Ghid oficial pentru firmele cu dificultati financiare: "Negocierile extrajudiciare pot crea premisele evitarii intrarii în incapacitate de plata si declararii starii de insolventa"

de Ioana Morovan, Dragos Comache     HotNews.ro
Marţi, 21 septembrie 2010, 16:42 Economie | Companii

 documente
(21 Sep 2010) PDF, 151KB
Ministerul Finantelor Publice a publicat marti, 21 septembrie "Ghidul pentru restructurarea extrajudiciara a obligatiilor societatilor comerciale". Acesta arata companiilor si creditorilor acestora cum pot negocia restructurarea datoriilor in loc sa aplice proceduri formale de pre-insolventa sau unele de insolventa. Este un document obligatoriu in cadrul acordului de finantare cu Banca Mondiala, in mod similar Ghidului pentru persoane fizice care au credite ipotecare cu garantii. Arin Octav Stanescu, presedintele Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania a declarat pentru HotNews.ro ca "este mai mult un indrumar pentru institutiile financiare in baza caruia pot sa restructureze datorii; o initiativa excelenta pe baza careia se poarta negocierile dintre debitor si creditor".

Unele principii dupa care este intocmit documentul mentionat sunt similare Ghidului pentru persoane fizice, dar situatiile si solutiile din acest document sunt explicate mult mai detaliat. Astfel, companiile si creditorii acestora pot afla care sunt exact diferentele intre acest tip de negocieri si procedurile formale de pre-insolventa sau cele de insolventa.

Mai departe, sunt explicate etapele care trebuie urmate in cadrul negocierilor. Spre exemplu: "Toti creditorii relevanti vor coopera cu debitorul si între ei pentru a acorda debitorului o perioada de timp (moratoriu) suficienta, dar limitata, în care acesta sa elaboreze propunerile de solutionare a dificultatilor financiare", arata unul din principiile expuse in document. "Pe parcursul moratoriului creditorii relevanti se vor abtine de la initierea sau continuarea oricaror masuri de executare a creantelor împotriva debitorului sau de reducere a expunerii lor fata de debitor, inclusiv de la a solicita declansarea procedurii insolventei".

"Debitorul va elabora o propunere de restructurare bazata pe un plan de afaceri, care va trata aspecte operationale si financiare. Planul de afaceri trebuie sa fie fundamentat pe prognoze rezonabile si realizabile care sa demonstreze capacitatea reala a debitorului de a genera fluxul de numerar necesar restructurarii, pentru ca aceste negocieri sa nu aiba ca efect doar întârzierea intrarii în insolventa". Cu toate acestea, este avertizat debitorul, in cazul în care el nu va putea sa demonstreze creditorilor relevanti ca exista o perspectiva rezonabila ca afacerea sa fie viabila în viitorul apropiat, este posibil ca acesti creditori sa nu fie de acord cu o amânare a platii sau cu o remitere de datorie."

Uniunea parcticienilor in insolventa: "Acum avem toate categoriile de acte: negociere, mandatul ad-hoc, concordatul preventiv, procedura insolventei"

Arin Octav Stanescu, presedintele Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania a declarat pentru HotNews.ro:
  • "Ghidul este elaborat de Banca Mondiala ca o conditionalitate a acordului de imprumut. L-au elaborat expertii Bancii care au discutat cu Ministerul de Finante, Ministerul Justitiei, Asociatia Romana a Bancilor si organizatia noastra.
  • Este mai mult un indrumar pentru institutiile financiare in baza caruia pot sa restructureze datorii. E o initiativa excelenta pe baza careia se poarta negocierile dintre debitor si creditor.
  • Acum avem toate categoriile de acte: negociere, mandatul ad-hoc, concordatul preventiv, procedura insolventei, desi ghidul nu e un act normativ, dar este un instrument la dispozitia celor care doresc sa negocieze".













Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

869 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi