Asiguratorii: Tarifele RCA au crescut de mai putin de trei ori in ultimii cinci ani, dar daunele platite au crescut de circa cinci ori

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 8 februarie 2010, 19:54 Economie | Companii

Tarifele RCA nu au crescut mai mult de peste patru ori, cum gresit sustine Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), ci de mai putin de trei ori, in contextul in care valoarea daunelor platite de asiguratori s-a majorat in ultimii cinci ani incheiati de circa cinci ori, au anuntat luni oficialii Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR). Mai mult, in baza unui document primit de service-uri pentru a adera la ASSAI, asiguratorii acuza asociatia de ilegalitate in stabilirea unui tarif fix de reparatie si cere Consiliului Concurentei sa se autosesizeze. Presedintele Consiliului Concurentei spune ca va analiza situatia.

Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR), care reprezinta companii ce detin 95% din piata locala de asigurari, a contestat luni afirmatiile ASSAI, asociatie care sustine ca reprezinta peste 400 de service-uri auto independente, privind cresterea nejustificata a tarifelor RCA.

Asociatia sustinea saptamana trecuta ca este nejustificata cresterea tarifelor RCA pentru 2010, atragand atentia ca in ultimii 5 ani acestea au crescut de peste patru ori.

"In fapt, tarifele de prime RCA au crescut de mai putin de trei ori. Dinamica acestei cresteri este mult mai scazuta in comparatie cu cea care arata cresterea despagubirilor acordate de asiguratori. Astfel, in ultimii 5 ani incheiati, valoarea daunelor efectiv platite anual de societatile de asigurari s-a majorat de circa 5 ori", a anuntat luni UNSAR.

Cum justifica asiguratorii cresterea tarifelor RCA, care va continua si in perioada urmatoare

Potrivit asiguratorilor, principalele motive care au dus la cresterea tarifelor RCA au fost majorarea preturilor cu piesele auto si cu manopera, innoirea parcului auto si cresterea frecventei accidentelor auto, cresterea valorii raspunderilor asumate de emitentii de polite RCA.

"Cresterea tarifelor RCA a existat si va exista si pe viitor si este normal sa se intample asa", a declarat Cristian Constantinescu, care a motivat cresterea tarifelor RCA din ultimii cinci ani in primul rand pe cresterea valorii raspunderilor politelor RCA si pe valoarea daunelor platite.

Datele UNSAR arata ca, in ultmii cinci ani, valoarea raspunderilor (sumelor maxime pe care asiguratorii sunt obligati sa le plateasca) pentru polite RCA s-a multiplicat de 6,6 ori pentru despagubiri materiale (de la 76.316 euro in 2005, la 500.000 euro in 2010), respectiv de aproape 20 de ori in cazul indemnizatiilor pentru vatamari corporale (de la 127.194 euro in 2005, la 2,5 milioane de euro in 2010).

Pentru perioada 2005-2010, UNSAR se asteapta la o multiplicare a despagubirilor generate de politele RCA datorate de asiguratori tertilor pagubiti de 7-8 ori (urmand ca acestea sa ajunga la o valoare aproximativa de 3 miliarde de lei in 2010, fata de cele 441 milioane de lei daune aparute in anul 2005) si amintesc ca activitatea RCA a adus in ultimii cinci ani pierderi de sute de milioane de euro.

"In ceea ce priveste anul 2009, se estimeaza ca numai din asigurarea RCA societatile au inregistrat pierderi situate la un nivel de aproximativ 150 milioane de euro", estimeaza UNSAR.

UNSAR cere Consiliului Concurentei sa se autosesizeze fata de Asociatia service-urilor auto

Confruntati cu aceste rezultate negative, UNSAR sustine ca cei mai multi asiguratori au incercat gasirea de modalitati de control al costurilor cu despagubirile auto "lucru care, cu siguranta a deranjat unele unitati de reparatii auto care si-au vazut periclitate profiturile realizate prin doua metode: prin incarcarea costurilor percepute asiguratorilor pentru manopera si prin “umflarea” pretului facturat asiguratorilor pentru piesele de schimb".

Mai precis, pentru reducerea costurilor cu manopera, cei mai multi asiguratori au negociat cu fiecare service in parte tarifele cu manopera, prin aplicarea unor sisteme (Audatex, DAT, Eurotax etc.) recunoscute si utilizate la nivel international in definirea timpilor de manopera, iar pentru a controla costurile cu piesele de schimb au fost selectati furnizori de piese din randul celor mai importanti importatori de repere auto din Romania, inclusiv dealeri.

Service-urile au fost nevoite astfel, fie sa lucreze in parteneriat cu asiguratorii (care sa le asigure baza de clienti ce le furnizeaza cea mai mare parte din afaceri), fie sa se descurce pe cont propriu in atragerea clientilor. UNSAR mai sustine ca cele mai multe dintre service-uri au incheiat contracte individuale cu asiguratorii, in acest moment existand mii de asemenea parteneriate.

Acuzand refuzul dialogului din partea ASSAI dar si metodele de atac ale acestei asociatii, Uniunea asiguratorilor cere Consiliului Concurentei sa se autosesizeze fata de un posibil cartel pe care l-ar incerca aceasta asociatie. In baza unui document venit de la anumite service-uri, UNSAR acuza ASSAI ca ar cere celor care vor sa devina membri "renegocierea conditiilor de lucru cu societatile de asigurari" si impunerea unui tarif orar de reparatie de 80 lei fara TVA/ora.

"Nu are importanta daca tariful e mic sau mare. E o prostie sa stabilesti un tarif fix indiferent daca service-ul respectiv repara o masina marca Mercedes sau Trabant si e clar o incalcare a legii", a spus Constantinescu.

Contactat de HotNews.ro, Cristian Muntean, director ASSAI, a negat autenticitatea documentului.

"Fara nici un antet, stampila sau semnatura, este ca si cum as comenta o hartie gasita pe jos. Este pur si simplu o hartie fara valoare", a replicat Cristian Muntean.

De cealalta parte, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu a declarat ca exista plangeri de ambele parti si ca vor fi analizate.

"Ambele parti se plang. Exista plangeri si din partea service-urilor auto. Vom analiza", a spus Chiritoiu.

Oficialii Consiliului Concurentei au mai explicat ca "interventia Consiliului Concurentei poate avea loc fie din oficiu, prin autosesizare, atunci cand  autoritatea detine suficiente elemente care sa indice o posibila incalcare a Legii concurentei, fie ca urmare a unei plangeri".

Presedintele UNSAR a negat insa posibilitatea depunerii unei plangeri.

"Numai daca o sa fie o presiune din partea membrilor cred ca se va intampla (n.r. depunerea unei plangeri). Personal nu vad de ce sa-mi pierd timpul cu asa ceva", a mai spus presedintele UNSAR.

Oficialii Consiliului Concurentei au mai precizat pentru HotNews.ro ca autoritatea a analizat in anul 2009 doua sesizari din partea Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) referitoare la activitatea de asigurare desfasurata de doua societati de asigurare, Omniasig- Vienna Insurance Group, respectiv Allianz-Tiariac Asigurari si ca aspectele semnalate nu au fost suficiente pentru a justifica declansarea unei investigatii.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

1155 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Mda (Luni, 8 februarie 2010, 20:31)

    Costel [anonim]

    Mafia asiguratorilor:....asa ar trebui sa inceapa titlul si dupa aia o sa credem minciunile astea:)
    • +1 (5 voturi)    
      Pace pace, intre multe ... (Luni, 8 februarie 2010, 23:21)

      90-60-90 [anonim] i-a raspuns lui Costel

      Asa cum zicea un prieten deal oamenilor, cel care e fara de pacat sa arunce primul piatra!

      Daca tu stii ca tiai facut treaba bine (chiar si daca meseria ta e sa impaturesti servetele bleu, tot trebuie sa ai grija sa iasa la dunga), de ce te mai balacaresti cu toti ceilalti? Daca vrei sa nu ai probleme la RCA, cumparati o polita buna, si spera ca cel care iti va iesi in cale a fost luminat de Domnul sa faca la fel.

      Cel ce seamana vant, va culege furtuna. Daca tu iti iei o polita de RCA ieftina si cu probleme, stiind ca atunci cand ti se va intuneca mintea si vei cadea in pacat si ii vei aduce suferinta aproapelui tau, acesta va ramanea fara sprijin, ce polita de RCA crezi ca va avea alt aproape de-al tau care te va lovi la vremea incercarii? Sau, mai rau, daca nici nu va avea polita RCA?

      Daca mana ta dreapta te face sa cazi in pacat si semnezi o polita de RCA cu probleme, mai bine iei si semnezi cu stanga pe o polita buna (sau o cumperi online, ca e oricum mai ieftina). Doar de aia ai 2 maini, draga cetitorule ambidextru!
    • +2 (2 voturi)    
      Eu (Luni, 8 februarie 2010, 23:52)

      90-60-90 [anonim] i-a raspuns lui Costel

      Eu, adica daca as fi si eu ceva sef are pe la CSA, uite cum as face:

      Ziua 1:
      Ma trezesc luni de dimineata, spalat, mancat, mers la birou. Iau toate reclamatiile si fac teancuri, teancuri, dupa numele la firme. Apoi fac un tabel in Excel, si fac o medie ponderata la fiecare. Apoi fac o medie mobila, si unde media mobila inteapa graficul mediei simple - hop - avem o problema!

      Ziua 2:
      Trimit o notificare la primii trei din top, sii ii rog sa se incadreze in grafic pentru saptamana viitoare. Eventual fac la fel si cu brokerii, daca e timp. Cine aduna X notificari pe an, punem un criteriu de penalizare, de exemplu ceva cu licitatii sau licenta RCA.

      Ziua 3:
      Intalnire consiliul concurentei pentru a investiga service-urile, eventual gasit o posibilitate de a repara masinile in alta tara mai ieftin, mai repede si mai bine (sigur e posibil)

      Ziua 4:
      In state e moda sa se separa bancile de investitii ca sa nu fie conflicte de interese. Vorbit cu bancile si leasingurile sa vedem cum de toate se pricep si la asigurari si au cate un broker sau asigurator in portofoliu

      Ziua 5:
      Ma imbrac frumos de dimineata si o iau spre parlament, ca desi nu m-au chemat inca, pana la amiaza tot o sa vrea o comisie sa ma vada. V-a placut gluma mea?
  • +5 (7 voturi)    
    Neaah (Luni, 8 februarie 2010, 20:35)

    Tibi. [utilizator]

    Nu au crescut doar de 5 ori daunele platite..au crescut de 10 de ori pe putin..normal, daca tu, firma de asigurari serioasa, ma trimiti neaparat la un anumit service ca sa imi schimbe oglinda,neaparat-neaparat la ala, unde imi trece in acte ca m-a costat 800 ron oglinda exceptand manopera..desi aceeasi oglinda in magazinele de piese auto costa 200 ron..normal ca au crescut daunele platite..

    Eu cred ca mor de foame saracii asiguratoii, propun dublarea politei RCA de la 1 iunie ca sa aiba si gura lor ce sa mance, ca nu se satura odata.
  • +5 (5 voturi)    
    RCA (Luni, 8 februarie 2010, 20:40)

    ro [anonim]

    despagubirile sunt mari fiindca asiguratorii au constatatori de slaba calitate, nepriceputi si service-ul face devizul cum "vrea muschii lui";unde mai pui si cointeresarea. inspectorului
  • +6 (6 voturi)    
    inducere in eroare (Luni, 8 februarie 2010, 20:58)

    Ioan [anonim]

    de ce nu spun cat s-a incasat efectiv din rca ? nu faptul ca tariful a crescut de mai putin de 3 ori . Chiar si fara o crestere a tarifului, incasarile s-ar fi multiplicat de cateva ori , proportional cu numarul de masini inmatriculate. Faptul ca s-au platit de cinci ori mai multe daune este datorita faptului ca sunt de cinci ori mai multe masini ,deci cresterea tarifului este nejustificata.
    • +3 (3 voturi)    
      Corect (Marţi, 9 februarie 2010, 8:28)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      Asa este. O stiu din interior.
    • +1 (1 vot)    
      Excelenta observatie ! (Marţi, 9 februarie 2010, 9:05)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      .
    • +2 (2 voturi)    
      Praf in ochi pe tarife umflate (Marţi, 9 februarie 2010, 9:46)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui Ioan

      Exact asta voiam sa spun si eu!
      In plus, daca limita de despagubire a crescut la 500.000 EURO (sfidind faptul ca peste 90% din masinile in circulatie au valoarea sub 20.000 EUR), nu prea vad ce cheltuieli suplimentare or fi avut asiguratorii in acest sens...Iar asta e principalul lor argument, alaturat cheltuielilor umflate cu reparatiile!
  • +2 (4 voturi)    
    Si cine este de vina ? (Luni, 8 februarie 2010, 21:11)

    petru pavel [anonim]

    Explicati-mi de ce credeti ca este normal sa platesc o asigurare obligatorie. Doar pentru ca prin intermediul obligativitatii statul isi asigura un flux constant de venituri ? Care sofer ar fi nebun sa nu-si faca o asigurare in conditiile traficului de astazi ? Si daca nu ar exista monopolul creat prin obligativitatea juridic instituita, nu ar fi nici scumpirile desantate, nici posibilitatea aparitiei unor carteluri, ar fi si servicii mai bune, si tot asa.
  • +2 (4 voturi)    
    RCA-ul nostru (Luni, 8 februarie 2010, 21:12)

    tu [anonim]

    si cam pana la ce valoare au de gand asiguratorii sa creasca valaorea politei RCA? nu cumva va depasii si valoarea unei masini noi? Oricum RCA-ul din RO are o valoarea mai mare decat o polita din UK, care pe langa RCA mai beneficiezi si de alte asigurari suplimentare gen CASCO. Nu am auzit, inca, de vreun faliment in randul asiguratorlor si oricum nu vin ei cu bani de acasa, asa cum se vaita ca afacerea lor ar fi nerentabila. Se vede de la o posta ca numarul brokerilor de asigurari a crescut semnificativ, deci afacerea este profitabila.
  • +2 (2 voturi)    
    clasament (Luni, 8 februarie 2010, 22:45)

    ion [anonim]

    Dupa modelul din fotbal si-n domeniul asigurarilor RCA ,r trebui facut un clasament dupa care cele care au cele mai multe reclamatii ca nu platesc, sa fie eliminate de pe piata.Astfel s-ar face dreptatate si eu as scapa de cosmarul EUROINS o firma neserioasa care nu plateste si te tot amana cu dosarul.Oare nu se gaseste nimeni in tara asta europeana ,sa puna la punct mafia din EUROINS care manifesta un dispret suveran fata de asigurati.Ferti-va de EUROINS !
  • +1 (3 voturi)    
    asiguratori = hoti (Luni, 8 februarie 2010, 22:48)

    geo [anonim]

    stimate asigurator, sper sa-ti arda casa, si sa-ti traga teapa un coleg de-al tau, ca sa vezi cum e...
  • -1 (3 voturi)    
    aiureli de anonimi (Luni, 8 februarie 2010, 22:52)

    shiznit [anonim]

    Nu imi este clar altceva. ASSAI cine este? Nu de alta, dar nu mai departe de duminica citeam ca presedintele acestei asociatii se dezice de directorul general, cel care anunta cu surle si trambite un miting de protest in fata Parlamentului si a CSA.
    Pentru anonim: au fost 2 mari falimente, pe care din pacate le-ati uitat. Cauza a fost acel rca extern, denumit Carte Verde. Iar companiile s-au numit Metropol si Grup As. Iar ceea ce nu au mai platit cele doua, au suportat restul companiilor. Asta ca Romania sa nu fie exclusa din Biroul International Carte Verde. Adica sa putem circula cu masinile prin lume.
    Cu bani de acasa vin actionarii. Cele mai mari majorari de capital, in anii trecuti, in industria asta au fost facute. Uitati-va pe statisticile ONRC. Este piata financiara in care se pompeaza cei mai multi bani. Cat despre politele de asigurari din UK, RCA, adica MTPL nu are cum fi mai ieftina decat in Romania. Dintr-un singur motiv: limitele de despagubire sunt nelimitate. Daca intelegi ce inseamna asta. Adica eu te lovesc, tu iti spargi capul si compania mea trebuie sa-ti plateasca tie zeci sau poate sute de mii de lire sterline. Intreaba un avocat inainte de a posta aiureli.
    • -1 (3 voturi)    
      Corect (Marţi, 9 februarie 2010, 10:21)

      Chloe_Brenny [utilizator] i-a raspuns lui shiznit

      Am cautat si eu sa aflu despre acest ASSAI cine este si nu reusesc sa gasesc informatii... Presedintele lor nu e de acord cu ce spune directorul lor si atunci te intrebi ce sustin de fapt si pe cine reprezinta... Eu nu cred ca unei asociatii care nu vrea sa spuna cine este si mai ales macar numele UNUI SINGUR SERVICE pe care il reprezinta i se poate acorda credit si atentie...
      Mie mi se pare normal sa platesti RCA. Am avut in ultimii doi ani 2 accidente in care am fost eu de vina si nu am scos nici un leu din buzunar desi am lovit (din pacate si din ghinion) 2 masini destul de scumpe si cu soferi fitzosi. Asa ca eu zic sa nu mai fim ipocriti ca de ce e RCA-ul obligatoriu cand mai bine sa dai 5 milioane pe an decat 5000 de euro unuia pe reparatie daca il lovesti!!!!
    • -1 (1 vot)    
      tot RCA (Marţi, 9 februarie 2010, 20:18)

      eu [anonim] i-a raspuns lui shiznit

      adevarul e crunt, doar daca lucrii acolo, deschide o aplicatie , si stii ca nu bat campii! Daca nu, incercam! Cat despre cele doua invocate, amanunutele si detaliile le cunoastem, sper!?
  • +2 (2 voturi)    
    90-60-90 Bravo! CSA lupta pentru asigurati! (Luni, 8 februarie 2010, 23:04)

    90-60-90 [anonim]

    Intreba cineva de brokeri - foarte buna intrebare - ce poate fi mai frumos decat sa vinzi o polita, si in viata vietii vietilor tale sa nu mai vezi nici clientul pe care lai servit, si nici pe cel pe care clientul tau la nenorocit pe viata. Probabil ca multe sar schimba daca brokerii ar trebui doar s-a stea (fara sa faca nimica) si s-a piarda timpul impreuna cu pagubitii RCA de pe politele vandute de la diversi asiguratori.

    Ia mergeti la cativa brokeri si intrebatii ce au in oferta - o sa vedeti preturi super bune, dar o s-a vise para ciudat ca firmele propuse sunt din alea care au cote destul de mari la bursa pariurilor la categoria "care cade prima". E ca la supermarket - daca vrei cel mai ieftin parizer, ia tata si baga in tine, ca doar tie iti crapa matu', nu la supermarket!

    Explicatia probabil ca sta in galceava cu comisioanele - CSA lea limitat la MAXIMUM 35%, si toata lumea sa suparat ca e interventie ilegala, alea-alea. Adica sa intelegem ca erau mult mai mari? Ca doar nu facea nimeni scandal pentru 100 BPS. Adica, cat? 40, 50 sau 70%? Poate de aia cresc saracii asiguratori primele, ca s-a poa s-a dea comisioane la agenturi? Bravo CSA! In sfarsit o masura in sprijinul populatiei!

    Imi spunea o verisoara dea mea care e bona la Londra la niste bogatani ca acolo brokerul e obligat s-a iti spuna cat castiga pe o polita, ca asa zice CSA-ul lor - ce bine ar fi ca si in Romania s-a zica CSA la fel, ca doar trebuie s-a stie clientul unde se duc banii lui!

    Cred ca daca CSA ar lua masura asta, si-ar mai spala obrazul si ar iesi cu fata curata din toate chestiile astea cu politica. Pana la urma politicienii se schimba, da' daca dai o lege tare, toata lumea o sa-i zica legii cu numele tau.

    Si s-a ziceti mersi toti ca in Romanica nu se aplica si taxe pe asigurari, cum e la altii - aia chiar sunt bani care nu imi dau seama la ce merita platiti. Poate daca citeste CSA mesaju', ne baga si TVA si accize, si vedem toti atuncia niste preturi de preturi!
  • +2 (2 voturi)    
    dar piata? (Luni, 8 februarie 2010, 23:11)

    Cipax [anonim]

    Normal ca au crescut daunele platite daca a crescut numarul de clienti. Piata auto probabil s-a dublat in ultimii 5 ani...
  • +2 (4 voturi)    
    hai sa comparam sula cu prefectura (Marţi, 9 februarie 2010, 0:44)

    Bogdan [anonim]

    adica numarul autoturismelor a crescut, si odata cu ele numarul de accidente pentru care trebuie sa plateasca firmele de asigurari. Cu alte cuvinte, nu neaparat a crescut procentul accidentelor (sau cel putin nu asta se intelege in titlu) si in consecinta, asiguratorii au incasat mai multi bani, si atunci, de cand si pana unde, trebuie sa cresca pretul asigurarii daca sunt mai multe masini? Au crescut de doar 3 ori....! cu cat tupeu imi spune asta, de parca venitul meu creste de 3 ori doar pentru ca au trecut 5 ani sau masina pe care o asigura, s-ar inoi de 3 ori la fiecare 5 ani. Ce-ar fi sa mai lucre' si astia ceva, nu doar sa ma fure cu ajutorul legii...
  • +2 (2 voturi)    
    lipsa de logica (Marţi, 9 februarie 2010, 8:28)

    ion ionescu [anonim]

    Nu trebuie comparata cresterea valorii politei RCA cu cea a valorii despagubirilor. Sa zicem ca acum 5 ani asiguratorii au incasat pe polite 1 milion euro si au cheltuit 500 de mii. Acum incaseaza 3 milioane si cheltuie 1,5 milioane. Rezulta un profit mai mare cu 1 milion de euro. Cei din comisia parlamentara ar trebui sa verifice profitul acestor societati, daca este justificat. Bine, la ce-am spus mai devreme, se adauga si ceea ce au scris cei de mai inainte: preturi nesimtite impuse pentru piesele de schimb si altele.
    • 0 (0 voturi)    
      asa e, am gresit la calcul (Marţi, 9 februarie 2010, 10:05)

      ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui ion ionescu

      Da, in prima ipostaza profitul este de 500 de mii, iar in cea de-a 2 a, este tot 500. Dar astea sunt cifre imaginare, cred ca numai Consiliul Concurentei sau comisia aia parlamentara care se ocupa de aceasta problema pot face lumina si daca vor sa tina partea consumatorului de servicii, adica sa tina cu dreptatea, ii va pune la punct pe nesimtiti.
      • -1 (1 vot)    
        vb de claca (Marţi, 9 februarie 2010, 12:30)

        shiznit [anonim] i-a raspuns lui ion ionescu

        Ma scuzati, dar vb din carti. Ati ajuns la concluzia ca x prime au incasat, y daune au platit, z profit au facut. Frate, de ar fi asa de simplu toata lumea si-ar face companie de asigurari. In plus, parlamentul nu are nici o treaba cu tarifele. Belive me! Consiliul Concurentei?!? Ce tarife batute in cuie ati vazut pe RCA? Frate, mare ti-e gradina!!! Este foarte bineeeee!!! Ne meritam soarta! Poate va documentati un pic inainte de a abera pe net! Nu de pe siteuri locale. Exista RCA si in Europa. In toate tarile! Si sa vedeti acolo tarife!! Ori stiti despre ce e vb, dar e mai trendy sa fii gica contra, ori nu stiti si nici nu vreti sa stiti.
        • 0 (0 voturi)    
          da, domnule, vorbe de claca (Marţi, 9 februarie 2010, 14:30)

          ion ionescu [anonim] i-a raspuns lui shiznit

          Sunt vorbe de claca, nimeni (cel putin asa cred) dintre cei care posteaza aici nu are pretentia ca e detinatorul adevarului absolut. Ne mai dam si noi cu parerea, mai refulam pentru frustrarile create de nesimtitii anonimi (mari companii, guverne, parlamente, etc.). Nu cred ca strica nimanui.
  • 0 (0 voturi)    
    Cauzele accidentelor (Marţi, 9 februarie 2010, 12:23)

    bedexe [utilizator]

    La intrarea in B, de pe A1, imediat la terminarea autostrazii este permis viraj stanga, fara alveola, desi in mai putin de 500 m exista alt loc si cu alveola.

    Multi fac stanga acolo venind de pe A1, desi cu 1 km in spate aveau iesire de pe autostrada, frumos, pe dreapta, care te duce unde vrei tu.

    Fiind o panta acolo, vad tot traficul la vale, fluent, frumos. Imi iau ochii o secunda si cand ma uit din nou , toti franau ca un idiot s-a gasit sa faca stanga ( de la 120 km/h in scadere, sa franam toti pentru oprire). Prind nisip, nu reusesc sa franez, intru in cel din fata.

    Tragem masinile pe dreapta, mergem la Politie, ramane cineva acolo. In 2 ore mai loc inca 3 accidente din aceeasi cauza.

    Daca Asiguratorii sunt deranjati de platile prea multe, ar putea face un top al cauzelor si o harta a locurilor fierbinti si le transmita Adm Strazilor si Politiei pentru a lua masuri.

    Daca eu semnalez singur problema este ca o picatura in ocean.

    Dar este altceva daca semnaleaza 30 de evenimente intr-un loc. E clar ca acolo e o problema.
  • 0 (0 voturi)    
    rata de crestere nu-i relevanata ... (Marţi, 9 februarie 2010, 14:58)

    prepe [anonim]

    Oare cat este diferenta dintre incasari si despagubiri? Eu cred ca desi daunele platite au crescut de cinci ori iar tarifele RCA "doar" de trei ori, profitul este in continuare foarte mare.

    Exemplu:
    Incasari: 1 000 000 RON
    Despagubiri: 300 000 RON
    Diferenta: 700 000 RON

    Dupa majorare (3 respectiv 5 ori):
    Incasari: 3 000 000 RON
    Despagubiri: 1 500 000 RON
    Diferenta: 1 500 000 RON !!!!!!!! (mult mai mare decat inainte)
  • 0 (0 voturi)    
    oti fi in stare sa puneti un titlu calumea? (Marţi, 9 februarie 2010, 16:18)

    ion [anonim]

    "Asiguratorii: Tarifele RCA au crescut de mai putin de trei ori in ultimii cinci, dar daunele platite au crescut de circa cinci ori"

    nu se mai poarta angajatul reporterilor cu macar 4 clase primare, in ultima vreme.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebari (Marţi, 9 februarie 2010, 21:56)

    cititor [anonim]

    Societatile de asigurare sunt obligate de vreo lege sa faca asigurari RCA?
    Daca nu de ce nu renunta la ele, unii fac chiar cheltuieli mai (vezi 100 de Dacii) ca sa atraga clienti?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă