Consumul de bere din România a scăzut cu aproximativ 11% în primul semestru al acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut, adica la 8 milioane de hectolitri, se arata intr-un comunicat al Asociatiei "Berarii Romaniei". Cantitatea echivaleaza cu 1,6 miliarde de sticle de jumatate de litru de bere. Membrii Asociaţiei “Berarii României” - Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries – au vândut 7,4 mil hl de bere în prima jumătate a lui 2010 si spun ca de vina pentru aceasta scadere este criza economică generală, care a determinat schimbarea obiceiurilor de consum.

Halbe de bereFoto: Reuters

Romanii au mai rarit iesirile in oras, preferand sa consume berea acasa. “Românii au continuat şi în acest an să aibă un comportament de consum conservator, perspectiva adâncirii recesiunii economice punând şi mai multă presiune pe bugetele personale. Cu toate acestea, este cert că românii iubesc berea", a declarat dl. Jan Derck van Karnebeek, Preşedintele Asociaţiei „Berarii României”.

Cât priveşte factorul meteorologic, primul semestru nu a fost nici el favorabil consumului de bere, vremea fiind în general mai rece şi ploioasă. „Este greu de apreciat în acest moment cum va evolua sectorul berii până la finele anului. Pe lângă obiectivele de menţinere a sectorului, vom continua promovarea culturii berii în România, precum şi educarea consumatorilor privind consumul responsabil de bere”, a adăugat Preşedintele.

Piaţa berii din România a scăzut anul trecut cu 13%, revenind la cifrele înregistrate în 2006, adica la un volum de 17,6 mil hl. Cu toate acestea, membrii Asociaţiei “Berarii României” au investit 105 milioane de euro în 2009, într-un an în care investiţiile totale nete în economia naţională au scăzut foarte mult.