Monitorizarea FMI a companiilor cu pierderi. Episodul 3.

Solutiile Metrorex de reducere a datoriei de 44 milioane euro: Ajustarea tarifelor, adaptarea graficelor de circulatie in functie de cerere si atragerea de noi surse din publicitate

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 29 octombrie 2010, 12:55 Economie | Companii

 documente
(29 Oct 2010) PDF, 363KB
Metrorex a acumulat, pana acum, pierderi de 180 milioane lei, din care 116 milioane aferente anului 2009, iar pana la sfarsitul anului ar putea ajunge la 188 milioane de lei. Pierderile sunt generate in exclusivitate de arieratele pe care Metrorex le inregistreaza inca din perioada 2007 -2009 fata de Alstom Transportation, furnizorul de mentenanta a materialului rulant. Ajustarea tarifelor de calatorie, adaptarea graficelor de circulatie in functie de cerere si atragerea de noi surse din publicitate, sunt cateva dintre solutiile necesare prezentate de Metrorex la solicitarea HotNews.ro in vederea limitarii pierderilor.

"Conform H.G. nr. 198/2010 de aprobare a BVC Metrorex pe anul 2010, nivelul arieratelor pana la sfarsitul anului in curs ar trebui sa fie limitat la suma de cca. 188 milioane de lei", precizeaza Metrorex. Practic, datoria catre Alstom va ajunge pana la 44 milioane de euro, reprezentand suma scadenta in cadrul contractului de intretinere a trenurilor de metru. Contractul de mentenanta a fost incheiat in 2003, pe o perioada de 15 ani, timp in care Alstom trebuie sa asigure serviciile de intretinere a trenurilor petru o suma estimata la 239,75 de milioane de euro. Ministrul Transporturilor de la acea vreme era Miron Mitrea.

Cum a ajuns sa fie mentenata de aproape trei ori mai scumpa decat s-a estimat

Daca ar fi ramas valabila suma estimata initial la 239,7 milioane de euro, Alstom ar fi avut de incasat circa 16 milioane de euro pe an. Insa, la contract s-au adunat o serie de acte aditionale si, in timp, suma a crescut tot mai mult ajungand in acest moment ca Metrorex sa plateasca peste 45 de milioane de euro pe an pentru intretinerea trenurilor. Vedeti in documentul atasat cum se fac calculele pentru serviciile de mentenanta si cum s-a ajuns la concluzia ca pentru 2010, suma necesara se situeaza la nivelul de 199 milioane de lei. Documentul poate fi citit si pe site-ul Ministerului Transporturilor. Conducerea Metrorex a anuntat, recent, ca vrea sa revizuiasca clauzele contractuale astfel incat acestea sa fie mai avantajoase pentru Metrorex.

Care sunt principalele masuri ale Metrorex pentru limitarea pierderilor:
  • ajustarea tarifelor de calatorie;
  • adaptarea graficelor de circulatie a trenurilor pe paliere orare si zile lucratoare si nelucratoare ale saptamanii de lucru, in functie de cerere;
  • punerea in functie de noi capacitati de transport;
  • atragerea de noi surse din publicitate si inchiriere de spatii comerciale etc.
HotNews.ro a solicitat companiilor monitorizate de FMI sa prezinte situatia pierderilor si solutiile pe care le au in vedere pentru limitarea acestora.
Companiile monitorizate sunt Compania Nationala de Cai Ferate CFR, Societatea Nationala de Transport CFR Calatori, Compania Nationala a Huilei, Termoelectrica, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, Metrorex, CFR Marfa, Electrocentrale Bucuresti, Societatea Comerciala Electrificare CFR si Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

3594 vizualizari

  • +17 (17 voturi)    
    ... (Vineri, 29 octombrie 2010, 13:04)

    sictireanu [utilizator]

    In traducere "adaptarea graficelor de circulatie a trenurilor pe paliere orare si zile lucratoare si nelucratoare ale saptamanii de lucru, in functie de cerere;" inseamna: Dupa ce ca in varf de trafic 17-19 in directia dristor 2 vin garniturile la 10 minute si e haos la victoriei de acum inainte o sa le trimitem la 20 de minute si o sa scumpim si biletele ca doar sunteti la mana noastra.....
    • -2 (4 voturi)    
      Monitorizarea FMI a companiilor cu pierderi. (Vineri, 29 octombrie 2010, 13:33)

      Comunistu [anonim] i-a raspuns lui sictireanu

      Las ca mai mergem si pe jos, daca asa decide buflei de la FMI. Ca doar n-o sa monitorizeze Regia Lignitului.
    • +13 (13 voturi)    
      si sa nu uitam de grevele de anul trecut... (Vineri, 29 octombrie 2010, 13:33)

      sami [utilizator] i-a raspuns lui sictireanu

      cand au cerut majorari salariale de 26% pentru ca asa "zice" contractul colectiv de munca sa se majoreze cand merge pe "profit"...Prea putina lume a comentat la acea vreme situatia descrisa mai sus...si despre subventiile primite de la ministerul transporturilor...
      Cert este ca tot si-au indexat salariile pana la urma...daca nu ma insel 15%?! nu mai stiu exact...bani pe care managementul si angajatii METROREX nu-i meritau!
      • +8 (8 voturi)    
        si nu numai (Vineri, 29 octombrie 2010, 14:31)

        me [anonim] i-a raspuns lui sami

        Din inchirierea spatiilor comerciale ale Metrorex nu se recupereaza nici un ban. Toti banii merg la sindicat, dar defapt ar mai fi trebuit sa reduca din pierderi. Pierderile sunt platite de toti romanii de la buget. Cum se poate asa ceva ? Eu vreau sa platesc costurile cu metroul, nu pe tipii de la sindicat sa-si faca vile.
  • -4 (4 voturi)    
    jos mafia metrorex (Vineri, 29 octombrie 2010, 13:32)

    , [anonim]

    Condusa de Udriste.
    De cand a venit (mai bine zis a revenit)a refacut structurile mafiote,b de la metrorexsi a dus metroul la cele mai de jos performante.
    Pana nu pleaca Udriste si mafia lui pdl-ista nu va fi ordine la metrou.
  • -1 (1 vot)    
    x (Vineri, 29 octombrie 2010, 13:33)

    x [anonim]

    pretul unui bilet este mult prea mic.
    • +9 (9 voturi)    
      Da si nu! (Vineri, 29 octombrie 2010, 13:43)

      Wotan [anonim] i-a raspuns lui x

      Este muuult prea ieftin DACA Metroul ramane in proproietatea Statului, si este muuult prea scump DACA Metrul este privat. Dupa momentul privatizarii (imi pun viata la bataie!) ca nu va dura nici trei luni si devine superprofitabil la acelasi tarif, cu aceaiasi oameni cu aceleasi dotari singura deosebire fiind forma de proprietate.(Bibliografie: vezi cazul Petrom, SIDEX, etc. etc. etc.).
      • +1 (3 voturi)    
        metroul sa treaca la primarie! (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 8:23)

        bula [anonim] i-a raspuns lui Wotan

        de ce sat-mareanul, suceveanul sa plateasca -prin bugetul de stat- subventia la metrou??? Trecand la primarie, Oprescu ori mai reduce jaful ori mareste taxele locale. Dar e o problema a Bucurestiului nu a tarii. Bugetul de stat poate ajuta la investitii, mai ales spre suburbii, dar la finantarea sindicalistilor lui Radoi.
    • +2 (2 voturi)    
      .... (Vineri, 29 octombrie 2010, 14:17)

      sictireanu [utilizator] i-a raspuns lui x

      probabil, dar as fi dispus sa platesc si dublu daca ar veni garnitura la 3 minute, ca in alte capitale....
      • +1 (1 vot)    
        ... (Luni, 1 noiembrie 2010, 10:09)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui sictireanu

        Chiar vine la 2 minute la orlele de varf pe M2, cel putin.
    • +1 (1 vot)    
      alo (Vineri, 29 octombrie 2010, 14:19)

      eu [anonim] i-a raspuns lui x

      pe ce te bazezi cand afirmi lucrul asta. ai facut niste calcule, studii, etc...

      calculeaza cati oameni intra intr-o garnitura de tren si inmulteste macar cu jumatate din pretul unui bilet.. sa vezi ce suma iese pt cateva statii... care e costul real al metrorex pt acele cateva statii ?!
      • 0 (2 voturi)    
        apreciere simpla (Vineri, 29 octombrie 2010, 14:56)

        un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Un abonament lunar in Bucuresti e de 18 ori mai ieftin decat unul la metroul din Londra, sau de 9 ori mai scump decat cel din Paris sau Berlin.
        • 0 (0 voturi)    
          o fi asa ... dar aici e RO (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:12)

          eu [anonim] i-a raspuns lui un_om_de_cal

          si salariul minim de cate ori e mai mic. ?.. tot de vreo 10 ori cam iti zic eu...
          eu am cerut sa se faca un calcul minim... metroul este profitabil.. sau poate tu nu iti imaginezi cati oameni circula. si toti platesc abonament sau bilet... asa ieftin cum e la un numar atat de mare de calatori nu are cum sa nu iasa decat pe plus... in mod normal.. cand o sa fie la fel de multe linii ca in Londra se poate face abonamentul de 10 ori mai scump..
          • 0 (0 voturi)    
            . (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 19:13)

            un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui eu

            Lasa salariul minim, salariul mediu e de 5 ori mai mic in Bucuresti decat in Londra.

            Iar o parte din costuri sunt aceleasi peste tot (energia electrica, garniturile de metrou cumparate cu credit).

            Ramane doar argumentul dimensiunii retelei, dar nici asta nu poate sa justifice un pret proportional mai mare, pentru ca mai multe linii si statii inseamna mai multi calatori platitori de bilet.
          • +1 (1 vot)    
            ... (Luni, 1 noiembrie 2010, 10:13)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui eu

            Si ce treaba are salariul aici? Trenurile noastre sunt cele mai noi si cele mai scumpe de la Bombardier. Crezi ca ne-au facut vreo reducere pentru ca la noi salariul e mic? Ne-a obligat cineva sa le luam? Nu.
            Nu mai suntem in stare sa producem trenuri, nu suntem in stare sa le intretinem pe cele vechi, cumparam cele mai scumpe trenuri de pe piata, dar vrem sa avem cele mai ieftine bilete din lume. Poate ne explici cum se poate face treaba asta din punct de vedere economic.
  • +13 (13 voturi)    
    sa ia de la Radoi (Vineri, 29 octombrie 2010, 13:34)

    Bogdan [anonim]

    Din cate stiu eu spatiile comerciale din metrou sunt gestionate de sindicate si profitul merge la ele (ca apoi nea Radoi sa puna de cate o greva generata si sa puna Bucurestiul pe butuci). Iata o alta sursa de crestere a veniturilor Metrorex.
    In primul rand insa trebuie sa nu mai faca contracte dezastruase de mentenanta si achizitie de curent electric.
  • +9 (11 voturi)    
    escrokerie (Vineri, 29 octombrie 2010, 13:37)

    metrosexualu [anonim]

    daca vreti sa-mi ziceti ca si metroul iese pe minus dupa cate milioane de calatori platitori sunt inseamna ca suntem complet tampiti. Eu zic sa angajati 300 de chinezi si sa dati afara toti escrocii burtosi nesimtiti care mananca banii si nu platesc datoriile. Cred ca dupa loterie metroul ar trebui sa fie al 2lea contributor la buget
    • +2 (2 voturi)    
      exkrokerie :) (Vineri, 29 octombrie 2010, 14:48)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui metrosexualu

      eu cred ca trebuie sa te documentezi un pic. metrorex este subventionata de la bugetul statului. anul trecut raportau incasari din bilete de 140 milioane si cheltuieli cu salariile de 280 milioane.. daca mai pui si investitiile, utilitatile, mentenanta.. :) cam 400 de milioane baga ministerul transportului in metrorex.
      In marile capitale europene un bilet este cam de 5-6 ori mai scump decat la noi si tot nu supravietuiesc fara subventii. Problema este ca la noi se investeste prea putin in dezvoltarea retelei si se pierd bani pe contracte cel putin dubioase.
  • +6 (8 voturi)    
    Normal!... (Vineri, 29 octombrie 2010, 13:38)

    Bibo [anonim]

    ...ca scumpesc, ca sa poata sa-si plateasca in continuare salariatii boiereste! Poate nu stiti cat ia un tehnician care lucreaza la metrou 12/24 si vorba vine lucreaza, pe noapte n-are ce face, vine cu perna de-acasa, are televizor, pat, tot ce-i trebuie la birou... - si uite cum ajunge la 35-40 milioane salar!
    asta da boierie frate!
  • +10 (10 voturi)    
    Vor sa mareasca pretul calatoriei ? (Vineri, 29 octombrie 2010, 13:45)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Mai bine preia Metrorex contractele alea de inchiriere a spatiilor pe care comerciantii le-au incheiat cu sindicatul, nu cu compania, de parca metroul ar fi al sindicatului, nu al Statului. Sa vedeti cati bani se aduna...
  • +4 (4 voturi)    
    De ce nu se impune... (Vineri, 29 octombrie 2010, 14:41)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    si o reducere de personal?
    si o automatizare a activitatii?
    si o necapusare a metroului?
  • +1 (1 vot)    
    Ce utopie... (Vineri, 29 octombrie 2010, 14:45)

    Rali [utilizator]

    Cum sa scada contractul de mentenanta, acesta va creste pentru ca in fiecare an se inlocuiesc ramele de metrou vechi (alea facute in anii 80) cu cele noi de la Bombardier. Cum alea aveau piese romanesti care erau ieftine, este evident ca intretinerea va fi creste de la an la an.
    Cred ca solutia ar fi sa nu mai ia energie de la Grivco (felix motanul) sa mai o lase cu sindicatul mai moale si sa isi recupereze spatiile pentru care sindicatul ia chirie.
    Ce importanta au ca au pierderi cand totul este politic la ei? Are statul bani, are, ca daca nu ar avea nu ar merge treaba.
  • +1 (3 voturi)    
    metrorex introduce garnituri MAGLEV (Vineri, 29 octombrie 2010, 14:50)

    tiberias [anonim]

    sa creasca pretul tick. Metrorex? bun, le voi plati cand vad pe sine trenuri MAGLEV si statii de metrou ca-n Dubai. Sa " fluidizeze circulatia"? aici e mai greu, inca nu am ajuns in secolul XXI, ca doar suntem in Romania. Si parca vad ca vor zice ca nu e de ajuns sa faca asta, sunt pe pierdere, mai cresc, asa, dupa o greva, salariile cu xx,xx% , iar cer marirea tick MTX, si... here we go again.. Ce-ar fi sa mai facem un decembrie ca in '89? cat mai e pana pe 21.12? o luna si ceva? avem timp de organizare...


    Fucked up country!!!! =))))
    • 0 (2 voturi)    
      ?? (Vineri, 29 octombrie 2010, 15:11)

      Silviul [anonim] i-a raspuns lui tiberias

      Ce-ai fumat azi?
    • -1 (1 vot)    
      AUZI? (Vineri, 29 octombrie 2010, 15:28)

      ciombe [anonim] i-a raspuns lui tiberias

      Desteptule?
      Stii cat este o singura calatorie cu metroul in Viena? 1,8 EUR! Iar, trenurile nu arata mai bine ca cele noi de la Metrorex!
      Asa ca taci din gura, fraiere, ca sa nu-ti spun ca la Munich o calatorie costa 2, 45 EUR!
      Ciocu' mic!
      • +1 (1 vot)    
        dar tu AUZI? (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:31)

        eps [anonim] i-a raspuns lui ciombe

        Tu stii cat e salariu in Vienna? Dar in Munich? Stii cum circula metroul in Vienna? Sa ma anunti cand stai 10 minute pe peron in Vienna pana vine un metrou.
        Dupa cum vorbesti, se vede ca nu prea ti-a placut scoala.
        • -1 (1 vot)    
          DA STIU...! (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:51)

          ciombe [anonim] i-a raspuns lui eps

          In primul rand nu vad cum iti permiti de a judeca pe cineva daca are sau nu scoala!
          Nu am scoala, ca era a statului pe vremea mea, dar daca vrei tu si trebuie promit ca o sa-mi fac/cumpar o scoala, ca sa-ti demonstrez ca am una!
          Da stiu ca sunt oameni care au cca 4-500 EUR venit lunar (asistatii in general), iar foarte multi au si cate doua job-uri ca sa traiasca!
          Ca nu stai 10 minute este problema regiei de transport pentru a conecta s-bahn-ul cu tramvaiele sau autobuzele! De fapt nu inteleg de ce stau sa discut cu un nesimtit care m-a jignit fara motiv!
  • +2 (2 voturi)    
    publicitate... (Vineri, 29 octombrie 2010, 14:52)

    Gigel [anonim]

    Din cate stiu spatiile publicitare in metrou sunt concesionate sindicatului Metrorex.
    Adica una dintre cele mai bune oportunitati de a mari veniturile regiei este data tovarasilor de nadejde de la PSD.

    Prostie sau interes?....
  • 0 (0 voturi)    
    solutii si necesitati (Vineri, 29 octombrie 2010, 14:54)

    calatorul [anonim]

    pe 01.01.2010 am trimis acest mail catre metrorex:

    O sa fiu concis!
    - site in engleza (pacat)
    - harti miniaturale (!!maxim!! format A4) ale metroului, in romana si engleza, disponibile la punctele de vanzare
    - in tren si in statii, marcaje in engleza
    - in trenuri, anunturi vocale, harti si mesaje scrise, in engleza
    - marcaje clare in statii (care sa contina o scurta harta a cartierului, perimetrala, cu principalele obiective din zona- se pot obtine sponsorizari si de la cei care doresc sa apara pe harta)
    - marcaje in pavaj si audio, in statii, pentru surdo-muti
    - toalete (foarte grav! trebuie gasita o solutie)
    - automate de cartele
    - dpdv al publicitatii in metrou, se pot "concesiona" pe un an (sau mai multi...) magistrale, statii sau chiar..un tren, catre o entitate comerciala (sau grup) puternice cu drept de exclusivitate pe un tip de expunere media (panouri sau tv sau distribuitoare de alimente, dupa caz, etc) in schimb trebuind sa asigure: curatenie sau renovare sau suporturile media care sa intre in proprietatea metrorex sau costul cu iluminatul, sau inlocuirea scaunelor etc. Se poate negocia pe cate tipuri de expunere pot avea exclusivitate.
    - sper ca aveti o strategie de dezvoltare pe minim 5 ani. Daca nu, trebuie! Daca da, trebuie incluse si cele de mai sus!
    - intr-un viitor, va trebui introdusa taxarea in functie de distanta parcursa (se poate realiza, electronic, colaborati cu alte metrouri)
    - in statii precum Unirii, daca ati asigura traversarea pietei prin subteran, fara a intra in reteaua de transport, fluxul de persoane ar creste iar zonele ar putea fi inchiriate mai eficient dpdv economic catre comercianti (vad)
    Nu irositi aceste directii date gratuit.
    Va doresc succes!
    As mai adauga faptul ca pretul, nu depinde de ei. E impus. Ganditi-va toti ca o calatorie, in Europa, pleaca de la 1 euro pana la 1,5 euro. Stiu..ei au alte salarii...dar pretul nu se face in functie de salariu (decat in comunism), ci in functie de costuri. Vrem conditii la 0.30 euro?
    • 0 (0 voturi)    
      perfect de acord (Vineri, 29 octombrie 2010, 15:35)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui calatorul

      mai mult decat atat, in Vest, au subventie batranii si elevii.....nu si studentii. Sa fii student, e o chestie facultativa.....eventual subventia sa o dea universitatea la care studiezi, de stat sau privata, nu conteaza.

      In plus, ar trebui restrictionat traficul cu masini in zona centrala a bucurestiului (pe baza de taxa de intrare in centru cu masina...adica, de exemplu, cine si-ar permite sa tranziteze centrul bucurestiului cu...30 de RON pe zi...sa intre cu masina in centru..cine nu...sa mearga cu metroul). Asta ar aduce o decongestionare a traficului cu masini si ar creste calatorii cu metroul.

      Asa e in vest...inclusiv directorii merg cu metroul.
    • 0 (0 voturi)    
      F bine (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:28)

      alexu [anonim] i-a raspuns lui calatorul

      O sa vezi ca se da pentru un afis ( iluminat din interior) cat pe o rama de metrou, pentru design-ul noii cartele mai mult decat pe frunza lu' Udrea!
      Ideile sunt f bune , insa aplicarea lor presuypune alti angajati , decat ingalatii si cretinii de la metrorex!
      De la idiotul care tipa si trage de urechi lumea ca nu foloseste toate usile , in loc sa inceapa cerandu-si scuze ca a intarziat ca un idiot , asteptand-si colegul sa faca pipi la unirii ....
  • 0 (0 voturi)    
    /// (Vineri, 29 octombrie 2010, 15:00)

    Marius [anonim]

    Cauza principala e biletul prea ieftin.
    Cine a fost in Vest, stie ca a circula cu metroul nu e asa ieftin.
    Nu poti sa faci traba cu 1,2lei pe calatorie, cand in vest sunt costuri de 1-2 euro/calatorie.
    Nu stiu ce structura a costurilor au, dar sunt sigur ca investitiile si mentenanta sunt superioare salariilor.

    Dupa parerea mea, solutia ar fi o scumpire cu cel putin 100% a biletului, astfel incat o calatorie sa coste0,5-1 Euro (cu reduceri pentru studenti si pensionari). Luati in comparatie cat costa o calatorie cu taxiul, minim 10 RON.

    Bilet mai scump inseamna ca nu ar mai avea pierderi, salariatii ar fi multumiti si in primul rand poate ar fi solutii pentru largirea metroului, care e foarte important, de la Ceausescu nu stiu daca s-a mai construit ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns lui Marius (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:45)

      oana75 [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Fratilor, voi va credeti in vest.
      Traim in Romania!
      De unde ati scos bilete de 1-2 euro calatoria?
      Merg in fiecare zi de luni pana vineri cu metroul si care sunt avantajele unei calatorii?
      Zerooooo............
      Sa vorbim peste ani lumina de scumpuri.
      • 0 (0 voturi)    
        tocmai de asta am zis 1 euro/calat (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:13)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui oana75

        in vest e minim 2Euro pe calatorie..stiu..ai sa zici ca nu avem veniturile lor..dar..benzina e la fel ca in vest, infrastructura la fel..etc..majoritatea la fel.
        Vorbesc fara niciun interes personal, dar daca ar fi 1euro/calat..ar putea ajunge metroul si pana la otopeni, ferentari..poate unde locuiesti tu,,,poate. etc.
  • +3 (3 voturi)    
    SIMPLU! (Vineri, 29 octombrie 2010, 15:24)

    ciombe [anonim]

    1. Calatoria ar trebui sa coste min. 2,5 RON
    2. Publicitatea sa apartina Metrorex
    3. Introducerea automatelor de bile in locul tantilor care stau cate 2 si scuipa seminte!
    4. Un mecanic pe tren, nu 2 sau 3!
    5. Echipare trenurilor cu camere anti vandalism si eliminarea pacalicilor care pozeaza in paznici.
    Si s-ar mai putea gasi destule!
  • 0 (0 voturi)    
    Corect...cateva comentarii (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:12)

    Marius [anonim]

    la :
    1. as zice minim 3,5, poate chiar 4 RON pe bilet. Ideea e ca trebuie continuat metroul, de la est la vest si de la nord la sud
    2. Publicitatea nu cred ca ar aduce neaparat venituri substantiale, referitor la cifra de afaceri..deci poate fi data (poate salariatilor) sau...altor scopuri
    3. Automatele sunt bune, dar sunt situatii cand trebuie cel putin o casa, pentru cine nu stie sa foloseasca, abonamente, carduri, etc...Deci casele nu ar trebui excluse, ci doar bagati oameni care sa stie cu computerul, pe online, etc. De fapt, si abonamentele, platile, calatoriile, etc ar putea fi cumparate online.
    4. In vest e un mecanic pe tren
    5. camerele sunt strict obligatorii, in cea ce priveste paznicii din metrou..eu nu am vazut in vest. Poate ar putea fi implicata politia comunitara, ca "parte a subventiei" pentru metrou
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Luni, 1 noiembrie 2010, 10:07)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Ce ce ajuta automatele alea? La ce foloseste mecanicul automat? Gandeste-te ca in fiecare tren sunt doi agenti de paza. La fel in fiecare statie. Degeaba automatizezi, practic aici sunt cele mai mari cheltuieli. Si ceea ce e mai trist e faptul ca acesti agenti sunt necesari. Daca n-ar fi totul ar fi vandalizat in doua saptamani. Asta e poporul roman.
  • 0 (0 voturi)    
    CUM E CU SINDICATUL (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:39)

    doru [anonim]

    Care publicitate, ca din publicitate se ingrasa sindicalistii ... PE GRATIS !!! Normal ca de aia exista sindicate, sa jupoaie cat pot orice tine de stat ...
  • 0 (0 voturi)    
    HOTII (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:48)

    Alexu [anonim]

    Daca stai sa faci un calcul iese ca mentenanta ar insemna cam 0.5-0.80euro per bilet , iar in mod normal asta ar trebui sa fie la 10-15 % din costuri , deci 10 % din pret. Pai daca au costuri de 5 euro per bilet sa se duca sa se spanzure ca au furat mai mult decat guvernu'!
    Ar trebui lasati fara subventii , sa faca ei biletul de 10 euro , iar primaria sa le impuna :
    - anunturile si indicatoarele in engleza!
    - grafic de circulatie cu ritmicitate la 60 de secunde
    - penalitati de intarziere de 10 mil euro / min/an
    - curatenia de nota 10
    - WC -uri in statiile de metrou!
    - ventilatie suficienta in trenuri!
    - Locuri de parcare incluse in pretul calatoriei pentru capetele de linie
    Si o sa vedeti ca or sa spuna :
    "Ramanem cu ce am furat mai bine!"
  • 0 (0 voturi)    
    - (Vineri, 29 octombrie 2010, 18:22)

    Nutu [anonim]

    Astia se vaita de pierderi si vor scumpiri, iar angajatii se vaita de salarii, asta e Romania. Stiti cata salariu are o angajata de la ghiseu de da bilete?! 2500 lei si sta toata ziua q aia in sus si iti mai vorbeste si flecmatic. Vorba unui user, sa aducem cativa chinezi si un german la conducere si sa vedeti cum isi "revine" din criza. Vorba vine k isi revine k ea este pe profit si aqm dar qm sa isi scoata si oameni masini si vilele care le au.
  • 0 (0 voturi)    
    Servicii slabe (Vineri, 29 octombrie 2010, 20:52)

    calator zilnic [anonim]

    Cei de la Metrorex ofera servicii destul de slabe. Macar dupa scumpire puteau sa mimeze un pic o imbunatatire, da' de unde, trenurile merg mai rau ca inainte, panourile indicatoare sunt inutile atata timp cat arata aiurea (azi dimineata trenul de Pipera trebuia sa vina dupa 750 minute ;-)
    Si cu scumpirea au mintit cu nerusinare ca au adaugat vreo 10% si cand colo au dublat abonamentele, adica au lovit cel mai tare exact categoria de calatori cei mai fideli. Si pe ceilalti i-au altoit dublu, ca au micsorat si perioadele de valabilitate ale cartelelor la numai o luna, nu se afiseaza numarul de calatorii ramase pe gluma aia de "abonament" de 62 de calatorii.
    A mai fost si scandalul cu spatiile comerciale prezentat pe larg in presa.
    Din pacate organele de control gen OPC s.a. au ochii acoperiti (de cine oare?)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri