China vrea sa investeasca mai multe miliarde de euro in Grecia

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 16 iunie 2010, 14:52 Economie | Companii

China intentioneaza sa investeasca mai multe miliarde de euro in Grecia, oficialii celor doua semnand o serie de acorduri in domenii precum constructii navale, turism si telecomunicatii, potrivit unui articol publicat in The Guardian. Conform oficialilor greci, au fost incheiate 14 contracte cu o serie de companii din China, acestea fiind printre cele mai mari investitii chineze in Europa.

Astfel, compania navala de stat Cosco, care controleaza deja un terminal de containere in portul Pireu, va construi un hub logistic de 150-200 de milioane de euro langa Atena. Acest hub va reprezenta principalul punct de intrare a bunurilor chinezesti in Balcani. Totodata, compania de constructii BCEGI a semnat un acord in valoare de 100 milioane de euro pentru construirea unui hotel si a unui complex comercial in Pireu.

Alte acorduri prevad schimbul de know-how intre Huawei Technologies si grupul telecom OTE si patru contracte pentru exportul de ulei de masline in China.

De asemenea, companiile din China au in vedere cumpararea de pachete de actiuni la operatorul de cai ferate OSE, construirea unui aeroport in insula Creta, a unui centru logistic in nordul Atenei si a unui parc tematic.

"Am discutat si alte posibile investitii, in principal in turism si infrastructura", a declarat vicepremierul Theodoros Pangalos dupa semnarea acestor acorduri.













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2610 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Asa trebuie imprumutati bani (Miercuri, 16 iunie 2010, 15:13)

    Constantin [anonim]

    direct in investitii; astea sunt adevaratele ajutoare. FMI-ul de ce nu face la fel? Ar fi mai sigur ca isi primeste banii inapoi.

    Daca le-am propune chinezilor sa finanteze si sa construiasca unul din proiectele de transport gaze din est catre vest am avea sanse sporite de reusita. Mai greu o sa fie de convins rusii sa fie si ei de acord.
    • -2 (6 voturi)    
      prostia la romani (Miercuri, 16 iunie 2010, 15:47)

      geo12 [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

      Cum? Sa cerem ajutorul comunistilor?? Doamne-fereste! China are bani sa investeasca sau sa imprumute tari impotente ca Romania. China va deveni prima putere economica a lumii...dar na, actuala putere lupta impotriva comunismului ! ii pupam in fund pe americani cu costuri mult mai mari.
      • 0 (2 voturi)    
        aiurea (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:13)

        ampersand [anonim] i-a raspuns lui geo12

        china e cea mai mare manufacturiera a lumii, nicidecum prima putere economica. In plus, imparte PIB-ul ei la numarul ei de locuitori, al Germaniei la al ei, al SUA la al ei si vezi ce-ti iese. Cand o sa aiba Germania, Marea Britanie sau SUA zone atât de sarace ca cele din china, atunci sa spui ca asta-i "putere economica".
        • +1 (3 voturi)    
          timpuri verbale (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:30)

          geo12 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          daca ai intelege diferenta dintre "va deveni" si "este", cum ai inteles tu, ti-as lua in considerare argumentele...pana atunci imi pastrez parerea.
          • -1 (1 vot)    
            viitor?!? (Miercuri, 16 iunie 2010, 20:31)

            ampersand [anonim] i-a raspuns lui geo12

            china are 3,350,715 studenţi la o populaţie de 1,330,040,000 locuitori, adică 0.25%. SUA are 14,261,778 de studenţi la o populaţie de 303,825,000 locuitori, adică 4.69%. Are asta vreo legatură cu viitorul de care vorbeşti?
            Plus, în prezent, ca venit brut pe cap de locuitor, SUA ocupă locul 3 cu 48,000 USD, iar china locul ţ cu $6,100 - iar relativ la viitor, cat ar trebui sa fie creşterea productivităţii chinezeşti pentru ca cei 1.3 miliarde de locuitori să ajungă la nivelul de trai al celor 300 milioane de americani?
      • +1 (1 vot)    
        usor prostut (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:23)

        Cpt Nemo [anonim] i-a raspuns lui geo12

        China investeste in anumite conditii .Bune pentru ei si ne bune pentru victima .Grecii spera sa le-o traga ghinezilor si sa faca ceva bani din asta .Este o invazie pe care o sa o plateasca scump grecia.Ferestete de chinezi chiar cand itzi fac daruri China are prea mult euro si vrea sa scape de el discret sub masca acestor investitii inainte sa se prabusasca euro .
        Daca se construieste terminalul asta se va reduce importanta terminalui de containere din Constanta .Marile nave containiere chinezesti care veneau la Constanta o sa fie o amintire.Tranzitarea Bosforului este problematica se sta la coada si navele mari au restrictii .Se bucura chinezii sa reduca costurile si sa descarce la Atena.La noi o sa vina numai navele mici .Salut
    • 0 (0 voturi)    
      Nu stiu daca e chiar asa (Miercuri, 16 iunie 2010, 15:56)

      Andu [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      China investeste in primul rand pentru ea si pentru moment in favoarea Greciei:
      - port pentru a-si aduce marfurile in Balcani si ulterior in toata Europa,
      - centru comercial de vanzare a produselor chinezesti;
      - centru logistic pentru deplasarea containerelor chinezesti prin Europa.
      In schimbul importurilor care se vor face prin facilitatile de mai sus, China va importa ulei de masline din Grecia, produs ieftin care nu are valoare mare adaugata, dar va avea posibilitatea de a patrunde masiv pe piata Uniunii Europene cu produsele sale.
      • +1 (1 vot)    
        Cred ca glumesti (Miercuri, 16 iunie 2010, 17:46)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui Andu

        "ulei de masline [...], produs ieftin care nu are valoare mare adaugata".
        Inseamna ca nu ai cumparat pana acum ulei de masline grecesc. Costa mult peste cel italienesc.
    • 0 (0 voturi)    
      Uite! (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:49)

      Hehe [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      "Acest hub va reprezenta principalul punct de intrare a bunurilor chinezesti in Balcani. "
      Mai vrei ceva? :) Aici sade ascuns sarpele.
  • +3 (3 voturi)    
    Victoria socialismului asupra capitalismului (Miercuri, 16 iunie 2010, 15:48)

    Ceai de galbenele [anonim]

    China controleaza financiar in acest moment America...putin cate putin a patruns si in Europa iar pe aceasta "poarta" isi face culoarul pt a putea invinge definitiv rezistenta germana...orice om cu minte lucida intelege ca aici nu e vorba de "investitie" ....cum naiba sa investesti miliarde de euro ca sa scoti ce?...si cand?...ce recuperare de investitie? astea sunt vorbe goale....si incet incet intelegem de ce exista oameni care cred in suprematia socialismului ca forma de oranduire sociala...sunt lucruri straine noua muritorilor de rand, nici eu nu inteleg anumite aspecte ale socialismului dar odata cu trecerea timpului se demonteaza toate valorile si exemplele despre care noi credem ca sunt gresite...poate trebuie sa mai treaca inca 50 ani ca lucrurile sa o ia intr-o directie sau alta, dar e tot mai clar ca democratia nu este nici pe departe forma perfecta de oranduire sociala si ca foarte curand va trebui inlocuita cu o alta...
    • 0 (0 voturi)    
      Mda (Miercuri, 16 iunie 2010, 15:59)

      dobrica [anonim] i-a raspuns lui Ceai de galbenele

      Pai, ar trebui sa schimbam democratia in alta forma, votul doar pt. oamenii cu peste 100 de IQ, o forma sociala nedreapta dar care progreseaza mai repede, escrocii politici stau la putere in orice tara cu ajutorul ignoratei oamenilor sarmani, vezi cazul psd.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai avea dreptate daca .. (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:04)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui Ceai de galbenele

      Capitalismul nu ar fi implementat de socialisti.

