Mai mult de jumatate dintre angajati fac ore suplimentare pentru a nu fi concediati

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 10 martie 2010, 20:30 Economie | Companii

Mai mult de jumatate dintre angajati fac zilnic ore suplimentare fie pentru ca se tem sa nu fie concediate, fie pentru ca au preluat din sarcinile colegilor in urma restructurarilor operate de companii, se arata intr-un sondaj realizat de site-ul de recrutare Myjob si citat de Mediafax.

Astfel, 51,95% dintre angajati raman zilnic la serviciu dupa terminarea programului, iar 12,67% fac ore suplimentare de cel putin doua ori pe saptamana.

De asemenea, 4,9% lucreaza dupa orele de program de patru ori pe luna si 1,57% o singura data pe luna.

Sondajul Myjob a fost efectuat online in perioada februarie-martie, pe un esantion de peste 4.200 de respondenti.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1344 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    viata trista... (Miercuri, 10 martie 2010, 20:53)

    delia [anonim]

    asta inseamna scavie....muncesti ca robul pentru cativa banuti.
    • -2 (6 voturi)    
      Pentru ca sint prosti (Miercuri, 10 martie 2010, 21:11)

      spartacus [anonim] i-a raspuns lui delia

      Nu realizeaza ca munca neplatita e sclavie.
      • 0 (2 voturi)    
        ai dreptate... (Miercuri, 10 martie 2010, 22:33)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui spartacus

        astia de care vorbesti, si de care vorbeste si studiul (se specifica companii...) sunt prosti...lucreaza la privat!
        trebuia sa fie si ei niste pui de "jmecheri" si sa stea cu curul pe la stat!!!

        intrebarea mea este...daca am fi toti "dejtepti"...cine naiba ar mai produce ceva in tara asta?!
        • -1 (1 vot)    
          ma lasi??? (Miercuri, 10 martie 2010, 23:22)

          ale [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

          deja e exagerata vanatoarea de functionari publici...asa e dragul meu, de ce nu esti tu "jmecher" si nu vii la stat, sa lucrezi pana la 7 8 seara pe 800 de lei? mama mea e functionar public de 34 de ani si castiga fabuloasa suma de 800 de lei...ne scaldam in bani pur si simplu.(sa nu mai pomenesc cat isi aduce de lucru acasa!) chiar ar trebui sa-i mai taie avand in vedere ca, dupa ce platim facturi si credite la banci ne mai raman un sfert. cat cinism. cam cat ar trebui, in viziunea ta sa castige un functionar public? noi "jmecherii" cu un functionar public in familie trebuie sa murim de foame si sa ne multumim cu 8 clase, ca astea sunt obligatorii? chiar nu va e rusine?
          • +1 (1 vot)    
            felicitari... (Joi, 11 martie 2010, 10:31)

            Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui ale

            maica-ta e printre putinii care lucreaza de la stat!...
            faza funny e ca daca se vor face disponibilizari, tot pe o vor da afara, ca imi este destul de clar ca maica-ta nu are pile!

            Si nu nu te las...eu vorbesc de regula si majoritate, nu vorbesc de exceptii...
  • +4 (8 voturi)    
    Educatie (Miercuri, 10 martie 2010, 20:53)

    Ioan [anonim]

    Fara vorba, situatia fortei de munca din Romania nu eset una roz...
    Prost pregatita de cele n reforme in invatamant, aplicantii, pana la sfarsitul lui 2008 cereau salarii astronomice pentru ca terminasare o facultate: management, studii politice sau marketing pe la vreo facultae-banda-rulanta.
    Si mai gaseau posturi ca era mare expansiunea.
    Acum incepe cernerea si multi dintre ei platesc acum prostia guvernantilor in domeniul educatiei.
    Si lucrurile merg spre mai rau...
    Noroc ca avem 16.000 de biserici contra a 8.000 de scoli. Macar au unde sa se roage...
    • +5 (5 voturi)    
      si de patronii analfabeti cu 4-8 clase (Miercuri, 10 martie 2010, 21:17)

      pt joan [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      ce ai de spus?
      • -1 (1 vot)    
        banii se fac (Miercuri, 10 martie 2010, 21:33)

        ion [anonim] i-a raspuns lui pt joan

        astia au facut bani. ei nu mai muncesc pentru altii...
      • +2 (2 voturi)    
        Patronul (Miercuri, 10 martie 2010, 21:39)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui pt joan

        Trebuie sa vina cu banul. Numarul de clase este irelevant. Daca eu am niste bani si ii investesc in ceva din care iese profit (pe o cale sau alta, nu discut daca legal sau nu), atunci desi nu voi avea mai multe clase, totusi voi avea intrari de capital.

