Anca Boagiu: Directorii companiilor din transporturi vor raspunde prin contractul de mandat de indeplinirea tintelor stabilite cu FMI

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 27 septembrie 2010, 16:10 Economie | Companii

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a cerut modificarea contractelor de mandat ale directorilor generali ai companiilor aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor. "Contractele vor fi modificate in sensul asumarii tintelor prevazute de memorandumul cu FMI", sustine Anca Boagiu. Potrivit acesteia, este o modalitate de a stopa situatiile in care companiile angajau cheltuieli "aberante" sau nu participau la demersurile de reducere a cheltuielilor publice.

"Am luat aceasta decizie pentru a stopa situatiile in care companiile angajau cheltuieli aberante sau nu participau la demersurile de reducere a cheltuielilor publice, desi cele mai multe dintre ele inregistreaza pierderi si trebuie restructurate. Directorii acestor companii sunt din acest moment si ei responsabilizati in privinta actului managerial si vor raspunde prin contractul de mandat de indeplinirea tintelor specifice prevazute de acordul cu FMI", a precizat ministrul Anca Boagiu.

Decizia ministrului a fost luata in urma discutiilor de duminica cu premierul Emil Boc cu privire la conditionalitatile acordului dintre Guvernul Romaniei si FMI, Comisia Europeana si Banca Mondiala.

  • Mai multe companii din subordinea Ministerului Transporturilor sunt monitorizate de FMI. In scrisoarea de intentie suplimentara semnata de Guvern pe 9 septembrie se arata ca pentru urmatoarele doua trimestre a fost convenit un grafic de limitare a pierderilor celor 10 companii monitorizate de FMI de pana la trei miliarde de lei la sfarsitul lunii septembrie si de pana la patru miliarde de lei la sfarsitul lunii decembrie. Companiile monitorizate sunt Compania Nationala de Cai Ferate CFR, Societatea Nationala de Transport CFR Calatori, Compania Nationala a Huilei, Termoelectrica, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, Metrorex, CFR Marfa, Electrocentrale Bucuresti, Societatea Comerciala Electrificare CFR si Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1744 vizualizari

  • +9 (13 voturi)    
    bravo (Luni, 27 septembrie 2010, 16:32)

    maria [anonim]

    inca un exemplu ca femeile sunt responsabile,constiincioase atunci cind sunt lasate sa ajunga in functii de conducere.
    In Elvetia din 7 ministri federali ,4 sunt femei,
  • +5 (11 voturi)    
    DA! (Luni, 27 septembrie 2010, 16:36)

    sucaa [utilizator]

    asa ii responsabilizezi.
    asa ar trebui facut peste tot in administratie.
  • +5 (11 voturi)    
    Bravo, dna Boagiu..... (Luni, 27 septembrie 2010, 16:39)

    lili [anonim]

    Bag sema ca in ministerele alea ale Romaniei era trai pe plai..... pierderi uriase an de an, contracte de management fara indicatorii importanti, cine stie ce indicatori erau de luau ei mereu bonusuri aiurea, desi amaratele alea de companii erau in pierdere si primeau mereu bani de la buget.... Bravo, Dna Boagiu, zi de zi tot mai multe semne de intrebare cum naiba conduceau astia de 20 de ani aceste ministere, acest stat.... Da' il conduceau??!! Adica, Romania era CONDUSA ??!!(in sensul actului de management performant???!!!!) NU.
  • +4 (8 voturi)    
    O solutie buna. (Luni, 27 septembrie 2010, 17:16)

    mircea [anonim]

    Nu-mi prea place Anca Boagiu,dar masura luata este foarte buna.Bravo si la alte masuri cu impact bun.Ar fi cazul ca si alti ministri sa-i urmeze exemplul,ca sa nu mai stea directorii din ministere sa astepte ca ministrul sa-si rupa gatul ,iar ei sa pupe mana urmatorului.Niste responsabilitati ca sa fie aplicate trebuie comunicate de sus in jos si responsabilizata fiecare veriga birocratica.Veti vedea atunci cine munceste si cine nu.Si cine umbla cu fofarlica.
  • +1 (7 voturi)    
    gargara pentru piciorul de lemn (Luni, 27 septembrie 2010, 17:22)

    gheo [anonim]

    spaga pe care directorii din transporturi o iau e mult peste salariul pe 10-20 de ani. tinand cont ca oricum, la final de mandat sunt inlocuiti cu altii din alte partide, amenintarea e vax albina crema gladis.
    daca ii analizati pe rand, au vile, case de vacanta, masini de lux, scoli scumpe pentru copii, tablouri, bijuterii, ceasuri de lux - toate insumand salariul pe vreo 400 de ani, fara a mai lua in calcul ca manca, pune benzina in masinile alea de lux si restul de cheltuieli curente...
    asa ca daca ajunge in pozitie si sta 1 an sau 2, nu mai are nevoie sa munceasca toata viata.
    povestile astea sunt pentru oamenii de la tara care nu au iesit din satul lor.
    pentru aia care vad zilnic parcarile institutiilor in cauza sau eventual sunt vecini cu astfel de specimene, sunt doar povesti de adormit bezmeticii
  • +2 (6 voturi)    
    praf in ochi (Luni, 27 septembrie 2010, 17:43)

    gaga [anonim]

    Cei de mai sus care au scris de bine au fost evaluati numai cu plusuri de redactie. Utilizatorul gheo care a enuntat un adevar general valabil pentru sefii de firme de stat a primit zero voturi desi a postat la diferenta de 6 minute de cel care a primit +2.
    Toate anunturile ministrilor pusi in functie dupa remaniere sunt doar un asa zis exercitiu de comunicare. Sa vada poporul ca la guvern se iau masuri, se munceste. La fel si Anca Boagiu, a anuntat ca va modifica mandatele, foarte bine tot pdl a fost la Transporturi pana acum, ea spera sa isi castige locul pe care nu-l mai are in pdl de aceea trebuie sa arate ca este combativa, ferma, hotarata si eventual sa apara in vreun sondaj imediat dupa Traian Basescu. Tot ce vedem este batalia care se duce in pdl pentru sefia acestui partid. In rest pe Boc & comp nu ii mai intereseaza nimic altceva.
  • -1 (1 vot)    
    target agreement (Luni, 27 septembrie 2010, 18:03)

    dadan [utilizator]

    corect , de ce sa nu se impuna un sistem de management ca si in mediu privat? daca toata lumea stie ca statul e manager prost si mediu privat e interesat de profit pai atunci sa li se faca tuturor managerilor traininguri si sa li se dea tinte / targeturi puncuale pentru mandatele lor ....astfel ca sa nu poata sa mai ia prime de sarbatori sau alte facilitati doar in functie de performanta, iar daca nu-si indeplineste tintele la evaluari intermediare , atunci sa fie inlocuiti (dati afara)
  • -1 (1 vot)    
    Chiar... (Luni, 27 septembrie 2010, 18:13)

    Gigi [anonim]

    ...daca nu sunt fan PD pana in acest moment deciziile doamnei Boagiu sunt surprinzatoare in mod placut pentru mine (inclusiv faptul ca dna Tiron care nu era in stare sa articuleze o fraza prin care sa explice ce vrea sa faca la CNADNR a plecat putin). Problema e ca avem un guvern care nu e format numai din doamna Boagiu si ca multe din societatile cu "probleme" sunt si la Ministerul Industriilor. In rest mai avem problema cu absorbtia fondurilor europene (generalizata), cu economia gri / neagra (munca la negru, evaziune, contrabanda etc) si cu achizitiile publice aberante (coruptie, inutilitate etc) la nivel central dar si local. Daca s-ar face ceva pasi in aceste directii poate ca situatia economica ar arata un pic mai bine...
  • -1 (1 vot)    
    frectii (Luni, 27 septembrie 2010, 21:13)

    laurentiucat [utilizator]

    de ce nu se informatizeaza toate vamile.taxele sa fie incasate electronic,cantaritul la fel si emiterea dispozitiei de incasare tot electronic.trecerea sa se permita prin bariere tot in urma comenzii elctronice in urma incasarii .atunci da.in nodurile importante de trafic sa fie cantare permanente cu camere de filmat.la podurile peste dunare sa fie cantare permanente.masinile care depasesc cu 10% greutatea admisa sa fie confiscate.daca se vrea sa se faca treaba se face restu e abureala.pd-l a fost la ministerul transporturilor mai mult decat orice partid si se vede.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi