Guvernul Romaniei a ajuns la o intelegere cu Bechtel in vederea continuarii, in acest an, a lucrarilor de la autostrada Transilvania. Potrivit unor surse guvernamentale, "vor fi cautate solutii financiare din perspectiva rectificarii bugetare pentru a fi continuate lucrarile". Astfel, in acest an ar putea fi finalizati aproximativ 20 de kilometri de autostrada, au mai spus sursele citate. Pana la sfarsitul lunii aprilie, intre compania americana si Ministerul Transporturilor va fi semnat un protocol privind efectuarea lucrarilor pe tronsoanele Campia Turzii-Turda si pe Gilau-Nadasel.Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, anul trecut, la inaugurarea primilor 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, ca in 2010 ar putea fi finalizati inca 48 de kilometri.

Premierul Emil Boc a avut, luni, o intalnire cu reprezentantii companiei Bechtel pentru a discuta continuarea lucrarilor la autostrada. La finalul discutiei, premierul a anuntat ca Ministerul Transporturilor si Bechtel vor semna un protocol de continuare a lucrarilor in aprilie. Tot in aceeasi luna va fi achitata o noua transa din datoria fata de constructor pentru lucrarile executate pana in prezent.

Compania americana Bechtel a anuntat, la inceputul lunii februarie, ca intentioneaza sa restranga activitatea la autostrada Transilvania, luand in considerare si concedierea colectiva, din cauza ca nu si-a primit banii pe care ii datoreaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Intre timp, CNADNR a dat asigurari ca suma datorata, care se ridica la circa 214 milioane de euro, va fi platita esalonat pana in aprilie. Dorina Tiron, directorul general al CNADNR, a declarat pentru HotNews.ro ca banii prevazuti in bugetul pe anul acesta ajung doar pentru plata datoriilor de anul trecut.

Bechtel intentioneaza sa continue lucrarile la autostrada Transilvania in masura in care va fi asigurata finantarea necesara, a declarat, in luna februarie, pentru HotNews.ro Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare din cadrul companiei americane. Potrivit acestuia, problema principala este bugetul de stat pe 2010 care nu are prevazute sumele necesare continuarii lucrarilor. Pentru cei 10 kilometri din sectiunea 2B, intre Turda si Campia Turzii, ar fi necesare circa 100 de milioane de euro, iar pentru 40 de kilometri din sectiunea 3C, intre Suplacu de Barcau si Bors, ar trebui alocate aproximativ 200 de milioane de euro. Efectuarea lucrarilor pe sectiunea 2B este aproape o certitudine, insa sectiunea 3C ramane inca sub semnul intrebarii.

Compania americana Bechtel a anuntat pe 8 martie ca va disponibiliza peste 1.900 de angajati de pe santierul Autostrazii Transilvania. Bechtel a trimis deja Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca din Cluj o notificare in acest sens, iar institutia a avertizat compania ca nu a respectat procedura legala de concediere colectiva.

  • Bechtel a inaugurat, la 1 decembrie, primii 42 de kilometri ai autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilau. Pentru 2010, planul lucrarilor vizeaza finisarea celor 10 km de pe tronsonul Turda-Campia Turzii si jumatate din tronsonul 3C - Suplacu de Barcau-Bors. Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel prin atribuire directa. Autostrada are 415 km si patru benzi.