Service-uri auto independente si transportatori auto vor sa-si faca o companie de asigurari in Malta, pe fondul neintelegerilor cu CSA

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 17 martie 2010, 16:05 Economie | Companii

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) si Confederatia Transportatorilor Auto din Romania (COTAR) vor sa infiinteze o companie de asigurari in Malta, care sa vanda polite in Romania pe principiul libertatii serviciilor (pasaportul european), acuzand reglementarea neadecvata in tara realizata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Cristian Muntean, directorul ASSAI, a precizat pentru HotNews.ro ca noul asigurator se va adresa clientilor fideli din portofoliul celor doua asociatii.

"Clientilor aflati in portofoliul nostru, care an de an isi repara masinile la noi in service indiferent de societatea de asigurari, le vom propune varianta sa se asigure la o noua societate de asigurari pentru ca am ajuns in situatia penibila de a nu sti unde sa le recomandam sa-si innoiasca sau sa-si incheie polita de asigurare pentru ca nu avem societati de asigurare in Romania pe care sa le recomandam ca lucrand pe principii corecte.

Putem vinde in Romania polite de asigurare din alta tara pe principiul libertatii serviciilor din UE. Si in prezent exista in Romania companii de asigurari care vand asigurari dar care nu sunt sub tutela autoritatii de reglementare a pietei asigurarilor din Romania pentru ca incercam sa ne ferim de aceasta Comisie", a declarat pentru HotNews.ro Cristian Muntean, director general al ASSAI.

In comunicatul de presa dat miercuri, cele doua asociatii spun ca demersul vine "pe fondul neregulilor identificate pe piata de asigurari din Romania pe care autoritatea de reglementare si supraveghere – C.S.A. - nu le-a putut solutiona si care afecteaza activitatea unitatilor service auto, pe de o parte, si a transportatorilor auto, pe de alta".

De ce in Malta?

In acest demers, cele doua asociatii au desemnat societatea Capital & Alliance Risk Management sa asigure serviciile de asistenta si consultanta necesare pentru infiintarea acestei companii de asigurari cu sediul in Malta, in timp ce de aspectele juridice se vor ocupa avocatii Casei de Avocatura “Bostina si Asociatii” SPRL. Totusi, de ce Malta?

"In Malta pentru ca este o tara membra in UE, omologul Comisiei de supraveghere din aceasta tara este ultra reglementat si specializat si acolo piata de asigurari chiar este supravegheata si dorim sa ne desfasuram activitatea intr-o tara in care suntem siguri si pe afacerile noastre si pe viitorul clientilor, care vor fi astfel multumiti", sustine Cristian Muntean.

Luna trecuta,
dealeri si service-uri auto din tara au acuzat intarzierea platilor din partea asiguratorilor pentru decontarea reparatiilor auto pe baza politelor RCA, precizand ca ar avea de incasat de la asiguratori miliarde de lei vechi. ASSAI a organizat un protest si a transmis catre autoritati si o scrisoare de protest avertizand printre altele asupra intarzierilor la plata din patea asiguratorilor. Atat oficialii Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor cat si ai asiguratorilor au precizat ca acesta este un conflict comercial care nu intra in atributiile de reglementare al CSA.

De asemenea, pe fondul acestor proteste, CSA a adoptat si modificari la legislatia RCA. Astfel, asiguratii RCA vor avea in curand dreptul de a solicita despagubiri pentru prejudiciile produse autovehiculului, inainte de efectuarea reparatiei acestuia, iar asiguratorul RCA va avea obligatia de a stabili cuantumul despagubirii la valoarea preturilor practicate de catre unitatile de specialitate sau prevazute in cataloagele de specialitate.

Anterior acestei norme, in astfel de situatii, costul reparatiilor era stabilit pe baza evaluarii asiguratorilor, iar preturile erau cel mult la nivelul celor practicate de catre unitatile de specialitate.

ASSAI sustine ca reprezinta interesele a circa 400  de service-uri auto independente din Romania, iar COTAR - interesele a 70% dintre operatorii de transport persoane si marfa, taxi si scoli de soferi din Romania.


Citeste mai multe despre   










1723 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    WOW (Miercuri, 17 martie 2010, 16:56)

    Alexandru C [utilizator]

    Ce mai asteptati. Dati-i drumul.
    Sa nu uitati sa practicati si cele mai mici tarife de pe piata, de dumping, sa le aratati voi asiguratorilor cum se face treaba. Sa va vad de unde scoateti bani pentru maririle de capital social anuale. Vedeti ca e vorba de milioane bune de Euro
  • 0 (0 voturi)    
    Ce gluma! (Joi, 18 martie 2010, 16:28)

    Andrei [anonim]

    Lui Capital & Alliance nu i-a fost anul trecut cumva interzisa functionarea de catre CSA pentru ca incasase bani de la clienti si a uitat sa ii mai dea companiei de asigurari...? Adica acei clienti care au avut atunci incredere in ei si si-au facut polite la ei nu erau asigurati, si saracii nici macar nu stiau asta... Eu n-as avea incredere sa infiinteze Capital & Alliance o companie de asigurari in veci!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Curat gluma, Coane Andrei (Vineri, 19 martie 2010, 19:21)

      ProAndrei [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Clientii care nu erau asigurati erau ai lui Capital & Allianz, caci asa se numeste acum firma lui Tiriac. Dupa Metro, I Tiriac va iesi (pe usa din dos) si din Allianz Tiriac, dar nu pentru ca o doreste ci pentru ca TREBUIE. Pentru evaziunea fiscala pe care a gestionat-o Cristian Constantinescu, asiguratorul nr. 1 din Romania va trebui sa plateasca statului roman peste 100 milioane de EURO. De aceea, Capital & Alliance va cumpara partea lui si ii va scoate si "brandul" afara.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version