Peste 9.200 de contestatii la procedurile de achizitii publice, depuse in 2009.  Se asteapta peste 12.000 in acest an

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Marţi, 20 aprilie 2010, 20:55 Economie | Companii

 documente
(20 Apr 2010) PDF, 179KB
Anul trecut numarul contestatiilor depuse pe procedurile de achizitii publice a ajuns la 9.218, ceea ce a insemnat o crestere cu 41,45% fatã de anul precedent, arata raportul de activitate pe anul 2009 al Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor. Institutia a emis 7.360 de decizii din care 33,41 in favoarea autoritatii contractante si aproape 31% in favoarea agentilor economici. CNSC se asteapta ca numarul contestatiilor depuse in 2010 sa ajunga la peste 12.000.

Raportul de activitate al CNSC arata ca:
 
■ 2.459 decizii au fost luate in favoarea autoritatii contractante (33,41%);
■ 2.281 decizii au fost luate in favoarea contestatorilor (operatorilor economici) (30,99%);
■ 1.472 decizii prin care C.N.S.C. a respins contestatia pe exceptii (tardive, fara obiect, inadmisibile, lipsite si ramase fara obiect, introduse de persoane fara interes, etc) (20,00%);
■ 1.148 decizii au fost date ca urmare a luarii la cunostiinta de renuntarea la contestatie de catre contestatori (15,60%).

I"n ciuda numãrului extrem de mare de dosare (contestatii) primite in anul 2009 de cãtre C.N.S.C. si a subdimensionãrii schemei de personal a institutiei, totusi completele de solutionare a contestatiilor din cadrul Consiliului au reusit performanta de a solutiona un dosar intr-un termen mediu de 19 zile, incadrandu-se astfel in termenul stipulat de legislatie", mai arata documentul citat.

"In primele trei luni ale anului 2010 numãrul dosarelor (contestatiilor) depuse la C.N.S.C. a crescut cu 33,6% comparativ cu perioada similarã a anului precedent si cu 76,94% comparativ cu perioada similarã a anului 2008. Se apreciazã cã pe parcursul acestui an numãrul contestatiilor formulate la C.N.S.C. va cunoaste o crestere de aproximativ 40% comparativ cu anul precedent", se mai precizeaza in document.

Propuneri pentru 2010. La finalul raportului, se precizeaza ca "CNSC va urmari cu prioritate pe parcursul anului 2010 realizarea urmatoarelor obiective:

  • dezvoltarea bazei statistice a institutiei in vederea identificarii cauzelor si motivelor care determina formularea de contestatii; in acest sens se va infiinta in cadrul institutiei un compartiment de statistica si IT;
  • dezvoltarea unui sistem electronic de impartire aleatorie a dosarelor, similar modului de impartire de la nivelul instantelor judecatoresti;
  • incheierea unor Protocoale de colaborare institutionala cu alte autoritati in domeniul achizitiilor publice, in special cu ANRMAP, UCVAP, Consiliul Concurentei;
  • asigurarea unei transparente totale in ceea ce priveste activitatea CNSC, inclusiv prin montarea la sediul institutiei de ,,bancomate informatice’’.













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

418 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    un compartimen de statistica si IT?? (Marţi, 20 aprilie 2010, 23:11)

    dustproof [utilizator]

    :))
    Ca sa afle ce? Contestatarii sunt de trei feluri: unii care vin la "razboi" cu oferte brici si dau cu capul in peretele specificatiilor "traznite", oameni cu capul pe umeri care stiu ca au dreptate si de obicei chiar au, apoi unii care cred ei asa ca au dreptate, oameni de buna credinta dar care in stil balcanic au venit cu temele nefacute la procedura si influentati de perceptia generala privind coruptia sistemului public, refuza sa isi admita incompetenta si prefera sa se considere trisati, si ultima categorie, deasemenea insuficient pregatiti sau pur si simplu depasiti de cerinte, care vor sa moara SI capra vecinului, punct.
    Si CNSC-ul vrea niste statisticieni sa vada unde e problema, ha, ha, ha.. eu as face ceva ca sa ii descurajez pe cei din urma - si si ei ar face ceva daca ar putea, cred. Pana una alta, dumnealor isi fac un serviciu nou-nout.. poate citesc postul meu si ma angajeaza pe mine ca sef si unic lucrator acolo?? :))
  • 0 (0 voturi)    
    mai pune si tu mana pe carte si fa cornete... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 10:18)

    Dedalus [anonim]

    In ultimele 6 luni, CNSC a dat multe decizii complet nefondate. Cauzele sunt:
    a) necunoasterea de catre complet a domeniului in care s-a depus constestatia, fiind considerate "normale" conditii si factori de evaluare mestesugit facuti pentru "dedicatii" - cel mai mare e combinatia de CV-uri- metoda e foarte simpla: intrebi pe ala de vrei sa castige ce fel de personal are la dispozitie, dupa care pui exact CV-urile alora[ CNSC NU se va opune, cu exceptia cazului in care uiti si numele persoanei cu CV-ul in listarea factorilor...
    Intr-un caz CNSC a considerat legal factorul de evaluare in care CV-ul cerut era posibil numai cu o singura specializare din intreaga tara, la care sunt absolventi cam 10 -20 de persoane pe an, fiind de altfel si singura din Europa cu titulatura respectiva (ca se face acolo ce se face prin orice facultate de acest tip din lume, dar cu alta denumire, nu pare sa fi contat)
    b) conditii si factori funambulesti: "profunzimea analizei se puncteaza cu 5 puncte" hah hah hhaaaa! Tare nu? Ei bine, CNSC considera legal!
    c) ideea de a da o decizie la timp, buna-rea, numai sa o dea....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică