Guvernul ungar ar putea impune o taxa suplimentara asupra marilor lanturi de magazine, sperand sa atraga fonduri suplimentare de pana la un miliard de euro, in cadrul eforturilor de reducere a deficitul bugetar pentru a se incadra in tinta de 3% impusa de Uniunea Europeana, potrivit postului de televiziune TV2 citat de Portfolio.hu.

Presa din Ungaria arata ca nu exista inca date cu privire la modul de aplicare al acestei taxe si nu se stie nici cum vor fi afectate marile magazine. Cele mai mari lanturi de magazine din Ungaria sunt Tesco, CBA, COOP, Spar, Reál, Auchan, Metro, Lidl, Penny Market si Cora.

Aceasta este una din masurile cuprinse in cel de-al doilea plan de actiune economica care ar putea fi anuntat miercuri de premierul Viktor Orban.

Reuters anunta ca printre masurile cuprise in acest plan s-ar numara si introducerea unei taxe suplimentare in sectorul energetic si telecom, dar si concedierea a 25.000 de angajati din sectorul public.

Premierul ungar a anuntat primul planul de actiune, care are 29 de puncte, in luna iunie. Una dintre cele mai dezbatute prevederi ale planului este impozitul special aplicat institutiilor financiare, care ar aduce la buget aproximativ 700 milioane de euro in 2010 si 2011.

Respectarea angajamentului privind reducerea deficitului bugetar este esentiala pentru tara vecina pentru a pastra increderea investitorilor si pentru a atrage fonduri europene.

Potrivit presei locale, citate de Reuters, sunt semne clare ca Guvernul de la Budapesta va fi nevoit sa impuna masuri de austeritate, insa este putin probabil ca acestea sa fie anuntate in octombrie, cand sunt programate alegerile locale.​