Iulian Stanciu si Sebastian Ghita, actionarii grupului Asesoft, au anuntat joi preluarea pachetului majoritar de actiuni al retailerului Flanco, a carei reorganizare a fost realizata de Casa de Insolventa Transilvania. "Am avut peste 10 runde de negocieri cu creditorii. Noi a trebuit sa negociem atat cu creditorii, incercand sa ii convingem ca isi vor recupera banii, dar si cu investitorul, ca sa il convingem ca merita sa investeasca. Eram practic, de ambele parti ale mesei. Daca se mergea in faliment, creditorii ar fi recuperat de trei ori mai putini bani decat acum. Am avut discutii cu 5 investitori, iar in faza finala am ajuns cu doi investitori. Negocierile se purtau in prezenta tuturor creditorilor, pentru a demonstra transparenta", a explicat Andrei Cionca, Managing Partner Casa de Insolventa Transilvania.

Decembrie 2009- declansarea procesului de reorganizare judiciara, CITR preia administrarea companiei

Decembrie 2009 - cota de piata scade cu 40% in numai o luna

Ianuarie 2010 - CITR il numeste pe Adrian Olteanu in functia de CEO

Martie 2010 - compania scade costurile cu 40% fata de noiembrie 2009

Februarie-Iunie 2010 - compania implementeaza un amplu program de stimulare a vanzarilor

Iunie 2010 - Flanco reintra pe break-even, dupa 21 de luni de pierderi si depaseste cota de piata din 2009

Iulie 2010 - CITR depune planul de reorganizare la Tribunalul Bucuresti

August 2010 - Planul de reorganizare este aprobat de toate grupele de creditori

Septembrie 2010 - Flanco anunta noua structura de actionari

Povestea unei insolvente

Noii actionari majoritari vor asigura in perioada imediat urmatoare o infuzie de capital de 4 mil EUR, necesara accelerarii dezvoltarii business-ului Flanco. Bancile vor primi in decurs de maximum 6 luni suma de 10 mil EUR, mentionata in planul de reorganizare.

"Flanco este pentru noi o investitie, o oportunitate. Situatia actuala a companiei ne face increzatori ca vom putea dezvolta profitabil business-ul Flanco, brand-ul fiind unul dintre cele mai cunoscute de pe piata locala electroIT. Decizia de a investi in Flanco este una naturala pentru dezvoltarea grupului nostru de firme, completand foarte bine in retail-ul clasic prezenta noastra din zonele de retail online si distributie", a declarat Iulian Stanciu, actionar Asesoft.

Consiliul Concurentei va fi notificat despre intentia de investire a actionarilor Asesoft in New Flanco, iar tranzactia va fi pusa in aplicare dupa obtinerea avizului.

flanco

Flanco

Foto: Hotnews

Cele trei companii in care Iulian Stanciu si Sebastian Ghita vor detine participatii majoritare - Flanco, eMag si Asesoft - vor functiona separat, ele urmand sa aiba doar o parte a actionariatului comun. Astfel, brand-ul Flanco va fi pastrat, reteaua urmandu-si dezvoltarea fireasca.

Din noua structura de actionariat vor face parte si bancile finantatoare Flanco, ING, Unicredit si BRD-GSG, acestea urmand sa detina o participatie de 40%.

Compania a trecut pe profit incepand cu luna iunie 2010, dupa 21 de luni consecutive de pierdere (septembrie 2008 - iunie 2010). Cota de piata a companiei a depasit in iunie si iulie 2010 valoarea celei din iunie 2009, in ciuda unei piete in scadere sau a masurilor de contractie a consumului precum majorarea cotei TVA.

"Atragerea unora dintre cei mai importanti investitori din industrie, care detin in portofoliu doua brand-uri foarte puternice din retail-ul online si distributia electroIT, confirma inca o data potentialul imens de crestere pe care il are in prezent business-ul Flanco. Suntem astazi singura companie (din piata de retail) complet restructurata financiar si operational si am convingerea ca, alaturi de noii investitori, Flanco va cunoaste o dezvoltare accelerata care sa o pozitioneze corect in piata locala", a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco.

Prin investitia in Flanco, actionarii Asesoft acopera integral piata electroIT printr-o adresare diferentiata a tuturor categoriilor de clienti, de la distributie pana la retail online si offline. "Extinderea spre retailul traditional prin achizitia Flanco, dupa intrarea de succes in retailul on-line anul trecut prin eMag, nu a fost o decizie oportunistica de achizitie a unui business in dificultate, ci o directie strategica de intrare pe o noua piata, atent evaluata de Asesoft. Cred ca este cea mai interesanta tranzactie din piata locala de achizitii de la inceputul crizei, fiind vorba de o premiera, prin formula complexa de achizitie - parte a planului de reorganizare - si intrarea in actionariat a celor trei banci importante", a declarat Claudiu Corcodel, Senior Manager Corporate Finance KPMG Romania, firma de consultanta care a asistat Asesoft in aceasta tranzactie.

Compania Flanco a solicitat deschiderea procedurii de insolventa pe data de 10 Decembrie 2009, planul de reorganizare fiind aprobat dupa numai 8 luni. Flanco isi propune pentru 2011, pe baza vanzarilor actuale, atingerea unei cote de piata de 10%. Astfel, Flanco vizeaza atingerea unei cifre de afaceri de 115 milioane de euro si a unui nivel al vanzarilor mediii de 3.100 euro pe metru patrat.