Compania Bechtel a anuntat ca va renunta la 700 de oameni din cauza ca statul roman nu a reusit sa-si achite datoriile pentru lucrarile efectuate la Autostrada Transilvania. "Lipsa de perspective privind finantarea in 2010 si platile restante pentru lucrarile executate in 2009 vor conduce, fara indoiala, la un program redus de lucrari in acest an, obligandu-ne sa ajustam forta de munca necesara executarii lucrarilor in cadrul Proiectului Autostrada Transilvania", se arata intr-un comunicat al Bechtel.

Potrivit companiei, volumul de lucru in perioada decembrie 2009- aprilie 2010 a fost insuficient, fapt pentru care angajatii au fost platiti cu 75% din salariul de baza al angajatilor.

"Prin urmare, in acest moment, in cadrul procesului de concediere colectiva, s-a luat decizia de a pastra aproximativ 1200 de angajati si de a disponibiliza 700. Criteriile avute in vedere la stabilirea ordinii de prioritate la concediere in cazul desfiintarii posturilor de aceeasi natura sunt cele prevazute de legislatia romana in materie", mai spune Bechtel.

Angajatii afectati de decizia de concediere colectiva vor beneficia de o plata compensatorie reprezentand echivalentul a doua salarii de baza lunare.

Michael Swinford, director de proiect, sustine ca vor fi purtate discutii cu reprezentantii statului in vederea gasirii unor solutii.

"Ne angajam sa cooperam cu Ministerul Transporturilor, Ministerul Finantelor Publice si CNADNR pentru a gasi solutii de revenire la ritmul normal de lucru. Ne exprimam intentia de a rezolva problemele si a reangaja intregul personal, deja instruit si familiarizat cu cultura organizationala a Proiectului”, a adaugat Michael Swinford.

Statul nu mai are bani si pentru Bechtel

Compania americana Bechtel a anuntat, inca de la inceputul lunii februarie, ca intentioneaza sa restranga activitatea la autostrada Transilvania, luand in considerare si concedierea colectiva, din cauza ca nu si-a primit banii pe care ii datoreaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Intre timp, CNADNR a dat asigurari ca suma datorata, care se ridica la circa 214 milioane de euro, va fi platita esalonat pana in aprilie. Dorina Tiron, directorul general al CNADNR, a declarat pentru HotNews.ro ca banii prevazuti in bugetul pe anul acesta ajung doar pentru plata datoriilor de anul trecut.

Bechtel intentioneaza sa continue lucrarile la autostrada Transilvania in masura in care va fi asigurata finantarea necesara, a declarat, in luna februarie, pentru HotNews.ro Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare din cadrul companiei americane. Potrivit acestuia, problema principala este bugetul de stat pe 2010 care nu are prevazute sumele necesare continuarii lucrarilor. Pentru cei 10 kilometri din sectiunea 2B, intre Turda si Campia Turzii, ar fi necesare circa 100 de milioane de euro, iar pentru 40 de kilometri din sectiunea 3C, intre Suplacu de Barcau si Bors, ar trebui alocate aproximativ 200 de milioane de euro. Efectuarea lucrarilor pe sectiunea 2B este aproape o certitudine, insa sectiunea 3C ramane inca sub semnul intrebarii.