ANOFM: Rata somajului a urcat la 8,3% in februarie

de Dragos Comache     HotNews.ro
Luni, 8 martie 2010, 14:56 Economie | Companii

Rata somajului a urcat in luna februarie la 8,3%, de la 8,1% in prima luna a acestui an, potrivit datelor Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM). In perioada similara a anului trecut, rata somajului era de 5,3%.

Numarul total al somerilor inregistrati in evidentele agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca era de 762.375 de persoane la finele lunii februarie. Din totalul somerilor inregistrati la nivel national, 468.863 sunt someri indemnizati iar 293.512 neindemnizati.

Un numar atat de mare de someri nu a mai fost inregistrat din martie 2003, cand 779.154 de persoane nu aveau un loc de munca.

Cele mai mari rate ale somajului s-au inregistrat in judetele Mehedinti (14,6%), Vaslui (14,2%) si Alba (13%), in vreme ce cele mai scazute au fost in Bucuresti (2,4%), Ilfov (2,7%) si Timis (4,6%).


Citeste mai multe despre   










1387 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Cum se calculeaza asta? (Luni, 8 martie 2010, 15:11)

    AlinN [anonim]

    Am vazut ca in Cehia din 10 mil locuitori, 6 mil sunt apti de munca, 5.2mil sunt angajati si vreo 600.000 sunt someri , rata somajului este de 10%.
    In Germania ~ 88mil locuitori ~45sunt apti de munca si muncesc 40 mil sia u rata somajului 7-9%.
    La noi, 22 mil locuitori, 10.5 apti de munca, 3.5mil angajati (~2mil in sect privat+~1.5mil bugetari) si rata somajului in loc de 65% cum este in realitate este raportata 8%, si suntem mai tari decat toata europa.
    Poate sa ma lamureasca cineva?
    • +4 (4 voturi)    
      Simplu: romania tzara de rahat (Luni, 8 martie 2010, 15:19)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Inca un pic si o sa se goleasca sacul cu bani. Asa suntem noi romanii: sa muncim la negru, sa nu platim taxe, sa ne facem ca muncim, "las-o asa ca merge asa" si asa mai departe. Inca un pic si o sa intram toti in faliment.
    • +4 (4 voturi)    
      Mint (Luni, 8 martie 2010, 15:21)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Cu nerusinare.Ce .,nu cunosti marfa.
      Pai nu-i vezi si auzi.,unul zice ca santem in criza,altul ca romania a iesit din criza.Unul ca ne ducem la fund ,altul ba ca se simte o usoara revenie.
    • -3 (3 voturi)    
      ca peste tot... (Luni, 8 martie 2010, 15:35)

      hitroll [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Rata somajului nu este 65% pentru ca aia 6mil care mai sunt apti de munca, n-au cautat niciodata in viata lor de munca, deci n-are nici un rost sa-i pui la numaratoare - gandeste-te in special la oamenii de la tara...
      • 0 (2 voturi)    
        Deci avem somaj 65%. (Luni, 8 martie 2010, 15:56)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui hitroll

        Aia 6 mil care sunt apti de munca nu aduc nimic la buget, nu sunt angajati, deci sunt someri. Sau produc si nu este fiscalizat, este la negru.
    • +1 (1 vot)    
      Probabil (Luni, 8 martie 2010, 16:54)

      sebi [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      ca diferenta sta in numarul de cetateni apti de munca aflati la lucru in strainatate, plus proportia mult mai mare (comparabil cu cehia si germania) a celor care lucreaza in agricultura, pe loturile lor individuale, si care prin urmare nu apar in statistici ca salariati.
    • +1 (3 voturi)    
      se numeste maltratarea statisticii (Luni, 8 martie 2010, 17:08)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      extrem de simplu...
      la noi somer este 6 luni sau 1 an... apoi devi caznic... si implicit nu mai esti in statisticile de somaj, desi nu ai servici...
  • +5 (7 voturi)    
    Oare? (Luni, 8 martie 2010, 15:15)

    Roberto [anonim]

    Ma intreb, daca rata somajului - aia oficiala - depaseste 10% demisioneaza marinarul? Ca mult nu mai e....
    Dupa ce Milica Boc a declarat de la inaltimea pupitrului ca gata, s-a terminat criza, al nabii criza nu il asculta si se tot adanceste....
    • +1 (3 voturi)    
      Eee... (Luni, 8 martie 2010, 17:13)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Roberto

      ...demisioneaza. O sa ridice stacheta mai sus...o sa zica "voi demisiona daca ajunge somajul la 20%". Ne-o serveste si p'aia cu "in Spania e mai rau ... somajul e 19% ... nu o sa demisionez eu cand vor mogulii" si gata...ne-a rezolvat.
  • 0 (4 voturi)    
    stam bine (Luni, 8 martie 2010, 15:28)

    cititor [anonim]

    pana la 20% ca in Spania mai e loc destul.
  • +2 (2 voturi)    
    SOMERUL FANTASTIC (Luni, 8 martie 2010, 15:34)

    Someru [anonim]

    Daca aduni toti somerii pensionati pe caz de boala sau pensionati doar ca sa nu fie someri..... atunci vezi ca noi avem somajul mult peste 20%!
  • +6 (8 voturi)    
    crestere economica (Luni, 8 martie 2010, 15:40)

    ioan [anonim]

    PDL se declara un pardid de orientare liberala (de dreapta) Unde sunt politicile de dezvolatare economica? Unde este incurajarea mediului de afaceri? In afara celui propriu, in conditii care pun multe intrebari. Unde se situeaza comunicarea si strategia liderilor acestui partid? Care in goana dupa masuri restrictive economic, fac prognoze aiuristice pentru anul 2030 privind speranta de viata! Dar pe spatele nostru al cetatenilor. Curbe de sacrificiu oricare guvern incompetent stie sa ceara "supusilor". Adevarata valoare a liderilor rezulta din capacitatea lor de a crea prosperitate economica, acestor cetateni pentru ca nu le pot spune "supusi" nefiind in evul mediu, desii suntem tratati asa! Ce ati facut domnilor politicieni, indiferent de culori? In afara de a va captusii averile! Nu mai dezbinati categoriile sociale, pentru a va masca esecul politicilor, datorate, lipsei de profesionalism, lacomiei, coruptiei si lipsa oricarei valori morale. Regretam ca v-am votat!
  • 0 (0 voturi)    
    Incasarile la bugetul de stat (Luni, 8 martie 2010, 15:48)

    Gabriel [anonim]

    Voi stiti ca incasarile de la bugetul de stat din 2007, 2008 si 2009 au fost comparabile ? Diferentele nu au fost asa de mari precum spun baietii la televizor. De asemenea, daca se tineau seama de cateva masuri anticriza precum cele luate in polonia si cehia, noi nu aveam nicio criza economica. Din pacate 50% din banci sunt legate de Austria, industria petroliera legata de Austria... iar austriacul a trecut criza pe spinarea iobagului roman (ca pe vremea habsburgica), mai punem si pe americanii de la bechtel (mari incasatori de la bugetul de stat) aveti o imagine a banilor nostri. Nu socotim aici micile contracte de consultanta ale lui videanu, berceanu, b asescu brother, cocos, sau contractele lui casuneanu, umbrarescu, hrebenciuc, catarama, si alti paraziti. Sincer efectuati un calcul pentru voi si vedeti daca mai merita sa platiti impozite si taxe in aceasta tara. Nu primiti nimic inapoi... poate doar niste promisiuni si atat. Romania nici nu trebuia sa intre criza... nu era legata de bursele internationale, influenta burselor romanesti asupra pietei domestice este f mica, avea o economie cu o crestere constanta si cu un potential f mare datorita fortei de munca foarte ieftine. Iar acum sa nu imi spuneti ca toata economia Romania statea in constructiile din Pipera ? Criza pe care o traim este creata politic de cativa baieti destepti pentru consolidarea pozitiei financiare. Romania este o plutonomie, adica resulsele financiare sunt in mana a 2-5% din populatie, iar restul... cu votul. Va rog faceti diferenta intre capitalism=democratie si comunism=socialism. Faptul ca nu avem sindicate ce lupta pentru muncitori... costa. Fiecare lider sindical viseaza o cariera politica si si-ar vinde maine colegii de munca. Iobagi am fost... iobagi vom fi.
    • 0 (2 voturi)    
      Partial adevarat (Luni, 8 martie 2010, 16:26)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

      Incasarile pe 2009 sunt comparabile cu cele din 2007 pentru ca in 2008 am avut crestere de 7% iar in 2009 scadere de 7%.

      Incasarile din 2009 nu sunt comparabile cu cele pe 2008. O scadere de 7% a PIB-ului se traduce printr-o scadere a incasarilor. Ca sa ramana constant ar fi trebuit imbunatatita colectarea lucru care nu s-a intamplat. Dimpotriva, o parte din economia gri scoasa de PNL la lumina s-a reintors in zona gri in timpul mandatului PDL.

      Per total totul se rezuma la incompetenta. Asta e cuvantul de ordine al acestui guvern.
      • 0 (0 voturi)    
        Deci bani de cheltuit au avut (Luni, 8 martie 2010, 16:55)

        Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Deci bani de cheltuit au avut... doar ca i-au cheltuit cum au vrut ei. I-au alocat pe preferinte, nu pe baza unui program rational si eficient. Pe preferinte ... ca asa se face economia la romani... Prefer sa vina si sa ne cumpere Germania. Cand vii de afara din UE ai impresia ca traiesti in Rromanistan ... tara fara infrastructura, fara economie, fara agricultura, dar cu clienti exceptionali pentru Ferrari, Lamborghini, etc. Hellooooo... de unde au astia bani de astfel de masini ... si mai si vezi ca sunt pustani de 18-20 de ani. Aceasta diferenta intre opulism si saracie te frapeaza. Domnilor, in acest Rromanistan, succesele au disparut (din cercetare, sport, invatamant) si au lasat locul succesurilor financiare si politice (a se vedea E BA, Becali, Vanghelie).
        • +1 (1 vot)    
          Hai sa-ti dau o.... (Luni, 8 martie 2010, 17:24)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

          ...veste proasta. Criza din Ro a fost facilitata partial de criza mondiala (prin firavele exporturi in UE) insa nu are mare legatura cu aceasta. Si daca nu aveam criza mondiala in Ro urma sa vina criza. De ce? Doua-trei motive simple.

          Cresterea economica anterioara nu a fost sustenabila. S-a bazat pe imobiliare / constructii (adica pe specula din domeniul asta) si pe consum (pe credit). Nu ti se parea normal ca la un moment dat cand orice cocioaba cu doua camere din Bucuresti depasea 100.000 euro ca pret sa se intample ceva? Mie da...

          La fel si cu consumul (pe credit mai ales). In 3-4 ani s-au inmultit masinile pe strada de nu mai ai loc e ele. Si totusi populatia e constanta (ba chiar descrescatoare)....nu ti se parea normal la un moment dat ca achizitiile de masini sa se opreasca/stabilizeze la un nivel normal? Plus ca multe dintre cele cumparate pe credit (electrocasnice, electronice dar si multe autoturisme etc) sunt din import. Deci achizitia lor nu crea / sustinea locuri de munca in RO.

          Si cand cererea privata scade...statul nu face investitii ca nu are de unde (43km de autostrada in 2009) ... deci la ce te asteptai?

          Peste toate mai este si problema psihologica...pierderea increderii...eu unul de cand a inceput criza am economisit mai multi bani decat oricand...la fel multi oameni au preferat sa renunte la consum pentru a pune ceva bani deoparte ca ... "cine stie, poate ma dau astia afara". Si cum nu mi-am recapatat inca increderea in economie nu voi reincepe sa cheltui prea curand...deci criza nu va dispare asa usor.
          • 0 (0 voturi)    
            :) Suntem obisnuiti cu vesti proaste (Luni, 8 martie 2010, 19:06)

            Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Gigi

            Ai dreptate sunt multe probleme in aceasta tara. Si toate adunate ne conduc spre faliment. Ai dreptate ... dar daca compari 2009 cu perioada 1990 - 2002, hai 2004, Romania a fost in numai in criza si mondial numai Argentina a fost in criza in aceasta perioada. Faptul ca tu ai economisit mai multi bani acum este pentru ca, precum cainele Pavlov, cand bancile coboara conditiile pentru imprumut - te-ai si imprumutat pentru o achizitie rapida de active, iar acum cand bancile urmaresc atragerea de economii si au sporit conditiile pentru acordarea de imprumuturi, logic ca economisesti. Ceea ce am vrut sa subliniez este faptul ca noi avem o criza creata mai mult de politicieni prin deciziile lor gresite, o criza care putea fi atenuata chiar si evitata. Tu acum economisesti pentru ca ai ai un loc de munca stabil, dar zecii de mii de oameni traiesc acum, ca urmare a deciziilor si politicilor financiare si fiscale implementate, cu nesiguranta locului de munca. Ne confruntam global cu o cerere de produse in scadere, dar acest lucru ar trebui sa duca o crestere a productivitatii si a descoperirii de noi produse si tehnologii (acestea sunt efectele unei crize normale), dar din pacate in Romania foarte multa populatie nu poate spera la cresterea productivitatii si la descoperirea de noi produse si piete - stii de ce? pentru ca totul este legat intr-o economie. Calitatea invatamantului duce la calitatea angajatului - duce la resurse in cercetare - duce la noi produse, tehnologii, piete de desfacere - duce la prosperitate si la progres. Din pacate Rromanistanul nostru este doar o piata de desfacere a produselor si o piata de achizitie de materii prime si forta de munca ieftina si slab calificata. Recunosc... si eu sunt unul dintre acesti necalificati...dar este foarte greu acum sa plec si sa o iau de la capat. dar daca voi fi nevoit... o voi face si pe asta ... in alta tara.
  • +1 (3 voturi)    
    Minciuna (Luni, 8 martie 2010, 17:03)

    Cri [anonim]

    Rata reala a somajului este sub 1%
    Nu mai credeti ce spun "mogulii"
    • +1 (3 voturi)    
      da (Luni, 8 martie 2010, 17:11)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Cri

      de fapt, avem chiar mai multi angajati decat populatia tarii
      • +1 (1 vot)    
        Fantastic (Luni, 8 martie 2010, 17:24)

        Cri [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        Am inteles ca englezii si polonezii stau la coada in fata ambasadei romane sa primeasca drept de munca in Romania
        • 0 (0 voturi)    
          exact (Luni, 8 martie 2010, 19:08)

          Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Cri

          numai ca ei vin ca expatzi pe salarii de mii de EURO si cu beneficii la pachet. In pachetul pe care il primesc au si o ramanca gratis :). Una gratis, urmatoarele le platesc. :)
    • +2 (2 voturi)    
      Exact.... (Luni, 8 martie 2010, 17:25)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Cri

      ...numai cine nu vrea nu munceste. :) Pe mine m-au luat la 2 noaptea din pat cu "hai la munca ca daca nu te arestam".....da m-am facut ca dorm.
    • 0 (0 voturi)    
      buna... buna asta! (Luni, 8 martie 2010, 18:00)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui Cri

      Moguli (sic!) minte, rata somajului e negativa: -8%!
  • 0 (0 voturi)    
    Cum e? (Luni, 8 martie 2010, 17:55)

    ZaiR [utilizator]

    Faceti scandal in fata tastaturii... Hai afara sa protestam,hai sa-i inlaturam pe toti ce merita sa faca puscarie.Hai !!!! sau nu va tine decat sa faceti gargara in fata monitorului sau LCD-ului din care nu veti mai puteti achita rata la el???. sunteti lasi si puturosi incat sa mergeti sa va impuneti punctul de vedere.??? Sau sunteti spalati pe creier de promisiuni electorale cumparate cu un telfon mobil???

    Intelegeti ca nu basescu/ boc /ponta sunt in totalitate de vina pentru ceea ce se intampla!!!. NOI TOTI suntem de vina, pentru ca LOR nu le este frica de noi,culmea e taman' invers.
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Luni, 8 martie 2010, 19:09)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui ZaiR

      Ne este frica... sunt mai bogati si mai puternici ca noi. Si au si tot felul de servicii in subordine. Divide et impera!
      • 0 (0 voturi)    
        Pai (Luni, 8 martie 2010, 20:13)

        HESS [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

        De ce crezi si credeti ca au creat jandarmeria si tot felul de mascati si servicii secrete.
        Sa-si apere curul cand le-o ajunge focul .
        Sa fereasca D-zeu sa iasa romanul in strada ,sa vedeti ca ce a fost in 89 a fost floare la ureche.Acesti licheni care au supt avutia nationala si au vandut romania la bucata vor invoca apararea democratiei ordonand inabusirea orcarei revolte populare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version