​Monitorizarea FMI a companiilor cu pierderi. Episodul 2.

Din solutiile CFR SA: Desfiintarea unor statii cu trafic redus si achizitionarea de energie electrica de pe piata libera la preturi mai mici

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 28 octombrie 2010, 10:50 Economie | Companii

Infrastructura CFR
Foto: AGERPRES
Unul dintre cei mai mari datornici la stat, Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, a inregistrat pierderi de 529 milioane lei, la sfarsitul lunii august 2010. La aceeasi data, compania avea inregistrate arierate totale de 4,2 miliarde lei, peste 1,5 miliarde de lei reprezentand datoriile fata de furnizorii de energie electrica. In conditiile in care volumul de trafic pe calea ferata a scazut, compania se vede nevoita sa ia cateva masuri de reducere a cheltuielilor, doua dintre acestea fiind desfiintarea unor statii cu trafic redus si achizitionarea de energie electrica de pe piata libera la preturi mai mici. Acestea sunt doar doua din solutiile necesare prezentate de CFR SA la solicitarea HotNews.ro in vederea limitarii pierderilor.

"Pierderile înregistrate de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA la 31 august 2010 au fost de 529 mil. lei. Pentru sfârsitul anului în curs, compania estimeaza pierderi în valoare de 784 mil. lei (tinta de deficit stabilita la începutul anului era de 935 mil. lei)", se arata in raspunsul companiei catre HotNews.ro.

O mare parte din datoriile acumulate in timp sunt catre furnizorii de energie. Reprezentantii Ministerului Economiei s-au gandit ca o solutie ar fi ca furnizorii de energie Enel, E.ON si CEZ ar putea primi actiuni din pachetele minoritare detinute de statul roman, in contul creantelor pe care le au la CFR SA. "Aceste datorii ale CFR creeaza probleme la nivelul fluxurilor investitionale ale companiilor. Trebuie gasita o solutie, astfel incat CFR sa-si rezolve problema datoriilor istorice (...)O varianta ar fi exercitarea dreptului de a vinde pachete minoritare pe care le mai detine statul la aceste companii. Acestea pot reprezenta sume de compensare. Totodata, le-am solicitat companiilor sa se gandeasca foarte bine sa atribuie dividende, iar acestea pot fi de asemenea sume de compensare", a declarat, in luna iulie, fostul ministru al Economiei, Adrian Videanu. Potrivit acestuia, a fost prezentat Guvernului un memorandum privind problema datoriilor catre furnizorii de energie.

Ce spune CFR SA despre masurile de limitare a pierderilor

Din cauza scaderii volumului de trafic pe calea ferata, CNCF CFR SA este nevoita sa aplice în continuare masuri de limitare a pierderilor, cum ar fi:
  • reducerea cheltuielilor materiale pentru serviciile prestate de terti;
  • reducerea cheltuielilor administrative;
  • desfiintarea unor puncte de sectionare (statii sau halte cu trafic redus) de pe reteaua feroviara;
  • reglementarea situatiei companiei, în calitate de consumator captiv de energie electrica, lucru care ar permite achizitionarea energiei electrice de pe piata libera la preturi mai mici;
  • continuarea programului de închiriere a sectiilor de cale ferata care apartin infrastructurii feroviare neinteroperabile.

    * HotNews.ro a solicitat companiilor monitorizate de FMI sa prezinte situatia pierderilor si solutiile pe care le au in vedere pentru limitarea acestora.
    * Companiile monitorizate sunt Compania Nationala de Cai Ferate CFR, Societatea Nationala de Transport CFR Calatori, Compania Nationala a Huilei, Termoelectrica, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, Metrorex, CFR Marfa, Electrocentrale Bucuresti, Societatea Comerciala Electrificare CFR si Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare.​


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

​VIDEO CONFERINTA: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

3508 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    poveste cu iz penal (Joi, 28 octombrie 2010, 10:55)

    un domn [anonim]

    domeniul energetic din Romania cel putin in lumina evenimentelor din 2008 2010 cat Borduristu a fost Ministru au un caracter pronuntat penal, e momentul sa spunem stop
    1. salariilor aberante din minister, undeva la 2000 lei le ajunge, s anu mai bea apa perrier
    2. motivarea regionalelor CFR de a lucra pe BVC implicit pe eficienta
    3. recuperarea prejudiciilor produse prin si pe baza raspunderii ministeriale a tuturor persoanelor care au permis Haosul l anivelul ministerului economiei
    • 0 (0 voturi)    
      BALAURII=MAFIA POLITICA si ENERGETi ADMINISTRATORI (Joi, 28 octombrie 2010, 12:07)

      Toto [anonim] i-a raspuns lui un domn

      BAHai ca astia-i super tare.
      Cica economie de piata libera!!!
      - Pai cum se face ca marii capitalisti democratici din energie...numiti si "baietii destepti" de uniii ...sau gangsteri ordinari de altii cu firmulitele lor de apartament pline doar de facturiere au acces la preturi de energie electrica mai bune decat CFR care este este al mai mare consumator de en.electrica dupa ALRO Slatina dn Romania si care in princupiu potrivit pietei libere ar trebui sa aibe cele mai buine preturi putand achizitiona cantitati de en uriase.
      Buuuun ...asta asa ca sa vedem cun arata caracatitza care duce de 20 de ani la falimentarea economiei nationale ...niste gangsteri politici prin firme capuse de apartament si facturiere care nu aduc nici o valoarea adaugata energiei sau altor produse obtin preturi mai bune decat gigantii de stat si prin parazitare profituri uriase care se ducin buzinarele lor.
      - un alt brat al caracatitei este mafia politica carede 20 de ani nominalizeaza consilii de administratie si directori nu in baza unor programe de management sau conducere pe romaneste care sa urmareasca administrarea eficienta a CFR si care nu este interesata decat de a impune contracte fraduloase de achizitii de servicii prin licitatii trucate la preturi mult mai mari decat cele de pe piata pt firmele gangsterilor de partid.
      - pietele de calatori regionale din Vestul Romaniei foarte porofitabile au fost loate de sub CFR si oferite prin smenarii si date lui....REGIOTRANS in care sunt bagate rubedeniile lui Berceanu, Videanu si mai stim noi cine ...
      - alte brate ale caracatitei/balaur va las pe voi sa le completati ...
      si iaca asa se coace falimentul alei mai mari compannii de transport de cale ferata din Europa Centrala si de Est pt a fi cumparata la pret de nimic plus ceva spaga catr politicieni....iar asta in momentul in care in lume si in special UE transportul pe cale ferata devine strategic pt marfa cat si calatori pt ca ...consuma curent ..si da de lucru industriei energetic
  • +3 (3 voturi)    
    ? (Joi, 28 octombrie 2010, 11:00)

    lll [anonim]

    ce retarzi.

    Ultima oara cand am mers cu trenul, in intercity mai putin de jumate din vagon aveau bilet. Asta inseamna ca au venitul la jumate din cat ar putea fi.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Joi, 28 octombrie 2010, 15:30)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui lll

      Aia e buba, ca proprii angajati nu aplica legea. In loc sa dea amenda baga peschesul in buzunarul propriu. Ar trebui sa faca ceva flagranturi, supracontroale si alte activitati impotriva celor care nu platesc.

      Cam cat e amenda acuma? Ar trebui sa fie ceva mai usturatoare, ca sa ii si stimuleze s-o plateasca. Iar controlorul sa-si ia cota parte din amenzi, atunci poate ar prefera sa dea amenda.

      A, da, si poate ar trebui sa existe abonamente pt navetisti, ca banuiesc ca aia sunt cei care nici nu-si iau belete, pe principiul ma stiu cu nasul :).
  • +4 (4 voturi)    
    calatori (Joi, 28 octombrie 2010, 11:06)

    cristi [anonim]

    Cum sa nu scada numarul de calatori cand pentru 350 km platesti la CFR un pret de 70 ron iar la un autocar platesti 45 iar trenul face 6 ore si autocarul 5 ore cu jumatate de ora pauza.
    • +5 (5 voturi)    
      SOLUTIA E CLARA (Joi, 28 octombrie 2010, 11:45)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui cristi

      reabilitati urgent locurile cu restrictii de viteza , mariti viteza la 160km/h si toate statiile vor deveni rentabile, calatorii se vor reintoarce la tren de la microbuzele periculoase.
      Dar nu cred ca se vrea, dureaza 10 ani sa faca Bucuresti-Constanta...
      • +1 (1 vot)    
        solutie simplificata (Joi, 28 octombrie 2010, 13:01)

        ion [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Bucuresti - Constanta si Campina-Brasov ar fi trebuit reabilitat intai un sens si apoi celalalt , sa nu afecteze calatorii.
        Ciudat este ca se pare ca dupa reabilitarea Buc-Cta se va parcurge aceasta distanta TOT IN 2 ore si jumate sau si 45 min...
      • 0 (0 voturi)    
        Era ieri un articol (Joi, 28 octombrie 2010, 15:31)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Chinezii au facut o linie de vreo 200km pt viteza de ~350km/h in 1,5 ani. Poate ar trebui sa le vindem chinezilor CFR-ul :).
    • +1 (1 vot)    
      pai afacerea cu autocarul (Joi, 28 octombrie 2010, 12:49)

      Io [anonim] i-a raspuns lui cristi

      E chiar a directorilor din CFR. Altfel cum crezi ca ar merge lumea la autocar?
  • +4 (4 voturi)    
    solutii? (Joi, 28 octombrie 2010, 11:37)

    Mihai [anonim]

    Solutiile reale ar fii:
    - dezvoltarea unor infrastucturi moderne, finantate din fonduri europene nerambursabile
    - cresterea calitatii serviciilor: in acest moment daca ai o masina si calatoriti cel putin in 2 si platiti impreuna combustibilul sa calatoresti cu masina devine mai rentabil si dpdv financiar si dpdv al timpului. trenurile sunt exact pentru ca sa fie rentabil sa calatoresti cu trenul si sa fie mai rapid decat masina. insa din cauza ca nu s-a investit in infrastructura am ajuns si la CFR unde restul serviciilor din RO: scump si prost. Daca am avea tren de mare viteza, si as ajunge la Cluj din Brasov in: ori 2 ore (tren de viteza cu cca 150 km/h) sau daca as ajunge in sa zicem 3 ore, insa ar fii mult mai ieftin decat cu masina as folosii trenurile ... insa in momentul de fata ... no comment

    Mai putine investitii, disponibilizari, marirea taxelor si a preturilor va duce pana la urma la falimetarea CFR-ului nu la salvarea acestuia ...
    • +2 (2 voturi)    
      praduirea companiilor de stat (Joi, 28 octombrie 2010, 12:11)

      Nae [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Aviz si altor papusari care gandesc praduirea unor companii de stat prin "metoda" CFR.
      CFR, impartit ca la piata de catre Basescu si ortacii sai, a ajuns in situatia actuala...fara iesire, fara solutii !
      Gaura este imensa, se adaceste pe zi ce trece, iar conducatorii companiilor nou infiintae, pe "hoitul " fostului CFR nu fac altceva decat ceea ce le comanda sefii lor de partid - contracte pentru 'sifonat" bani..
    • 0 (0 voturi)    
      la 1990 (Joi, 28 octombrie 2010, 17:21)

      simplicius [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      aveam o structura si o infrastructura CFR care corespundea (mai mult sau mai putin) structurii economice a RO de atunci (miscari masive de marfa intre mamuti economici). Economia anilor 2000 e diferita. Cat timp si nervi si bani consumi ca sa trimiti un container de la Buc la Cluj cu CFR? incarca la firma, descarca la gara, incarca in vagon si invers. Si mai dureaza si transportul vreo 5-7 zile. Pe rutier -poate costa in plus- a doua zi marfa e la Cluj. Marileplatformeindustriale ale anilor '80 si-au redimensionat tehnologia furniturile si produsele. MAI E NEVOIE de toata infrastructura CFR? daca nu, ce mai ramane si CARE? caci umbland OTOVA cu refaceri peste tot sumele necesare sunt URIASE si NEDISPONIBILE.
  • +4 (4 voturi)    
    Preturile (Joi, 28 octombrie 2010, 11:43)

    anonim [anonim]

