Consiliul Concurentei analizeaza preluarea de catre Lidl Germania a companiilor Pludi Market, Trei Romania si Trei, societatile care administraza magazinele Plus in Romania, se arata intr-un comunicat al autoritatii. Autoritatea de concurenta va evalua operatiunea de concentrare economica din punct de vedere al compatibilitatii acesteia cu un mediu concurential normal, in conformitate cu regulamentul privind autorizarea concentrarilor economice.

"Desi tranzactia a fost notificata initial Comisiei Europene, Consiliul Concurentei din Romania a fost considerata autoritatea cea mai potrivita pentru a realiza o analiza detaliata asupra pietelor din Romania, in special pe acelea pe care Kaufland isi consolideaza pozitia in urma preluarii Plus", mai arata reprezentantii autoritatii.

Lidl este o retea germana de magazine tip discounter ce activeaza pe piata comercializarii cu amanuntul de produse alimentare si nealimentare de consum curent in 23 de tari din Europa, nefiind inca operationala in Romania. Grupul din care face parte Lidl este prezent pe piata romaneasca prin intermediul Kaufland.

Pludi Market comercializeaza cu amanuntul produse alimentare si nealimentare de consum curent in magazinele de tip discounter Plus.

La sfarsitul lunii iunie, Comisia Europeana a transmis autoritatilor din Bulgaria si Romania evaluarea propunerii de achizitionare a lanturilor de magazine Plus de catre grupul german Lidl. In urma unei investigari prealabile, Comisia a constatat ca tranzactia propusa ar afecta concurenta de pe pietele locale de bunuri de larg consum din cele doua tari.

Potrivit Comisiei Europene, Plus Romania si Plus Bulgaria comercializeaza cu amanuntul bunuri de larg consum. Lidl le achizitioneaza de la grupul german de comert cu amanuntul Tengelmann, in conditiile in care Lidl este el insusi un lant german de magazine de tip discount care apartine grupului Schwarz, grup german de comert cu amanuntul care detine peste 9.000 de magazine in 23 de tari din Europa, inclusiv in Romania si in Bulgaria.