Licitatii pentru autostrazi: Costurile tronsoanelor Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu sunt estimate la 7 miliarde de lei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 22 martie 2010, 16:16 Economie | Companii

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a publicat sase anunturi de intentie pentru atribuirea lucrarilor la tronsoanele de autostrada Lugoj-Deva si Orastie Sibiu. Costurile de proiectare si constructie a 181,5 kilometri de autostrada sunt estimate la circa 7 miliarde de lei, fara TVA. Pentru portiunea Lugoj-Deva sunt estimate costuri de circa 4,2 miliarde de lei, iar pentru Orastie-Sibiu 2,8 miliarde de lei. Lucrarile vor fi finantate in proportie de 85% din fonduri europene, iar 15% din bugetul de stat. Tronsoanele fac parte din autostrada Arad-Timisoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Pitesti, cuprinsa in Coridoul IV de Transport Paneuropean.

Pentru tronsonul Lugoj-Deva, CNADNR a publicat trei anunturi de intentie, fiind scoase la licitatie trei loturi. Primul lot este cuprins intre kilometrul 0 si 27+400 si va costa 1,07 miliarde de lei, fara TVA. Al doilea lot este cuprins intre km 27+400 si 65+500, costurile fiind estimate la 1,4 miliarde de lei. Al treilea lot este intre km 65+500 si 99+500 si va fi cel mai scump, costurile fiind de 1,7 miliarde de lei.

Data prevazuta pentru inceperea procedurilor de adjudecare este 30 iunie. De asemenea, potrivit anunturilor publicate de CNADNR, durata lucrarilor este de 48 de luni de la adjudecarea contractelor.

Pentru tronsonul Orastie-Sibiu au fost publicate anunturi tot pentru trei loturi. Primul este cuprins intre km 0 si 24+700, costurile lucrarilor fiind de 899,5 milioane de lei. Al doilea lot se intinde intre km 24+700 si 53+470, costurile fiind estimate la 744,7 milioane de lei. Ultimul lot este cuprins intre km 53+470 si 82+070 si va costa circa 1,2 miliarde de lei.

Pentru acest tronson, data prevazuta in vederea inceperii procedurilor de adjudecare este 30 iunie. Ca si in cazul tronsonului Lugoj-Deva, durata lucrarilor va fi de 48 de luni de la adjudecarea contractelor.
  • CNADNR a mai publicat si un anunt pentru constructia variantei de ocolire Deva – Orastie la standard de autostrada. Valoarea estimata a contractului este de 253,3 milioane de euro, desfasurandu-se pe o perioada de 48 de luni de la data semnarii. Criteriul de atribuire a contractului este „oferta cea mai buna din punct de vedere economic”. In alegerea ofertei castigatoare, propunerea financiara va avea o pondere de 50%, iar cea tehnica 50%. Data limita pentru primirea ofertelor este 19 mai. Si acest proiect este finantat din fonduri UE.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4241 vizualizari

  • -2 (6 voturi)    
    de la bun inceput (Luni, 22 martie 2010, 16:22)

    meticulosq [anonim]

    trebuie precizat ca fondurile europene nu acopera: exproprieri, organizarea de santier, devierea utilitatilor si eventualele probleme de mediu de pe traseu (daca se gaseste vreo groapa toxica?!?)
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Marţi, 23 martie 2010, 1:03)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui meticulosq

      OS nu-s eligibile? Da-mi un link, te rog.
  • +5 (5 voturi)    
    Vai , ce se intimpla oare ? (Luni, 22 martie 2010, 16:28)

    anonim [anonim]

    Nu imi vine sa cred, cite proiecte, cite intentii, cite autostrazi dintr-o data ......... Sa speram ca nu sint doar intentii, daca eram inainte de alegeri eram convins de asta, dar acum ca abia au trecut, cred ca ne vine si noua rindul incet sa ne indreptam spre Europa. Oare o sa vina ziua sa plec din Bucuresti si sa ajung la Viena doar pe autostrada ? Ungurii vad ca s-au apucat pe cei 70 km ramasi, mai ramine Romania pe cei 400 - 500 ramasi :)
  • +1 (7 voturi)    
    Ce bine (Luni, 22 martie 2010, 16:44)

    Andy [anonim]

    ..ca dupa ce termina autostrada vom putea pleca din tara mult mai repede si ramanem cu masina intreaga. Ca plecam doar o data...si nu ne mai intoarcem.

    Sa ramana ei aici cu preturi europene si venituri bananiere.
  • -4 (8 voturi)    
    nu-i rau (Luni, 22 martie 2010, 16:56)

    ghita [anonim]

    aceste tronsoane sunt chiar ieftine ca braga... 45 milioane/km... doar 50% mai scumpi decat cea mai scumpa autostrada din lume... cred ca aici berceanu nu s-a descurcat sa rupa prea mult... nu i-a iesit scamatoria cu 100miloane/km ca la comarnic-brasov... in rest numai de bine suntem cel mai fraer popor din lume ca lasam asemenea marsavii sa treaca si nu reactionam. Ii meritam pe deplin sa ne traiasca jupanii care au medievalizat romania in 2010!
    • +7 (7 voturi)    
      Astazi vom studia inmultiri si impartiri (Luni, 22 martie 2010, 17:17)

      Tanti educatoarea lui Ghita [anonim] i-a raspuns lui ghita

      7 miliarde RON (= TVA) impartit la 182 km in total = 45.769.230 RON/km

      Impartit la 4 RON/Eur = aprox. 10 milioane EUR/km, care e chiar o medie buna tinand cont de relieful deluros din zona.

      Cat priveste Comarnic-Brasov, mai luati si cititi PPP si apoi poate va dumiriti. Dar mai intai trebuie sa treceti prin toate ciclurile educationale: primar, gimnazial, liceal etc.

      Succes!
      • +7 (7 voturi)    
        :))))) (Luni, 22 martie 2010, 17:34)

        John Connor [anonim] i-a raspuns lui Tanti educatoarea lui Ghita

        Bravo!
      • -1 (3 voturi)    
        corect (Luni, 22 martie 2010, 18:05)

        ghita [anonim] i-a raspuns lui Tanti educatoarea lui Ghita

        99+82 = 182? In rest mea culpa am ratat faza! 11(nu 10 45/4 e cam 11+(ca e si teveaul) ;) dna educatoare!) m/km e un scor chiar bun trebuie sa recunosc. Sa vedem cat o sa ne coste in final toata distractia si la cat se vor ridica cei 15%. Care am asa un sentiment naspa ca o sa se umfle muuult peste cat e evaluat acum..

        Pe de alta parte:

        Cu Comarnic-Brasov care-i faza ? de ce ne costa chestia aia 5 miliarde EURO de data asta 50 km ?

        Sa va aduc aminte Eurotunelul a costat 10 miliarde EURO si are tot 50 Km... Acum te intreb pe tine poti compara Eurotunelul de sub canalul manecii cu aceasta autostrada care e doar de 2 ori mai ieftina? Ce ai vrea sa mai studiez? Se numeste jaf la drumul mare. Sau crezi ca eurotunelul a fost doar de 2 ori mai greu/costisitor de construit? Dna educatoare? Plus de ce un credit pe 30 de ani pt stat quadrupleaza suma pt persoane fizice doar dubleaza... eu stiam ca statul are deobicei mai multa credibilitate/bonitate etc fata de un amarasteam.
      • -2 (2 voturi)    
        evaluari in state (Luni, 22 martie 2010, 18:46)

        ghita [anonim] i-a raspuns lui Tanti educatoarea lui Ghita

        In state e ca guideline la guvern ca la o autostrada costurile de constructie pot atinge maximum 19m $/km de banda. Ceea ce inseamna un total de maximum 56m Euro/km (Sa ne aducem aminte ... standarde USA nu romania!!) ... bun ... noi platim 1.2 md euro/50 km... adica 24m euro/km si din cauza contractului destept facut de bercienica ... platim la sfarsit... ~100m euro/km ... adica... dublu fata de costul maxim referential al administratiei americane ... la standardele de benzi romanesti

        Sa amintesc ca ei se asteapta ca atata vreme cat autostrada sta pe pamant... ea costa undeva la 5.6-10 m euro / banda? in conditiile in care nu sunt dificultati extreme? (Si iarasi suntem cu autostrada peste maxim? Chiar si cu chilipirul asta de 181.5 km)

        Macar sa respectam 1/2 % din standarde
        • 0 (2 voturi)    
          corectie (Luni, 22 martie 2010, 18:53)

          ghita [anonim] i-a raspuns lui ghita

          Nu 5.6-10 m euro / banda

          ci

          5.6-10 m euro / 4 benzi
        • 0 (0 voturi)    
          cost (Luni, 22 martie 2010, 20:10)

          andreiutz [anonim] i-a raspuns lui ghita

          De ce costa doar atat?! Rasp: pentru ca e subventionata UE si trebuie si ei sa aprobe aceste costuri. Ma mir ca nu s-au mai lacomit sa-i traga in piept si pe europeni. Oare de ce de europeni le este frica iar de noi, romanii, nu?! :-(
    • +8 (8 voturi)    
      nu e chiar asa (Luni, 22 martie 2010, 17:25)

      toma necredinciosul [anonim] i-a raspuns lui ghita

      mie mi-a iesit un cost sub 10 mil EUR/km, ceea ce este chiar rezonabil in comparatie cu alte proiecte autohtone. Oare de ce cand e vorba de fonduri europene bugetul este mai realist? In plus sa vedeti distractie: daca apar lucrari suplimentare bugetul nu poate fi marit decat daca pune statul la dispozitie mai multi bani, UE nu accepta suplimentari de buget :)
      Ai venit cu o oferta sub costuri, esti bun de plata sau dai faliment (daca nu te salveaza prietenii de la guvernare).
  • +3 (3 voturi)    
    A (Luni, 22 martie 2010, 18:06)

    Ilie [anonim]

    Doamne ajuta ! Dar nu stiu de ce am sentimentul ca nici la anul pe vremea asta nu vor fi contractele semnate.
  • +2 (2 voturi)    
    numai bine (Luni, 22 martie 2010, 18:26)

    florin [anonim]

    sa speram ca n-o sa le faca REGII ASFALTULUI
  • 0 (0 voturi)    
    Spaga cat e? (Luni, 22 martie 2010, 19:25)

    Mihai [anonim]

    Cat e spaga data pentru constructia drumului? 50% e un pret corect? Ca daca nu iese nimic celor de la ministerul trasnporturilor nici nu se apuca de treaba.
    A, si sa nu uitam de actele aditionale semnate in defavoarea statului, vor fi si din astea? Ce gogoasa ne va servi Berceanu de data asta?
    • 0 (0 voturi)    
      Hot al lui News (Luni, 22 martie 2010, 20:25)

      Cata intelepciune [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Cel mai echilibrat ,echidistant ,si obiectiv site!
      Felicitari.Cu cat esti mai agresiv mai larg in orizonturi cu atat esti mai bine vazut.Felicitari politicii duse de patronat.Fii roman !Nu te dezice!
      • 0 (0 voturi)    
        Chiar ati crezut (Luni, 22 martie 2010, 21:21)

        cred ca nu ati luat-o de buna [anonim] i-a raspuns lui Cata intelepciune

        Politica de maidan.Sunteti niste fomisti
  • 0 (0 voturi)    
    Imi vine sa dau acatise la biserica (Luni, 22 martie 2010, 20:27)

    Mircea [anonim]

    Da Doamne sa avem si noi ceva facut cum si cand trebuie, la bani rezonabili. Sincer, ma ia cu transpiratii reci pe spate cand aud de cheltuieli pentru ca pana acum am luat tzepe en-gros.

    Oricat de buna a fost idea la inceput, tot s-a gasit un romanas mintenas sa-si bage nu un deget ci toata mana in borcanul cu miere.

    Eu va spun de acum: uitati-va la cifrele de mai sus ca pana la inceperea lucrarilor se vor mari de doua ori cel putin iar la terminarea (candva) a lucrarilor vor fi de cel putin 3 ori mai mari datorita "costurilor suplimentare aparute pe parcurs si neincluse in pretul initial"(parca si vad un guster de ministru spunand exact aceste cuvinte)
  • 0 (0 voturi)    
    autostrazi (Joi, 8 aprilie 2010, 22:49)

    adi [anonim]

    nu cred o iota din ceea ce se zice! pariez ca vor urma contestatii la contestatii apoi poate mai vine o criza financiara si poate mai avem noroc de un boc....si tot asa......


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version