    Cat timp nu se va gasi o tarifare normala, totul e o poveste. Sunt cateva idei simple, ce pot face schimbari majore:
    - nashul sa fie OBLIGAT sa vanda bilete in tren, (eventual la un pret cu 10% mai mare decat la casierie), MAI ALES CA multe statii sunt cvasidesfiintate. Amenzile sa fie date DOAR in cazul in care calatorul refuza sa plateasca biletul.
    - "Supracontrolul" va trebui doar sa-l disciplineze pe nash: nu a vandut bilete, dat afara! sau dat pe mana politiei !
    - in garile mici sa fie instalate AUTOMATE de tichete, care sa aiba mentionate statia de plecare (unde s-a urcat omul) si pentru cati km a platit (50, 100, 200, 250, etc). Nu are decat sa ia orice tren, plateste serviciul de transport, nu trenul pierdut
    - introducerea facilitatilor: bilete de weekend, in grup, bilete dus-intors
    Unele sunt masuri FOARTE simple, organizatorice, ce pot aduce venituri de maine.
    DACA SE VREA!

    La investitii, povestea e mai lunga: trenuri mai mici, flexibile, ... lista lunga

    Dar sa ramanem la ideile simple si la adevarata problema: incasarea corecta a banilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Bune dar nu se pot aplica toate (Joi, 28 octombrie 2010, 15:38)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Trebuie sa tii minte cu ce populatie ai de a face :)
      Ar merge automate de bilete in marile orase, unde totusi lumea se mai descurca, a mai vazut un ATM, a mai iesit din tara. Dar nea Gheo de la tara? O sa zica ceva de genul "no asa ceva nu exista" :)
      Eu as zice mai degraba sa existe automat pt cumparat biletul si aparat pt compostat biletul. Poate ai de schimbat undeva si nu mai stai si acolo sa-ti iei alt bilet.
      Apropo am inteles ca mai nou se pot cumpara si bilete online (electronice).

      As mai adauga abonament, sau posibilitatea sa iei bilete multiple la un pret mai redus. Banuiesc ca multi blatisti sunt navetistii care iau zilnic acelasi tren, se stiu cu nasul, ii dau 5 lei de bere in loc de 10 la bilet.
      • 0 (0 voturi)    
        Si da si nu (Vineri, 29 octombrie 2010, 0:54)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Automate pot fi in orasele mari, ar scurta cozile.
        Sunt destul de scumpe si in localitatile mici probabil nu se amortizeaza.
        Oricum, daca nashul iti vinde bilet, daca ai ajuns in ultima clipa in gara, ai mai avea o varianta decenta sa iesi din incurcatura, fara sa fii jumulit sau jecmanit.

        Multi blatisti sunt blatisti pentru ca preturile nu sunt cele corecte. Omul compara pretul biletului cu pretul de la microbuz. Daca e de 2 -3 ori mai mare, evident ca da un ciubuc.

        Da ciubuc si daca ii ramane in plus de o bere, orice om ar face asta, evident ca trebuie si sanctiunile sa fie pe masura.

        Mai mult ca sigur nasul face bara-bara cu sefii, NU ORICE PROST AJUNGE NAS!

        Problema este supracontrolul: sa fie facut de politie, de FISC iar sanctiunile sa fie date atat nasului cat si celui care l-a pus acolo.
        La urma urmei discutam de evaziune fiscala!
  • +4 (4 voturi)    
    E greu sa modernizezi (Joi, 28 octombrie 2010, 11:52)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    dupa ce a trecut necolaiciuc pe acolo!
    Ala cu 6.000.000 lei un surub....
    Si mitrea...
    • +1 (1 vot)    
      EHEHEEEEE.....no ca ai pus punctul pe unul din I-u (Joi, 28 octombrie 2010, 15:16)

      Voicu [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      EHEHEEEEE.....no ca ai pus punctul pe unul din I-uri!
      Si crezi ca Nu mai sunt Mitre si Nicolaiciuci pe acolo???!!!
      Punem pariu ca dai ce clonele lor pe a toate nivelurile de la Consiliul de adminsitratie pana la ai mai mititei sefuleti de sectii si departamente.

      Da asta-i treaba cunoscuta...e reteta consacrata...mai intai au bagat virusl in Politica...polutica a infestat toata societatea romaneasca cu coruptia dezlantuita asupra economiei nationale adica companiile de stat....care au fost forzatte sa cumpere de la verii, cuscrele si nasii "politicienilor" prin licitatii trucate si frauduloase asa cum spunea cineva mai sus.
      Asa au facut cu toata Economia Nationala, de la ELECTRICA, SIDEX, SIDERURGICA, TRACTORUL, DACIA, ROMTELECOM, PETROM samd pana la Banci fortzate sa dea credite neperformante prietenilor de partid iar daca eerai tzara nu vedeai in sfant sa iti cumperi o vaca sau un plug.

      Aici in Danemarca companiile Nationale au Consilii de Administratie care sunt luate la intrebari prin InspectiiConstrol/Audit cu i se spune la fiecare 6 luni de un Consiliu National de Performanta in care sunt reprezentate soietatea civila prin organizatii de apararea dreturilor consumatorului, sindicatele organizatii ale profesorilor Universitari de Profile tehnice si economice si sociale care si ofera asistenta de profil companiilr Nationale de asa maniera ca ele sa nu intre in faliment si sa respecte interesul pur al contribuabilului si mai ales national pe care scrie mare si cu litere foarte groase SUSTENABILITATE, AUTOSUFICIENTA..caci daca intra in faliment si le vand la ceva "capitalisti" astia puna mana pe un monopol pe car fac ce or ei si isi vor umfla buzunarele lor de logofati feudali in detrimentul contribuabilului ...si mai rau poate impinge tzara spre deficite prin de carburanti de la altii.
      LA NOI PE CAND solutii din astea???!!!
      Nu de alta dar fara ele vindem tot, si pana la urma inchidem taraba si Ardelenii o iau cu Austriecii, Oltodovenii cu Turcii!!!
  • +2 (4 voturi)    
    mai exista CFR? (Joi, 28 octombrie 2010, 11:54)

    ci ciong [anonim]

    inca nu am vandut-o la turci sau la kazahi?
    sau asteptam sa isi revina grecii si le-o dam pe maruntish?
  • 0 (0 voturi)    
    Solutii (Joi, 28 octombrie 2010, 13:35)

    Cristi [anonim]

    De departe cel mai mare dezavantaj al trenului e ca faci mai mult, ca timp, decat ai calatori cu autobuzul sau cu masina. Iar dupa cum spunea cineva mai sus, daca intr-o masina sunt 2 insi, deja ti-ai scos banii pe care i-ai da pe bilet. Bucuresti-Constanta, vara faci aproape 6 ore si nu-s mai mult de 250km. Clar trebuie imbunatatita infrastructura pentru ca mersul cu trenul sa te faca sa lasi masina acasa.E mai convenabil sa stai sa citesti in tren decat sa stai concentrat la volan timp de 300km.
    O solutie pentru a-i disciplina pe cei care merg cu nasul si folosita cu succes in Anglia e introducerea unui sistem de acces pe peron identic cu cel de la metrou. Introduci biletul, ti se deschide usa si intri pe peron(care e bine ingradit). Nu ai bilet, ramai afara. Anagajezi cativa malaci ca sa pazeasca peronul,instalezi un sistem de supraveghere ca sa nu faca baietii manevre si s-a cam rezolvat problema. Nu mai ai nevoie de nas si nici de supracontrol in tren.
    • 0 (0 voturi)    
      nu mi se pare corect (Joi, 28 octombrie 2010, 14:04)

      Vuck [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      sa pui la socoteala doar benzina cand compari costurile transportului cu masina vs CFR.
      In primul rand ca mai intervine uzura masinii si trebuie sa iei in calcul si asta, apoi faptul ca sofer fiind ajungi la destinatie obosit. In plus de asta riscul de accidente cu masina este mult mai ridicat(mai ales in RO) vs calatoria cu CFR-ul
      • 0 (0 voturi)    
        Dar castigi ca timp (Joi, 28 octombrie 2010, 14:34)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui Vuck

        Bucuresti-slobozia (120km)
        Trenul: 3 ore jumate(15 lei biletul), personal....cu acceleratul sau rapidul ar trebui sa schimb in ciulnita per total fac 2 ore jumate, dar platesc 30 de lei.
        Autobuz: 2 ore 20 min(27 lei biletul parca)
        Masina: 1 ora jumate (iesit din bucuresti, autostrada si 20 km pe drum asfaltat cu o banda). Consum 10l , aproximativ 50 lei.
        Asa ca la un drum de doar 120 km castig 1 ora + timpul de acasa pana la gara, stat la coada pt bilet daca merg cu acceleratul si nu trebuie sa-mi car bagajele dintr-un tren in altul si cel putin 2 ore daca merg cu personalul. Am timp destul sa ma odhinesc, ce zici?

        In conditiile de fata trenul nu mi se pare o solutie in Romania.
        • 0 (0 voturi)    
          EXACT (Joi, 28 octombrie 2010, 15:53)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui Cristi

          deci concluzia pe care trebuie sa o traga CFR-ul e ca pe aceasta distanta 120 km, daca s-ar face intr-o ora, adica 120km/h, toti s-ar intoarce la calea ferata si ar trebui sa puna trenuri si vagoane suplimentare si ar deveni rentabili.
          Dar realitatea este ca viteza medie scade cu fiecare editare a mersului trenurilor si apar tot mai multe restrictii de viteza de care nu se ocupa nimeni.
    • 0 (0 voturi)    
      cost (Joi, 28 octombrie 2010, 14:31)

      cocosatu [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      dar masina nu costa ?!
      mii de euro
      • 0 (0 voturi)    
        Costa si masina niste bani (Joi, 28 octombrie 2010, 14:44)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui cocosatu

        Dar se pare ca acest lucru nu e o problema in Romania. Acum e o necesitate sa ai o masina, chiar daca o folosesti o data pe luna sa te duci la paine sau la mall.

        Si nu cred ca-ti iei masina doar ca sa nu mai mergi cu trenul.
  • 0 (0 voturi)    
    Cine o sa fie afectati?... (Joi, 28 octombrie 2010, 13:38)

    Rhadoo [utilizator]

    ... evident, tot noi, calatorii.
    Viata de calator prin Romania: ori mori din cauza unui neatent sofer de microbuz, ori mori de plictiseala mergand cu CFR-ul...
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia infrastructurii feroviare din China (Joi, 28 octombrie 2010, 14:05)

    stefan [anonim]

    Cu investitii supertehnologizate in infrastructura cailor ferate din partea Germaniei, Japoniei si Elvetiei, China reuseste sa aibe azi cea mai rapida retea feroviara de trenuri(trenuri racheta) care pot parcurge o distanta de 1300 km in mai putin de 3 ore. A se vedea detalii si imaginii despre asta pe yahoo news.
  • +1 (1 vot)    
    inchidere statii = prejudiciu social (Joi, 28 octombrie 2010, 14:10)

    dori [anonim]

    Cum accepta opinia publica inchiderea statiilor si a liniilor? Constructia unei linii se face pe baza a numeroase studii si cu multe aprobari. Inchiderea acestora pe ce baza se dispune? Statul ar trebui sa-si protejeze investitiile, patrimoniul , mediul si interesele cetatenilor sprijinind calea ferata.
    Automutilarea continua nu este o solutie acceptabila.
  • +1 (1 vot)    
    Contradictii condamnabile la CFR ! (Joi, 28 octombrie 2010, 14:15)

    Mihai V [anonim]

    In timp ce firmele private de transport feroviar prospera, atat cele de calatori , dar mai ales cele de marfa, cele de stat se zbat intr-o crunta saracie. Cum explica mai marii CFR-ului aceasta problema?
    De ce nu se actualizeaza periodic taxa de utilizare a infrastructurii, pentru a nu se mai scurge banii publici catre firmele private de transport feroviar? De ce nu sunt pusi la plata toti ministri care au falimentat CFR -ul prin firme capusa? De ce restructurarile lovesc in primul rand in cei cu functii mici, iar conducerile centrale sunt sufocate de tot felul de pile?
  • +1 (1 vot)    
    solutii?!? (Joi, 28 octombrie 2010, 14:21)

    OK [anonim]

    Acestea sunt solutiile prezentate de CFR. Daca as fii ministru in acest moment as demite tot managementul CFR.
    Investitii, eficientizare si atragerea de calatori. Acestea ar trebui sa fie strategia CFR. Ce fac ei este de ras si va duce doar la ruinarea totala. Exceptia face cumpararea electricitatii de pe piata libera, daca este implementat corect (de care ma indoiesc din pacate).
  • +1 (1 vot)    
    Pai dupa (Joi, 28 octombrie 2010, 14:57)

    HESS [anonim]

    Ce au spart CFR-ul in bucatele,dupa ce l-au jefuit si supt pana la maduva acum se gandesc sa-l puna pe picioare cand e mort .CFR-ul trebuia modernizat,restructurat imediat dupa 89,acuma atrase fonduri de la UE pt modernizare ,pana la ultimul cent.Dar cine?Faceti mai ca Basel cu FLOTA hopa hopa nu e flota.Vindeti sinele la fier vechi la chinezi.Vagoanele de calatori si marfa.Vindeti tot si asa stiti ca ati scapat de probleme.Transport feroviar ioc.,sosele de calitate canci ce sa mai vorbim de autostrazi.In loc sa ne duca inainte guvernantii tot inapoi cu cantec ,,inainte,,Deja la capitolul mortii infantile NUMBER ONE in UE .Exact ca in perioada interbelica.
    • 0 (0 voturi)    
      Exact ca in perioada interbelica (Joi, 28 octombrie 2010, 18:44)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui HESS

      cred ca atunci era mai bine, din punct de vedere al societatii, dezvoltarii, arhitecturii oraselor etc..
      • 0 (0 voturi)    
        Asa am crezut (Joi, 28 octombrie 2010, 22:07)

        HESS [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

        Si eu pana am citit despre Alimanescu.Un rezumat excelent al justitiei din acele timpuri avocati si clanuri interlope.Totul sub privirea partidelor acelor vremuri.Pana si Loteria a fost falsificata cu implicarea unor oameni politici.Cand am citit scrisoarea Maresalului Antonescu catre C.I.C Bratianu mi-am dat seama ce clasa politica exista atunci.,exact ca acum.Totul era in mana altora ,romaniilor le ramanea impoziitele si munca de sclavi .Intr-o mare parte.Regele Carol pus in situatia de a desfinta partidele oare de ce.Pai erau copia fidela a celor de azi.Lupta ,minciune,vanzarea a tot ce se poate,dezinteres fata de natiune.Si uite ca din cauza lor Romania a pierdut si ceva teritorii.La noi Romanii istoria se repeta doar sub o alta forma.,in esenta aceeasi.De 2000 ani.Sau poate ma insel eu.
  • 0 (0 voturi)    
    Solutie pentru rentabilizarez CFR-ului (Joi, 28 octombrie 2010, 20:09)

    JohnDoe [anonim]

    Investiti in infrastructura si interziceti circulatia TIR-urilor si microbuzelor prin tara
  • 0 (0 voturi)    
    nu dati in ei (Joi, 28 octombrie 2010, 23:28)

    mm [anonim]

    CFR este la fel ca economia romaneasca adica vai de ele, calatorii ating disperarea cand ti se spune ca nu vor fi intarzieri deci mergi pe incredere , platesti biletul dar realitatea este alta si ajungi sa pierzi legaturi; intre statiile principale nu se stie exact cata intarziere exista are x tren (desi avem tehnologie la preturi mici) sau si nu se stie cate zile dureaza x lucrare.
    deci nu avem sefi capabili care sa puna ordine, sa capete fonduri europene de modernizare .. sa impinga lucrurile sunt doar multumiti cu salariile lor frumoase si rotunde. rusinica!
  • 0 (0 voturi)    
    cum explicati? (Luni, 1 noiembrie 2010, 11:51)

    bedexe [utilizator]

    ca vineri n-am mai gasit bilet pe tren, ruta Craiova si a trebuit sa cumpar de la controlor?

    pt cei care nu stiu, pe ruta asta exista curse CI, destul de folosite.

    Sa fi fost din cauza ca era destul de plin de studenti ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri