Cum reuseste Apple sa-si mentina secretele - "Daca ai vreun obiect metalic asupra ta la plecare, pur si simplu cheama politia"

de Roxana Bobolicu     HotNews.ro
Miercuri, 17 februarie 2010, 23:04 Economie | Companii

Apple iPad
Foto: Reuters
Politicile Apple cu privire la mentinerea secreta a detaliilor despre produsele sale sunt deja bine cunoscute. Foarte multe dintre produsele finite sunt asamblate la un complex industrial din Longhua, in sudul Chinei, detinut de Foxconn International. Reuters a realizat un reportaj care descrie conditiile de lucru din acest complex industrial, care seamana mai degraba cu un mic oras fortificat. In spatele zidurilor, angajatii Foxconn beneficiaza de dormitoare, cantine, centre de recreere, banci, oficii postale si patiserii.

Iar securitatea reprezinta un element central la fabrica din apropiere de Hong Kong. "Folosesc detectoare de metal si ne perchizitioneaza. Daca ai vreun obiect metalic asupra ta la plecare, pur si simplu cheama politia" a declarat un angajat pentru jurnalistii de la Reuters. In plus, angajatii suspectati ca ar fi raspandit vreo informatie in exterior sunt investigati de companie, care a dat de inteles ca nu va ezita sa dea in judecata orice angajat care indrazneste sa ii dezvaluie secretele.

De asemenea, spre deosebire de alti producatori de electronice, Apple nu se bazeaza pe o singura firma care sa furnizeze toate componentele. "Astfel, se asigura ca nimeni nu detine toate detaliile despre un produs Apple, in afara de Apple insusi" a declarat o sursa de la o divizie a Hon Hai Precision Industry, care detine Foxconn International. In aceasta situatie, persoanele care lucreaza la liniile de asamblare nu au idee despre cum va arata produsul finit pana in ultimul moment. Potrivit unor fost angajat, modul in care opereaza furnizorii este similar cu cel de la sediul companiei din Cupertino.

Obesesia Apple de a-si mentine secretele a devenit legendara in Sillicon Valley, intrucat de-a lungul anilor, mai multi executivi si-au pierdut slujbele, iar unii bloggeri au fost dati in judecata pentru ca au divulgat informatii despre produse inainte de momentul lansarii.

Un alt fost angajat, care a lucrat in departamentul de marketing inainte de lansarea iPhone, considera ca muncitorii inteleg cat de important este sa mentina tacerea, iar acest lucru pare sa vina de la sine. "Nu discutam despre asta nici macar cu sotia mea. Este un fel de cultura a tacerii care este acceptata. Te obisnuiesti sa nu vorbesti despre munca ta si acest lucru devine normal pentru ca toata lumea face acelasi lucru" a spus fostul angajat.

Alte metode folosite de Apple ar fi anuntarea furnizorilor cu privire la elementele pe care le vor doar in ultimul moment. In plus, spre deosebire de alte companii, Apple cere aproape tot timpul piese create special pentru ei, refuzandu-le pe cele deja existente.

Pe de alta parte, contractele incheiate cu Apple includ, evident, o clauza de confidentialitate. Iar, de obicei, incalcarea acestei clauze atrage de la sine penalizari serioase, au declarat surse de la mai multi furnizori Apple. Aceste clauze permit, de multe ori, vizite neanuntate de la Apple pentru mentinerea standardelor.

Alte doua surse care cunosc problema au spus ca nu stiu vreo companie care sa fi fost amendata pentru incalcarea conditiei de confidentialitate, insa mai multi furnizori au fost avertizati verbal ca si-ar putea pierde contractul. Problema o reprezinta dificultatea de a demonstra sursa care a dezvaluit informatiile. De aceea, in cazul in care nu exista dovezi palpabile, Apple isi schimba furnizorii.

Intr-un caz care a facut valva in jurul globului anul trecut, un angajat de la Foxconn s-a sinucis dupa ce a fost interogat de angajatorul sau. Potrivit presei locale, acesta era suspectat ca ar fi sustras din firma un prototip de iPhone.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

8570 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    . (Miercuri, 17 februarie 2010, 23:23)

    I [utilizator]

    daca pleci cu ceva metalic la tine se cheama furt si de asta e chemata politia. La fel se facea si la Solectron, Timisoara. Asta pe langa faptul ca vor sa pastreze secret produsul.
  • +6 (22 voturi)    
    Se stiu deja multe lucruri despre Apple (Miercuri, 17 februarie 2010, 23:23)

    mac [anonim]

    Isi fac toate produsele in "sweatshops" din China.

    Producatori de soft trebuie sa dea 30% din incasari la Apple si se pare ca vor sa ceara tot 30% si la editurile care au sa-si vanda carti pentru coaja aia de iPad. Stiti voi telefonul ala mai mare care costa cat un laptop si ruleaza numai un singur program.

    Te pot da in judecata daca publici erorile/defecte din produsele lor iar garantia la ce-ti vand este ceva de genul "ce vor muschi lor" ca doar sunt Apple.

    Pe schurt, firma asta e mai scarboasa chiar si de catre Micro$oft.
    • -1 (19 voturi)    
      Nu-ti place, nu cumperi. (Miercuri, 17 februarie 2010, 23:27)

      Mac Mac [anonim] i-a raspuns lui mac

      simplu ca buna ziua
      • +3 (9 voturi)    
        nu-mi place (Joi, 18 februarie 2010, 8:55)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui Mac Mac

        si chiar nu cumpar Apple!
        Dar politica asta e destul de normala. Nu doar la firme de IT ci si in alte feluri de cercetari. De ex. m-a socat secretomania celor care lucrau la senzori chimici sau la fiz. materialelor. Isi apara produsele si bine si fac. Cat despre Apple, nu stiu altii dar mie nu-mi convine sa platesc triplu pentru performanta mai slaba... chit ca are desenat un mar pe el...
        • -1 (11 voturi)    
          nu zau.. (Joi, 18 februarie 2010, 9:32)

          barbu lautarul [anonim] i-a raspuns lui atreus

          De unde si scos performante mai slabe?
          Sa stii ca nu intamplator produsele apple costa cat costa.
          Nu uita ca Mac-urile sunt cam cele mai stabile calculatoare. In plus, orice firma care isi permite le va alege ca servere.


          ...
          • +3 (7 voturi)    
            performata, cost? (Joi, 18 februarie 2010, 9:58)

            mac [anonim] i-a raspuns lui barbu lautarul

            desktop mac au acelasi hardware ca si pc-urile. Au aceleasi cpu core 2 sau xenon. Apple vinde hardware de 500-600 $ cu 1500 pt ca vezi tu....e Apple.
            • 0 (0 voturi)    
              treaba sta asa (Joi, 18 februarie 2010, 23:04)

              steve [anonim] i-a raspuns lui mac

              sunt posesor de apple si nu as da apple-ul meu pe toata firma dell sau hp sau altii.

              sunt mai scumpi dar merita fiecare banut.te asigur.daca nu esti deacord cu asta inseamna ca nu stii ce e un mac.
              si mai e o faza.sistemul lor e altfel gandit decat pe pc.eu de ex am 2giga de ram care in win nu e mare lucru dar pe macbook-ul meu cu 2 giga am instalate 67 de programe si merg perfect.si unele din programe sunt photoshopuri si editoare video.

              numai bine.
              • 0 (0 voturi)    
                apus de...apple (Vineri, 19 februarie 2010, 7:57)

                vasile [anonim] i-a raspuns lui steve

                au fost odata astea. acum au trecut si ei la arhitectura ibm+microsoft din lipsa de clienti (de masa). Cu citeva calculatoare vindute pe luna nu se face contul mare.
          • +2 (8 voturi)    
            :)) (Joi, 18 februarie 2010, 10:05)

            io [anonim] i-a raspuns lui barbu lautarul

            cine zice ca sunt cele mai stabile? ce le face stabile? unix-ul(pardon MacOsx) ? Tot comparati cu Windows de parca nu existata si alte sisteme de operare...Se vede ca nu aveti idee despre ce vorbiti, un comentariu in plus, fara rost. Windows-ul este cu mult peste Mac din punct de vedere al dezvoltarii, MacOsx e limitat datorita rularii pe produsele proprii...
            Si in plus windows nu inseamna doar ce aveti voi pe desktop, windows au si versiuni Windows Mobile, Windows CE etc...
            Si in plus ma amuza "securitatea" apple :)) Pentru toti destepti care cred ca apple e secure: NU exists OS secure...Daca sti sa folosesti in calculator atunci orice sistem e secure
            • -1 (3 voturi)    
              nu inteleg (Joi, 18 februarie 2010, 11:04)

              Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui io

              cum adica MacOSX este limitat datorita rularii pe produsele proprii?

              Limitat in ce?
              • 0 (2 voturi)    
                :) (Joi, 18 februarie 2010, 13:46)

                io [anonim] i-a raspuns lui Gauloise

                limitat in utilizare pe diverse echipamente hardware. Si windows si diverse distributii de linux sunt facute sa ruleze pe orice are procesor si memorie(nu numai pc-uri). Apple merge instalat si mai multe versiuni de pc-uri(nu numai pe produsele lor) dar performantele lasa de dorit, si in plus nu au drivere.
                Cat despre securitate...ma amuza cei care cred ca apple e secure. Sa nu uite ca e bazat pe unix, si daca stiu ce e ala atunci inteleg si problemele de securitate. Unix-ul e de departe cel mai secure OS, singura problema e ca trebuie sa sti sa-l "pazesti". Orice OS are acceasi problema: utilizatorul. 90% din virusii de windows sunt instalati de user...
                Eu inca nu am inteles de ce mai exista apple...MS a fost acuzata de monopol pentru windows, dar apple? adica imi iau un laptop apple si nu pot sa intalez alt OS? pai dc? windows nu mai are voie sa dea default Internet Explorer...

                Eu personal astept sa vad reactia google si dezvoltarea Android(sau chromium OS). Spre deosebire de Apple, google chiar face treaba.

                Si normal ca MacOsx e peste windows...unix-ul e free si poate fi dezvolatat de oricine...ei au luat ce a fost mai bun din toate partile si au bagat in soft-ul lor...uitati-va la cate chestii interesante sunt facute pe distributiile de unix, daca erau asa inovatori reuseau sa faca drag-and-drop intere iPad-uri/iPhon-uri - mai ales ca exista asa ceva. ;)
            • +1 (3 voturi)    
              Simplu... (Joi, 18 februarie 2010, 12:16)

              unDestept [anonim] i-a raspuns lui io

              Ati auzit vreodata de "ecran albastru" in cazul MacOS X?... Asta este cel mai puternic criteriu de stabilitate a unui ordinator... (cind spui "calculator" iei in aclcul si hardware si software).
              Spre cultura dumneavoastra generala MACOs X != Unix. Ci este o dubla platforma...
              Legat de securitate, asta este realitatea (ca va place sau nu): e mult mai sigur ACUM ca SO, pentru simplul motiv ca majoritatea virusilor sunt destinati MS Windows.
              • +1 (3 voturi)    
                Sa inteleg (Joi, 18 februarie 2010, 12:44)

                Marius [anonim] i-a raspuns lui unDestept

                Faptul ca nu este atacat pt ca nu prezintainteres, il face un OS sigur? Ecran albastru de multe ori e de la hard, de la drivere. Apple le face pe amandoua la packet si cumva e normal sa fie mai stabil. Daca te multumesti cu un sg model e f bine asa, daca nu. Cate Mac Book sunt pe piata cam 5-6 (http://www.apple.com/mac/whichmacbook/compare.html). Daca nu iti placenici unul, esti ghinioninst. nu te poti bucura nici de Mac OS. Cam la asta se rezuma. La fel cu iPhone, daca dintr-un motiv anume l-ai vrea putin altfel ( esti gagica il vrei mai mic, unii vor cu tast hardware, altii cu clapita) iarasi ghinion.
              • +1 (3 voturi)    
                Sa fii matale sanatos ... (Joi, 18 februarie 2010, 13:43)

                Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui unDestept

                ... pe apple n-ai ecran albasru, ai freeze, ocazional din ala de doar scosul din priza mai ajuta. Ce-i drept insa, muuuuuult mai rar decat la Windows, indiferent de versiune.

                Stabilitatea crescuta nu vine doar din software. Apple, prin folosirea in sistemele proprii doar a unor componente comandate si verificate de ei, in configuratii mult mai putine si mai putin variabile decat pe ce ruleaza Windows, poate realiza o testare mult mai de calitate, inainte de a-si scoate pe piata produsele.

                In alta ordine de idei insa, iphone si ipad sunt ambele niste ... //., din punct de vedere functional. Se zvoneste ca google o sa scoata o tableta cu piata tinta cam aceeasi ca a ipad-ului. Abia astept. Cum tableta de la google, daca iese, va rula android (zice fabrica de zvonuri), in mod cert nu va avea aceleasi limitari SW ca cea de la apple, si mai mult ca sigur ca va fi deschisa pt. dezvoltatori (doar vorbim de android).

                Apple a fost o data de mult o firma inovatoare. In momentul de fata, ce e inovator la produsele lor e doar design-ul. Tehnic, au decazut mult.(editat de HotNews.ro)
            • 0 (0 voturi)    
              Aida de! (Joi, 18 februarie 2010, 13:53)

              Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui io

              Matale te-auzi ce spui?

              Adica un sistem de operare in care nici macar developerii nu mai stiu ce e, cu probabil sute de mii sau milioane de linii de cod nemodificate de la vremea lu' Windows for Workgroups, dezvoltat in sistem inchis, e mai bine scris si mai bun decat un sistem aflat in dezvoltare oricum de mai multa vreme, la a carui dezvoltare participa programatori mult mai multi, si care se bucura de o testare pe care MS nici macar nu si-o poate imagina?

              Ca sa justific ce zic: unii care fac reverse engineering pe componente de Windows (de ex. tipii de la reactos - cauta pe web daca nu stii cine-s aia) sunt aia care descopera in continuare bucatele pe 16 biti, care evident n-au mai fost revizuite de 15-20 de ani (cam pe-atunci facea MS cod pe 16 biti). In schimb, BSD Unix, care e distribuit in mai multe variante, se bucura de participarea ca testori a mii de utilizatori, cu platforme hardware extrem de diverse, multe dintre high end, la care MS nu are acces in programele de beta testing, regimul de dezvoltare e mai inchis decat la Linux/Gnu, astfel incat exista la nivel administrativ un control semnificativ mai strict al codului sursa. In plus, instalarile de BSD pentru altceva decat desktop sunt iar mult mai multe (routere, servere de web, servere de baze de date etc.). Ori MacOS e construit pe sursele de BSD, si inlocuieste doar o parte nu tocmai mare - interfata grafica.

              In plus, daca vrei un sistem stabil, ia Linux. In momentul de fata, e de departe sistemul open source cu cea mai mare baza instalata. Consecinta e ca, in concordanta cu ceea ce-a zis Linus Torvalds ("all bugs are shallow given enough eyeballs"), e de departe cel mai testat sistem de operare in uz actualmente. Evident, depinzi de stabilitatea si calitatea pachetelor utilizate on top of sistemul de operare, da' alea ca si la Windows ti le alegi, si ai de unde alege variante stabile pt. cam orice, pt. aplicatii tipice de server chiar mai multe si mai bine variante decat pe Windows.
              • 0 (2 voturi)    
                :) (Joi, 18 februarie 2010, 14:17)

                io [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

                pai si eu ce ziceam? Windows are probleme, dar spre deosebire de apple ei au creat ceva de la 0

                Apple a luat un OS dezvoltat de mii de programatorii, si i-au aplicat o interfata grafica.

                Linux are mari probleme de securitate(lasa-ti porturile descoperite si o sa afli care sunt), dar daca sti sa il configurezi cum trebuie e de departe cel mai bun OS(si in plus ai mai multa libertate decat pe Windows, unde nu prea ai deloc :)) )
                Problema mea e cu apple care nici macar nu e in stare sa dezvolte cum trebuie un sistem foarte bun, si ei il numesc "inovatie".

                Partea cu MS...asta e, nu dau sursele, problemele sunt multe si nu prea are cine sa le gaseasca pe toate, problema e a lor...dar gandestete ca daca ar publica sursele in 2-3 saptamani o sa apara in windows chinezesc :))
                Asta e problema MS. (si nu sunt singuri care au problema asta...dar asta e piata, nu poti sa publici sursele pentru ca se fura in prostie...uitate la google ce au patit in china...cand ai piete mari de genul acesta nu ai cum sa oferi pe tava ceva ce ai dezvoltat, chiar daca e bun sau nu.)

                Si ca sa fiu mai explicit:cel mai bun OS e unix/linux, urmat de Windows. MacOsx nu se poate numi un OS cat timp el vine doar pe produsele lor.
                • 0 (0 voturi)    
                  :) (Joi, 18 februarie 2010, 16:30)

                  Budd [utilizator] i-a raspuns lui io

                  Ironia face ca Windows 1.0 sa fie copiat integral dupa MacOS. Care nici MacOS nu este original insa Apple macar a cumparat patentul de la Xerox pentru al lor OS. Microsoft pur si simplu a furat conceptul si l-a comercializat. Apple a platit acelasi pret pe care l-a platit si IBM care credeau ca hardware genereaza peste 90% din profit. Oh boy , were they proven wrong!
          • 0 (0 voturi)    
            mere aruncate pe fereastra (Vineri, 19 februarie 2010, 7:53)

            iancu jianu [anonim] i-a raspuns lui barbu lautarul

            De aia au trecut apple la arhitectura ibm? erau mai bune doar ca erau prea putine pe piata si nu aveau virusi si alte scame. Dar acum sint...dusi.
    • +2 (18 voturi)    
      Pentru mac (Joi, 18 februarie 2010, 1:49)

      CD [anonim] i-a raspuns lui mac

      "Te pot da in judecata daca publici erorile/defecte din produsele lor iar garantia la ce-ti vand este ceva de genul "ce vor muschi lor" ca doar sunt Apple."

      Am avut si inca mai am produse Apple. Voi cumpara in continuare produse Apple. Si stii de ce? Tocmai din cauza garantiei. Am avut experienta neplacuta de a se strica in garantie. M-am dus la magazine si mi le-au schimbat. Cele schimbate nu s-a intamplat sa mai cada, ba din contra au fost noi. Stii ce-ti face Microsoft? Te pune sa demonstrezi ca l-ai cumparat de la ei? Stii ce te intreaba Apple? Seria produsului. Daca este in garantie nu-I intereseaza de unde este cumparat, s-a paradit, ti-l repara sau ti-l schimba. Asa ca nu vorbi din povesti si mai documenteaza-te.
      • +2 (4 voturi)    
        Amice ce vb tu aici (Joi, 18 februarie 2010, 11:52)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui CD

        Sa intelegem si noi. Garantie la ce? La OS la un produs hardware Apple. La Microsoft din nou la ce te referi ? La soft? la hardware ( nu prea fac in afara de niste mouse si tastauri nu prea bune, dar iti spun eu ca au garantie. ) Fii mai explicit? Iarasi cum sa te puna sa dem ca ai cumparat de la ei. Din cate stiu, ei nu au magazine proprii ca Aple. Comentariu tau e complet pe langa, sau complet neclar. Explica mai mult
        • 0 (0 voturi)    
          Vb de garantie (Vineri, 19 februarie 2010, 0:05)

          CD [anonim] i-a raspuns lui Marius

          Ce intelegi tu de garantie? Cand cumperi un produs ai o garantie? Microsoft nu face produse? Decat mouse-uri si tastaturi? Te inseli amarnic, si partea proasta este ca iti mai si raspund, dar o fac pentru ca tu sa mai inveti ceva. Ideea este ca aici unde sunt cumpar mai mult produse online asa se face ca am cumparat pe langa altele si Ipod si IPhone si Zune si xBox si Wii si multe altele. Te las pe tine sa te uiti care sunt fabricate de Aple si care de Microsoft, poate asa reusesti sa le stii. Dar sa revenim, la Apple ca si la Microsoft am avut probleme atat cu hardware-ul cat si cu software-ul. La partea de software ma mai pricep si nu a fost nevoie sa le trimit inapoi cu exceptia xBox-ului care a fost ceva mai mult. Asa cum ti-am zis la Apple nu a fost problema sa le returnez, din pacate la Microsoft a fost, si de atunci am trecut pe Apple definitiv care cu exceptia software-ului, eu fiind un fan Windows, nu am ce sa le reprosez. Daca tot nu te lamuresti, intreaba-ma si am sa-ti explic in continuare. Bye!
    • -4 (6 voturi)    
      Spaga ta (Joi, 18 februarie 2010, 4:25)

      Gigi Maybachistu' Irational [anonim] i-a raspuns lui mac

      De ce crezi că eu n-am cumpărat iPod?... ;) (Contra-opinie a unei domnişoare: "eu n-am maşină, dar am mai mulţi iPozi")
  • -9 (15 voturi)    
    KGB-ul de apple (Miercuri, 17 februarie 2010, 23:34)

    dan [anonim]

    KGB-ul de la Apple functioneaza minunat. God, I love America. Iubesc monopolul si in general corporatiile. Steve ? Sefu ? Merge minunat ipod-ul nevestii , nu am erori si chiar daca as avea nu le-as spune in public. Happy shopping, loosers ...
  • -1 (17 voturi)    
    @mac (Miercuri, 17 februarie 2010, 23:42)

    Gigi [anonim]

    Pun pariu ca ai scris prostiile de mai sus de pe un PC Windows?
    • +1 (3 voturi)    
      Da am scris de pe un PC, (Joi, 18 februarie 2010, 8:17)

      mac [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      dar mai sunt si alte OS decat windows sau mac care nu vin cu un eula.

      Indiferent de pe ce am scris, nu schimba cu nimic faptul ca Apple repara produse cu piese vechi si reambaleaza produse date la schimb in service si le vinde ca si noi. Au si un termen pentru asta: "refabricated"

      Ia citeste un agreement pe care il da Apple la firmele de soft care scriu cod pt Mac sa vezi ce tampenii sunt acolo.
      • 0 (0 voturi)    
        ?! (Joi, 18 februarie 2010, 12:19)

        cv [anonim] i-a raspuns lui mac

        "Apple repara produse cu piese vechi si reambaleaza produse date la schimb in service si le vinde ca si noi."
        Aveti imaginatie bogata...
  • -11 (13 voturi)    
    foarte destept articol (Miercuri, 17 februarie 2010, 23:49)

    dan [anonim]

    De ce ar vrea cineva sa fure metale? Poate sa incarce totul pe un sd card
    • +6 (8 voturi)    
      ahaaa (Joi, 18 februarie 2010, 0:53)

      corbul [anonim] i-a raspuns lui dan

      si sd cardul nu are componente metalice? El nu va declansa alarma de securitate? Acolo intri cu 0 metal la tine, iesi cu 0 metal la tine
      La cat sunt de fanatici poate iti scot si plombele
  • +10 (10 voturi)    
    Ca la Tohan. (Miercuri, 17 februarie 2010, 23:51)

    Axel [anonim]

    „persoanele care lucreaza la liniile de asamblare nu au idee despre cum va arata produsul finit pana in ultimul moment” și la Tohan era tot așa. Furau piese ca să-și facă ascasă biciclete și ieșeau mitraliere.
    • 0 (2 voturi)    
      :-)))))) esti tare (Joi, 18 februarie 2010, 9:53)

      claude [anonim] i-a raspuns lui Axel

      in rest numai constipati pro-apple.
      cum poti fi atat de fanatic sa sustii niste produse hard sau soft, nu pot sa inteleg.
      sunt bunicele, dar sunt departe de ce ar trebui sa fie la pretul pe care il cer pe ele. iar softul e de multe ori slab, gandit poate pt americani limitati (vezi iphone).
  • -1 (13 voturi)    
    Cumperi produse facute in China... (Miercuri, 17 februarie 2010, 23:52)

    Alui [anonim]

    ... iti meriti soarta de somer.
    De ceva timp ma uit la etichetele produselor pe care le cumpar, ca nu cumva sa fie din China indiferent daca costa 1 sau 1000 de Euro.
    Nu vreau sa le umplu buzunarele escrocilor care baga adaosuri de 90%, si in plus au mutat toata productia industriala din vest in China.
    Si oricum ceea ce e produs acolo e fie junk, fie otrava curata (lapte praf cu melamina, jucarii cu vosea continind plumb, etc).
  • -3 (9 voturi)    
    Mda, si? (Joi, 18 februarie 2010, 0:11)

    Cristi [anonim]

    Pana sa ne facem noi griji cu ce face si nu face Apple, produse pe care oricum poti sa alegi sa nu le cumperi/folosesti, mai bine sa ne uitam cum ne duc conducatorii spre prapastie. Parea mea.
    • +7 (9 voturi)    
      ... (Joi, 18 februarie 2010, 0:35)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Imi inchipui ca te dai de ceasul mortii, oare maine ce o sa mananci?!? Ce bine o duceai acu' 6 ani, cu Nastase si Iliescu, mama ei de viata!
  • +6 (8 voturi)    
    china (Joi, 18 februarie 2010, 0:58)

    Steve Blowjobs [anonim]

    Cineva scria mai sus ca numai prostii se fac in China...cred ca traiesti pe alta lume, 95% din aparatele si componentele electronice se fabrica in China sau tarile asiatice, sa nu mai vorbesc de jucarii si alte minuni din plastic. Sa te uiti pe periuta ta de dinti si sa ne spui si nou daca scrie Made in Germany.
  • 0 (4 voturi)    
    periute (Joi, 18 februarie 2010, 1:47)

    x [anonim]

    Nu ai nimerit aici, ca se spala cu Oral-B
    • +1 (1 vot)    
      Acu ii vazui numele (Joi, 18 februarie 2010, 12:56)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui x

      Nu ma asteptam ca cuvintele obscene sa nu fie cenzurate pe site-ul asta. Dar ce ma mir? E tara lui Vangelie doar.
  • +3 (9 voturi)    
    Apple products (Joi, 18 februarie 2010, 1:58)

    Tony [anonim]

    Folosesc de un an si cateva luni un Iphone3G(de pe care si scriu acum) si.... inca il folosesc! Am utilizat in ultimii 4 ani HTC-uri cu win mobile si la 3 zile 4 trebuia sa ii dau restart la telefon si foloseam aplicatii cum folosesc si acum. Este un plus pentru apple securitatea bine organizata intr-o tara de "caini".
    Si totusi pentru desktop prefer microsoft pentru multimea aplicatiilor cu care vin dezvoltatorii
    • +3 (7 voturi)    
      i-auzi tu (Joi, 18 februarie 2010, 4:15)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui Tony

      io am htc-uri tot de 4 ani, si eu le restartez odata la doo luni. dar eu nu folosesc soft pirat ... he he he.
    • +2 (6 voturi)    
      not apple fanboi (Joi, 18 februarie 2010, 4:56)

      not apple fanboi [anonim] i-a raspuns lui Tony

      Mda si eu tot cam de atita timp. Partea proasta e ca de la update-ul de 3.0 (parca), nu mai merge wi-fi-ul. Solutia cu congelatorul se pare ca merge. Anyway, Apple cunoaste problema de multa vreme si nu face nimic asa ca sa nu exageram cu "fiabilitatea" Apple...
  • -5 (5 voturi)    
    Chiar reusesc sa tina secret ? (Joi, 18 februarie 2010, 2:37)

    fcdragos [utilizator]

    P88 este un produs izbitor de asemanator cu iPad pe care chinezii l-au scos pe piata cu 6 luni inainte ca Apple sa lanseze oficial the iPad. Oare chiar au reusit sa tina secret? ....Probabil detectorul ala de metale era stricat (sau made in China)....
    • 0 (0 voturi)    
      iPad sau P88 (Joi, 18 februarie 2010, 12:22)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui fcdragos

      Apple a tinut bine secretul ca de fapt ei copiaza P88 ca o alternativa la ceilalti producatori
  • 0 (2 voturi)    
    se duce dracu economia (Joi, 18 februarie 2010, 7:34)

    pai de asta [anonim]

    ca kkatii astia de comunisti din China folosesc mumnca detinutilor politici (de fapt din lagare, camuflate in orasele ermetice cum scrie mai sus) si cum sa nu le iasa produse la marea ieftineala cand cheltuiala cu salariile este zero. Subiectul este tabu caci marile corporatii au pus cearceaful pe tambal, dar mai sunt toturi siteuri care prezinta realitatea cruda! Deci ce ziceti sa boicotam chinazariile, printre altele si in sprijinul economiei noastre nationale????
    • +2 (2 voturi)    
      mentalitate (Joi, 18 februarie 2010, 9:13)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui pai de asta

      intreaba draga tu un american vezi daca el iti spune cat castiga? Asta e o mentalitate destul de inradacinata si companiile castiga din faptul ca noua ne e jena sa spunem cat castigam... (si nici mie nu-mi prea place sa spun, ci sa aflu...)
  • +1 (3 voturi)    
    - (Joi, 18 februarie 2010, 9:02)

    rontzaila [utilizator]

    cand scoti produse care sunt inaintea competitiei cu cativa ani atunci ai nevoie de o politica stricta de securitate.

    oricum, ma mira faptul ca se vorbeste atat de mult despre pastrarea secretului despre hardware si mai nimic despre software. Apple o fi o companie care face hardware, dar secretul succesului lor sta mai degraba in software. asta e o chestie pe care Jobs a spus-o inca de acum 15 ani: nu mai poti revolutiona piata cu hardware-ul, dat fiind ca toata lumea poate replica performantele obtinute in domeniul asta in maxim 1 an. pe cand software-ul o poate face: ganditi-va un pic - iPod-ul n-ar fi fost nimic fara iTunes, asa cum iPhone-ul n-ar fi fost nimic fara AppStore, Mac-ul ar fi fost doar un alt calculator fara OS X etc.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu prea stii ce vb (Joi, 18 februarie 2010, 12:03)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui rontzaila

      Apple s-a relansat ( era rau in rahat) cand a revelit Steve si a lansat iPod (mai mult hardware) de aici s-au dus spre iPhone si restul. Toata lumea uita care e cota de piata a lui Mac OS. De fapt e si greu sa spui la Apple ce e mai important soft sau hard din moment ce is doar impreuna ( hard apple doar cu soft apple). Cati au iTunes acasa fara a avea un hard Apple doar ca li se pare ca soft mai bun.
      • +1 (1 vot)    
        - (Joi, 18 februarie 2010, 14:02)

        rontzaila [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        cand Jobs a revenit la Apple a taiat masiv din portofoliul de produse al companiei si a adus de la NeXT (compania fondata tot de el) baza sistemului de operare care avea sa devina OS X.
        Jobs a revenit in 96 la Apple si in 2001 a lansat iPod-ul. in cei 5 ani Apple a avut timp sa creasca si sa iasa din criza in care intrase.
        iPod-ul a fost un succes hardware, dar banii seriosi s-au facut din vanzarea de muzica. iPod-ul a fost doar device-ul necesar pentru a lansa iTunes.

        da, iTunes nu e un soft prea bun in Windows, dar e (aproape) necesar daca ai un iPod. daca nu vrei sa te complici cu alte solutii, atunci e chiar absolut necesar.
    • 0 (0 voturi)    
      .. (Joi, 18 februarie 2010, 12:26)

      erzty [anonim] i-a raspuns lui rontzaila

      "iPod-ul n-ar fi fost nimic fara iTunes," Oare?!... Dar aspectele de ergonomie (ecranul tactil etc...) ?
      Ca, dupa IPOD au aparut tone de telefoane d ela alte marci cu ecran tactic si aproape acelasi sistem de navigare, este o alta poveste...
      • 0 (0 voturi)    
        - (Joi, 18 februarie 2010, 14:07)

        rontzaila [utilizator] i-a raspuns lui erzty

        confunzi iPhone-ul cu iPod-ul :).
        iPhone-ul a fost si este o piesa hardware excelenta care a dat tonul pentru restul telefoanelor cu pretentii aproape 4 ani de la aparitie.

        e mai greu de apreciat in ce masura AppStore-ul a contat pentru succesul financiar provocat de iPhone, dat fiind ca sunt mai multe surse de venit conexe - abonamentele de telefonie in primul rand, dar nu numai.
        dar uita-te la WinMo - are cam 500 de aplicatii in prezent si a ajuns la versiunea 6.5. in AppStore sunt aproape 150 000 de aplicatii care genereaza constant bani si atractivitate pentru iPhone.
    • 0 (0 voturi)    
      partial de acord (Joi, 18 februarie 2010, 12:28)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui rontzaila

      inainte de iPhone exista HTC touch si era si inca este peste un iPhone. desigur poate fi un subiectivism aici...
      Se numeste marketing!
      • 0 (0 voturi)    
        - (Joi, 18 februarie 2010, 14:11)

        rontzaila [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        da, dar senzitivitatea touch era mai slaba calitativ, accesul prin touch era limitat la cateva aplicatii si suferea de boala numita WinMo.
        a fost un pas inainte, dar nu decisiv. pe cand acum, uita-te in jur: toate telefoanele cu pretentii au interfata touchscreen si probabil ca viitorul va face din asta un standard minim.
  • +2 (2 voturi)    
    mda (Joi, 18 februarie 2010, 9:38)

    liviu_ [utilizator]

    nu stiu ce va ofuscati atata...
    sunt 2 lucruri de spus:
    1 - este multinationala si toate multinationalele au o politica mai scarboasa ddecat serviciile secrete...
    2 - apple este o companie mult mai monopolista decat MS... diferenta este ca nu a fost asa hyped ca MS... inca (de exemplu nu mi se pare normal sa fiu obligat sa le platesc lor 30% pentru a vine un produs facut pt iphon. ipad etc...)
  • -1 (3 voturi)    
    5 Reasons You Should Be Scared of Apple (Joi, 18 februarie 2010, 10:24)

    marinel [anonim]

    intimplator sau nu, tot azi in cracked.com
    • +2 (2 voturi)    
      tare... (Joi, 18 februarie 2010, 11:11)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui marinel

      intr-un film (ceva intre firlm si documentar de fapt) aratau cum asta din tinerete maltrata angajatii si facea sa fie o mandrie ca poti lucra cu 4 ore/zi mai mult decat celelalte firme...

      e interesant cum lumea se plange de MS, dar uita apple, chit ca astia sunt de 10 ori mai scarbosi ca MS... sa nu mai vorbin ca ii doare in fund de ce spun utilizatoriii... sau firmele ce fac programe pentru ei...
  • 0 (2 voturi)    
    Apple (Joi, 18 februarie 2010, 11:05)

    Valentin [anonim]

    Oameni buni, nu se poate compara Mac cu Win la rapiditatea operatiunilor. Puneti un program de editare grafica pe Mac si acelasi pe Win si o sa vedeti ca pe Win se misca mult mai greu.
    Iar daca mai pui la socoteala calitatea materialelor, Mac nu are concurenta in momentul asta pe piata.
    Un MacBook Pro costa 5000 lei (carcasa integrala de aluminiu si ecran LED), vreau sa vad si eu ce alt laptop la fel de bine gandit si fabricat il iei cu 5000 lei; si nu spuneti de configuratia harware ca nu e relevanta, un sony vaio de 5000 nu se misca mai repede ca un Mac.
    Puneti mana pe produse apple si o sa vedeti ca nu se pot compara cu alte jucarii.
    Si inca ceva, Apple e o marca premium, cei care compara Mac cu Win sunt precum cei care isi iau vw sau toyota si apoi caute defecte la mercedes sau bmw....

    Apropo, ati vazut cum arata un HTC dupa un an de utilizare...si care este pretul de revanzare?!!!
  • +1 (1 vot)    
    Apple (Joi, 18 februarie 2010, 12:06)

    cornel [anonim]

    Motivul pentru care isi tin secret modul de fabricare al diferitelor itemuri, este unul simplu si economic 100% : Apple nu vrea sa se stie ca de fapt nu exista nici un secret!! Nu-i nimic special la un Iphone, sau la sistemul lor de operare. Nici pe departe nu-i "world's most advanced operating system" cum le place sa-l numeasca. Windows, Linux( oricare) si Mac OSX au la baza acelasi nucleu Kernel la care au adaugat o interfata.Ca OSX sau Linux sunt considerate mai secure, se datoreaza faptului ca mai toti virusii, spywarii sau orice soft care afecteaza securitatea si stabilitatea unui OS sunt "designed for windows". Nimeni nu sta sa creeze virusi pentru putinii utilizatori de OSX sau Linux. MAC OSX nu-i nimic decat un windows cu shortcut la harddisk pe desktop si cu un dock pe care il gasesti pe net. A, da, mai e o diferenta. Cand iti cauti un soft pentru Win poti opta caci sunt multe softuri care fac acelasi lucru ( popularitatea , deh...) iar cand vrei un soft care face acealsi lucru, dar rulezi Mac OSX sigur tre sa folosesti ce-ti da Apple,
    • -1 (1 vot)    
      poate... sau poate nu! (Joi, 18 februarie 2010, 12:30)

      Jimbo [utilizator] i-a raspuns lui cornel

      Poate ai dreptate, dar.. sa lasam PC-urile deoparte. uita-te la iPhone VS Windows Mobile. sa ma anunti si pe mine cand apare un multi-touch ce ruleaza pe Win Mobile,decent, si pe langa asta... cam cate aplicatii gasesti pt. win mobile, caci pt. iPhone sunt peste 160.000. si stii ce? numarul se mareste pe zi ce trece. intr-adevar sunt multi asa-zisi "cocalari" care-si cumpara iPhone doar pt. ca e scump. dar restul ,non-cocalarii, il iau pentru ce poate, pentru aplicatii. Salut!
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Joi, 18 februarie 2010, 12:31)

      Valentin [anonim] i-a raspuns lui cornel

      Cum poti sa compari un soft ca win, care la cateva luni trebuie reinstalat, cu un mac la care nu ai treaba cu reinstalari de SO.
      Nu e adevarat ca trebuie sa cumperi soft de la Apple, progamele serioase toate au versiuni de Mac, care sunt net superioare celor de win si se procura exact la fel ca programele de win (.torrent); pana si MS Office 2008 (mac) e superior versiunii de win.
      In afara de programele strict dedicate, gen SIUI (raportare servicii medicale), in rest gasesti tot ce ai nevoie pt Mac.
      Iar daca vrei windows pe mac se poate instala nativ sau in Paralel Desktop si merge foarte bine.
      PS: Stiti cum se instaleaza o aplicatie in Mac? Se copie un fisier in directorul aplicatii...
      Stiti cum se dezinstaleaza? Se muta fisierul (unul singur) din apicatii in cosul de gunoi. Cam asta e tot. Nu se instaleaza in 1000 de locuri, iar cand dezinstalezi raman o groaza de fisiere ratacite peste tot.
      • 0 (0 voturi)    
        Glumesti cu Office (Joi, 18 februarie 2010, 13:04)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Valentin

        Adica Microsoft s-a dat cu capul de pereti sa faca pt mac un office mai bun decat pt windows. O da si marmota. Cred ca pana la urma se rezuma la peceptia care o au toti ca tot ce e M e de rahat, tot ce e Apple e super tare. De asta ti se pare ca office pe mac e mai bun ca ala pe windows.
        • 0 (0 voturi)    
          vorbesc eu din teste (Vineri, 19 februarie 2010, 0:13)

          aurel [anonim] i-a raspuns lui Marius

          am facut eu test.am avut o perioada si un dell xps si un apple si aveau culmea aceeasi configuratie.ideea e ca 2giga de mc nu e egal cu 2 giga de win.
          si da pe mac merge mai bine si hai sa-ti mai zic ceva: pune mana si-ti fa tema si vezi ca si windowsu merge mai bine pe mac decat pe o aceeasi configuratie de pc.documenteaza-te.
          am renuntat definitiv la win , desi uneori ma apuca nostalgia "press any key to boot from cd".
          asa ca suna-ma si fa rost de un kit ca vin sa-ti repun windowsu.
          nu vorbiti ma daca nu stiti.
    • 0 (0 voturi)    
      hai ca asta e buna (Vineri, 19 februarie 2010, 0:09)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui cornel

      putinii utilizatori de apple?
      fratele meu habar nu ai ce vorbesti.in sua mai toti sunt pe mac .
      si eu am mac si hai sa-ti spun ceva.nu exista termen de comparatie intre apple si win.
      am avut jucarii ca sony vaio si xps de la dell dar din ce scrii realize ca nu ai pus mana in viata ta pe un apple.
      am mac si am orice soft vreau.da e adevarat ca nu am toate prostioarele de softuri care-ti vin cu virusii aferenti,dar supravietuiesc
  • +1 (1 vot)    
    Secretul e doar cand il stii numai tu (Joi, 18 februarie 2010, 12:32)

    Adrian [anonim]

    Pentru cei care lauda rapiditatea macurilor,
    stiti de ce sunt mai rapide? Pentru ca ei au doar cateva arhitecturi hardware, vreo 5 de fapt pentru care au optimizat sistemul de operare iar celelalte aplicatii sun facute pentru rularea pe aceste tipuri de hardware, deci nu e bataie multa de cap cand ai putine optiuni. In schimb cei de la windows trebuie sa isi stoarca creierii ca sistemul lor sa ruleze pe cateva zeci sau sute de arhitecturi venite de la diferiti producatori de hardware, de aici si nevoia de drivere pentru fiecare componenta care s-ar putea sau nu sa se inteleaga cu windows dar de obicei o fac. Aplicatiile pwntru windows sunt mult mai multe , deci libertatea de a alege, mai ai si varianta opensource care nu e de neglijat, problemele din windows sunt si la linux, mai putin cu virusii caci se considera ca utilizatorii de linux au ceva mai multe cunostinte despre utilizarea unui calculator decat cel de windows.
    Ca o concluzie, nu exista SO sigur, siguranta vine din cunoasterea utilizarii calulatorului, nu e vina producatorului sistemului de operare ca daca iti apare o fereastra care iti cere sa instalezi nu stiu ce, tu repede dai install fara sa ai habar de ceea ce faci.
    • -1 (1 vot)    
      arhitectura???? (Joi, 18 februarie 2010, 12:49)

      Valentin [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Despre ce arhitectura vorbesti pt. windows???
      Este arhitectura personal computer (PC), iar toti producatorii produc aceleasi componente compatibile PC. Atata tot, nu difera arhitectura cu nimic. Evolutia e data de performantele diferite ale diferitelor componente.
      Si in plus...nu ma intereseaza deloc care e motivul rapiditatii, cert e ca sunt mai rapide si mai stabile.
      Iar referitor la diversitatea de programe...este doar o chestie aparenta...ce programe nu gasiti pentru mac???
      Programele pentru lumea foto sunt facute pentru mac si apoi dezvlotate sau nu si pt windows...oare de ce???
  • +1 (1 vot)    
    Cati din care comentati aici ati avut MAC ? (Joi, 18 februarie 2010, 14:13)

    etre [anonim]

    ca eu nu ....

    In schimb , nu-mi place Iphone-ul sotiei. Prefer telefonul meu cu windows mobile 6.1. Stie mai multe, rezista mai mult in functiune. Iphone pare o caramida colorata .

    Singurul plus care il vad , este un design mai bun pt navigarea cu degetul pe ecran.
  • +1 (1 vot)    
    despre mere (Joi, 18 februarie 2010, 14:16)

    Oarecare [anonim]

    - cu privire la stabilitatea si functionarea lor: http://www.youtube.com/watch?v=Id_kGL3M5Cg

    - cu privire la securitatea apple: http://www.theinquirer.net/inquirer/analysis/1590073/apple-mac-os-x-secure-windows

    - parere personala despre produs: apple e un brand de fite, si ca orice brand de fite isi are productia in tari sarace, unde plateste prost in numele modei. Si ca orice produs de fite pentru unii reprezinta un statut social detinerea de mere, si ca urmare detinatorii de branduri incearca sa isi apere statutul

    - steve jobs own a pc: http://www.youtube.com/watch?v=X7lJD0knpJQ

    - si ca incheiere pentru nenea care spunea ca mac rulz in piata serverelor: http://www.top500.org/stats/list/34/vendors
    • -1 (1 vot)    
      ... (Joi, 18 februarie 2010, 14:40)

      Valentin [anonim] i-a raspuns lui Oarecare

      @etre Good point...cine nu a pus mana pe ambele ar fi bine sa se abtina.
      Eu am macbook si iphone 3Gs si nu mi le-am luat de fite, macbookul nu cred ca l-au vazut mai mult de 3-4 persoane, iar iphone-ul era de fite atunci cand a aparut, in niciun caz acum.

      Legat de filmuletele de pe youtube...acolo sunt si oameni care se teleporteaza...plus ca daca vrei sa demonstrezi ca ceva e prost il poti face in asa fel incat sa para prost.
      Eu vorbeasc in primul rand din propria experienta.
      Ce comparatie poate fi la securitate intre un sistem pe care daca nu pui antivirus se infecteaza in cateva ore sau zile, fata de unul pe care nici nu se pune problema sa pui antivirus ca nu e nevoie!!!
      • +1 (1 vot)    
        parerea ta ... si-a mea (Joi, 18 februarie 2010, 15:02)

        oarecare [anonim] i-a raspuns lui Valentin

        e parerea ta si e binenteles subiectiva

        parerea mea e ca nu merita 2000 de lei un telefon al carei functii importante il gasesc pe o chinezarie dual-sim de 500 de lei ... care ma tine cu succes de vreo 2 ani, ceea ce ma indreptateste sa afirm ca chinezariile rulz, doar pentru ca eu nu am avut probleme cu ele

        tot parerea mea e ca nu vad rostul unui laptop de cel putin 5000 de lei care nu imi ruleaza nativ windows ... ce sa fac cu el?! sa ma uit la filme, si sa joc cateva joculete in flash?! il mai folosesc unii pentru editare foto si video, dar programele folosite de mine la astfel de activitati ... nu ruleaza pe mac ... asa ca prefer sa dau banii pe un sony vayo, sau si mai bine, pe un dell din seria biznis
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Joi, 18 februarie 2010, 15:35)

          valentin [anonim] i-a raspuns lui oarecare

          @oarecare Bineinteles ca fiecare hotaraste cati bani vrea sa dea pe o jucarie de asta.

          Windows nativ ruleaza foarte bine pe Mac, dar nu are sens sa dai atatia bani si sa pui windows, mai bine iei un vaio.
      • 0 (0 voturi)    
        si inca un clip :D (Joi, 18 februarie 2010, 15:03)

        oarecare [anonim] i-a raspuns lui Valentin

        http://www.youtube.com/watch?v=LZtbshemzq8
  • 0 (0 voturi)    
    Fiecare cu ce-i place (Joi, 18 februarie 2010, 15:05)

    Mihai [anonim]

    Ca Windows are o cota de aproape 90% din piata iar Mac si Linux impart ce a mai ramas tine de strategia de marketing a fiecaruia sau cu s-a obisnuit fiecare utilizator sa foloseasca. In majoritatea firmelor Windows e dominant fiindca e mai ieftin decat MacOS si un PC e mai ieftin decat un Mac la fel si pentru calculatorul de acasa, e din motiv pur economic, multi nu vad rostul unui calculator scump pentru utilizari minime.
    Despre securitatea unui calculator, ea e direct proportionala cu cunostintele acelui utilizator, un OS nu e niciodata 100%sigur si ca tu poti umbla pe toate site-urile pornografice fara ca sa nu ti se intample nimic, te pacalesti singur, se intampla mult mai multe in calculator decat poti tu sesiza, nu trebuie sa iti apara ecranul albastru sau roz-bombon ca sa iti spuna ca te-ai fript, se petrec fara ca tu sa ai habar.
    Toti cei care se tot agita ca ce programe gasesti sau nu gasesti pt Windows care sa nu aiba si versiune de Mac, sa stiti ca nu toti folosesc editarea de poze sau filme, navigatul pe web sau messengeul. In telecom sunt multe produse care vin cu aplicatia dezvoltata de producator care ruleaza numai pe Windows pentru ca nu considera ca merita sa faca i versiune pentru Mac pe care prea putini o vor folosi.
    Iar pe piata serverelor IBM cu al lor AIX ramane cireasa de pe tort.
    Fiecare e liber sa aleaga ce calculator si OS doreste ca virusi sunt destui, pentru toate gusturile :)
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 18 februarie 2010, 16:05)

      Valentin [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Ai folosit tu mac si ai avut virusi pe calculator?????
      Nu cred.
      Nu am auzit nici macar o persoana dintre cele care au mac sa fi avut un singur virus pe calculator!
      • 0 (0 voturi)    
        Chiar crezi? (Joi, 18 februarie 2010, 16:54)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Valentin

        Citeste pentru inceput aici ca sa intelegi cam ce inseamna un virus: http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_virus
        Si cauta mai multa documentatie despre ce sunt virusii.
        Ai sa observi ca virusii nu iti spun: Felicitari, tocmai ai un virus. Daca vreuna dintre persoanele pe care le-ai auzit tu ca nu au avut virusi, asigura-te ca ei chiar stiu ce a ala virus sau macar au ceva mai multe cunostinte decat safari si butonul de shut down. Ma indoiesc ca stiau cum se comporta calculatorul cu sau fara un virus.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Joi, 18 februarie 2010, 18:24)

          Valentin [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          Intrebarea mea ramane...ai avut tu virusi pe mac??? ca pe windows tot poporul are si stie despre ce e vorba....
          • 0 (0 voturi)    
            Raspuns (Joi, 18 februarie 2010, 19:39)

            Mihai [anonim] i-a raspuns lui Valentin

            Nu am avut virusi nici pe mac si nici pe windows. Pe windows nu am nici macar antivirus, fac doar cate o scanare lunara si rezultatul e negativ. Din pacate cam stiu cum sa utilizez calculatorul. Problema nu e ce virusi am eu , ci la cei in necunostinta de cauza. Cea mai mare prostie e sa crezi ca nu poti fi atacat de virusi, ca sistemul de operare nu are vulnerabilitati, asa au crezut si cei din Troia cand sau trezit cu calul troian in curte, de unde si numele virusului. Dar daca e atat de intelenita conceptia ca un mac nu poate avea virusi, nu am dispozitia necesara de a mai posta argumente, pacat ca vei descoperi ca se poate decat prea tarziu si de cele mai multe ori cu un rezultat negativ. Noapte buna.
            • 0 (0 voturi)    
              ma mihai (Vineri, 19 februarie 2010, 0:21)

              lorin [anonim] i-a raspuns lui Mihai

              daca nu ai antivirus cum scanezi lunar calcu? cu cititorul de codbar?
              poi normal ca nu gasesti virusi daca nu-l scanezi cu soft antivirus- ca ziceai ca nu ai asa ceva -

              aproape ca am reusit sa te urmaresc in logica ta.....ups....te-am pierdut
              • 0 (0 voturi)    
                scanare ... (Vineri, 19 februarie 2010, 8:45)

                Blorin [anonim] i-a raspuns lui lorin

                online berbecule, online
  • 0 (0 voturi)    
    C o n c l u z i e (Vineri, 19 februarie 2010, 0:19)

    jiji [anonim]

    eu am mac si nu mai vreau cat traiesc win.o gramada de comentarii sunt scrise de unii care nu au vazut si nu au habar de ce e un apple.
    1.caracteristici de mac nu inseamna aceleasi performante pe pc-uri.eu am un macbook cu 2 giga de ram si am 60-70 de programe instalate si merg perfect.unele-s procesari video.cand o sa faceti asta cu 2 giga pe win sa ma sunati.

    2.daca cineva compara win cu mac inseamna ca e pe dinafara.pe mac merge mai bine si softurile facute de win.desi o aberatie mai mare decat sa-ti pui pe mac si win nu cred ca exista.exista lenea sau nestiinta unora de a cauta soft pt mac.orice soft de win exista si pe mac.de ex adobe photoshop a fost facut pt mac si ani de zile se gasea NUMAI pt mac.

    3.eu raman cu macul meu voi stati cu win vostru si ma bucur.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version