Bechtel intentioneaza sa continue lucrarile la autostrada Transilvania in masura in care va fi asigurata finantarea necesara, a declarat pentru HotNews.ro Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare din cadrul companiei americane. Potrivit acestuia, problema principala este bugetul de stat pe 2010 care nu are prevazute sumele necesare continuarii lucrarilor. Pentru cei 10 kilometri din sectiunea 2B, intre Turda si Campia Turzii, ar fi necesare circa 100 de milioane de euro, iar pentru 40 de kilometri din sectiunea 3C, intre Suplacu de Barcau si Bors, ar trebui alocate aproximativ 200 de milioane de euro. Efectuarea lucrarilor pe sectiunea 2B este aproape o certitudine, insa sectiunea 3C ramane inca sub semnul intrebarii.

"In conditiile actuale, vor continua lucrarile pe cei 10 kilometri intre Turda si Campia Turzii, evident intr-un ritm limitat din cauza vremii(...)Pe sectiunea 3C nu stiu ce se va intampla", a precizat Sgarcitu. Lucrarile pe sectiunea dintre Turda si Campia Turzii vor fi efectuate in speranta ca, in cele din urma, vor fi gasite surse de finantare. Insa, pentru sectiunea 3C lucrurile sunt incerte. O solutie pentru finantarea constructiei in acest an ar fi rectificarea bugetara, considera Bogdan Sgarcitu. Intrebat despre eventualitatea in care nu vor fi gasiti banii necesari, Sgarcitu a afirmat ca nu vrea sa gandeasca negativ. "Evident ca exista speranta ca se va face o rectificare pentru continuarea lucrarilor". O alta solutie de finantare ar fi fost un credit garantat de stat insa aceasta varianta a fost exclusa de Ministerul Finantelor pe motiv ca ar afecta deficitul bugetar, a precizat purtatorul de cuvant al Bechtel.

"Atat premierul cat si ceilalti ministri, inclusiv Bechtel, cauta solutii de finantare. Avem consultari si cu banci straine, cautam solutii", a mai spus Sgarcitu. Acesta a mai spus ca in perioada urmatoare vor avea loc discutii cu sindicatele si "zilele urmatoare vom anunta ce personal vom pastra".

Reprezentantii companiei Bechtel au avut, luni, consultari cu sindicatele in cadrul Comisiei de Dialog Social. Negocierile dintre conducerea Bechtel si sindicalisti vor continua pe parcursul acestei saptamani.

Compania americana Bechtel a anuntat, saptamana trecuta, ca intentioneaza sa restranga activitatea la autostrada Transilvania, luand in considerare si concedierea colectiva, din cauza ca nu si-a primit banii pe care ii datoreaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Intre timp, CNADNR a dat asigurari ca suma datorata, care se ridica la circa 214 milioane de euro, va fi platita esalonat pana in aprilie. Dorina Tiron, directorul general al CNADNR, a declarat pentru HotNews.ro ca banii prevazuti in bugetul pe anul acesta ajung doar pentru plata datoriilor de anul trecut. In ceea ce priveste solutiile de finantare, o sugestie venita din partea autoritatilor statului este realizarea unui parteneriat public-privat.

  • Bechtel a inaugurat, la 1 decembrie, primii 42 de kilometri ai autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilau. Pentru 2010, planul lucrarilor pentru vizeaza finisarea celor 10 km de pe tronsonul Turda-Campia Turzii si jumatate din tronsonul 3C - Suplacu de Barcau-Bors. Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel prin atribuire directa. Autostrada are 415 km si patru benzi.