      SUA au aceiasi problema cu socialistii.
      Criza financiara din SUA a fost tot datorita socialistilor care pt a-isi impune politicile sociale au obligat bancile sa imprumute fara garanti (de fapt asigurate prin 2 agentii guvernamentale) pe toti negri si mexicanii care au facut sa explodeze pretul caselor pana a facut poc.
    • +2 (2 voturi)    
      intoarcerea la socialism (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:06)

      paul nicolae [anonim] i-a raspuns lui Ceai de galbenele

      ai dreptate,criza prin care trece omenirea este criza capitalismului.noi poate nu dar copiii nostri vor trai intoarcerea la socialism;atentie sa nu confundam socialismul cu cceausismul.
      • 0 (0 voturi)    
        lasa-ne cu socialismul (Miercuri, 16 iunie 2010, 19:19)

        john [anonim] i-a raspuns lui paul nicolae

        coreea de nord te asteapta, nenicule!

        drum bun!
    • +1 (1 vot)    
      Serios (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:10)

      Niko [anonim] i-a raspuns lui Ceai de galbenele

      In China nu exista pensie si serviciile medicale sunt platite. In general copiii sunt cei care au grija de parinti, este legal ca acestia sa ii dea in judecata daca nu fac asta, mai nou. Din multe puncte de vedere Europa si America sunt mai comuniste decat China.
  • +4 (4 voturi)    
    Bine... (Miercuri, 16 iunie 2010, 15:49)

    un trecator [anonim]

    ca noi o avem pe madam Boagiu sa ne fereasca de capcanele astea
    • -1 (1 vot)    
      De acord cu tine. Numa imprumut nu e asta. (Miercuri, 16 iunie 2010, 15:54)

      danhati [utilizator] i-a raspuns lui un trecator

      Dna Boagiu a facut multe la vremea ei si ar face in continuare daca ar avea liber.
      • +1 (1 vot)    
        Era... (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:29)

        un trecator [anonim] i-a raspuns lui danhati

        o tentativa, evident esuata, de ironie la adresa personajului
  • +1 (1 vot)    
    Chinezii?!? (Miercuri, 16 iunie 2010, 15:52)

    Gigel [anonim]

    Oare chinezii sunt capabili sa faca la noi autostrazi, parcuri eoliene si centrale energetice, vapoare, etc?
    Boc stie mai bine!
  • +1 (1 vot)    
    N-ai inteles (Miercuri, 16 iunie 2010, 15:53)

    Ionel [anonim]

    Noua ne lipsesc banii cash sa platim pensiile si salariile. 25% din banii FMIului vin de la contribuabilul american si ei se gandesc sa nu mai contribuie la FMI pt a imprumuta tari cu 3% ce nu tin fiscalitatea in frau .
    Cu chinezii trebuie sa fi atent, sunt numitii evreii asiei. Am lucrat cu ei si daca e o chestie de competitie te mananca de viu si utilizeaza metode neortodoxe.
  • +1 (3 voturi)    
    china e in buy mode (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:07)

    mma [anonim]

    cumpara direct tari
    la cati bani au in conturi isi permit sa cumpere jumatate din economia europeana :)
    bravo lor, gandesc pe termen fff lung
  • +1 (3 voturi)    
    China (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:13)

    George Bush [anonim]

    Iata cum se demonstreaza ca este o mare vrajeala tema aia cu "statul nu este un bun gospodar". In SUA, pierderile mari care au generat asa zisa criza subprime au fost 'realizate' de firme private (buni gospodari) iar ajutoarele au venit de la stat (prost gospodar). China nici nu a avut probleme cu marea criza mondiala pentru ca, fiind ceva mai inteligenti, chinezii nu se bazeaza pe bursa (esenta economiei private) si alte rashini de genul futures, derivate etc.
    Astept sa vina un analist sa 'analizeze' cum este cu economia chineza, 'drepturili omului' piata Tien An Men, minoritatile sexuale, macroeconomia etc
    • 0 (0 voturi)    
      Statul nu este un bun gospodar.. (Miercuri, 16 iunie 2010, 18:32)

      Alius [anonim] i-a raspuns lui George Bush

      Dar ar trebui sa faca legi bune si sa le puna in aplicare. Criza a venit de la banci si din lacomia unora. Banii imprumutati au venit nu de la stat, ci de la FED, care este stat in stat: au dat drumul la tiparnita si gata, au "rezolvat" problema. Statul este controlat in momentul de fata de aceste banci, fara doar si poate (in SUA).

      Daca statul era un bun gospodar (in SUA), nu aveau datoria interna pe care o au, nu duceau razboaiele pe care le duc acum.

      Cat priveste China, a ajuns unde a ajuns datorita faptului ca toti si-au mutat (prostie mare, dupa parerea mea) fabricile si tehnologiile in China. Daca nu se intampla asta, marele popor chinez ramanea la fel de mare ca si marele popor nord corean si cel cubanez, iar povestea "Capitalismului chinez", nu avea loc..Chinezii au realizat ca pot sa ramana comunisti in ceea ce priveste drepturile omului, dar sa fie in acelasi timp capitalisti in ceea ce priveste afacerile. Acum sunt ca si tovarasii din PSD: cumunisti cu fata umana, cu conturile pline de milioane de parai si care se plimba in mertzane si bmw-uri. Cam asta este marea victorie a comunismului chinez.

      Iar apropos de pupat in fund, pe cineva tot trebuie sa pupi in fund, fie ca sunt americani, rusi sau chinezi.. Oricum, nimeni nu face acte de caritate.
  • +2 (2 voturi)    
    Sunt foarte curios (Miercuri, 16 iunie 2010, 17:05)

    nick [anonim]

    cum vor comenta acest subiect ,, FLASNETELE ANTICOMUNISTE" - naive, absurde, obtuze si subordonate total Gandirii Cotroceniste de astazi !!! TREZIREA FRATILOR ! - macar in al 12-lea ceas , nu mai tine vrajeala ieftina electorala ( comunisti-capitalisti , alb -negru , prieteni- dusmani ) pe care ati inghitit-o ani de-a randul si v-a indobitocit de-a binelea ! E timpul sa fim PRAGMATICI si noi precum alte popoare adevarate , supravietuirea economica a unui stat nu tine cont de doctrine politice ci de realitati obiective ale pietii !
    • -1 (1 vot)    
      Bai //. (Miercuri, 16 iunie 2010, 18:39)

      Alius [anonim] i-a raspuns lui nick

      Anticomunist nu inseamna "pro-Cotroceni", sau "obtuz"!!!...

      Cu cine vrei sa fii bai pragmatic? Adica sa votezi PSD-ul, asta insemana la tine pragmatism? Sa votezi hotia comunistlor (caci asta sunt, niste comunisti hoti, cu milioane de parai in buzunare), care a adus tara unde a adus-o? Deci daca era Mircica Geoana in locul lui Basescu, era pragmatism.. ca e Basescu e.. "indobitocire"...

      Pana nu se scapa tara de hoti, nu e loc de pragmatism... Cand o sa se faca legi care trebuie, cand o sa se aplice acele legi, cand astia care au furat de au rupt o sa fie la parnaie nu la TV, atunci e loc de pragmatism... Dar asa, e lupta pe ciolan nene.. Lupta pentru putere, pentru a fura mai mult si a avea mai mult, nu pentru a face bine. Asta e realitatea (nu TV)!(editat de HotNews.ro)
      • +1 (1 vot)    
        Stimabile ,,asa zis'' domn, (Miercuri, 16 iunie 2010, 20:17)

        nick [anonim] i-a raspuns lui Alius

        - observ prin violenta limbajului ca te-ai identificat singur, cu specia ,,flasnetelor'' !
        - folosirea apelativului ,,BAI'' spune f.mult despre educatia individuala !
        - mai treci odata prin scoala elementara deoarece : ,, comunistii NU A ADUS tara'' precum scrii tu , poate ,,AU ADUS'' e corect !

        - eu constat ca esti un sustinator fervent al lui Basescu ( ura si violenta din limbaj te demasca ) este dreptul tau , dar modul in care te exprimi denota ca ai inghitit ,,vrajeala ieftina''
        si otrava produsa neintrerupt de acest personaj sinistru, care a dezbinat pe romani ca nimeni altul in istorie .
        - sa stii ca poti fi pragmatic indiferent de culoarea politica , cei care ne conduc astazi au demonstrat din pacate ca nu sunt in stare de acest lucru, au dorit puterea absoluta cu orice pret si acum nu mai stiu ce sa faca de unii singuri , fiind total ineficienti .
        - oare grecilor de ce nu le-a fost frica de ,, hotia comunistilor'' cand au semnat acorduri cu cel mai mare stat comunist din lume ?
        - Ai auzit cumva de T Blair , G. Andreotti , A. Papandreu , F. Mitterand , J. Zapatero toti acestia precum multi altii au condus guvernele unor tari importante ale Europei, fiind socialisti !
        - Sa nu mai gandim in clisee ieftine deoarece am platit f. scump acest lucru .
        • 0 (0 voturi)    
          Nestimate tovaras. (Miercuri, 16 iunie 2010, 21:36)

          Alius [anonim] i-a raspuns lui nick

          Faptul ca tu crezi ca ai fost politicos considerandu-i pe cei diferiti ca tine "indobitociti", arata cat de departe esti de a cunoaste ceea ce inseamna sa fii politicos. "Bai" este prea bland pentru un specimen ca tine.

          Cei care ne conduc "astazi" ne-au condus din 1990, in frunte cu un Iliescu datorita caruia coruptia si hotia au fost cuvant de ordine in tara asta. Nu ne-au condus "socialistii" pe care i-ai enumerat tu acolo, ci comunistii pe care ii vezi acum si uite unde s-a ajuns.

          Fii pragmatic acolo tu si munceste ca un chinez, sa vedem cat rezisti.

          O sa mai si trec inca o data prin scoala elementara.. Poate te intalnesc si pe tine.

          P.S.: nu sunt un sustinator fervent al lui Basescu, asa cum, in marginirea ta, ii consideri pe cei care nu sunt cu Iliescu. Sunt un fervent anti Iliescu si anti tot ce are legatura cu Iliescu, aici incluzand si PSD-ul.

          Am vazut ce pragmatism vroia Geoana sa aduca la MI. Nu sunt “clisee ieftine”, ci o realitate pe care tu, se pare ca, nu o poti percepe…
          • 0 (0 voturi)    
            Ai dovedit inca odata (Joi, 17 iunie 2010, 0:36)

            nick [anonim] i-a raspuns lui Alius

            cine este marginitul ! Eu aminteam
            in primul comentariu exact despre
            impartirea poporului de catre puterea actuala in buni si rai , albi si negri , fapt pe care-l comiti si tu, inrolandu-ma in randul PSD-istilor deoarece nu impartasesc tezele si mai ales diversiunile , minciunile basesciene . A fi anti-Basescu in conceptia ta, este egal cu eticheta
            de comunist pro-Iliescu si dusman al poporului , in momentul actual ? Asta da, discernamant !
            Si ca o paranteza, tot mai multi sunteti cei care va deziceti ca l-ati sustine pe Base, dar ..... ganditi exact cum va indeamna dumnealui . Ati inceput sa va fie rusine de dragostea cea mare sau de faptul ca l-ati votat din nou ?
            Sunt bucuros sa aud ca din proprie initiativa doresti sa revii la studiul din clasele primare , ar fi chiar benefic , dar din pacate vad ca ai nevoie de ajutor, nu te regasesti singurel ( absolut sigur ca esti foarte, foarte, foarte .... ,,SFIOS DIN FIRE'' , precum MENTORUL tau). Iti dau o veste proasta eu nu te pot insoti sunt extrem de ocupat cu prezentul !
  • 0 (0 voturi)    
    vise (Miercuri, 16 iunie 2010, 18:57)

    grecu [anonim]

    In general anunturile Chinei sunt bombastice iar actiunile modeste. Chinezii tot vor sa copieze "imperialismul" american dar inca nu au prins spilul. Iar cu grecii au dat lovitura! Cand vor intelege chinezii cum lucreaza grecii, cu pauza de pranz de vreo cateva ore ca este cald, cu vacante de cel putin o luna chiar de-ar fi sa se prabuseasca lumea in jurul lor dar cu venituri occidentale, chinezii vor pleca singuri acasa. China spera ca in criza sa poata cumpara active bune si ieftine prin Europa doar ca nu au nimerit bine tara. Fiti fara grija, acordurile semnate vor ramane pe hartie. Si Romania a semnat la sfarsitul anilor '90, cand eram in faliment niste acorduri cu China pentru constructia unei zone libere pe la Braila, a unui cartier chinezesc in Bucuresti, pentru acordarea unui imprumut de 100 milioane dolari si crearea unei societati mixte de telecom care sa cumpere echipamente din China etc. S-a facut ceva? Nu si nici nu se va face pentru ca China nu se afla inca in faza de export know-how. Mai are drum lung de parcurs pana acolo.
    • 0 (0 voturi)    
      CHINA NU ARE KNOW-HOW (Joi, 17 iunie 2010, 10:15)

      db [anonim] i-a raspuns lui grecu

      asa ca n-are ce exporta. Ai dreptate! Ma umfla rasul cand citesc postarile de apreciere si sprijin pentru China si solutia chinezeasca. Cred sincer ca toti aia care posteaza d-astea sunt ceausisti naivi si nostalgici. Sunt practic neaplicabile in tari mai dezvoltate economic si social decat China - ar fi fezabile in tarile africane - Africa neagra, unde se si inghesoaie China cu investitiile.Fara management vestic, firmele chinezesti sunt praf. Fara sprijinul statului (printre altele, valuta subventionata, taxe mici, imprumuturi bancare cu dobanda micape investitii aiurea care vor genera si la ei bubble si fara protectionismul statului pentru un capitalism cu adevarat salbatic cu 0 protectie sociala), nu ieseau la export. Productivitatea muncii e praf. Ce face bine China acum, daca face, vom vedea in cativa ani. buseste
  • +1 (1 vot)    
    Q.E.D. (Miercuri, 16 iunie 2010, 19:40)

    Crapu' [anonim]

    Acum citeva zile sclava basescului, Ancuta Boagiu, condamna cu minie proletara asa zisele tendinte ale Crinului si Pontosului de a subordona relatiile noastre cu China comunista....normal, doar PDL-ul l-a fortat pe toa..Base sa condamne in termeni extremi de duri comunismul.
    Pe greci nu ii doare nici in cur de unde vor primi ajutor financiar cit mai rapid si convenabil...numai sa primeasca..isi stiu interesele.
    La ei distractia e distractie, lenea e lene, criza e criza, grevele sint greve, manifestatiile si luptele de strada la fel.
    La noi nu e decit butaforie, simulare, slugarnicie si prostie cit cuprinde, mult mai mult decit permite legea.
    Ne meritam soarta, mai ales votantii cu creierele spalate de propaganda de doi bani PDL-ist-Basista.
    Kalispera Elada si Efharisto pentru lectie!!
    S'auzim numai de bine!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version