, e basca.Uite asa ajungem la preturi incredibile/km. Am mers cativa ani, in deplasari pe o sosea...bucuresti..pana la suceava cred ca merge. Nu e autostrada dar e decenta. Ma refer la bucuresti, buzau...E68 parca. Nu e perfecta dar e facuta de cccf, parca. NU stiu cat a costat dar sigur nu cat la bechtel. Si despre drenaje, fundatie etc..cred ca avem destui specialisti in tara. E prea mult la bechtel, sa renuntam daca se poate. Am citit pe net, ca la banii astia, ajungeam la atlantic cu autostrada:))
  • 0 (0 voturi)    
    mai bine pavam cu aur (Marţi, 9 februarie 2010, 3:18)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    pt ca daca facem un calcul simplu, 1km de autostrada are cam 20x1000 m. Cu 1 gram de aur acoperi cel putin 10 mp de inox, deci pt 20000 mp de autostrada ar ajunge 2000 de grame de aur, adica cam 20000 euro. Pana la 10 milioane de euro/km, mai e.
  • 0 (0 voturi)    
    bechtel (Marţi, 9 februarie 2010, 7:21)

    george [anonim]

    firma ar trebui sa plateasca statului pentru intarzieri
    este o firma neserioasa ,ar trebui alta firma sa continue
    • 0 (0 voturi)    
      intarzieri (Marţi, 9 februarie 2010, 12:14)

      radu [anonim] i-a raspuns lui george

      george, tu poti pricepe ca statul roman ii e dator bechtelului? ca nu expropriaza la timp ca ei sa se poata apuce de lucru.
      Din punctul meu de vedre nu ma intereseaza cat costa dar sa o faca odata. Si cum au facut 42 de km din martie pana in 1 decembrie pot sa o termine in 2 ani daca ar fi ani electorali unu dupa altul.
  • +1 (1 vot)    
    mai bine pavam cu aur (Marţi, 9 februarie 2010, 8:10)

    just me [anonim]

    Pentru cei care nu stiu cum se construieste o autostrada cred ca ar fi indicat sa faca o vizita pe oricare dintre santierele tarii sau de ce nu in afara ei sa vada ce inseamna constructia efectiva a unei autostrazi, lasand la o parte ultima secventa putin semnificativa in timp si anume asfaltul. Problema este ca ai nostri guvernanti nu stiu sau nu au vrut sa stie ca fara un studiu de fezabilitate executat profesionist, fara angajamentul in efectuarea exproprierilor, a relocarii utilitatilor, descarcarii de sarcina arheologica, deminarii si cate si mai cate nu are rost sa angajezi antreprenorul si sa il trimiti in camp cu utilajele fiindca o sa il plateasca sa stea, ce de muncit nu are unde.
    Nu mai departe, ministrul nostru cel minunat al transporturilor declara saptamana trecuta ca nu o sa faca niciodata exproprieri pe alte sectoare ale Autostrazii Transilvania atat timp cat constructorul nu o sa intre probabil nici in doi ani. Aici ar trebui sa i se aminteasca stimabilului ca orice antreprenor nu poate demara lucrarile pe o noua sectiune fara sa aiba minumum de spatiu continu de lucru, si nu ca in cluj si bihor unde exproprierile sunt din 500 in 500 de m, obligand antreprenorul sa salte de la o locatie la alta fara sa fie instare sa finalizeze ceva.
    Toata lumea acuza Bechtel. Ei bine ar trebui acuzata ca nu da spaga la fel ca CCCF daca tot ati amintit-o sau ca alte firme romanesti, care si normal primesc contracte in masura spagii pe care o dau la inceput si pe parcurs. Haideti sa ne mai uitam si la Bucuresti - Constanta ca nu se mai termina...acolo nu o face Bechtel!!!
    • 0 (0 voturi)    
      despre ce e in romania (Marţi, 9 februarie 2010, 15:20)

      nicm [anonim] i-a raspuns lui just me

      sunt de acord cu tine ca astia nu isi fac treaba pt ca nu s-a facut un prestudiu, apoi un studiu si apoi...poate...un proiect bine realizate!.....insa trebuie sa fi de acord ca 10 mil pe km e deja imens, mai ales in conditii de criza....ce vor fi, la noi, pt 3-4 ani.....eu nu stiu detalii, poate ca in banii astia or fi si expropieri, relocari...samd, ca daca e asa....e mai aproape de adevar cifra asta, ....cum e la romani...vrea sa scoata bani din piatra seaca, glia si interesul fiind "primordiale"!(ce bine era pe vremea lui ceasca....si va spune unul care are 33 de ani, nu regret prea mult disparitia regimului, dar se mai punea problema de exproprieri-interesele imobiliarilor-, cand zicea ala pe aici tragem A1 spre exemplu....nu zicea niciunul pas.....si asta cred ca ne trebuie acu', dar ce sa-i faci "dreptului la proprietate", ca na, suntem in democrtie!)
      in alte ordine:
      1. lucrul la autostrazi cu forte proprii(materiale produse la intern, utilaje produse la intern, specialisti....hai, astia scoliti pe afara!), nu se putea niciodata, si stiti de ce!?....pt. simplul fapt ca nu eram in NATO si UE acu'.....credeti voi, blogari inteligenti ce sunteti, ca nu s-a conditionat "treburile" de mai sus,.... cum dra ci aduceai tehnologie in romania....si mai cu seama, cum dra ci vindeai afara ca sa poti cumpara tehnologia noua...ca si daca o furai, cum s-a intamplat cu multe pe vremea raposatului, tot iti trebuia bani s-o pui in aplicare, sa iesi cu ea afara.....si inca ceva apropo de chestiune: daca consumul e locomotiva productiei/progresului/constantei avutiei, atunci cum credeti voi ca acceptau "mai-marii" sa ne primeasca la masa lor daca nu le "mancam" ce ne dadeau ei...aaaa!?
      2.spagile ....la nivel inalt, cred ca se intampla si afara chestiunea, nu se dau fratilor ...pur si simplu.....depunere cu op in contul cutare....se face elegant si acoperitor, la dra cu cu mama lor, sub forma de sponsorizari, ne-impozitare pe profit reinvestit, plata se serv. conexe productive..
  • 0 (0 voturi)    
    la mai mare fratilor... (Marţi, 9 februarie 2010, 9:34)

    liviu_ [utilizator]

    cu astfel de contracte si cu un umar de kilometrii / an construiti in romania o sa construim in 10 ani 100 de km de autostrada dar o sa ne coste cat tot autobahn-ul german
  • 0 (0 voturi)    
    LASA... (Vineri, 12 februarie 2010, 9:13)

    qwert [anonim]

    avem bani de catedrala! ce ne trebuie autostrada!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă