Asiguratorii: Mai bine sa platesti o prima RCA de 100 de euro pe an decat o dauna de 26.000 euro la o masina de lux

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 15 aprilie 2010, 18:00 Economie | Companii

Pentru o capota, un far si o bara la o masina de lux, despagubirea RCA (asigurarea auto obligatorie) a depasit 26.000 euro, a spus joi Liviu Stoicescu, director in cadrul Omniasig, dand un exemplu recent si avertizand ca in tarile fostului bloc comunist sunt prime medii anuale RCA de doua ori mai mari ca in Romania. Si Radu Mustatea, directorul general al Astra Asigurari, sustine ca este de preferat sa platesti 80-100 euro si chiar si 500 de euro, "cand va veni momentul", decat o asemenea dauna. Nivelul mic al tarifelor RCA pare sa fie confirmat si de CSA, din datele careia reiese ca in Romania o prima de asigurare RCA medie pentru 2010 este de circa 90 euro, in timp ce in Bulgaria este de 150 euro.

"In privinta despagubirilor, sunt masini de lux daunate total. Din experienta proprie pot sa va spun ca o simpla capota de fier este 16.000 euro cat o masina buna, buna noua. Este absolut normal s-o platesti, asa spune legislatia. Totusi, pentru o capota, un far, o bara, despagubirea RCA a depasit 26.000 euro intr-un accident banal", a spus Liviu Stoicescu, presedinte al Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din Romania si director in cadrul Omniasig, amintindu-si un caz cu care s-a confruntat recent in cadrul companiei.
  • Asiguratorii se plang de nivelul mic al tarifelor RCA din Romania. In Irlanda, prima anuala ajunge si la 1050 euro
Stoicescu sustine ca a trimis mai multe e-mailuri catre "colegii din UE", respectiv presedinti si conducatori de birouri nationale Carte Verde pe care i-a intrebat "care ar fi tariful mediu sau tarifele uzuale practicate de companiile de asigurari din tara respectiva pentru anumite categorii de autovehicule sau sa-i prezinte macar principiile pe baza carora companiile respective tarifeaza politele RCA".

Ce raspunsuri a primit?

"In Irlanda, tinandu-se cont cam de aceleasi criterii ca si la noi, pentru o femeie conducator auto in regim urban, la 32 de ani, fara accident, prima medie RCA pentru o masina normala costa 500 de euro. Un barbat conducator auto in regim rural fara accident plateste 460 euro. Un tanar 22 de ani in regim urban, fara acidente plateste 1050 euro. In Romania prima medie este de circa 120 de euro, poate chiar si sub 100 de euro pentru categoria autoturism cu diferente in functie de capacitatea cilindrica", a precizat Stoicescu.

Oficialul Omniasig, a mai spus ca (in cazul unui autoturism cu capacitate cilindrica de 1400-1500 cmc), in Slovenia prima medie este de 194 euro, in Cehia este de 280 euro, in Slovacia - 350 euro.

"Deci undeva in timp va trebui sa ajugem chiar daca nu la media pe tarile dezvoltate macar undeva aproape de tarile fostului bloc comunist in care dupa cum se vede primele de asigurare RCA sunt cel putin duble", a spus Liviu Stoicescu.
  • CSA: In Romania, prima de asigurare medie pentru RCA pentru 2010 este de circa 90 euro. In Bulgaria este 150 euro
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor pare sa confirme aceste date. Mentionand ca este foarte dificil sa faci o comparatie, in conditiile in care structura tarifului de prima RCA difera in functie de foarte multe criterii pe care societatile le aleg pentru a-si structura portofoliul, spre exemplu: varsta asiguratului, domiciliu, capacitate cilindrica, marca vehiculului, autoritatea sustine ca a incercat sa faca "o comparatie pe baza informatiilor primite de la specialisti in asigurari din alte state, a tarifelor afisate pe site-uri ale societatilor, precum si in baza unor informatii preluate din articole din presa".

"Am luat ca exemplu un autoturism apartinand unei persoane fizice, cu capacitate cilindrica 1.400 cmc. Am constatat faptul ca tarifele de prima RCA in alte state europene sunt la acest moment mult peste valoarea tarifelor de prima practicate la noi. In Marea Britanie tariful mediu este de aproximativ 600 euro, in Austria - 500 euro, in Ungaria - intre 180 si 600 euro, in Spania - 300 euro chiar si in Bulgaria nivelul primelor de asigurare RCA este de aproximativ 150 euro si se estimeaza majorari in acest an pana la 300 euro. Pentru Romania, prima de asigurare medie pentru anul 2010, pentru un autoturism detinut de o persoana fizica, avand capacitate cilindrica 1.400 cmc, este de aproximativ 90 euro", a precizat joi Mona Cucu, director general al directiei generale reglementari si autorizari asigurari obligatorii, in cadrul CSA.

Oficialul CSA si-a mai exprimat insa increderea ca asiguratorii RCA din Romania vor gasi solutiile care sa le permita practicarea unor tarife corespunzatoare conditiilor economice din tara noastra, care sa le permita insa acoperirea tuturor cheltuielilor in legatura cu subscrierea acestui tip de polite.
  • Radu Mustatea, Astra: Mai bine sa platesti o prima RCA de 80-100 euro, decat o dauna de 26.000 euro
Radu Mustatea, directorul general al Astra Asigurari, a tinut sa aminteasca faptul ca polita RCA este “o protectie pentru momentele dificile”, precum cel semnalat in cazul daunei de 26.000 euro.

“Trebuie sa fim constienti ca atunci cand ai un autovehicul pe care il pui in circulatie pe drumul public devenind un potential factor de accident, asa cum suntem toti cei care avem masini, trebuie sa platesti un pret pentru ca daca ai intrat intr-un astfel de accident nu o sa platesti cei 26.000 euro pentru o dauna la o masina de lux, decat foarte greu si te va durea. Mai bine platesti 80-100 euro sau 500 de euro chiar cand va veni momentul, ca urmare a dezvoltarii daunei medii, nu altfel, pentru ca asiguratorii nu-si propun sa majoreze tariful fara o baza”, a precizat Radu Mustatea.

Acesta a mai spus ca CSA supravegheaza piata RCA si ca asiguratorii “nu vor putea sa avanseze un tarif de 5 ori mai mare decat acum daca rata de daune nu explodeaza de 4-6 ori mai mult”.
  • CSA: Tarifele RCA au crescut in medie de la an la an cu maxim 15%
In Romania, tarifele de prima RCA sunt stabilite de catre asiguratori si notificate Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor. Oficialii CSA sustin ca in medie tarifele RCA au crescut cu maxim 15% de la an la an.

“Avand in vedere faptul ca criterile de segmentare difera de la o societate la alta, precum si faptul ca societatile au posibilitatea de a aplica reduceri pana la 25% fata de tarifele notificate catre CSA, este greu de determinat care este cresterea reala a tarifului de prima la acest moment. Totusi din experienta anilor anteriori s-a constatat o crestere de la an la an a primei medii la nivelul intregii piete de maxim 15%”, a mai explicat Mona Cucu.

Nu in cele din urma, Mona Cucu a mai mentionat ca “nivelul primelor de asigurare stabilite de asiguratori tinde sa urmeze piata europeana in domeniu, avand in vedere faptul ca factorii care sunt luati in calcul pentru stabilirea tarifelor de prima sunt aceiasi, repectiv: frecventa accidentelor produse si valoarea despagubirilor platite”.

Datele CSA prezentate joi arata ca anul trecut, valoarea despagubirilor platite de companiile de asigurari pentru politele RCA a crescut cu 29% fata de 2008, pana la peste 1,53 miliarde lei. Valoarea daunei medii platite de asiguratori a crescut cu 21%, de la 3.703 lei in anul 2008 la 4.486 lei in anul 2009.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1638 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    RCA (Joi, 15 aprilie 2010, 17:14)

    mirceamircea [utilizator]

    Da, in Irlanda RCA-ul costa 1050 euro la motor de 1.4, dar salariul tanarului de 22 de ani cum este in Irlanda fata de Romania?
    • +4 (4 voturi)    
      si inca... (Joi, 15 aprilie 2010, 18:26)

      danzigk [utilizator] i-a raspuns lui mirceamircea

      nenea de la omniasig plange dupa tarifele comuniste (bazate pe cilindree) si uita ca in UE tarifele RCA incep si de mai jos de 100E (caz concret Germania - unde RCA incepe de la 90 Euro /an). Acolo exista sistem corect si concret "bonus malus" + alte criterii (vezi si Allianz in romania)... spun de Allianz pen'ca anul acesta am platit mai putin decat anul trecut (client fidel, fara accident, motor de 1.9 DAR doar 64 cai, mediu rural, etc).
      asa ca sa mai taca din gura si sa vada cum sa-si imbunatateasca biznissu (ca acu' are pierderi evidente - asigura toti ciobanii sportivi si shumaherii cu bmw la pret de cilindree).
      • +2 (2 voturi)    
        Da chiar asa... (Joi, 15 aprilie 2010, 19:04)

        ghe [anonim] i-a raspuns lui danzigk

        Da asta-i tare... Tot io cu o masina amarata sa platesc la greu ca sa-l asigur p'ala de are bmw-u si mascarati. El merge ca la F1, eu merg prudent, ca deh, n-am bani de alta masina si tot eu sa platesc mai mult.... In general cei carora nu le pasa de masinile proprii merg aiurea... Mi s-ar parea corect sa faca asigurari in functie de cilindree, varsta/stil de condus, istoric accidente, dar si de pretul masinii sau alte criterii asemanatoare. Pai daca a vrut masina scumpa sa plateasca pt. ea...
        Treaba ar trebui sa se diferentieze de la 1.6L in sus, care e o cilindree rezonabila. Si sa creasca exponential.
        Astia nu stiu ce sa mai faca sa ia bani de la prosti...
        • +1 (1 vot)    
          ATENTIE ! (Joi, 15 aprilie 2010, 18:31)

          john [anonim] i-a raspuns lui ghe

          intr-adevar platim si pentru cei cu masini scumpe si pentru cei iresponsabili, insa, platim mai mult in specail pentru acea categorie de romani care isi fac "traiul" din asigurari; incheie asigurari pe masini de 2 lei, pentru a incasa 4 lei din asigurare, si va spun ca sunt foarte multi;

          o companie corecta mai degraba si-ar face curatenie in curte, pentru ca angajatii au interes mai mare in altfel de "venituri", nu din comisionul luat per asigurare !

          sunt MULTEEEE de spus pe aecasta tema, insa, din pacate, tot ce putem face, e sa DISCUTAM;
        • +1 (1 vot)    
          nu-s de acord (Joi, 15 aprilie 2010, 22:22)

          Technicus [utilizator] i-a raspuns lui ghe

          Mi se pare injust "sa creasca exponential' asigurarile celor cu motoare mari.
          Daca conduc prudent si nu au accidente care e motivul? Poate vor sa tracteze o remorca sau pur si simplu sa se simta confortabil (o masina confortabila e mai grea, deci necesita un motor mai mare).
          Cu 150 Km/h pe sosea nationala poti merge si cu Dacia Logan si cu Porsche, deci riscul de accident e cam acelasi.

          Trebuie generalizat sistemul bonus-malus si penalizati chiar si cei care au fost implicati in accidente multe fara vina lor aparenta.
      • -1 (1 vot)    
        dle Danzigk,RCA-ul incepe de la 500 de Euro (Vineri, 16 aprilie 2010, 0:22)

        trandafir [anonim] i-a raspuns lui danzigk

        in Germania, sau chiar mai mult. Ai uitat sa ne spui ca ai condus in Germania un numar de ani FARA sa ai vreun accident, si din cauza asta platesti doar 20 sau 30%.
        SI daca faci accident (Doamne fereste) o iei de la inceput cu 5-600 de euro...
  • +4 (4 voturi)    
    intreb si eu ca Bula... (Joi, 15 aprilie 2010, 18:25)

    minus [utilizator]

    ....atunci ce faceti taica, in România?

    Daca sunteti asa de loviti, de ce nu scrieti pe usa "aici NU se incheie RCA!". Si in loc sa va uitati la o comparatie pe baza informatiilor primite de la specialisti in asigurari din alte state, duceti-va in alte state si deveniti specialisti acolo, vanzand RCA-uri....

    Este adevarat si ca aici infrastructura proasta si subdimensionata duce la accidente...dar cel putin voi puteti sta la distanta- pe cand noi, in trafic, nu!

    Cred ca lacomia voastra este mare....de fapt din ce in ce mai mare! Credeti ca s-au copt poamele si vreti sa culegeti...
  • +1 (1 vot)    
    Cilindree (Joi, 15 aprilie 2010, 19:24)

    guest [anonim]

    E jale cu educatia asta...

    Nu conteaza cilindreea, conteaza puterea motorului. Sunt motoare de 1.9 si 60-70 de cai putere si motoare de 1.4 si peste 150 cai putere.
    Deocamdata motorul meu se incadreaza in a doua categorie si ma bucur ca si cei de la RCA sunt la fel de inteligenti ca majoritatea populatiei...
    • +1 (1 vot)    
      putere si statistica (Joi, 15 aprilie 2010, 19:45)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui guest

      Nu le pasa cât timp motoarele de 1.4 si peste 150 CP reprezinta un procent nesemnificativ...
      dar dacă bați toba atât, si te mai si rogi de ei sa te tepuiasca, vor deveni mai inteligenți și își vor completa educația!
  • 0 (0 voturi)    
    scuteste-ma (Joi, 15 aprilie 2010, 21:20)

    ccp [anonim]

    nene in romanica toate service-urile au pretul la piese de vreo 4-5 ori mai mari decit un service serios de dincolo...ia mai luati-va de git si cu aia nu veniti tot timpul ca niste milogi nesimtiti cu mina intinsa..hai sictir
  • +3 (3 voturi)    
    indemn (Joi, 15 aprilie 2010, 21:36)

    cititor [anonim]

    dragi asiguratori, daca situatia voastra este asa de grava de ce nu renuntati la astfel de asigurari (RCA), apucati-va de alta treaba mai rentabila, de exemplu sa munciti ceva, ceva la care va pricepeti, orice dar nu mai lucrati in pierdere. Sau sunteti de-a dreptul IDIOTI si lucrati in pierdere.
    Ar trebui sa pupati pe frunte(cand se leaga la sireturi) pe cel care a inventat polita obligatorie care este inventata special pentru VOI nu pentru NOI.
    Cine doreste asigurare isi face CASCO unde si aici este tepuit din gros tot de VOI prin reglementari acceptate de un stat IMPOTENT.
  • 0 (0 voturi)    
    26000€ (Joi, 15 aprilie 2010, 23:23)

    dan2 [anonim]

    "Pentru o capota, un far si o bara la o masina de lux, despagubirea RCA (asigurarea auto obligatorie) a depasit 26.000 euro" Atunci cat a fost pretul masinii? Si cate asemenea masini circula pe soselele noastre? Si cati proprietari de masini de la noi ar trebui sa plateasca sute sau mii de euro anual desi nu au niciun incident? Cred ca este o hotie scapata de sub control. Cine conduce comisia de supraveghere a asigurarilor? Si cu ce salar? Si cine supravegheaza aceasta comisie?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version