        De fapt mult mai simplu e ce vinzi: angajatul vinde experienta si primeste bani. Patronul trebuie sa vanda bani.
      • +2 (2 voturi)    
        Patronii oricum fac ore suplimentare (Miercuri, 10 martie 2010, 22:26)

        Ioan [anonim] i-a raspuns lui pt joan

        Ei sunt cativa si s-au dezvoltat in epoca salbatica a anilor '90
        Si pana la urma aici este vorba de cei care isi vand forta de munca, citandul pe Marx.
        Cu cat vor fi mai educati cu atat pretul obtinut va fi mai bun si societatea mai evoluata.
        Gandeste-te ca la modele in viata, intr-un sondaj, au iesit Mircea Badea si Mihaela Radulescu.
        Mai gandeste-te ca primel trei cotidiene in Romania, ca tiraj, sunt Libertatea, Click! si Can-Can.
        Asta iti da inca o idee de unde este nivelul de educatie
        Vezi, e foarte simplu sa intelegi acum de ce avem si conducatorii pe care ii avem...
        • 0 (0 voturi)    
          patronii nu s-au dezvoltat! (Joi, 11 martie 2010, 0:06)

          pt ioan [anonim] i-a raspuns lui Ioan

          au furat de la stat toata industria de construita de popor inainte de 1989.
          Patroni de karton.
    • 0 (2 voturi)    
      Da! (Miercuri, 10 martie 2010, 21:24)

      Carla [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      Esti foarte cinic, utima fraza las-o, pentru ca ce ii mai ramane unui om decat sa se roage? Si cu ce greseste daca o face? In rest, ai dreptate.
      Din pacate "masificarea invatamantului" este egala cu scaderea sanselor celor cu adevarat buni de a face ceva. Asta e si concluzia mea: situatia nu e roz iar vina, sincer, nu stiu cui apartine.
      • 0 (2 voturi)    
        Buna Carla! (Miercuri, 10 martie 2010, 22:38)

        Ioan [anonim] i-a raspuns lui Carla

        Respect libertatea fiecaruia de a se ruga cui zeu/dumnezeu vrea el.
        Gandeste-te insa ca perioada medievala, cand biserica a condus, se mai cheama si "dark age"...
        Sunt disperat cate biserici se construies sau se repara si cate scoli si spitale efectiv se naruie.
        Mai gandeste-te ca biserica a reusit in Romnia sec 21 sa il interzica pe Darwin si Voltaire in scoli.
        Mie mi se pare un atentat la educatie prezenta popilor in viata politica, a campaniilor electorale pe care le fac sub copla lacasului care ar trebui sa fie sfant.
        Ma tem de o talibanizare crestina a tarii tocmai pe fondul lipsei de cultura si educatie.
    • +1 (1 vot)    
      sincer, o scoala cuprinde 600 de elevi (Miercuri, 10 martie 2010, 22:14)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      o biserica, circa 200 de enoriasi
      comparatia mi se pare nefericita, desi teribil de utila unei campanii impotriva bisericilor :D
      totusi, daca pornim de la premisa ca exista oameni care doresc sa se roage, si ca bisericile sunt, in general, si populate, campania mi se pare nu doar murdara, ci si neproductiva.
      revenind la scoli, iata aici un site unde puteti gasi o lista a institutiilor de invatamant din Romania. in nici un caz nu par sa fie numai 8000. asa ca ar fi bine sa nu mai luam informatii din surse indoielnice, ci sa ne gandim un pic inainte sa inghitim pe nemestecate enormitati.
      site-ul este: http://www.suntparinte.ro/scoli
      • 0 (0 voturi)    
        Religia (Joi, 11 martie 2010, 10:00)

        Ioan [anonim] i-a raspuns lui ...

        Scuza-ma, dar nu prea am inteles semnificatia cifrelor si nici ce sustii, de fapt.
        Nu este nevoie de cifre neaparat.
        Mergi pe la sate si vezi in ce stare sunt scolile, unele construite pe vremea lui Carol I, fara toalete si apa curenta.
        Mergi la Universitatile de stat din Bucursti si vezi starea lor (de cele particulare nu doresc sa vorbesc pentru ca alea sunt doar niste srl-uri de facut bani).
        Poblema tarii este nivelul de educatie foarte scazut al generatiilor de dupa '90.
        Si am inlocuit educatia cu religia...
        • 0 (0 voturi)    
          explicatie (Joi, 11 martie 2010, 15:39)

          ... [anonim] i-a raspuns lui Ioan

          nivelul de educatie scazut nu se datoreaza numarului mic de scoli, ci calitatii invatamantului; de asemenea, nu se datoreaza inclinarii balantei in favoarea bisericilor. nu avem de ce comenta ca se construiesc biserici acolo unde sunt oameni care au nevoie de ele. in tara asta nu exista doar scoli si biserici, ca sa spunem ca banii care trebuiau sa fie dati invatamantului au fost dati bisericilor. majoritatea banilor din tara asta sunt castigati necinstit si se duc, prin urmare, in vile si masini extravagante.
          intr-adevar, mi se pare aberant ca religia sa fie predata aproape obligatoriu in scoli, si, mai mult, in toti anii de scoala. dar la fel de aberanta este si predarea la clasele mici a drepturilor omului sau a unor informatii despre uniunea europeana. si una si alta intra la cateoria "spalare pe creier".
          asadar, nu cred ca trebuie sa incriminam religia din cauza unor abuzuri facute in numele ei. ingrijoratori nu sunt oamenii care merg la biserica, ci fanatizarea paturilor intelectuale, care se petrece deja de vreo 10 ani. iar acest lucru se va intampla cu atat mai usor cu cat facultatile vor deveni invatamant de masa, iar nu de elita :D ; si cat timp invatamantul va avea mai mult de a face cu intentiile statului decat cu sistemul economic.
  • +2 (4 voturi)    
    O alta viziune asupra problemei (Miercuri, 10 martie 2010, 21:40)

    moucha [anonim]

    Nu cumva angajatii muncesc peste program intrucat nu se pot incadra in timp? Adica nu cumva lipsa de pregatire este cauza?
  • -2 (2 voturi)    
    ceva normal (Miercuri, 10 martie 2010, 22:23)

    Iulia [anonim]

    Este normal sa se lucreze asa; prea am fost obisnuiti sa ne uitam la ceas nu la ce avem de facut.
    Nu le convine, sa mearga in alta parte (in alta tara)!
    • +1 (1 vot)    
      Alo mica,, capitalista,, (Miercuri, 10 martie 2010, 23:05)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui Iulia

      Pai am o propunere pt tine.Sa lucrezi in plus dar la jumatate de leafa.Te prinzi.,,Patronul,, cu beneficiul ,iar tu cu., munca truda hazna sula ,sa nu spun p...a.Ceeace se intampla este un santaj la adresa muncitoriilor si o ilegalitate.Apropo ,ce zici sa te muti cu patul la postul de munca si sa refuzi leafa.Cu asa gandire ca a ta nu mamir ca toti isi bat joc de romani..
    • +1 (1 vot)    
      cati ani ai, fato? (Joi, 11 martie 2010, 0:10)

      xy [anonim] i-a raspuns lui Iulia

      dupa logica ta, daca ieri ai mancat de te-ai spart, azi trebuie sa flamanzesti. daca ai citit tu sau ai auzit undeva cliseul ca "romanii e lenesi", sau ca pe vremea comunismului nu se muncea, inseamna ca acum trebuie sa nu mai aiba nimeni nici un drept si trebuie pusi toti sa munceasca 24 din 24, eventual si pe gratis.
      si inceteaza cu generalizarile stupide, articolul nu e despre harnicie, ci despre ore suplimentare.
  • +2 (2 voturi)    
    niste ticalosi (Miercuri, 10 martie 2010, 22:37)

    neo [anonim]

    Lucrez la o companie austriaca in domeniiul lemnului cu sediul central in Brasov. Eu am job-ul la Cluj, in Jucu. Dupa ce ca asteptam ca magarii in ham, un bonus, un comision, o marire, ceva, mai nou s-au redus cu aprox 30 % salariile, au fost dati afara oameni fara scrupule iar pseudo-sefii de aici, ne-au bagat pe gat lucrul dupa orele de program, care inseamna 2, 3 ore pe zi program de munca acasa la rapoarte, mailuri sau alte aberatii si f...t - aiuri. Adica, in total vreo 12 ceasuri. Aceste ore suplimentare sunt "canci" platite, sunt in folosul comunitatii din patura superioara a Companiei. Nici macar omenescul "neata" la sosire sau "o seara faina" la plecare din partea "arnautului" plantat de austrieci la conducere . Singura carte se joaca pe motivatia ca "am de lucru".
    Nu sta nici naiba aici mai mult de o juma', pana intr-un an. Doar ca ne perindam mereu si mereu altii, da de ne gasim naibii, ceva mai omenesc de munca..
    Imaginea firmei in schimb, in piata, e "giugiuc", nu e rea... Aici e tragedia...
    • +2 (2 voturi)    
      Nu stim ce drepturi avem (Miercuri, 10 martie 2010, 23:47)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui neo

      Nu am nimic cu tine personal, insa te-ai interesat care sunt drepturile tale?

      Ai intrebat cum poti sa-ti dai patronii in judecata?
      Stii ca o judecare a unui caz de dreptul muncii tine cu mult mai putin decat unul normal si majoritatea angajatilor castiga si patronii nu mai au ce spune?

      Cat timp vom fi un popor de sclavi, si nu vom avea o atitudine comuna de respect fata de noi, asa zisii patroni vor profita.

      Drepturi avem, ideea este, ce facem cu ele?
  • 0 (0 voturi)    
    ore suplimentare (Luni, 15 martie 2010, 17:58)

    Tilica [anonim]

    Sondajul Myjob este nerealist, in ultimii cinci ani toti pe care ii cunosc fac ore supimentare in fiecare zi a saptamanii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri