UPDATE Decizia actionarilor de la Rompetrol Rafinare: Statul roman va detine 44,69% din actiuni

de Claudia Pirvoiu, Dragos Comache     HotNews.ro
Joi, 30 septembrie 2010, 12:49 Economie | Companii

 documente
(30 Sep 2010) PDF, 565KB
Actionarii Rompetrol Rafinare au aprobat in cadrul Adunarii Generale a Actionarilor (AGA) din 30 septembrie, conversia in actiuni a obligatiunilor nerascumparate de la stat si majorarea capitalului social. In urma conversiei, statul roman va detine prin Ministerul Finantelor 44,69% din actiuni, in valoare de 1,97 miliarde de lei. Astfel, statul devine actionar la Rompetrol, desi Ministerul de Finante a cerut plata integrala a datoriei, care a ajuns la scadenta la 30 septembrie. The Rompetrol Group va ramane cu 42,4% din actiuni, in valoare totala de 1,87 miliarde de lei, iar 12,8% din capitalul social va fi detinut de alti actionari. Reprezentantii Rompetrol sustin ca negocierile cu statul vor continua.

Totodata, actionarii Rompetrol Rafinare au aprobat si majorarea capitalului social cu o suma maxima de 1,97 miliarde de lei si emiterea unui numar de 19,71 miliarde actiuni noi pentru a fi oferite spre subscriere actionarilor societatii existenti la data de 18 octombrie. Potrivit avocatului Cristian Dutescu, statul roman nu poate participa la aceasta majorare de capital, deoarece la acea data nu era actionar al Rompetrol Rafinare.

Cristian Ditescu este de parere ca statul roman are sanse destul de mici de a obtine toti cei 570 milioane de euro de la Rompetrol. "Demersul statului de a obtine toata suma are putine sanse de reusita, deoarece Ordonanta e destul de clara: se poate face conversia obligatiunilor nerascumparate", a declarat acesta.

  • Ministerul Finantelor nu a comentat, pana la aceasta ora, decizia actionarilor de la Rompetrol.
In urma majorarii capitalului, Grupul Rompetrol va detine direct si indirect peste 54,6% din actiunile Rompetrol Rafinare.

"Obligatiile noastre fata de Statul Roman, astfel cum sunt prevazute in legislatia in vigoare si in Conventia de emisiune a obligatiunilor, sunt clare si le vom respecta. Prin efectul legii, Statul Roman devine actionar al Rompetrol Rafinare iar actionarii existenti trebuie sa accepte aceasta realitate. Din punct de vedere strict formal, a fost convocata si se va intruni adunarea generala extraordinara a actionarilor, pentru a decide majorarea de capital prin conversia obligatiunilor in actiuni. Imediat dupa luarea deciziei, Statului Roman prin Ministerul Finantelor Publice va fi inregistrat ca actionar al societatii noastre", au declarat reprezentanti ai Rompetrol.

 
Din punct de vedere strict formal, a fost convocata si se va intruni adunarea generala extraordinara a actionarilor, pentru a decide majorarea de capital prin conversia obligatiunilor in actiuni. Imediat dupa luarea deciziei, Statul Roman, prin Ministerul Finantelor Publice, va fi inregistrat ca actionar al societatii noastre
 
Rompetrol
Acestia sustin ca decizia de astazi nu va opri negocierile cu statul roman. "Aceasta inseamna ca negocierile cu Statul Roman au esuat? In nici un caz. Negocierile cu Statul Roman sunt initiate si vor continua. Si noi si Statul Roman trebuie sa respectam legea si o vom face. Si noi si actionarul ultim al Rompetrol Rafinare, Statul Kazah, tratam acest subiect cu cea mai mare consideratie. Ambele state au interese economice strategice convergente in regiune, din Europa de Sud-Est pana la Marea Caspica, iar Rompetrol Rafinare este fundamentul construirii unui parteneriat real, bazat pe respectarea legii si a angajamentelor, pe respectarea si nediscriminarea investitiilor", au mai spus reprezentantii Rompetrol.

Valoarea datoriilor Petromidia catre statul roman, preluate de KazMunaiGaz se ridica la circa 570 milioane euro. Oficialii Rompetrol au declarat in luna august ca au efectuat plati catre stat in valoare de 71 de milioane de dolari (circa 54 milioane euro). Suma ii permite pastrarea pachetului majoritar.

ANAF a instituit sechestru asigurator asupra unor terenuri si instalatii ale Rompetrol Rafinare si asupra participatiilor in filialele sale, in contul datoriilor pe care compania kazaha le are la statul roman, anunta Grupul Rompetrol, intr-un comunicat de presa. Compania sustine ca se afla in fata unor decizii abuzive, concertate si premeditate, si ameninta ca se va adresa instantelor internationale.

Sechestrul consta in interdictia de a instraina activele vizate. Grupul Rompetrol a contestat decizia ANAF, comunicata in 10 iunie, afirmand ca nu intentioneaza sa instraineze aceste active. Grupul Rompetrol afirma ca decizia ANAF, "exercitata pentru o datorie comerciala nescadenta si pentru stingerea careia la scadenta Ministerul Finantelor va primi in mod cert actiuni, astfel cum a fost aprobat prin lege de catre Parlamentul Romaniei, reprezinta o masura in afara competentelor legale conferite ANAF, nejustificata si abuziva, contrara atat principiilor de transparenta si buna credinta cat si obligatiilor asumate de statul roman la nivel international pentru asigurarea unui tratament just si echitabil investitiilor straine in Romania".

  • Statul roman nu are prea mult de castigat datorita faptului ca a devenit actionar la Rompetrol Rafinare, in conditiile in care compania a inregistrat pierderi substantiale in ultimii trei ani, iar directorul financiar al grupului Rompetrol, Dmitri Grigoriev, estimeaza ca rafinaria nu va inregistra profit pana in anul 2013.
  • In primul semestru al acestui an, Rompetrol Rafinare a raportat o pierdere neta de 119 milioane de dolari, cu 72% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor consolidate ale companiei. In acelasi timp, compania a raportat pierderi operationale de 24,7 milioane de dolari, dupa ce in perioada similara din 2009 a obtinut un profit operational de 3,21 milioane de dolari.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

6324 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    ... (Joi, 30 septembrie 2010, 13:06)

    lukeok [anonim]

    mda.. marirea capitalului social sa faca mai minoritar un actionar minoritar.
    • +5 (5 voturi)    
      Altfel spus (Joi, 30 septembrie 2010, 20:04)

      Petronel [anonim] i-a raspuns lui lukeok

      Vrei, nu vrei, bea Grigore aghiasma!
      • +3 (5 voturi)    
        nationalizare (Joi, 30 septembrie 2010, 21:08)

        ghita [anonim] i-a raspuns lui Petronel

        sper sa fie prima si ultima nationalizare
        • +4 (4 voturi)    
          super tare (Vineri, 1 octombrie 2010, 0:01)

          me [anonim] i-a raspuns lui ghita

          Kazacii au un singur interes: ei au petrol si vor sa-l rafineze ieftin. Rafinaria n-o sa faca vreodata profit cat o sa fie condusa de ei, ba ma mult pierdere mare. Cu alte cuvine statul roman o sa plateasca pentru ca statul Kazahstan sa rafineze petrol si sa faca profit :) Suntem prostii prostilor (sau coruptii coruptilor) si meritam un loc in cartea recordurilor...
          • 0 (2 voturi)    
            inca o teapa subtila (Vineri, 1 octombrie 2010, 11:12)

            c [anonim] i-a raspuns lui me

            Pentru cine nu a observat. S-a mai facut si o majorare de capital. Daca majorarea de capital s-a facut inainte ca statul roman sa fie actionar atunci statul roman nu trebuie sa puna bani. Daca majorarea de capital s-a facut dupa ce statul roman a devenit actionar atunci statul roman trebuie sa aprobe majorarea. Ei au aprobat majorarea inainte, iar statul cand se trezeste cu actiunile se trezeste ca trebuie sa puna si bani. Dupa ce ca sunt in vizorul tuturor, mai vor sa mai dea inca o tzeapa, nu se linistesc deloc... In opinia mea prea mult democratie strica in Romania, mai trebuie si putina dictatura sa se linisteasca astia... Felicitari Ungariei ca si-a pastrat demnitatea, spre deosebire de Romania unde toti isi bat joc de stat.
    • +5 (5 voturi)    
      Eu, daca as fi statul:-), (Joi, 30 septembrie 2010, 20:35)

      adik [anonim] i-a raspuns lui lukeok

      as mai da "altor actionari" 0,234 mld lei pe 5,31%+1 actiuni si apoi as vinde pachetul MAJORITAR.
      Nu stiu daca SIF Transilvania mai detine actiuni, dar daca "alti actionari" nu ar fi controlati de RRC, cred ca m-as intelege cu ei.
      E adevarat ca as cheltui aproape 55 mil euro, dar cred as iesi mai in castig daca as vinde pachetul majoritar decat daca as incerca sa pierd vremea vanzand 44,69%.
    • +2 (4 voturi)    
      asta e tara in care traim... (Joi, 30 septembrie 2010, 22:05)

      resita31 [utilizator] i-a raspuns lui lukeok

      naiba stie cum facem, dar tot pe locul doi picam...
      chiar au plecat toti oamenii capabili din tara asta?!
  • +23 (27 voturi)    
    Cadoul otravit (Joi, 30 septembrie 2010, 13:06)

    Socialism stintific [anonim]

    al guvernului Nastase .Desigur din patriotism.Nastase este un patriot convins si din aceasta cauze ia dat rafinaria pe gratis lui patriciu care a vanduto cu 3 miliarde euro si banii sau dus in Elvetia ca este inginerie financiara .Acuma pensionarii se intreaba deunde li se vor platii pensiile daca banii lor investiti de Ceausescu in petromidia au ajuns sa faca pui in Elvetia? patriotul Nastase si patriotul Patriciu ar trebuii sa doneze banii statului Roman pentru pensionari.
    Ponta Mao ne poate da o explicatie ?
    • -5 (13 voturi)    
      de acord, dar.... (Joi, 30 septembrie 2010, 13:49)

      toto [anonim] i-a raspuns lui Socialism stintific

      ...guvernul Boc de ce nu a anulat acea ordonanta data de guvernul Nastase, cea privitoare la conversia datoriilor in actiuni. Desi se discuta de ceva timp de posibilitatea ca Rompetrol sa vrea aceasta conversie, guvernul nu a luat nici o masura pentru a anula acea ordonanta data de Nastase special pt Patriciu. Ce concluzie putem trage de aici? Statul o sa devina actionar in contul datoriilor, pana va deveni majoritar, apoi va privatiza partea lui pe bani putini, si ghici cine va fi noul proprietar? O firma din Antile in spatele careia se afla Patriciu. Dubla lovitura! Statele roman si kazah vor fi singurele pierdante.
      • +19 (19 voturi)    
        Atentie ! patrioti romani in actiune (Joi, 30 septembrie 2010, 14:50)

        Nicolae Balcescu [anonim] i-a raspuns lui toto

        Ordonanta nu putea fi anulata .Guvernul Boc nu putea anula acea ordonanta .Consulta un jurist. Toata treaba a fost facuta de la inceput cu complicitatea lui Nastase-Patriciu.Problema este ca cazacii au rascumparat numai o parte mica din actiuni atat cat sa nu devina statul roman majoritar. Aici este chichita ticluita de cuplul NastasePatriciu ,patrioti romani, Statul va fi actionar minoritar .Nu va incasa nici un divident ptr ca actionarul majoritar plimba marfa prin offshoruri si nu va fi niciodata profit .
      • +6 (6 voturi)    
        Contractul ramanea (Joi, 30 septembrie 2010, 19:30)

        Nae [anonim] i-a raspuns lui toto

        Chiar si anuland Ordinanta lui Nastase, contractul semnat pe baza ei ar fi ramas si nu putea fi anulat.
        Nastase pastrase o cota virtual majoritara pentru stat si puteri suficiente in Consiliul de administratie, dar prin artificii gen majorari capital, divizari si fuziuni ticluite in timpul lui Tariceanu. Tot in epoca Tariceanu, AVAS a semnat un important proces verbal de certificare, privind indeplinirea unor angajamente ale lui Patriciu de fapt neindeplinite http://newweb.rompetrol.com/online/index.php?_website_id=1&news_id=238&news_website_id=0&id=1&newscategory_id=1 . Urmare acestor masinatiuni, cota statului la Rompetrol a scazut intr-una.
    • -12 (16 voturi)    
      Ce... (Joi, 30 septembrie 2010, 14:17)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Socialism stintific

      ...usor se pot construi manipularile, ignorand cate un mic detaliu aici, altul colo...si gata iese cartoful fierbinte.

      Patriciu a vandut Rompetrol (nu doar Petromidia) cu "3 miliarde euro". Totusi averea sa este de 2.3 miliarde de euro. Felicitari pentru faptul ca a reusit sa cheltuiasca atat de repede 700 milioane de euro. Se pare ca suma reala pentru care a vandut e undeva in jurul a 1.7 mld euro.

      http://www.evz.ro/detalii/stiri/cat-a-luat-patriciu-pentru-100-din-rompetrol-874965.html

      Interesant de vazut daca Petromidia era profitabila la vanzare si daca in momentul vanzarii au fost si alte oferte decat cea a lui Patriciu. Atunci Bombonel este de condamnat pentru contractul asta aberant ...

      Pe de alta parte, Patriciu a luat Petromidia (o rafinarie) cu 600 mil euro si a vandut o companie (retea de distributie, brand, notorietate, portofoliu de clienti etc). De aici si diferenta de pret... Beneficiile pentru societatea romaneasca se pot calcula in felul urmator - numar de angajati rafinarie la preluare in raport cu numar de angajati in tot Rompetrolul la vanzare (includeti aici si impozitarea salariilor acestora care a mers la bugetul de stat sau TVA-ul platit de angajatii Rompetrol).

      Ii rog pe cei care nu inteleg despre ce e vorba, nu inteleg capitalismul, au impresia ca goodwill inseamna doar "bunavointa" si au impresia ca sunt "de dreapta" dar clameaza proprietatea statului asupra unor companii (de genul Posta Romana care nu trebuie sa ajunga la moguli si trebuie sa ramana la stat sa genereze pierderi si sa nu plateasca taxe la buget) sa se abtina de la a-mi raspunde... Aceste persoane sa mearga sa vizualizeze (cu aplauzele de rigoare) declaratiile de presa facute LaBe1 TV de Elena Udrea (o alta experta in mergers & acquistions) care ne explica ca Patriciu trebuie sa plateasca datoria Kaz Munai.
      • +18 (18 voturi)    
        lol (Joi, 30 septembrie 2010, 16:37)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        Un pic de istorie a Rompetrol n-ar strica...

        Patriciu a intrat in actionariatul Rompetrol prin anii 90 si de atunci a "ajutat" la capusarea si "pregatirea" pentru privatizarea a acestei companii. Putin dupa 2000 a fost improprietarit cu aceasta companie, el platind un pret de cateva zeci de milioane de euro vreo 6 luni mai tarziu, din banii pe care i-a gasit la Rompetrol. Intrebarea pe care si-o pune orice om de buna credinta este: de ce tocmai cetateanul Dinu Patriciu a fost preferat (expert in arhitectura parca si fara niciun ban adus de acasa)?
        Cand a fost semnat contractul de vanzare, guvernul Nastase a dat lui Patriciu dreptul de a emite niste obligatiuni in contul datoriilor care trebuiau platite statului roman.

        Acum, se zice prin diverse locuri ca Patriciu a facut si a dres cu Rompetrol. Eu as vrea sa evidentiez un lucru simplu: de cand aceasta companie a fost luata degeaba de Patriciu, nu a avut nici macar o data profit si nu a platit impozit pe profit. Singurii bani pe care i-a platit catre statul roman i-a dat din acciza pe combustibil cu care-i taxat cetateanul ce cumpara combustibilul (iar Rompetrol a beneficiat de aceste lichiditati suplimentare).

        Gogorita cu "salariatii" este urmatoarea: Rompetrol nu era fier vechi nici inainte de angajare; singura lui problema erau capusele gen Patriciu care-l pregatisera pentru o vanzare in pierdere de catre statul roman. Asadar nu poate fi laudat Patriciu pe de o parte ca a pastrat locuri de munca, stiind ca pe de alta parte tot el a contribuit la punerea in pericol a acestor locuri de munca.

        De fapt, toata afacerea asta a fost o SARLATANIE din partea unui grup de ciorditori sus-pusi, iar rezultatul a fost ca ciorditorii s-au ales cu miliarde de euro in conturi, in timp ce statul roman a ramas pe cap cu actionariatul unui stat cel putin la fel de corupt. Practic am scapat de un drac roman, am dat peste un grup de draci ciorditori romano-olandezo-elvetieni si acum am dat peste tatal dracilor din Kazahstan.
        • +7 (7 voturi)    
          acciza (Joi, 30 septembrie 2010, 20:43)

          paul [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

          razvan -
          doi ani a adunat acciza de la cei care cumparau de la rompetrol
          dar nu a virat-o la stat ci au fost convertite in obligatiuni

          intr-adevar dupa ordonanta a platit dobanda aferenta
          si a si platit mai departe acciza pe care a colectat-o, dupa "ordonanta"
    • +8 (8 voturi)    
      Tot "patriotul" Nastase..... (Joi, 30 septembrie 2010, 20:09)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Socialism stintific

      a dat aluminiul si otelurile speciale rusilor pe nimic, Petrom si resursele de petrol si gaz pe un pret ridicol catre OMV, combinatul siderurgic de la Galati pe numai 50 mil. euro (apropo, Mittal a facut o nunta lui fiica-sa de 200 mil. euro), bune afaceri, de parca Romania a fost mosia familiei Nastase. Iar acum, se pregateste sa revina la guvernare, ca mai este cate ceva de privatizat si "amicul" Putin de-abia asteapta recompensele. E plina tara asta de patrioti. Iti vine, scuzati, sa borasti.
  • -14 (18 voturi)    
    Competenta... (Joi, 30 septembrie 2010, 13:07)

    Mihai [anonim]

    Statul roman nu este in stare sa recupereze datoria de la Rompetrol,dar este "competent"sa concedieze salariati sau sa reduca salarii,eventual pensii! Alo,dnul Boc, Dnul Basescu,se aude?Cand va aratati competenta prin a crea locuri de munca,prin a reduce evaziunea,prin a promova oameni competenti si cinstiti la toate nivelele administratiei etc.etc.etc.?
    • +6 (6 voturi)    
      @mihai (Joi, 30 septembrie 2010, 13:48)

      regat [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Mihai, raspunsul la intrebarea ta il gasesti in postul de la ora 13:06. Cred ca n-ai apucat sa-l citesti :)
    • +9 (9 voturi)    
      Mihaita dute la scoala (Joi, 30 septembrie 2010, 14:56)

      Ion Pacepa [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Daca maestru nastase a facut o privatizare beton nici mama dracului nu poate recupera nimic. Se pot recupera pagube in cazul in care contractul era facut si in favoarea statului roman .dac contractul a fost facut numai in defavoarea statului roman si in favoarea lui patriciu.In cazul asta nu mai poti face nimic .
  • +10 (10 voturi)    
    :-( (Joi, 30 septembrie 2010, 13:09)

    altrix [utilizator]

    In tara asta doar fraierii platesc impozite si taxe la Bugetul de stat. Restul.... se descurca!
  • -9 (9 voturi)    
    Rezumat. (Joi, 30 septembrie 2010, 13:39)

    AlinN [anonim]

    Deci: Patriciu primeste gratis Rompetrol. Patriciu vinde Rompetrol cu 3 miliarde de euro. Statul primeste gratis inapoi Rompetrolul. Deci Patriciu si-a platit datoria, inteleg. Pana la urma este integru...
    • +10 (12 voturi)    
      Nu-i chiar asa (Joi, 30 septembrie 2010, 16:41)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      - patriciu primeste gratis rompetrol + niste bani din conturile rompetrol
      - patriciu suge timp de 6 ani banii de la rompetrol
      - patriciu vinde rompetrol pe cateva miliarde pe care-i tine in Elvetia, a.i. statul roman si prostii de romani se aleg doar cu gaura de la covrig
      - proprietarul actual este statul Kazah, spre deosebire de primul proprietar care era statul roman.

      pana la urma este o ciordeala ordinara, doar ca suma ar ajunge sa acopere un deficit national de pensii pe un an de zile.
      • -4 (8 voturi)    
        Ai uitat un lucru! (Joi, 30 septembrie 2010, 21:36)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

        A fost o transformare radicala de la rafinaria Midia luata de Patriciu pana la societatea Rompetrol vanduta la cazaci. Cu aceasta transformare ciordeala devine una de exceptie, o adevarata lectie pentru noi romanii. Romania ar fi fost departe acum daca macar 100 dintre noi ar fi facut afaceri asa cum a facut Patriciu.
        • 0 (0 voturi)    
          Ai dreptate (Vineri, 1 octombrie 2010, 11:08)

          Ionel [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Disolutia statului Roman.
        • 0 (0 voturi)    
          Mult mai departe si decat Grecia (Vineri, 1 octombrie 2010, 14:11)

          Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          pe calea datoriilor si deficitelor. Oricat ne plangem totusi avem economie buna daca am rezistat hoardelor de hoti (Nastase, Patriciu, Voiculescu, Copos...) care au furat ca in codru. Transformarea radicala a Petromidia este ca inainte de Patriciu facea profit si de cand a aparut el nu. Curat afacerist de succes. In orice tara civilizata ar fi fost de mult timp la puscarie, la noi isi pune prim ministru (Mazeta Taricenu va mai amintiti ? alt competent), se implica in fraudarea morala si nu numai a alegerilor si acum vrea sa devina pol de influentare a opiniei publice.
  • +13 (13 voturi)    
    hop si statul in declaratii (Joi, 30 septembrie 2010, 14:02)

    oilman [utilizator]

    am mai postat de citeva ori pe acest subiect si o sa incerc sa repet cit de putin. Ce e interesant in aceasta declaratie este ca acum Kazacii aduc in fata si statul kazak, re-amintind ca KMG are caactionar principal statul kazak. Oare ne pozitionam pentru negocieri ?
    Toata aceasta poveste ar fi fost evitata daca alde Nastase, DIP, Tanasescu si alti citiva nu ar fi transat pentru ce le-a oferit dinu si ar fi 'citit' termenii obligatiunii rusinos de favorabila pentru Patriciu in contextul performantei Petromidia pina in 2003.
  • +9 (9 voturi)    
    Si acum sa vedem replica statului roman (Joi, 30 septembrie 2010, 14:30)

    denvarel [utilizator]

    Kazahii se duc la Registratar sa-l roage sa inscrie in Registrul Actionarilor noua configuratie.
    Ghici ce o sa spuna Registrul.
    • +9 (9 voturi)    
      Ca la noi ... (Joi, 30 septembrie 2010, 18:00)

      uricariu [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      In nici o tara, ofirma straina nu indrazneste se se puna rau cu statul respectiv. Chiar daca justitia functioneaza.
      Sa speram ca Marinarul se comporta ca atare sub injuraturile miliardarilor de carton.
  • +10 (10 voturi)    
    Si uite asa a ajuns Patriciu miliardar! (Joi, 30 septembrie 2010, 17:47)

    CCC [anonim]

    Din banii nostrii! Multumim Tariceanu!
  • +15 (17 voturi)    
    o mica socoteala (Joi, 30 septembrie 2010, 17:56)

    papadie [anonim]

    Patriciu a luat Rompetrol cu 600.000, pe care nu i-a platit, de la statul roman. A vandut Rompetrol cu 1,7 miliarde, bani pe care si-a bagat in buzunar. Noul proprietar v-a da, pe cei 600.000 E, 44% din actiuni statului roman. Deci statul roman a dat 100% si a primit, dupa 10 ani, 44%. Faina afacere. Iar cei 56% diferenta au intrat in buzunarul lui Patriciu. Bravo Nastase, cat de bine faci mata afaceri. Daca ar fi platit cash cei 600.000 E, Patriciu putea fi considerat un rechin capitalist onest. Da sa iei ceva cu nimic si sa-ti ramana in buzunar 1,7 euro, asta cred ca nu s-a intamplat nicaieri pe mapamond. Solutia: Nastase sa fie judecat dupa metoda chinezeasca, ca altii sa nu mai indrazneasca sa ne fure in halul asta
    • +7 (9 voturi)    
      :) (Joi, 30 septembrie 2010, 20:12)

      paul [anonim] i-a raspuns lui papadie

      patriciu a adunat acciza de la benzina si motorina, platita de fiecare in momentul in care a platit la statie benzina sau motorina - cred ca doi ani de zile, pana s-a adunat suma asta

      Dupa care pe vremea lui Nastase i-au convertit datoria asta acumulata in obligatiuni
    • +2 (2 voturi)    
      rectificare (Vineri, 1 octombrie 2010, 5:56)

      oilman [utilizator] i-a raspuns lui papadie

      In mare esti acolo cu mici rectificari. Patriciu a primit Rompetrol si a platit 51 mil in doua transe. Mai avea de platit cam 250-300 mil care mai tirziu le-a numit 'datorie istorica' - desi era parte din contractul de privatizare. Acesti 250-300 mil pina in 2003 s-au inmultit la 600 mil prin dobinzi, datorii noi si bani bagati in spagi si buzunarul lui Patriciu (direct sau prin capusile lui Patriciu care sugeau rafinaria, detalii la cerere ...). Sanatate
  • +9 (11 voturi)    
    Suna a escrocherie (Joi, 30 septembrie 2010, 18:45)

    Caligula [anonim]

    In primul rand nu cred ca actionarii firmei au puterea de a converti obligatiuni in actiuni. In caz de faliment, sub orice legislatie, se platesc prima data obligatiunile si apoi din banii ce raman actiunile. Actionarii au o putere mai mica decat creditorii.

    Doi: detinatorul de valori decide cu cat se cumpara o actiune si cand. Daca nu e asa, atunci cumpararea e deschisa jocului speculativ intern de catre actionari (inside trading).

    Trei: statul roman a facut clar cunoscut ca nu este interesat in convertirea obligatiunilor in actiuni.

    In acest caz, pentru recuperarea banilor datorati, statul roman trebuie a trece in faliment compania si a vinde activele ei. Dupa achitarea datoriei, banii ramasi se distribuie actionarilor.
    • +1 (1 vot)    
      aberatii (Vineri, 1 octombrie 2010, 6:19)

      oilman [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

      Amice - iti respect bunele intentii dar nu mai posta timpenii - putin home work si o intelegere macar elementara ar ajuta
  • +1 (3 voturi)    
    @Caligula (Joi, 30 septembrie 2010, 19:54)

    jkljiouoiuj [anonim]

    Daca nu ai cunostinte elementare de drept comercial sau dreptul insolventei, de ce vrei sa postezi astfel de aberatii?
    • -1 (3 voturi)    
      Intrebarile retorice,,, (Joi, 30 septembrie 2010, 20:31)

      Caligula [anonim] i-a raspuns lui jkljiouoiuj

      ...tin locul afirmatiilor fara subiect.

      Poftim, demonstreaza-ti cunostiintele!
      • +1 (3 voturi)    
        Cum doresti (Joi, 30 septembrie 2010, 21:38)

        gfcghfh [anonim] i-a raspuns lui Caligula

        Ai amestecat notiuni de drept comercial cu cele de dreptul insolventei.
        Iti exemplific raspunzand la primul tau mesaj:
        1. Ba da. Legea societatilor comerciale prevede posibilitatea conversiunii obligatiunilor in actiuni prin hotararea AGA si majorarea capitalului social ca urmare a acestei operatiuni. RRC nu este in situatie de faliment. Si nici actualul actionar majoritar TRG. Spun majoritar pentru ca nu a fost publicata inca hotararea AGA.
        2. Enuntul este confuz. Nu rezulta cu claritate despre ce valori este vorba. Incerc sa deduc eliminand acțiunile (valori mobiliare) intrucat observ ca ipoteza se refera la cumpararea de actiuni cu valori. Asadar, presupun ca prin valori intelegi bani, lichiditati etc.
        Revenind la subiect: ”detinatorul de valori decide cu cat se cumpara o actiune si cand”. Este adevarat, dar si detinatorul actiunilor decide cand le vinde si cu cat. Mai putin in unele situatii prevazute de legea pietei de capital, cand pretul este stabilit de evaluator.
        3. Revin la concluzia mea din primul mesaj postat. Este aberant! Statul (indiferent de cine il reprezenta la data incheierii contractului) a consimtit sa primeasca bani pe obligatiunile detinute, ori, ca obiect alternativ, actiuni.
        Cat despre finalul mesajului tau, ce temei ar avea statul sa ceara falimentul de vreme ce societatea si-a achitat obligatiile contractuale?
        • +4 (4 voturi)    
          Legea romana (Joi, 30 septembrie 2010, 23:27)

          Caligula [anonim] i-a raspuns lui gfcghfh

          1. Ai dreptate. Hotararea AGA e atasata la inceputul articolului. Ordonanta de urgenta 28/2003 Art. 5 prevede posibila convertire a obligatiunilor in actiuni, iar legea 89/2005 Art. 7 da formula de convertire. E interesant ca valoarea nominala a actiuni e de 0.1 lei in timp de valoarea actuala e de 0.0601, valoare care mi se pare dubioasa dat fiind ca volumul de tranzactii la bursa e practic zero din martie. Aici e o pacaleala de 786 de milioane de lei, daca statul roman doreste sa vanda actiunile. De asemenea, o valoare nominala de .81 ar facut din statul roman un actionar majoritar.
          2. Da, vanzatorul a hotarat sa converteasca la obligatiunile termenii facuti prin ordonanta guvernului.
          3. Da, statul e fortat sa accepte tranzactia.

          Dat fiind ca actiunile Rompetrol Rafinarie se vand la penny-stock, si tranzactiile la BSE par a fi practic oprite din martie, care e totusi valoarea companiei? Statul roman ar trebuie totusi sa verifice solventa Rompetrol inainte de a accepta conversia.
          • 0 (0 voturi)    
            Ma refeream la publicarea in MOf. (Vineri, 1 octombrie 2010, 7:27)

            hyiuiok [anonim] i-a raspuns lui Caligula

            -
    • 0 (2 voturi)    
      Poftim, demonstreaza-ti cunostiintele! (Joi, 30 septembrie 2010, 21:07)

      Caligula [anonim] i-a raspuns lui jkljiouoiuj

      :)
  • +5 (5 voturi)    
    Marele "om de afaceri" Patriciu.... (Joi, 30 septembrie 2010, 20:15)

    Rescatorul [anonim]

    se vadeste doar a fi un escroc patentat si, pardon, liberal. La fel ca si Vintu, cu care este foarte apropiat.
  • +6 (6 voturi)    
    se mai face o majorare... (Joi, 30 septembrie 2010, 20:15)

    bila [anonim]

    si statul ajunge la 5%...hai ca stim placa....
  • +5 (5 voturi)    
    ce se poate face acum? (Joi, 30 septembrie 2010, 20:35)

    vvv [anonim]

    Rompetrol are dreptul sa isi converteasca actiunile in obligatiuni, asta este clar. Intrebarea este ce poate sa faca statul roman acum:
    1. Statul roman poate in mod abuziv bloca Rompetrol. Tribunalele internationale nu pot face nimic, decat da recomandari. Asta ar afecta un pic imaginea externa a Romaniei, dar s-a intamplat si in alte parti si efectul e manageabil.
    2. Statul roman poate actiona in judecata conducerea Rompetrol in calitatea noua de actionar pentru lipsa de transparenta in contracte (banii plimbati si raportarea de pierderi). Propriu-zis un judecator poate impune realizarea unui audit extern foarte serios si daca intr-adevar au fost nereguli, capusare etc., actionarii majoritari si managerii pot fi penalizati dur de instanta.

    E interesant ce va face statul roman. Deja au incercat sa sicaneze un pic prin inghetarea unor proprietati, dar nu cred ca vor merge prea departe in directia asta.
  • -4 (6 voturi)    
    Situatia e complicata.... (Joi, 30 septembrie 2010, 21:11)

    Andrei [anonim]

    ... este complicata si pentru stat, pentru ca are nevoie de bani, dar si pentru KMG, pentru ca nu numai ca au cumparat o companie care a inceput sa mearga in pierdere, dar mai si pierd o bucata din rafinarie(nu din companie, compania este mult mai mare decat rafinaria).
    Comentariile voastre sunt simpliste, lucrurile nu sunt chiar asa directe si simple. Per total, Rompetrol are in jur de 9000 de angajati, la privatizare Petromidia avea 3500... deci rafinaria nu este tot grupul.
    Este adevarat, profitul poate fi mascat(nu tot) prin firme offshore, dar aici statul nu poate face prea mult... si nu numai statul asta, nici un stat din lume... ca asa este legislatia internationala, chiar si legislatia UE.
    Faptul ca AGA a decis conversia in actiuni este irelevant, statul poate ajunge la alte intelegeri cu actionarul majoritar actual.
    Din pacate singura sansa sa vedem bani mai multi la buget este ca statul roman sa negocieze cu cel kazah... sa vedem daca vrea banii la buget pentru noi sau in alte buzunare(doar pentru ei)...
    • 0 (0 voturi)    
      conversia in actiuni e legala.... (Vineri, 1 octombrie 2010, 20:16)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      iar comisia care a aprobat aceasta minunatie printr-un act legislativ, o OU, l-a avut ca sef pe DL Boc . Contractul prevede optiune pentru Rompetrol, nu pentru statul roman.

      „Statul nu are instrumente legale prin care să refuze plata parţială a obligaţiunilor. Ceea ce face statul acum este o neînţelegere a convenţiei pe care a semnat-o. În acea ordonanţă s-a prevăzut dreptul Rompetrol - nu al titularului creanţei - de a opta fie pentru conversie, fie pentru răscumpărare", a declarat Ana Diculescu Şova, la finele lunii trecute, într-o conferinţă de presă.


      La rândul său, avocatul Ştefan Damian de la Ţucă, Zbârcea&Asociaţii spusese că România riscă procese la Curtea de Arbitraj Internaţional de la Washington pentru încălcarea unor tratate internaţionale de protecţie a investiţiilor, procese care, de regulă, se soldează cu amenzi uriaşe"

      Responsabili pentru aceasta situatie sunt atat PSD cat si fostul PD (Dl Basescu si Dl Boc sunt coautori la ploconul facut catre Rompetrol de statul roman.)
      Mai cititi, exista pe net presa scrisa din acea perioada. Apar frumos responsabilitatile, ma mir ca nu le este jena sa vorbeasca.
  • +3 (3 voturi)    
    Aloo ! (Joi, 30 septembrie 2010, 21:37)

    ada [anonim]

    In orice tara care se respecta, exemplu Germania, daca un actionar are mai mult de 20% din actiuni, nu se poate lua nici o hotarire fara aprobarea lui.
    Asa este posibil ca marirea de capital sa nu mai poata fi folosita in dezavantajul minoritarilor.
    Dar Romania nu are nevoie de asa cava.
    Asa se poate cumpara o firma platind numai 51% din valoarea ei !!
  • +5 (5 voturi)    
    Invatam de la unguri ce este mindria (Joi, 30 septembrie 2010, 21:43)

    ada [anonim]

    Ungurii nu au permis austriecilor sa-si vinda participarea minoritara la MOL. Au vindut-o rusilor dar ungurii s-au facut ca ploua si nu le-au inregistrat tranzactia.
    Austriecii au incercat sa cumpere majoritatea actiunilor, dar ungurii au singe ... Pina la urma au renuntat si rusii si austriecii.
    Romanii ...
  • +3 (3 voturi)    
    Nu va mai bateti capul cu prostii (Joi, 30 septembrie 2010, 21:44)

    denvarel [utilizator]

    In Registrul obligatiunilor pe care Rompetrol trebuie sa-l tina la un registratar independent si care e public pt ca Rompetrol e o companie publica, listata la BVB, se afla sau nu mentiunea "rascumpararii" obligatiunilor in parte sau total.
    Daca acolo nu s-a inregistrat aceasta tranzactie, Rompetrol nu poate, la ora la care scriu acest comentariu sa faca nimic. Trebuie sa transforme in actiuni obligatiunile ramase. Adica toate!
    Ca a bagat bani in contul ANAF, MF, sau in al meu e neinteresant atat timp cat acesti bani nu au ca finalitate un act de rascumparare, ceva acolo...
    Am rugat reporterii sa verifice informatiile de la registratar care ar trebui sa fie publice.
    Nu conteaza ce spun avocatii Rompetrol sau ai statului. Ei pot declara orice ca nu-i doare gura.
    Verificati registrele si dati-ne si noua o stire reala nu Rompetrol wishfull thinking
    • 0 (2 voturi)    
      Denvarel (Joi, 30 septembrie 2010, 22:15)

      jijuiojuio [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      Ai utilizat de cateva ori cuvantul registratori in loc de ORC. Din cate cunosc, trebuia sa fie emis, in 6 luni de la modificarea Legii 26, un act normativ privind organizarea si functionarea activitatii de registrator la ORC. Termenul a fost depasit, iar de curand a fost publicata o explicitare tranzitorie referitoare la delimitarea de competenta a directorului ORC de cea a persoanelor numite de acesta. Te rog sa-mi spui si mie numarul actului daca a fost publicat in Monitor. Multumesc.
  • +1 (1 vot)    
    Cine e ORC? (Joi, 30 septembrie 2010, 22:27)

    denvarel [utilizator]

    Oficiul Registrului Comertului?
    Registratar este BVB pt actiunile tranzactionate acolo. Mai e cel putin 1 pt Rasdaq.
    Acestia sunt "registratari" nu registratori si presupun ca sunt suficienti de atestati pt a tine evidenta obligatiunilor emise de o entitate.
    Din hg prin care s-au transformat in obligatiuni datoriile, am inteles ca intra in sarcina Rompetrol sa plateasca serviciile de registrator cuiva. Ca doar nu tin ei "loco" evidenta, nu au voie, ca sunt societate deschisa, adica listata la o bursa.
    Registrul comertului nu are nici o "vina" presupun in toata afacerea asta
    • +3 (3 voturi)    
      Scuze pt. confuzie! (Joi, 30 septembrie 2010, 22:37)

      ghgjhkjhkh [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      Am citit mesajele tale fara ochelari si am vazut registratori in loc de registratari. Ma interesa legea aceea referitoare la registratorii comerciali si am crezut ca a fost publicata. Ma scuz inca o data si iti multumesc pentru clarificare.
      O noapte buna!
  • -1 (1 vot)    
    cateodata.... (Vineri, 1 octombrie 2010, 10:16)

    adi [anonim]

    este induiosatoare naivitatea autoritatilor statului roman care nu vede , si nu a vazut, cum este pacalit de Patriciu et comp. Este induiosatoare si naivitatea cu care statul a prevazut incasarea sutelor de milioane de dolari in bugetul de stat si s-a bazat, probabil, pe ei pentru cheltuielile sociale viitoare. Dormiti, dragi autoritati, Patriciu et comp. vegheaza pentru voi !
  • +1 (1 vot)    
    am putea (Vineri, 1 octombrie 2010, 11:36)

    Roman [anonim]

    Afacerile cu petrol si energie sunt bune.
    Statul Roman ar putea accepta sa devina actionar inapoi deoarece a pierdut enorm cand a instrainat aceste afaceri bune.

    Problema este ca ar fi actionar minoritar.
    As aca..ar trebui fie sa scoata bani si sa conditioneze cumpararea a 51% fie sa beneficieze de actiunea de aur , adica dreptul la veto .

    Doar asa putem beneficia cu adevarat de ceea ce ne-a apartinut si a fost intrainat ion modul in care a fost instrainat.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri