Autostrada Bucuresti-Ploiesti: Plati ilegale si lucrari intarziate

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 23 martie 2010, 17:51 Economie | Companii

 documente
(12 Mar 2010) PDF, 19MB
Tronsoanele de autostrada Bucuresti-Moara Vlasiei si Moara Vlasiei-Ploiesti au ca termen de finalizare 2010. In realitate, lucrarile sunt departe de a fi finalizate. Potrivit informatiilor publicate pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei este realizat in proportie de 20,71%, iar Moara Vlasiei-Ploiesti se afla intr-un stadiu ceva mai avansat- 41.76%. Partile implicate in constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti nu au probleme doar cu stadiul executiei, ci si cu respectarea legii. Potrivit Curtii de Conturi, in 2008, CNADNR a efectuat plati ilegale catre constructori, statul fiind prejudiciat cu 90,3 milioane de lei.

Tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa. Valoarea proiectului este estimata la 238 milioane euro. Tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei, care are o lungime de 19,5 km, este construit de consortiul italian Pizarotti -Tirena Scavi, valoarea proiectului fiind dee 183,62 milioane de euro.

  • In urma controalelor Curtii de Conturi, au fost constatate "abateri de la legalitate si regularitate" care au determinat prejudicii de 2,3 milioane de lei. De asemenea, exista indicii ca a fost incalcata legea penala, prejudiciile fiind de aproape 88 milioane de lei.
  • CNADNR a efectuat plati ilegale catre consortiul italian pentru tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei, "reprezentand contravaloare chirie cu scadenta viitoare si contravaloare TVA rezultata prin dublarea acesteia la o parte din articolele solicitate la plata prin certificatul interimar de plata".
  • Raportul Curtii de Conturi mai arata ca CNADNR a atribuit in mod ilegal lucrari suplimentare in cazul tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti "Prin Ordinul de modificare nr. OM-001, emis in data de 21.03.2008, valoarea contractului de proiect nr. 93/1773/26.10.2006 in suma de 702.584 mii lei, fara TVA, a fost majorata cu suma de 181.190,5 mii lei, fara TVA, ca urmare a modificarii solutiei constructive prin inlocuirea materialului local de umplutura din corpul autostrazii cu material granular (balast)”, precizeaza raportul. Ordinul nu poate fi considerat act aditional la contract si a fost emis fara a respecta prevederile contractuale, prevederile legale si prevederile interne ale CNADNR. Pentru lucrarile aferente Ordinului de modificare nr. 001, CNADNR a achitat aproape 88 milioane lei. Pentru aceste nereguli, Curtea de Conturi a sesizat organele de cercetare penala.

Atribuirea contractelor pentru tronsoanele care fac parte din Autostrada Bucuresti-Brasov a starnit in ultimii ani o serie de controverse, mai ales in cazul segmentului Moara Vlasiei-Ploiesti. De constructia acestui tronson se ocupa Dorinel Umbrarescu (Spedition UMB) si Costel Casuneanu (PA&CO International), supranumiti si "regii asfaltului". Lucrarile au fost demarate inca din iunie 2007, insa stadiul de executie nu a trecut nici de jumatate. In cazul tronsonului Moara Vlasiei- Ploiesti, termenul de finalizare este iunie 2010, iar segmentul Bucuresti-Moara Vlasiei trebuie dat in folosinta in decembrie 2010.

Autoritatile statului sunt optimiste si sustin ca autostrada va fi realizata in acest an, chiar daca potrivit CNADNR, stadiul fizic este de 41.76%, respectiv 20,71%. Premierul Emil Boc a declarat, recent, ca se lucreaza "in ritm accelerat" si ca ar putea fi terminata autostrada pana la sfarsitul anului. Si in august 2009, in urma unei vizite pe santierul de constructie, premierul s-a declarat multumit de ritmul lucrarilor."Speram ca pana la sfarsitul anului sa facem 30 de kilometri de autostrada la strat de binder, iar la sfarsitul anului 2010 romanii sa poata circula pe aceasta autostrada, sa nu mai fie nevoiti sa suporte calvarul de pe DN1. In fiecare luna sa se faca ce am promis", a spus atunci Emil Boc.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5377 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Stratul de binder (Marţi, 23 martie 2010, 18:04)

    Teritorial [anonim]

    D-l Boc a declarat: "Speram ca pana la sfarsitul anului sa facem 30 de kilometri de autostrada la strat de binder, iar la sfarsitul anului 2010 romanii sa poata circula pe aceasta autostrada, sa nu mai fie nevoiti sa suporte calvarul de pe DN1. In fiecare luna sa se faca ce am promis".

    Intrebarea este:
    - Cati kilometri de strat de binder, din cei 30 promisi, au fost realizati in 2009?
    • -1 (3 voturi)    
      Autostrada (Marţi, 23 martie 2010, 18:39)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui Teritorial

      Cam prea multe vreai sa stii. Nu-ti pare?
    • 0 (4 voturi)    
      eu (Marţi, 23 martie 2010, 19:54)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Teritorial

      nu-ti pot raspunde, dar pot sa-ti dau un +1
  • -1 (1 vot)    
    Ce facusi Organe ? (Marţi, 23 martie 2010, 18:34)

    horia [anonim]

    Iar ai data- o in mandolineana ?
  • -1 (1 vot)    
    asta-i motivul real (Marţi, 23 martie 2010, 18:47)

    ion [anonim]

    http://www.visurat.ro/2008/07/04/bordeiul-lui-casuneanu/
  • +1 (1 vot)    
    E normal sa se miste asa (Marţi, 23 martie 2010, 19:11)

    Mihai [anonim]

    E Romania, ce ne surprinde? Construim autostrazi mai mult pe hartie, de obicei la preturi exorbitante si nici asa nu se fac. Mai vine cate un pacalici de minstru, ne mai abureste putin, asfaltatorii isi iau banii pentru ce nu au facut si toata lumea e fericita. Sa trecem la urmatoarea autostrada ca asta e gata.
  • 0 (2 voturi)    
    Bravo! (Marţi, 23 martie 2010, 19:35)

    Eu [anonim]

    Bravo curtea de conturi, faceti plangeri penale sa-i trimita la bulau!
  • +2 (2 voturi)    
    Bun, cine o ia "in barba" pentru chestia asta? (Marţi, 23 martie 2010, 20:12)

    bigbrother [utilizator]

    In curand o sa ajung ca ala din banc: revolutie, menstruatie, orice! numa' sange sa curga! Si revin si spun: nu doar cei de sus (guvernantii) sunt de vina, ci si trepadusii care fac manariile. Aici trebuie lucrat intai, bagat spaima in agaricii care fac treaba si atunci sa vezi cum se clatina scaunele smecherilor din guvern.

    Sugestie pentru Hotnews: as face un site unde sa contorizez banii care s-au dus pe diverse proiecte si ce s-a petrecut cu banii si desigur, cu cei implicati. Asta ca sa existe o situatie clara cati bani dispar din tara asta..poate "cineva" se ia cu mainile de cap si va spune: AJUNGE, E PREA MULT!
  • 0 (2 voturi)    
    PSD-ul isi baga coada (Marţi, 23 martie 2010, 23:58)

    mihai [anonim]

    chiar nu va prindeti ce se intampla ?

    curtea de conturi apartine PSD prin d-nul Vacaroiu ca presedinte al ei. Curtea de conturi cere cercetari penale pentru toate actiunile PDL-ului.

    datorita cercetarilor si lipsei banilor lucrarile sunt intrerupte, poporul devine nemultumit de PDL.

    poporul voteaza PSD peste 4 ani la alegeri si pun ei mana pe cascaval.

    iar noi prostimea ramanem in contemplare ---Dorel: "oooo ia uite ma ce chestie iara au mintit astia ca ne fac autostrada si nu au facut"
    Costel: "v-am zis eu ... v-am zis ca nu or sa faca nimic. d-aia am bagat eu tot pe persona fizica si nu am platit impozit"

    Prostul tot prost ramane si mos Roata tot cu caciula in mana - haide ma chiar nu pica autostrada aia ?
    • 0 (0 voturi)    
      chiar daca ai dreptate (Miercuri, 24 martie 2010, 12:08)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui mihai

      4.8 md euro / 50 km ??? Si tie ti se pare toootul in regula? (ca referinta Eurotunelul de 50 km a costat 10 md euro) Ca s-a schimbat contractul cu 10 minute inainte de semnare si ca statul vede cam o laie si plateste o droaie ? Da mos Roata ramane cu caciula-n mana si se intreaba ... No noi de ce suntem atat de prosti no? De si-o batut astia joc de noi no?

      Si tie ti se pare normal nu? Nu zic ca actiunile curtii de conturi nu este punitiva si nu justitiara nu am suficiente date dar vad ca tu stii toate... Explica scamatoria lu' berceanu si mai vedem...

      Si las ca-i bine oricum din cate tin minte in 2008 era PNL-ul la guvernare... asa din cate ma ajuta memoria... deci au cercetat lucrarile realizate in perioada PNL ce treaba are deci sula cu prefectura? De unde si pana unde e punitiv la adresa PDL? Ah... pentru ca acum au migrat toti la (in?)dependenti si la PDL dupa ce a castigat Basescu presidentialele si apoi puterea intr-un proces total nedemocratic? Foarte frumos...

      Stii.. TU esti mos Roata si habar nu ai de tine pe lume baiete. Cum isi permite Boc sa blocheze o decizie judecatoreasca? In cazul profilor?? Dar tu te intrebi de ce curtea de conturi face rapoarte? Tu nu vezi ca astia ne fura si pe fata si pe dos de nu mai stim de noi? trezireaaaa!!! Chiar si daca e reavointa si punitivism in spatele curtii de conturi... asta e JOBUL LOR! Si in romania aceste actiuni sunt foarte bine justificate/justificabile
      • 0 (0 voturi)    
        hooooooo cu tata (Miercuri, 24 martie 2010, 23:50)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui ghita

        mai usor cu vaca pe scari...

        In primul rand nu sunt 50 km, sunt 42.5 + 19.5 = 62 km.

        In al doilea rand nu sunt 4.8 md euro, sunt 238 + 184 = 422 mil. euro.

        Deci pretul nu e de 96 milioane/km, e de 6.8 milioane/km.

        Deci autostrada e de 14 ori mai ieftina fata de ce ziceai tu.

        Nu zic ca nu se putea mai ieftin, sau ca nu s-a furat, sau ca berceanu sau pdl-ul sau alte partide n-au furat.

        Sunt la fel de frustrat ca si tine ca se depasesc termenele iar si iar. As prefera sa coste dublu, dar sa vedem miile de km promise la inceput de mandat.

        In schimb, banii de investitii s-au dus atat pe hotii cat si pe spaga electorala, si aici campion a fost PNL-ul in ultimul an de guvernare, impreuna cu PSD-ul din umbra care controla guvernul PNL.

        Acum na, nu stiu ce legatura urmatoarele cu autostrada, dar imi dau si eu cu parerea cat pot:

        Despre castigatul puterii nedemocratic, nu inteleg ce vrei sa spui. Dar gandeste-te ce se intampla daca "democratic" Voicu era ministru de interne.

        Iar despre Boc si profesori, n-am studiat in detaliu situatia, dar aparent profesorii protesteaza impotriva unei legi (legea salarizarii unitare). Nu pentru ca nu s-ar aplica niste legi.

        In plus ar mai fi de dat niste bani pentru ca o serie de ordonante Tariceanu care amanau marirea cu 50% a salariilor profesorilor au fost declarate neconstitutionale.

        Aici as avea si eu de reprosat lui Basescu si intregului parlament ca a promulgat/au votat legea maririlor de salarii cu 50%, cand stiau ca nu sunt bani, pe post de pomana electorala.

        La fel cum facut pommana electorala liberalii cu PSD-ul in spate marind pensiile.

        De asta e criza mai rea decat ar trebui. S-a facut deficit prin pomeni si hotii in 2008, desi se stia ca o mare criza bate la usa.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică