Proiect de 89 de milioane de euro pentru reabilitarea a 188 de kilometri de drum national. Strabag este castigatorul licitatiei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 1 iunie 2010, 19:49 Economie | Companii

 documente
(01 Iun 2010) PDF, 8MB
Grupul austriac de constructii Strabag a castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti, potrivit unor informatii aparute pe site-ul companiei. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de milioane de euro. Potrivit companiei, proiectul va fi implementat in parteneriat cu doua firme autohtone, Strabag detinand, insa, o participatie de 70% in joint-venture.

Lucrarile vor incepe in aceasta vara si vor fi definitivate in 36 de luni. Licitatia pentru modernizarea celor 188 de kilometri de drum national a inceput anul trecut in ianuarie, insa abia recent a fost decis castigatorul. Valoarea initiala estimata a fost de 405.606.727 lei fara TVA (circa 96,5 milioane de euro), potrivit anuntului de licitatie din Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).

Pana la aceasta ora, CNADNR nu ne-a furnizat informatii despre ceilalti participanti la licitatii si despre eventuale contestatii. Vom reveni cu amanunte imediat dupa ce vom primi aceste informatii.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

3677 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Strabag (Marţi, 1 iunie 2010, 18:59)

    Goe [anonim]

    Poate o sa fie si drumul asta ca cel de la Resita-Voiteni...... Au trecut 3-4 ierni si veri peste el si NU ARE O GAURA ... e drum ..de 200km/h .....boboc si e lucrat de STRABAG , nu si-au batut joc de lucrare....
    • +3 (5 voturi)    
      Despre... (Marţi, 1 iunie 2010, 19:15)

      asy [anonim] i-a raspuns lui Goe

      cunost pe cineva care lucreaza la firma asta si zicea ca au pierdut mai multe licitatii pentru ca refuzau "sa contribuie". Si din ce am inteles ceea ce au focut e super ok.
    • +3 (5 voturi)    
      strabag (Marţi, 1 iunie 2010, 20:27)

      Előd [anonim] i-a raspuns lui Goe

      Nu știam că-i făcut de Strabag, dar am fost impresionat de calitatea drumului (l-am parcurs anul trecut cu bicicleta și cu autobuzul). În Timiș n-am văzut ceva comparabil.
  • -2 (6 voturi)    
    ai naibii treaba, n-au bani (Marţi, 1 iunie 2010, 19:50)

    Incredible [anonim]

    N-au bani. Era necesar acum pe seceta asta sa bagati 90 de milioane de euro in drumul asta intre Scoarta (unde naiba o mai fi asta ca n-am auzit de ea) si Pitesti, adica 10% din cat asteptati din urmatoarea transa de la FMI ? Cred ca ati luat-o complet razna.
    • +4 (4 voturi)    
      avem bani, nu stim sa-i folosim (Miercuri, 2 iunie 2010, 8:39)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Incredible

      cine a zis ca n-avem bani? e adevarat ca pib-ul este in scadere si veniturile la bugetul de stat la fel, dar exista in continuare venituri semnificative la bugetul de stat...
      problema cea mai mare a micro si macroeconomiei romanesti nu este lipsa banilor, ci modul in care acestia sunt utilizati. daca ii aruncam pe pomeni electorale nu obtinem decat cresterea consumului si inflatie. asa ca mai bine ii investim si lasam pomenile pentru mai tarziu.
  • -3 (9 voturi)    
    strabag in sus, strabag in jos (Marţi, 1 iunie 2010, 20:02)

    kalu [anonim]

    cam des apare acest nume. Ar trebui aduse firme din China. Ar scadea la jumatate si pretul si timpul executie, si sunt sigur ca si calitatea ar fi cel putin de buna ca cea strabagiana. Plus ca am ramas cu gura cascata de uimire dupa cum am vazut ca arata orasul Shanghai...si sunt convins ca toti zgarie norii aceia sunt made in CHINA. Respect.
    • +7 (9 voturi)    
      China ???? glumesti.... (Marţi, 1 iunie 2010, 20:04)

      unu' [anonim] i-a raspuns lui kalu

      kalutzule, da-mi voie sa-ti spun ca te inseli tata.... exemplu:
      pasarela din Pipera facuta de ...chinezi.... imagineaza-ti ca n-au luat in considerare liniile de tensiune a SNCFR-ului si s-au trezit la final ca nu pot inchide pasarela la mijloc ca dadeau cu podul peste liniile de tensiune de la CFR... au mai stat vreo jumate de an cu lucrarea pana CFR-ul a mai coborat liniile sa lase podul sa treaca peste....
      Deci sincer... prefer Strabag.... ca au cap de neamt si nu fac greseli de genul asat, in plus au demonstrat in timp calitatea lucrarilor....
      • +1 (7 voturi)    
        baietzel, (Marţi, 1 iunie 2010, 22:50)

        kalu [anonim] i-a raspuns lui unu'

        or fi fost executantii chineze, dar proiectul de cine a fost facut? si mai ales de cine a fost AUTORIZAT ? Toata industria din lume se afla in China si tu nu-i vezi in stare sa faca niste amarate de drumuri in romania? Stiai ca dpdv autostrazi, China este pe locul 2 in lume?
      • +2 (2 voturi)    
        podul Pipera (Miercuri, 2 iunie 2010, 9:25)

        Sile [anonim] i-a raspuns lui unu'

        Constructorii acelui pod erau portughezi, nu chinezi. Ca or fi avut si ceva muncitori chinezi nu comentez, ca e la moda... si de altfel cine trece pe acolo o sa vada ca podul exista deja si nu s-au facut modificari la proiect, deci toata tevatura cu liniile electrice a fost doar un succes jurnalistic, nu are legatura cu realitatea.
        • +1 (1 vot)    
          Nu cu realitatea (Miercuri, 2 iunie 2010, 10:22)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui Sile

          Intr-adevar, toata tevatura are mai mult legatura cu portofelul....public.
          Din cauza acelei mici "erori" de proiectare, bugetul a fost suplimentat cu 4 mil de euro.
          Eh, un mizilic pentru un pasaj asa mare....mare cat bOC.
      • 0 (0 voturi)    
        încet numa ca nu chinezii au gresit, (Miercuri, 2 iunie 2010, 9:38)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui unu'

        romanii cu proiectul si rigiditatea unor CFR-isti
    • +1 (1 vot)    
      de ce nu ai ramas acolo? :) (Miercuri, 2 iunie 2010, 8:44)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui kalu

      ca e atat de bineeee... :)
      vrei o mostra de calitate chineza? vezi masinile copiate de chinezi de pe piata europeana.. la prima vedere ai ramane cu gura cascata de uimire, dar dupa cateva teste ajungi sa intelegi expresia 'forma fara fond'...
  • +2 (6 voturi)    
    De ce? (Marţi, 1 iunie 2010, 20:22)

    indy [anonim]

    Trebuie alocati atat de multi bani pentru a lega o localitate necunoscuta de Pitesti? De ce trebuie reabilitat un drum judetean fara nici o importanta comerciala, cand orase mari din tara nu au centura, cand nu avem autostrazi...
    Probabil un nou contract politic pentru a mai face sa dispara niste bani de la UE...Rusine!
    • +2 (6 voturi)    
      Sa iti zic eu. (Marţi, 1 iunie 2010, 21:06)

      om [anonim] i-a raspuns lui indy

      Pentru ca este de fapt drumul care leaga Tg. Jiu de Pitesti si care include si dealul Negru si pe care circula sute de tiruri..

      Pacat ca tu esti pus aici sa impresionezi
    • +2 (4 voturi)    
      De ce? (Marţi, 1 iunie 2010, 21:29)

      emil [anonim] i-a raspuns lui indy

      Pai nu striga toata lumea ca de ce nu se fac drumuri in Ro? Acum cand se mai face cate ceva, esti nemultumit. Totusi, sunt 188 km de drum national. Oamenii care merg pe drumurile alea se bucura la auzul acestor vesti. Si faptul ca Strabag e castigator, o bila alba in plus.
    • +3 (5 voturi)    
      pentru ca ... (Marţi, 1 iunie 2010, 21:30)

      r [anonim] i-a raspuns lui indy

      Scoarta este langa Tg. Jiu iar drumul in proiect este alternativa la drumul DN67, Tg.Jiu-Rm.Valcea-Pitesti, dar trece prin Dragasani-Tg.Carbunesti. E parte din reteaua de DN din sud si ar descarca o parte din traficul pe Pitesti-Valcea, gatuire a drumului spre Sibiu, daca vii din sud.
    • +1 (3 voturi)    
      lamurire (Marţi, 1 iunie 2010, 21:57)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui indy

      la o cautare pe maps.google.com veti descoperi ca DN767B face legatura intre Pitesti si Targu-Jiu iar Scoarta e la 5 km de Targu-Jiu
  • +1 (5 voturi)    
    La 500000 euro/km ? (Marţi, 1 iunie 2010, 21:22)

    Moromete [anonim]

    Jefuiti baieti jefuiti... cred ca nu exista in lumea asta drumuri nationale mai scumpe decat la noi; Fie criza cat de grea are romanul ban de ea; La pretul asta puteau angaja 100 de firme in cascada ca subcontractori cei de la Strabag; Greu de imaginat ce va urma in tara asta ..greu..
    • +2 (4 voturi)    
      .... (Marţi, 1 iunie 2010, 22:45)

      ramen [anonim] i-a raspuns lui Moromete

      Afla ca s-au facut cu 1mil sau 10mil un km de drum national/judetean (parca tot in hotnews dat). Nu ai retin bine minte.

      Daca ar fi asa asta e pomana curata :)
    • +2 (2 voturi)    
      lasa-ne, lasa-ne.... (Miercuri, 2 iunie 2010, 7:56)

      dulapul [anonim] i-a raspuns lui Moromete

      Din proprie experienta va pot spune ca pretul este rezonabil. Iar firma Strabag este o firma serioasa. Iar faptul ca angajeaza subcontractori ti se pare un lucru rau: au de lucru niste amarati iar firmele romanesti se invata si ele cu respectarea calitatii. Pacat ca multe licitatii de drumuri sunt "castigate" de firme clientelare. Vezi drumul Pitesti-Rm.Valcea in judetul Arges unde au lucrat baietii destepti din Pitesti iar la prima zapada arata ca dupa bombardament. De ce dupa ce treceai de Dedulesti si intrai in jud. Valcea calitatea asfaltului era alta? Pt. ca treceai in alta regionala de drumuri iar acolo asfaltul turnat era cumparat de la Strabag. Chiar daca a fost intins de altii a trecut altfel iarna peste el. In Arges unde a fost tunat "asfalt de Bascov" s-a spalat la prima ploaie. Asa ca hai sa lasam comentariile la ce nu ne pricepem si sa ne intoarcem la pascut vacile....
      • 0 (0 voturi)    
        proprie experienta ? (Miercuri, 2 iunie 2010, 10:27)

        Moromete [anonim] i-a raspuns lui dulapul

        E adevarat ca din lemn poti face si icoana si maciuca . Ai asfaltat Tu vreun metru de drum ? Pai daca aceasta firma, pe care nu o acuz de nimic dubios, a castigat licitatia pt ca indeplinea toate conditiile (la fel ca si multe altele) de ce nu executa lucrarea; De ce subcontractorii care nu indeplinesc conditiile de participare la lucrare executa totusi lucrarea ? Altfel nu incercati sa ma lamuriti ce lucrari de asfaltare se fac prin firmele politice ! Cunosc destul de bine, lucrari de acest gen sau facut peste tot in tara;
  • 0 (0 voturi)    
    Da (Miercuri, 2 iunie 2010, 8:13)

    Rhadoo [utilizator]

    Strabag e o firma foarte buna. Austriecii sunt germani, deci sunt oameni seriosi. Pretul insa este nitel cam mare.
    • 0 (0 voturi)    
      dap, firma austriaca (Miercuri, 2 iunie 2010, 22:05)

      ipse [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      ...stire din 2007...
      Oleg Deripaska, al doilea miliardar al Rusiei, a anuntat, miercuri, cumpararea a 30% din actiunile firmei de contructii austriece, Strabag, pentru suma de 1,2 miliarde de euro, deschizand astfel calea celei de-a cincea mari firme europene de constructii spre piata ruseasca, informeaza Reuters.Deripaska, care este legat prin casatorie de familia fostului presedinte rus, Boris Yeltin, s-a imbogatit, in principal, din privatizarea industriei aluminiului


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri