Tribunalul Bucuresti a admis cererea pentru intrare in insolventa a Blue Air, inaintata de Carpatair si Service Excellence Solutions, insa transportatorul aerian prezinta dovezi ca datoriile catre cele doua companii au fost platite. Totodata, reprezentantii Carpatair atesta ca Blue Air si-a achitat datoria la cateva zile dupa depunerea dosarului de insolventa.

Cu toate acestea, judecatorul Laura Radu, purtator de cuvant al Tribunalului Bucuresti, a declarat pentru Mediafax ca instanta a admis miercuri intrarea in insolventa a Blue Air, la cererea Carpatair si Service Excellence Solutions.

Sherif Ussama, directorul executiv al Blue Air, arata intr-un comunicat de presa transmis in aceasta dimineata ca Blue Air intelege ca si-a achitat datoriile catre stat si catre furnizori, in ciuda blocajelor financiare la nivel national si chiar a procesului de restructurare a flotei pe care compania a finalizat-o recent.

"O potentiala decizie a Tribunalului Bucuresti in sensul deschiderii unei proceduri de insolventa asupra companiei noastre ne-ar surprinde, in mod neplacut, si am considera-o drept incalcare a drepturilor comerciale de care ar trebui sa ne bucuram intrucat, in momentul de fata, noi nu avem nicio datorie fata de cei doi asa-zisi creditori din dosarele de insolventa. In aceste conditii nu poate fi declansata starea de insolventa", a declarat Sherif Ussama, care a mai adaugat ca in cazul in care o astfel de decizie ar fi emisa, compania va ataca decizia instantei.

Oficialul companiei subliniaza ca s-a ajuns la o intelegere de plata amiabila in dosarul 13886/3/2010, in care Carpatair si Service Excellence Solutions au cerut insolventa Blue Air Transport Aerian, si s-au achitat la zi debitele restante.

Paula Ardelean, vicepresedinte al Carpatair, a confirmat ca Blue Air si-a achitat datoria catre Carpatair la cateva zile dupa ce dosarul de insolventa a fost depus la Tribunalul Bucuresti.

"La cateva zile dupa ce am depus dosarul de insolventa, Blue Air ne-a achitat datoria si noi le-am dat hartie ca am primit banii. Dar dupa acest lucru ei nu s-au dus, probabil, la tribunal sa inchida dosarul. Diligentele pentru inchiderea dosarului erau treaba lor", a spus Paula Ardelean, citata de Mediafax.

De asemenea, Blue Air a prezentat fragmente dintr-un contract de tranzactie incheiat cu Service Excellence Solutions in care partile declara ca odata cu semnarea acestui contract nu mai au nicun fel de pretentii, de orice natura, izvorate din contractul de prestari servicii incheiat intre cele doua companii in data de 12 ianuarie 2009.

Decizia de intrare in insolventa a Blue Air a fost postata pe site-ul Tribunalului Bucuresti abia vineri, la ora 17:30, in conditiile in care aceasta apare in dreptul termenului de judecata din 27 septembrie, insa in finalul deciziei apare ca aceasta a fost pronuntata in sedinta publica din data de 6 octombrie.

Compania Blue Air a revenit cu un comunicat, in care spune ca sentinta in acest dosar nu a fost comunicata, nici redactata, nu apare in Condica de sedinta a Tribunalului Bucuresti, nici pe site-ul acestei institutii, insa face obiect a numeroase articole de presa aparute astazi.

"Pe tot parcursul zilei, avocatul companiei Blue Air Transport Aerian s-a aflat in incinta Tribunalului Bucuresti pentru a afla sentinta in acest dosar, sentinta ce nu a fost insa redactata si comunicata. Mai mult, Condica de sedinta a Tribunalului Bucuresti s-a aflat toata ziua in biroul judecatorului, iar in calculatoarele de pe holul Tribunalului informatia a fost postata de trei ori si de trei ori a fost retrasa", mai arata reprezentantii companiei aeriene.

"Asteptam decizia judecatorului si in functie de motivatia care sta la baza acesteia, vom ataca pe calea recursului, vom cere suspendarea executarii unei astfel de decizii si vom atrage inclusiv raspunderea personala si materiala a persoanelor implicate in acest atac la adresa companiei Blue Air", spun in incheiere oficialii Blue Air.