Tronsoanele de autostrada Bucuresti-Moara Vlasiei si Moara Vlasiei-Ploiesti au ca termen de finalizare 2010. In realitate, lucrarile sunt departe de a fi finalizate. Potrivit informatiilor publicate pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei este realizat in proportie de 20,71%, iar Moara Vlasiei-Ploiesti se afla intr-un stadiu ceva mai avansat- 41.76%. Partile implicate in constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti nu au probleme doar cu stadiul executiei, ci si cu respectarea legii. Potrivit Curtii de Conturi, in 2008, CNADNR a efectuat plati ilegale catre constructori, statul fiind prejudiciat cu 90,3 milioane de lei.

Tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa. Valoarea proiectului este estimata la 238 milioane euro. Tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei, care are o lungime de 19,5 km, este construit de consortiul italian Pizarotti -Tirena Scavi, valoarea proiectului fiind dee 183,62 milioane de euro.

  • In urma controalelor Curtii de Conturi, au fost constatate "abateri de la legalitate si regularitate" care au determinat prejudicii de 2,3 milioane de lei. De asemenea, exista indicii ca a fost incalcata legea penala, prejudiciile fiind de aproape 88 milioane de lei.
  • CNADNR a efectuat plati ilegale catre consortiul italian pentru tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei, "reprezentand contravaloare chirie cu scadenta viitoare si contravaloare TVA rezultata prin dublarea acesteia la o parte din articolele solicitate la plata prin certificatul interimar de plata".
  • Raportul Curtii de Conturi mai arata ca CNADNR a atribuit in mod ilegal lucrari suplimentare in cazul tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti "Prin Ordinul de modificare nr. OM-001, emis in data de 21.03.2008, valoarea contractului de proiect nr. 93/1773/26.10.2006 in suma de 702.584 mii lei, fara TVA, a fost majorata cu suma de 181.190,5 mii lei, fara TVA, ca urmare a modificarii solutiei constructive prin inlocuirea materialului local de umplutura din corpul autostrazii cu material granular (balast)”, precizeaza raportul. Ordinul nu poate fi considerat act aditional la contract si a fost emis fara a respecta prevederile contractuale, prevederile legale si prevederile interne ale CNADNR. Pentru lucrarile aferente Ordinului de modificare nr. 001, CNADNR a achitat aproape 88 milioane lei. Pentru aceste nereguli, Curtea de Conturi a sesizat organele de cercetare penala.

Atribuirea contractelor pentru tronsoanele care fac parte din Autostrada Bucuresti-Brasov a starnit in ultimii ani o serie de controverse, mai ales in cazul segmentului Moara Vlasiei-Ploiesti. De constructia acestui tronson se ocupa Dorinel Umbrarescu (Spedition UMB) si Costel Casuneanu (PA&CO International), supranumiti si "regii asfaltului". Lucrarile au fost demarate inca din iunie 2007, insa stadiul de executie nu a trecut nici de jumatate. In cazul tronsonului Moara Vlasiei- Ploiesti, termenul de finalizare este iunie 2010, iar segmentul Bucuresti-Moara Vlasiei trebuie dat in folosinta in decembrie 2010.

Autoritatile statului sunt optimiste si sustin ca autostrada va fi realizata in acest an, chiar daca potrivit CNADNR, stadiul fizic este de 41.76%, respectiv 20,71%. Premierul Emil Boc a declarat, recent, ca se lucreaza "in ritm accelerat" si ca ar putea fi terminata autostrada pana la sfarsitul anului. Si in august 2009, in urma unei vizite pe santierul de constructie, premierul s-a declarat multumit de ritmul lucrarilor."Speram ca pana la sfarsitul anului sa facem 30 de kilometri de autostrada la strat de binder, iar la sfarsitul anului 2010 romanii sa poata circula pe aceasta autostrada, sa nu mai fie nevoiti sa suporte calvarul de pe DN1. In fiecare luna sa se faca ce am promis", a spus atunci Emil Boc.