Legea Parteneriatului public-privat (PPP) elimina complet licitatiile. Parlamentarii au ignorat atentionarile Cotroceniului

de C.P.     HotNews.ro
Vineri, 8 octombrie 2010, 18:26 Economie | Companii

 documente
Parlamentul a votat o forma finala a legii Parteneriatului public-privat (PPP) care elimina complet licitatia ca procedura de lucru, inlocuind-o cu negocierea. Parlamentarii au ignorat cererile presedintelui Basescu, care trimisese legea spre reexaminare tocmai pentru ca actul legislativ impune arbitrariul negocierilor in relatia dintre autoritatile publice si partenerii privati.

Legea a fost deja publicata in Monitorul Oficial (marti, 5 octombrie), astfel incit de-acum ne putem astepta ca lucrarile publice (infrastructura de transport, infrastructura informatica, infrastructura energetica, centrale etc.) sa se desfasoare dupa un scenariu care, eliminind licitatia transparenta, lasa loc abuzurilor.

"E revoltator. Legea scuteste procedurile de achizitii publice si concesiuni de orice forma de procedura concurentiala daca esti destul de destept sa o incadrezi drept Parteneriat Public-Privat (PPP). Practic, iti selectezi "partenerul", negociezi putin si semnezi contractul", spunea Sorin Ionita, directorul SAR, in iunie 2010, cind legea plecase spre promulgare la Presedintie. Atunci, HotNews.ro a fost printre putinele institutii de presa care au scris despre legea care a intrunit cvasi-unanimitatea Parlamentului.


Intre timp, presedintele a retrimis legea catre Parlament, cerind eliminarea citorva articole-cheie. Parlamentul a votat insa o versiune finala care pastreaza caracterul arbitrar al selectarii partenerilor privati.

Care sint marile brese create de lege:

1. Eliminarea licitatiilor si inlocuirea lor cu negocierea. Este consfintita de Art. 14 din lege, care arata ca negocierea este modalitatea de desemnare a partenerului privat.

2. Categoriile de lucrari carora li se poate aplica Legea PPP. Legea este foarte vaga si arata doar citeva exceptii, fara a institui o regula clara de aplicabilitate. (Vezi art. 44, care spune ca in anumite conditii prevederile Legii PPP se pot aplica si la "activitatile relevante definite prin Ordonanta de Urgenta 34/2006", adica OUG-ul care reglementa pina acum achizitiile publice).


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

7796 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    ce licitatie sa existe la finantarea unui proiect? (Vineri, 8 octombrie 2010, 18:39)

    Eneas [anonim]

    1.care da mai multa spaga ?
    2.care aprezciaza ca proiectul nu costa 100 ,costa 200 ?
    3.care aduce banii cu valiza,nu prin banca ?
    etc.,
    eu cred ca cei care critica lipsa licitatiei nu inteleg nimic din mecanismul PPP, din pacate !
    cand ai un proiect de importanta publica, pentru care cauti finantare privata , nu faci licitatie =cine da mai mult=anunti intentia de realizare a proiectului si accepti orice sursa de finantare credibila si legala,de la partenerii privati care vin alaturi de tine, stat!
    • +3 (3 voturi)    
      legea PPP = legea spagii maxime (Vineri, 8 octombrie 2010, 21:31)

      goe [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      De acum incolo va conta spaga maxima si nimic altceva. Pretul nu va conta deloc, nici calitatea, nici orice altceva. Ei (politicienii) cu spagile, noi cu plata facturii finale. Contractele astea ar trebui si secretizate, ma gandesc, ca sa fie schema completa. Daca rasufla ceva, statul (adica noi toti, mai putin escrocii de politicieni) ar trebui sa despagubim partenerul privat cu cel putin vreo 10 miliarde de euro.
      Va las acum, ma duc sa-mi deschid o companie de autostrazi. Ofer 50% parandarat, pe drepturi de autor. Cine mai munceste in Romania e prost. Am zis.
  • +8 (12 voturi)    
    N-o sa vedeti la Realitatea sau Antena... (Vineri, 8 octombrie 2010, 18:42)

    Costica [anonim]

    ...condamnarea acestei legi pentru furt, abia o asteptau...Sa vezi de acum incolo ce va fi in administratii, mai ales locale...
    • -4 (6 voturi)    
      Mai iesiti din stereotipizarea asta deja isterica! (Vineri, 8 octombrie 2010, 19:20)

      Iar [anonim] i-a raspuns lui Costica

      Antenele, Realitatea, Mogulii, PSD+PNL, blah-blah... Uite ce-a facut populismul demagogic pedelist-basescian din voi: alba-neagra :))
    • +3 (3 voturi)    
      PDL a votat contra? (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 0:59)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Costica

      Nu pricep... PDL nu mai are majoritatea in Parlament? L-a tinut Opozitia de mana si n-a putut sa voteze legea asa cum trebuia?

      Tot mogulii sunt de vina?!

      Nu te mai uita atat la TV ca iti ies bube pe limba si pe buricele degetelor. :)
      • +3 (3 voturi)    
        Ai dreptate si tu Dane (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 11:00)

        tot Fanel [anonim] i-a raspuns lui Dan

        Toti ciocoiii sunt la fel , indiferent ce eticheta(e) isi pun (PDL, PNL, PSD , sau unguri)
        Etichetele si le schimba baietii mai des decit imi schimb eu ciorapii..

        Totusi .. nu imi pare rau ca am stat in ploaie de 2 ori ca sa il votez pe marinar.
    • 0 (2 voturi)    
      in sfirsit coruptia e legala (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 10:55)

      Fanel [anonim] i-a raspuns lui Costica

      Ai perfecta dreptate Costica , parlamentarii nostri iubiti (adica ce i-am mai iubi noi ..) in sfirstit legalizeaza legea prostitutiei.
      De data asta Costica trebuie sa recunoastem ca nu a mai fost nevoie de majoritate parlamentara .
      Se pare ca nu mai existat putere si opozitie , toti voteaza cu ce este mai bine pentru tara ..
      Cind zic toti Costica ma gindesc la PSD , PNL , PDL , UDMR , si care or mai fi pe linga ei ..
      Deci ca o concluzie Costica , toti ciocoii sunt la fel , indiferent daca mimeaza citeodata ca ar fi diferiti.
    • +1 (1 vot)    
      Informeaza-te, baiete, inainte de a vorbi! (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 20:15)

      Adrian Stoica [anonim] i-a raspuns lui Costica

      Legea Parteneriatului Public Privat, iniţiată de Senatorii PDL Anca Boagiu şi Sorin Fodoreanu şi sprijinită de o largă majoritate de parlamentari din toate partidele politice, a trecut, astăzi, 28 iunie, de Camera Deputaţilor. Votul a fost luat cu majoritate, atât scena politică cât şi mediul economic aşteptând de foarte mult timp terminarea ciclului legislativ din Parlament.

      Senatorul PD-L Sorin Fodoreanu a menţionat că parteneriatele publice private trebuie privite diferit faţă de achiziţiile publice sau de cesionări. ''Este un proiect complet nou, care va avea un caracter stimulativ. Cred că legislaţia românească în momentul de faţă în domeniul economic are un caracter restrictiv şi nu înţeleg de ce este una penalizatoare. Parteneriatele publice private trebuie privite diferit faţă de achiziţiile publice sau de cesionări, de aceea vrem să creăm un cadru legal în care ambele părţi să fie tratate în mod egal, fără ca nimeni să fie lezat. În plus, alegerea partenerului se va face prin două etape: etapa de selecţie şi apoi etapa de negociere. Avem nevoie de un cadru echilibrat pentru ambele părţi, iar parteneriatul public privat este mecanismul cel mai clar în relaţia dintre sectorul public şi sectorul privat'', a explicat senatorul Fodoreanu.

      Prin decizia de astăzi a Parlamentului, senatorii PDl au dat încă o dată dovadă de implicare legislativă la cel mai înalt nivel, aducându-şi aportul la buna dezvoltare economică a României.

      Sursa: http://www.pdlsenat.ro/presa-comunicate/legea-parteneriatului-public-privat-initiata-de-senatorii-pdl-a-trecut-de-camera-deputatilor
  • +4 (8 voturi)    
    Neaparat trebuie sa fie secrete (Vineri, 8 octombrie 2010, 18:58)

    Crustaceul Radiant [anonim]

    contractele astea trebuie sa fie secrete . Daca cumva sunt desecretizate , partenerul privat trebuie sa primeasca despagubire un miliard de euro .
  • +10 (12 voturi)    
    surpriza? (Vineri, 8 octombrie 2010, 19:09)

    alin [anonim]

    Nu trebuie sa ne miram de acest rezultat. Coruptii voteaza o lege sa-i ajute sa sifoneze mai usor banii publici. Era de asteptat asa ceva.
  • +7 (7 voturi)    
    parlamentarii n'au auzit de UE ? (Vineri, 8 octombrie 2010, 20:03)

    unu' de departe [anonim]

    Bun, OK dragi parlamentari. Sa vedeti acum ce scandal o sa iasa si ce monitorizari veti avea de indurat. Dvs (parlamentarii) mai credeti ca puteti ignora regulile UE ? Veti vedea foarte repede ca nu. Ah, si sa nu uit : au inceput deja o serie de controale pe fondurile SAPARD, etc. Sa vedeti voi ce controale suplimentare "la sange" veti avea, ca ati depasit nu numai orice limita a inconstientei, dar si a obrazniciei (nu numai fata de poporul roman, dar si fata de UE pe care o credeti "gramada"). Este o grava eroare si va va costa scump. Daca nu stiati ca UE este in stare sa faca anchete serioase, va spun eu ca stie. Si nu numai in .ro. Chiar si aici (.fr) se face asa ceva si iese cu (mare) scandal daca se gasesc nereguli. In plus, veti fi obligati sa schimbati legea. Ca muschii vostri (cat or fi ei de tari) nu sunt pe masura muschilor europei...
    Cu tristete,

    M.D.
    • -1 (1 vot)    
      moral iti dau dreptate. (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 9:42)

      bula [anonim] i-a raspuns lui unu' de departe

      legal e altceva.UE se baga acolo unde sunt fonduri UE. Daca firma X din Libia, ofera sa faca un pod pt. Y euro pe mp, pe banii lor si apoi sa ia o taxa de pod timp de 30 de ani, ce sa licitezi??? Negociezi si daca nu ajungi la o intelegere nu accepti. Nu uita ca CELALALT vine cu toti banii.
    • +1 (1 vot)    
      temporare (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 13:42)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui unu' de departe

      legile de genul asta sunt 'temporare' adica facute pentru 1-2 ani, timp in care sa se atribuie diverse lucrari. eliminand licitatia cu totul s-a dat liber la spaga maxima. cine da spaga mai mare va lua contractul.
      astfel de parteneriate nu se semneaza pentru lucrari mici ci pentru unele de anvergura, foarte foarte multi bani. sunt de acord ca e important sa ne grabim pentru ca ne trebuie infrastructura dar nu la orice cost, nu la costuri de 4-5 ori mai mari decat in Austria (care are ca si noi munti de strabatut).
      si pot sa pun pariu ca legea asta au votat-o atat cei de la putere cat si cei din opozitie, e loc pentru toti sa-si faca o spaga sau sa ia un contract gras.
      si problema nu-i limitata la parlamentari, multi dintre 'beneficiari' nu-s parlamentari sunt membri sau 'afaceristi', de multe ori familiile politicienilor.
      in cele din urma legea va fi modificata, cel mai probabil la presiunea UE. dar pana atunci se vor fi incasat sume uriase si se vor fi spalat deja banii.
      si daca vom fi penalizati de uniune pentru magarii, platile le vor face tot saracii, nu hotii
  • +1 (1 vot)    
    Legea spagii e constitutionala? (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 8:56)

    mircea [anonim]

    Sa arestezi infractori e neconstitutional dar legea asta de spaga e constitutionala? Hotnews va rugam sa dati lista celor care au votat-o
  • +1 (1 vot)    
    Sursă de corupţie (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 9:36)

    cobra [anonim]

    Cine crede că sunt corupţi DOAR într-un partid se înşeală amarnic. TOATĂ clasa politică actuală este coruptă. Plecând de la simple găinării şi până la cazuri strigătoare la cer toţi politicienii actuali sunt murdari.
    Legea asta ar fi putut să oprească într-o oarecare măsură sifonarea fondurilor publice dar Parlamentul, prin oamenii din tot spectrul politic, a dovedit că nu doreşte acest lucru. Cu toate păcatele lui, Băsescu a acţionat corect dar mă îndoiesc că parlamentarii vor ţine cont de punctul de vedere pentru care a fost retrimis proiectul de act normativ.
  • +1 (1 vot)    
    Daca e intr-adevar asa (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 10:53)

    Sile [anonim]

    Vom avea probleme. De mirare insa nu e. Pina nu vom scapa de actualul cotet legislativ si nu il vom inlocui complet cu un deificiu cladit pe principiile fundamentale de drept, nu ne vom urni decit la suturile in fund date de F M I si U E .Ori acest edificiu nu poate fi construit decit de oameni iesiti din mintea de lemn, pe care nu prea ii vad prin parlament. O zi buna!
  • +1 (1 vot)    
    PDL (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 11:00)

    dan [anonim]

    Nu doar ca PDL nu a votat impotriva, dar ei sunt chiar initiatorii acestei legi, in Senat, printr-un grup de trapadusi senatori din gasca lui Flutur. Sigur, anonimii aia au fost doar uneltele.
    Intre alti entuziasti promotori ai ei se numara actuala ministra, fosta senator, Anca Boagiu, fostul ministru Videanu, care are tot felul de planuri de Ppp prin energie, si consiliera lui Boc, Andreea Paul (vass), care deocamdata doar se baga in seama si vrea sa se lipeasca la grupul puterii reale.
    • 0 (0 voturi)    
      confuzie sau intoxicare? (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 17:14)

      bula [anonim] i-a raspuns lui dan

      ce faci, mai exact? Cand "statul" are banii, liciteaza si castiga cel cu pret mai jos. Cand NU AI BANII si cineva iti ofera sa constriasca pe BANII LUI ce licitezi? pe cine inviti sa liciteze, pe cei ce NU SUNT interesati sa vina cu banii lor???? DECI AI UN SINGUR INTERLOCUTOR!!! cu acesta negociezi: nu-ti convine pe cati ani vrea taxa de pod (de ex) si care e nivelul taxei de pod, nu faci lucrarea si evident nu vei avea pod. Indiferent de legile de pana acum, NU AVEM pana azi nimic facut in ppp. O tinem tot asa???
  • 0 (0 voturi)    
    articolul e foarte prost documentat (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 19:40)

    Radu [anonim]

    vezi art 24 - publicarea in seap a anuntului de intentie in baza caruia toti cei interesati de un astfel de proiect pot participa la selectie. procedura de negociere prin seap este echivalenta unei licitatii: pasul 1 - se publica anuntul, pasul 2 - se primesc dcoumentele de intentie, pasul 3 - se face un clasament al celor selectati, pasul 4 - se negociaza cu primul... foarte slab documentat articolul. cel care l-a scris s-a oprit cu cititul undeva la art 18... clasic, a vazut baiatul loc de scandal si nu a mai sata sa-si oboseasca mintea cu restul legii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version