Anca Boagiu: Riscul ca societatile din sectorul feroviar sa intre in faliment este foarte mare avand in vedere actuala situatie de colaps financiar

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:24 Economie | Companii

Continuarea programului de restructurare este singura sansa de salvare a companiilor din sectorul feroviar, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, dupa o intalnire cu liderii sindicatelor din companiile de cale ferata. Boagiu a mai spus ca 2000 a fost ultimul an in care aceste companii au functionat fara pierderi. 
 
"Continuarea programului de restructurare este singura sansa de salvare a companiilor si, oricat de dureroase ar fi disponibilizarile de personal, riscul ca aceste companii sa intre in faliment este foarte mare avand in vedere actuala situatie de colaps financiar la calea ferata. Prin urmare, daca aceste companii ar intra in faliment, am fi nevoiti sa disponibilizam tot personalul de la calea ferata, nu doar cateva mii", a declarat ministrul transporturilor.

 
Daca aceste companii ar intra in faliment, am fi nevoiti sa disponibilizam tot personalul de la calea ferata, nu doar cateva mii
 
Anca Boagiu
Aceasta a precizat ca a cerut modificarea contractelor de mandat ale directorilor de companii astfel incat acestia sa isi asume direct realizarea tintelor de eficientizare. Boagiu a mai spus ca impreuna cu sindicatele, va fi convenit un program mai larg de redresare a companiilor punand accent pe investitii, pe reducerea cheltuielilor si pe o mai buna colectare a veniturilor. "Investitiile presupun in primul rand accelerarea procesului de absorbtie a fondurilor europene pentru sistemul feroviar. Nu vom reusi peste noapte sa readucem aceste companii la situatia din 2000, ultimul an cand au functionat fara pierderi, dar acest plan de eficientizare este unica sansa pe care o avem pentru salvarea lor", a afirmat ministrul Anca Boagiu.
 
Restructurarea companiilor va fi facuta in conformitate si cu tintele prevazute in acordul semnat de Guvernul Romaniei cu Fondul Monetar International si Comisia Europeana.

Ministrul Transporturilor a cerut, in urma cu cateva zile, modificarea contractelor de mandat ale directorilor generali ai companiilor aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor. "Contractele vor fi modificate in sensul asumarii tintelor prevazute de memorandumul cu FMI", sustine Anca Boagiu. Potrivit acesteia, este o modalitate de a stopa situatiile in care companiile angajau cheltuieli "aberante" sau nu participau la demersurile de reducere a cheltuielilor publice.

  • Mai multe companii din subordinea Ministerului Transporturilor sunt monitorizate de FMI. In scrisoarea de intentie suplimentara semnata de Guvern pe 9 septembrie se arata ca pentru urmatoarele doua trimestre a fost convenit un grafic de limitare a pierderilor celor 10 companii monitorizate de FMI de pana la trei miliarde de lei la sfarsitul lunii septembrie si de pana la patru miliarde de lei la sfarsitul lunii decembrie. Companiile monitorizate sunt Compania Nationala de Cai Ferate CFR, Societatea Nationala de Transport CFR Calatori, Compania Nationala a Huilei, Termoelectrica, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, Metrorex, CFR Marfa, Electrocentrale Bucuresti, Societatea Comerciala Electrificare CFR si Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare.













[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2189 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    ...singura solutie valabila... (Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:37)

    John [anonim]

    ...este vanzarea sau concesionarea la o firma mare din EU...
    ...actualii demnitari romani din guvern si minister nu au capacitatea intelectuala si formatia necesara...
    ...lipsa unui plan fundamental iroseste si putinele resurse financiare, materiale si umane...
    ...falimentul este sigur...
    • +5 (5 voturi)    
      NU (Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:48)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui John

      asta nu e o solutie: "vanzarea sau concesionarea la o firma mare din EU...";

      cum in alte tari sunt in stare sa isi tina singuri infrastructura si materialul rulant si la noi se poate, dar prin a avea curaj si tupeul sa dai in cap alora care fura si distrug (direct sau indirect)

      - sunt tone de fiare vechi ce pot fi valorificate si nu se face lucrul asta!
      - sunt o gramada de "nasi si nasici" si supracontrolori care accepta bani
      - sunt niste imbecili la minister care nu au accesat si nu stiu sa acceseze fonduri europene, nu au gandirea necesara pentru a imbunatati sau a face ceva bun!

      astea trebuie schimbate pentru inceput, nu sa vindem sa se ocupe altii.. nu toti romanii sunt prosti si hoti
      • +4 (4 voturi)    
        Administratia in Romania trebuie reformata (Miercuri, 29 septembrie 2010, 13:16)

        law & order [anonim] i-a raspuns lui boogiewoogie

        1. Exista destui oameni competenti in tara, multi dintre ei sunt patrioti si detesta anarhia propovaduita de sindicate si partide extremiste socialo-comuniste (PSD si alti caini moscoviti). Nu toti romanii sunt hoti, e o idee care loveste in poporul roman in intregime si prin asta e o idee extremista, o propaganda de ura.

        2. Companiile de stat trebuie sa scape de mii de indivizi angajati pe baza de spaga si relatii, trebuie sa invete sa acceseze rapid fonduri europene, trebuie sa fie inventive si atente la serviciile oferite. Doar asa vor redeveni rentabile si foarte cautate.

        3. Ministra actuala pare decisa, are excelente relatii cu Comisia UE si sper sa se tina de promisiuni. Pana in 2012, aceste companii trebuie sa redevina rentabile, e interesul national, pt ca asta ar face economii imense la buget si ar salva locurile de munca a zeci de mii de oameni.
        • +1 (1 vot)    
          de acord, + (Miercuri, 29 septembrie 2010, 13:55)

          boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui law & order

          in schimb, speram ca legea parteneriatului public-privat sa fie adoptata in curand si sa nu fie pentru "baietii destepti"...

          am comentata mai jos despre aceasta lege dar se pare ca inca nu e in vigoare, a for rediscutata..

          Pentru cei care ar avea de comentat la punctul 2 prezentat de mine:
          nasii iau bani, banii nu ajung in incasarile cfr, majoritatea dintre cei care merg cu nasul nu sunt cei mai doriti oameni sa ii ai langa tine in compartiment.

          nu zic ca ei sunt vina principala, dar se pierd foarte multi bani!
          asta trebuie inteles.. si da, si sefii, directorii , ministrii sunt de vina, dar, nu ministrii trebuie sa se asigure ca persoane care degradeaza vagoanele nu apuca sa se suie in tren.. iar atunci, vom vorbi mai putin despre conditiile precare in care circulam.. (a se vedea wc-uri si compartimente imputite de betivi, tigani, romani etc.)
  • -1 (5 voturi)    
    ati distrus si asta (Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:38)

    dan [anonim]

    o sa fim o tara fara cai ferate sau o sa le privatizati si pe astea? Of, viata mea!
    • +1 (1 vot)    
      si ce e rau in a fi caile ferate privatizate? (Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:46)

      un om [anonim] i-a raspuns lui dan

      Atita timp cit infrastructura ramine la stat si cursele de cai ferate sunt 100% privatizate, prrecum in Marea Britanie, nu e nimic rau. Concurenta creaza locuri de munca, pune presiune pe preturi, creste calitatea serviciilor si eficientizeaza serviciul asta. As privatiza fiecare cursa precum si compania in sine si as da drumul la concurenta totala in sectorul feroviar.

      Iar cind afirmi: "ati distrus" te referi cumva la toti spagarii de pe trenuri (atit calator cit si angajat SNCFR)?

      Am contestat o data la SNCFR ca cineva a vrut spaga in loc sa-mi dea suplimentul la cuseta si au dat din umeri...
      • +1 (1 vot)    
        asa este (Miercuri, 29 septembrie 2010, 16:04)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui un om

        Cred ca abia cand vor fi privatizate societatile de cale ferata se va stopa furtul ... credeti ca directorii viitoarelor societati vor inchide ochii "mersului cu nasul" si a altor practici care nu au facut decat sa umfle buzunarelor catorva si sa duca societatile in pragul falimentului.
        Solutiile de moment - de reducere marire a veniturilor prin cresterea tarifului si somajul tehnic nu sunt normale ... trebuie crescute incasarile prin stoparea furturilor si restructurarea cu adevarat a societatilor!!!
    • +3 (3 voturi)    
      a, si uitasem (Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:46)

      un om [anonim] i-a raspuns lui dan

      sa nu uitam de Necolaieciuc, prietenul lui Mitrea si Nastase.

      Cam din 2000 de cind au venit aia la putere a trecut SNCF pe pierderi.
    • +1 (5 voturi)    
      O, nu, hai sa bagam noi bani in ele !!! (Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:48)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui dan

      Intr-o tara saraca infrastructura de acum 40 de ani nu mai e sustenabila pentru a putea avea o companie profitabila. Sa faci investitii, ok, multi bani pe care nu ii avem. Daca o vindem nu o ia de aici, nu o iau cu ei in tara, doar o opereaza profitabil, ok, dau afara jumate, dar e normal sa fie asa. Vezi cimpurile nemuncite, poate acolo avem deficit de oameni, poate daca si-ar pune capul poate ar scoate ceva din terenuirle alea.....
      • -1 (3 voturi)    
        calea ferata ramane banii pleaca... (Miercuri, 29 septembrie 2010, 13:09)

        ci ciong [anonim] i-a raspuns lui anonim

        sa o vindem cum am facut cu romtelecom, sidex, rompetrol si altele si altele, acum e falimentara si in ”colaps financiar” a doua saptama dupa ce o cumpara indienii, sau turcii sau aia de prin ceva tara dasta smecherita cipru, kazahstan, uzbeksitan, devine super profitabila... ca si sidexu... sa faca altii bani romanii stau si se uita cum le dispare tara de sub picioare... si numa datoriile vor fi romanesti ca restul... stie ei bine ce face...
      • 0 (0 voturi)    
        parteneriat public-privat (Miercuri, 29 septembrie 2010, 13:11)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        anul asta parca a trecut o noua lege daca imi aduc aminte cu referire la parteneriatul public-privat...

        daca se doreste, se poate face ceva bine folosind legea aia (daca nu e si aia facuta pentru "baietii destepti" si sa duca "nowhere")..

        cu disponibilizari etc., dar nu falimentul este solutia!

        my 2 cents
  • +1 (5 voturi)    
    Ceea ce demult trebuia facut! (Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:50)

    mntsn [utilizator]

    Privatizarea!!! Eficientizarea CFR!!
    Iesirea CFR din "epoca de aur".
  • 0 (4 voturi)    
    vindeti CFR MARFA ha ha ha (Miercuri, 29 septembrie 2010, 12:52)

    Pompiliu [anonim]

    Nu pot fi vandute ca mai mulg inca sindicatele si politicul din ele. Sidex, Petrom la privatizare aveau datorii enorme si acum sunt superprofitabile. Nu comentez pretul de vanzare...
  • +3 (3 voturi)    
    solutie?? (Miercuri, 29 septembrie 2010, 13:23)

    sorin [anonim]

    privatizare ca in orice tara normala!!! da de ce sa se privatizeze, ca de acolo dupa aia nu va mai iese nimic....nici o scrumiera de 1000 de lei, nici un surub de 300 de lei..... P R I V A T I Z A R E A ! concesionarea traseelor, personalului...absolut tot!!!
  • +1 (1 vot)    
    Rusine... (Miercuri, 29 septembrie 2010, 14:51)

    helium [anonim]

    Cand e vorba sa fi realist trebuie s-o faci, ati distrus CFR-ul...din `90 incoace s-a dus pe apa sambetei.
    Voi si ceilalti sunteti de vina, in loc sa fie privatizat acum multi ani l-ati dus la sapa de lemn ca sa fie privatizat intr-o ultima instanta pe 2 lei.

    CFR Marfa a fost segmentat de fosti directori care si-au facut companii separate precum Grup Feroviar Roman, ati imputinat garniturile peste noapte, fie ele si vechi le-ati casat si v-ati insusit banii.

    Pai pana nu demult in Videle sute si chiar mii de vagoane parasite care au disparut peste noapte...

    N-ati fost in stare sa accesati fonduri europene cum trebuie si va scarpinati in fund cand e vorba de tronsonul Campina - Predeal care e jale.

    Videle - Rosiori la fel, la al2lea fir se lucreaza de mai bine de 5 ani, Constanta la fel.

    Cu parere de rau dupa cancerul Mitrea n-ati facut nici voi nimic, Berceanu a dus la sapa de lemn ceva ce putea fi resuscitat.

    Nu sunt interese! Nu va intereseaza iar cand vine vorba de fonduri europene nu le accesati pentru ca aia cer bilant la sange si unde nu-i loc de "comisioane" adio!
  • +1 (1 vot)    
    "risc de faliment" ??!! (Miercuri, 29 septembrie 2010, 16:18)

    lili [anonim]

    pai noi cand pronuntam cuvantul, imediat ne sareau cu minusuri portocaliii de pe forum convinsi nevoie mare de competenta guvernare portocalie.... nu ca aia dinainte au fost mai breji, dar ceea ce spuneti Dvs nu au avut curajul sa spuna pana azi nici unul. Dna Boagiu, eu va felicit, ceva-ceva incepe sa miste pe la MT si mai ales, vad ca nu mai mintiti ca predecesorul dvs, spuneti lucrulrilor pe nume si asta este bine. Minciuna in care politicienii Romaniei timp de 20 de ani au condus tara ne-a adus aici. Va tin pumnii, poate , poate.....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri