ONRC: Aproape 20.000 firme si-au suspendat activitatea in primul trimestru al anului

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:02 Economie | Companii

Numarul firmelor care si-au suspendat activitatea in primul trimestru al acestui an a crescut cu 356,32% comparativ cu perioada similara din 2009, de la 4.354 la 19.868, potrivit datelor Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC).

Cele mai multe companii care si-au suspendat activitatea sunt din Bucuresti (3.076), Cluj (952), Bihor (884) si Brasov (866), iar cele mai putine in Ialomita (113), Mehedinti (154), Covasna (157) si Giurgiu (162).

De asemenea, alte 9.954 de companii romanesti s-au radiat voluntar, fata de 9186 in primele trei luni din 2009, iar 2.655 s-au dizolvat, fata de 1.258 in 2009.

Totodata, in aceeasi perioada au fost inmatriculate 28.050 de companii, cu 20% mai putine decat in trimestrul similar din 2009.

Potrivit datelor ONRC, la 31 martie functionau 675.000 de persoane juridice, din care circa un sfert au sediul in Bucuresti.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2039 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    Nu numarul conteaza (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:00)

    bogdan [anonim]

    Numarul de firme si starea unei economii nu sunt in relatie directa. Ca numar de firme pe cap de locuitor Romania statea foarte bine dar economia nu a fost niciodata stralucita. Multe astfel de firme nici nu desfasurau activitate. pentru cine citeste si vrea sa interpreteze cifrele (si nu sa enunte sloganuri politice) se poate vedea ca numarul de firme radiate este extrem de apropiat de cele nou infiintate deci practic exista acelasi numar de firme pe piata.
    • 0 (2 voturi)    
      Apoi... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:19)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      Multa lume probabil nu va citi si restul articolului, unde spune si: "Totodata, in aceeasi perioada au fost inmatriculate 28.050 de companii".
      • +1 (1 vot)    
        si restul... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:42)

        dom [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

        ... si s-au radiat 9950 de firme... si s-au dizolvat 2650
    • +1 (3 voturi)    
      SA MORI TU ?!?... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:36)

      kjh [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      ca prea le stii pe toate ...
      Daca faci parte din cei care au grija celor cu afaceri private , de ce nu particularizezi ? Daca te intereseaza sunt multi cei care abea isi duc zilele pentru ca banii cistigati in cea mai mare parte se intorc tot la buget , de stat sau local , direct sau ...indirect .
      Nu toti au afaceri cu statul .
  • +2 (6 voturi)    
    E full de pdl-isti pe-aici, bai nene!! (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:21)

    Sylverdana [utilizator]

    comentariile sunt de prisos :))
  • 0 (14 voturi)    
    deratizarea lui boc (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:22)

    silviu [anonim]

    deratizarea lui boc continua. o sa mai ramana 100 de firme in romania impartite astfel: 10 la videanu, 10 la berceanu, 10 la udrea si restul la acolitii prigoana & co.
    firmele care s-au inchis erau ale unor evazionisti nenorociti care nu aveau contracte cu statul.
    • 0 (8 voturi)    
      daca aveai 4 clase.. (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:31)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui silviu

      faceai si tu cateva operatii aritmetice simple si aflai cu cate sutimi de procent a scazut numarul de firme..
      e rau boc asta, in loc sa ia de la miliardarii din psdnl si sa dea la restul.. se tine de sobolanii
      • +2 (4 voturi)    
        Clase (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:45)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Din pacate pentru tine, tu unul nici pe alea nu lei ai. Mogulii din tabara adversa, comunistii si minerii sunt de vina ca nu e in stare PDL-ul sa guverneze.
  • 0 (14 voturi)    
    Eu cand v-am spus.. (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:35)

    Wgvd [utilizator]

    Eu cand va spuneam ca asta urmeaza comentatorii pdl imi dadeau 50 minusuri.. ok acum vedeti cu ochii vostri masurile bune anticriza luate de partidul mult iubit..
    • -1 (11 voturi)    
      Da ce masuri trebuia nene sa ia guvernul? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:52)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Wgvd

      Frate, da pana la urma ce e criza asta? O chestie inventata de unii pe care refuzam sa o reparam de-ai dracu ce suntem?

      Criza a dus la scaderea dramatica a consumului si a exportului. Peste tot in lume, nu doar la noi. Banii intrati in tara prin bancile straine s-au terminat (bancile straine au zis pas si au inchis robinetul, mai rau, au mai scos si bani afara). Mii de firme care se ocupau de leasing auto, vanzari en-detail, imobiliar, consultanta finaciara, export de ansambluri pentru auto s-au inchis dintr-un motiv simplu: au cazut comenzile dramatic, de la 50% pana la 90% (vezi leasingul auto).

      Putea sa ia "partidul mult iubit" masurile lui peste prajit, dar piata pentru domenile de mai sus tot nu se poate crea de catre stat. Decat poate daca se apuca statul sa cumpere masini, imobiliare, electrocasnice si servicii financiare (dar sa nu le dam idei!!). Cu bani din imprumuturi poate. Ca sa nu dea nimeni faliment in tara asta.

      Nu tin sa ii tin partea lui Boc cu orice pret, ca are destule bube, dar vad ca unii se asteapta sa faca guvernul un hocus-pocus si sa dispara criza. Astea sunt basme, putea sa fie Boc sau Johannis sau Antonescu sau Iliescu insusi, situatia tot asta era. Ia vedeti cam care e situatia in tarile baltice, in Ungaria, in Grecia, Irlanda sau in Spania, tari care s-au intins cam tare la cheltuieli din datorii, cam ca noi. Si unele dintre tarile astea chiar au strans cureaua cu adevarat in ultimul an, nu cam frecam menta.

      Dar nu e timpul trecut.
      • +2 (8 voturi)    
        Boc s-a folosit de criza ca sa devalizeze economia (Miercuri, 14 aprilie 2010, 14:18)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui ion

        impozitul minim pus in 2009 retroactiv pe castigurile din 2008 a fost un act banditesc

        iar acum se aplica in 2010 pe veniturile anemice din 2009

        in schimb boc nu a luat niciun fel de masuri de reducere a consumului, risipei, spagilor, comisioanelor si furtisagurilor din sistemul bugetar-clientelar. dimpotriva!

        e de mirare ca economia privata il lasa pe boc si pe basescu asa cum basescu si boc au lasat economia privata?

        flit
      • -2 (4 voturi)    
        Iliescu? (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:18)

        Gabriel [anonim] i-a raspuns lui ion

        Adica cum "Iliescu insusi"? O fi facut el ceva bun in Romania (ca rau, slava domnului) si n-am apucat sa vad?
        • 0 (0 voturi)    
          fara legatura cu subiectul in dezbatere (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:37)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

          obiceiul crestinului era sa dea slava lui Dumnezeu cand se intampla ceva bun, de care era recunoscator... am sesizat de multe ori ca se foloseste asa cum ai folosit tu in comentariul de mai sus, de aceea am vrut sa iti atrag atentia sa stai sa cantaresti un pic inainte de a folosi expresia cu pricina!
          • +1 (1 vot)    
            Off the topic (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:11)

            Gabriel [anonim] i-a raspuns lui zaboo

            Multumesc de sesizare, o sa incerc sa tin cont de-acum inainte.
      • +2 (2 voturi)    
        Criza, banii si guvernul (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:21)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui ion

        Guvernul trebuia sa faca ce a facut Hoover in America si Hitler in Germania cand au venit crizele peste tarile lor. Criza a fost si este o buna oportunitate pentru dezvoltarea infrastucturii Romaniei.
        Autotstrazile nu se fac cu bani se fac cu oameni, masini si materiale. E adevarat ca astea costa insa daca esti un bun organizator si ai un plan fezabil privind resursele si timpul necesar constructiei se gasesc destui cu bani sa-ti finanteze proiectul.
        • 0 (0 voturi)    
          Autostrazi (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:38)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui Constantin

          Autostrazile in cele doua tari au avut alt scop.
        • -1 (7 voturi)    
          aia cu autostrazile e buna :)) (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:39)

          dom [anonim] i-a raspuns lui Constantin

          In Ro, 1 miliard de euro bagat in autostrada Bechtel se imparte asa:
          - 800 mil in America (profit)
          - 100 mil in Elvetia (in contul cui trebuie...)
          - de restul banilor se inchiriaza cateva camioane si se platesc cateva sute de necalificati, eventual se toarna 1 km de asfalt.... dupa care totul se opreste si incep tipetele ca nu a venit si urmatorul miliard, conform planului...
          Asta e calea de iesire din criza?
      • +3 (5 voturi)    
        Masuri ale guvernului (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:30)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui ion

        Pai in primul rand fiind criza guvernul trebuia sa reduca cheltuielile, ei le-au crescut.
        In al 2-lea rand pe timp de criza nu cresti contributiile. Guvernul le-a crescut. Ai uitat de plusul la CAS de acum 1 an?
        In al 3-lea rand nu trebuia sa introduca forfetarul pentru ca a generat somaj inutil. O firma deschisa chiar daca nu platea impozit pe profit platea o contributie la salariul angajatului, un TVA la facturile emise, un contabil etc.
        In al 4-lea rand din banii de la FMI trebuia sa creasca investitiile in infrastructura, generatoare de locuri de munca pe termen scurt si de investitii pe termen lung.
        In al 5-lea rand, nu trebuia a blocheze economia.

        Sa mai continui?
      • -1 (5 voturi)    
        Ioane, Ioane, cum le stii tu pe toate (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:31)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui ion

        Poti sa faci cite cheltuieli vrei, daca ai de unde.
        Dar sa faci cheltuieli de consum cu bani imprumutati, asta este prostie crasa.
        Mai intii trebuia sa reduca cheltuielile bugetare si apoi sa inceapa cu masuri de genul asta.
        Pina la urma tot pentru angajati o sa fie dificil, nu conteaza daca sint de la stat sau de la privat.
        Problema de baza este ca daca jartelele de la PDL aveau cap, criza putea sa treaca repede.
        Pina la urma si votantii lor, dornici de populism, o sa sufere.
      • +2 (4 voturi)    
        E normal dupa gandirea ta.... (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:38)

        Cip [anonim] i-a raspuns lui ion

        Pai cum sa nu ia masuri guvernul...Prima Casa ce este? O masura, Legislatia in domeniul economic-financiar (cod fiscal, legea pensiilor...) dirijarea banilor publici catre investitii, stoparea cheltuielilor bugetare nejustificate ( gen scena 80.000 eur, sau mai nou scene prin China de sute de mii eur), stabilitatea politicilor fiscale, faptul ca nu ajung banii la agricultura, infrastructura e la pamant, productivitatea muncii in domeniul bugetar...Nu mai am nervi sa scriu cate si mai cate... Ioane Ioane...statul nu trebuie sa faca nimic decat sa colecteze taxe si impozite? Cand se compara masurile luate
      • -2 (2 voturi)    
        Mare dreptate ai (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:13)

        Lary [anonim] i-a raspuns lui ion

        sunt de acord cu tine.Ba mai mult vin si spun ca incet incet se va face curatenie si afacerile vor incepe sa mearaga si pe productie nu numai pe consum si la mila statului.Degeaba iti dau oamenii minusuri ptr ca ai dreptate.
    • +3 (5 voturi)    
      si aici ai primit minusuri . (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:42)

      kjh [utilizator] i-a raspuns lui Wgvd

      Eu nu-i inteleg pe cei care persevereaza in ...timpenie .!
      Cum sa fii in continuare deacord cu ceva , cu cineva (ma refer la guvernul Boc) care se straduieate sa aduca o tara intreaga in sapa de lemn ! ?
      Nu pot sa cred , oare Romania nu are oameni capabili care s-o conduca ?
  • -2 (4 voturi)    
    Adevarul (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:22)

    bubulinu [anonim]

    Cum sa fie criza in Romania ,primele aprox 200 de companii din Romania sunt straine si au avut profituri colosale anii trecuti si inca mai au (banci,telefonie mobila,petrom,enel,eon,supermarketuri etc)Daca astea erau ale statului nu aveam nici o criza ,aia au scos toti banii afara si cu asta basta .
    Cu toata hotia de la noi daca ne pastram resursele,industria ,utilitatile,comertul ,pietele de desfacere din orientul apropiat ,africa etc am fi rezistat.,dar e vorba de tradare aici.
    Asa lucrezi la mulinationala salariul ajunge tot la ei utilitati ,magazine ,benzina banci totul merge afara si mai esti si indatorat sclavie in toata regula astai criza nu altceva.Firmele mici rom trebuie lichidate complet asta e adevarul.
    • +2 (4 voturi)    
      Companii (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:34)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui bubulinu

      Daca erau ale statului n-aveau profit si nici nu contribuiau cu nimic la bugetul de stat.
      E greu sa gandesti asa-i? Noi nu ne vindem tara. Ierbivorilor, din cauza ca n-am vandut-o in 90 suntem unde suntem. Daca o vindem in 90 eram departe la ce resurse avem.
      • -2 (4 voturi)    
        Verifica (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:56)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        cite taxe si impozite plateste o multinationala, procentual, din cifra anuala de afaceri.
        Este simplu de facut calculul, daca ai nevoie, te ajut.
        Ca de vorbit vad ca stii.
        • +2 (2 voturi)    
          Multinationala (Miercuri, 14 aprilie 2010, 15:31)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          Din pacate pentru tine stiu cu ce se mananca o multinationala. Tu probabil esti unul care lucrezi la stat. Altfel nu-ti inteleg gandirea.

          De exemplu, pentru un salariu de 5.000 lei net, la stat se duc aproximativ 4200 lei, adica 1.000 Eur/luna*12 luni = 12.000 Eur
          La 100 de angajati se strand doar din contributii 1.2 milioane anual.
          Sa presupunem ca firma asta amultinationala vinde de 50 milioane de eur, TVA-ul e de 8 milioane.
          Avem 9.2 milioane pana acum, nu mai iau in calcul si altele ca probabil nu vei pricepe.

          Sa continuam, din cei 5.000 lei pe care ii incaseaza angajatul, vreo 800 lei se duc lunar numai la TVA. Aia 5.000 lei bagati in economie genereaza alte locuri de munca, alte salarii si alte contributii la bugetul de stat.

          Sa presupunem ca multinationala aia de mai sus are o marja de 8%, adica un profit de 4 milioana. La astia plateste impozit pe profit vreo 600.000 mii de eur si scoate din tara 3 milioane de eur.

          Intrebare pentru tine, care e raportul intre veniturile generate aici si contributiile la bugetul de stat si banii scosi din tara. E pozitiv?

          Ai inteles acum de ce e bine sa iesi din comunism iar economia sa fie privata? Daca era de stat cum stateau lucrurile?
          • 0 (0 voturi)    
            Depinde pe ce post lucrezi la o (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:16)

            Alex [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

            multinationala.
            Fa calculul si apoi vorbim.
            Deduc ca un maxim de salariu cu care te poti multumi este de 5000 lei.
            Mi-a placut chestia cu TVA-ul. Tare de tot. Asta arata competenta postul unde lucrezi.
            Continua tot asa.
        • +1 (1 vot)    
          Cifre (Miercuri, 14 aprilie 2010, 16:49)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          Vad ca tot iti plac cifrele. Fa un studiu de caz la Petrom. Cati bani dadea la stat inainte de privatizare si cat da acum. Cand era a statului era aceeasi companie, e exemplul perfect pentru a face diferenta intre o companie controlata de stat si una controlata de privati.
          Succes la calcule.
          • 0 (0 voturi)    
            La Petrom am facut studii de caz, (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:21)

            Alex [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

            Este cea mai mare sifonarie din Romania.
            Pentru tine, ca tot iti plac studiile de caz - o banca din top 5 are in medie 1.000.000 de conturi active de la care percepe un comision de administrare de 2,5 lunar. Vezi ce suma iese anual din chestia asta. Mai vezi cite comisioane aiurea sint. Incearca si ia in calcul tot. Si vezi ce impozite de rahat plateste.
            Nu am lucrat niciodata la stat, prietene.
            • 0 (0 voturi)    
              Mai multe informatii (Miercuri, 14 aprilie 2010, 17:41)

              matelot [anonim] i-a raspuns lui Alex

              Daca stii atat de multe, de ce nu ne spui si noua un model de sifon de asta? Da-ne un exemplu.
              In legatura cu TVA-ul toata lumea stie ca se va deduce o parte si nu va fi atat. Dar tot nu se poate deduce tot... ca firma ar nu ar fi in profit si nu ar mai arata bine in vest.
              Da-ne si un exemplu din cunostintele tale cum de multinationala nu va plati TVA...

              Vad ca vrei sa arati ca stii foarte multe dar nu convingi pe nimeni daca nu chiar arati...
            • 0 (0 voturi)    
              se pare ca nu ai lucrat nicaieri! (Joi, 15 aprilie 2010, 11:44)

              levi [anonim] i-a raspuns lui Alex

              referitor la stat imi aduc cu placere aminte greva celor de la Rocar Bucuresti,care cereau majorari de salarii desi 2000 de oameni au asamblat 4 autobuze inr-un an!
              Toate firmele si banciile erau falimentare cand sau vandut!
            • 0 (0 voturi)    
              1.000.000 conturi active in medie?! (Luni, 19 aprilie 2010, 17:03)

              aspergilia [anonim] i-a raspuns lui Alex

              Daca numai o banca are in medie 1.000.000 conturi active, inmultit cu vreo 10 banci active si in top(sau pot fi chiar si cinci banci) suntem practic noul nascut si contul, sau baba si contul, sau betivul si contul, sau in fiecare familie cate 2-3 conturi bancare.... Ne-am dus Dracului la cat de bogati suntem...Nici nu am stiut ce bine sta Romania !
  • +1 (1 vot)    
    demisia sefilor onrc (Luni, 19 aprilie 2010, 18:13)

    ana [anonim]

    sa se dea afara sefii registrului comertului in frunte ADRIANA IACOB,Bogdan GAUREAN,,au promovat si incurajat barfa,lichelismul angajatilor sa vedeti numai cate decizii de sanctionare disciplinare au semnat pentru a scapa de anumiti angajati ,se fac multe magarii la registrul comertului atat central cat si judetene cazuri grave sunt la Ilfov ,OLT,,DAMBOVITA,,.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri