Acesti 10 kilometri se adauga la cei 42 de kilometri finalizati anul trecut intre Turda si Gilau. Potrivit acestuia, lucrarile vor continua pe sectiunea 3C, între Suplacu de Barcău si Bors, in lungime de 64 de kilometri. In prezent, stadiul fizic al lucrărilor pe aceasta sectiune este de 36,59%, potrivit CNADNR. "Pe 3C, finalizarea lucrarilor depinde de relocarea unor utilitati. Daca vor fi relocate, vom putea face si expropierile. Am putea finaliza, anul viitor, o mare parte din aceasta sectiune de 64 de kilometri", a precizat Sgarcitu. Potrivit acestuia, anul viitor ar putea incepe lucrarile si pe o portiune de 10 kilometri intre Gilau si Nadasel.
Bogdan Sgarcitu a mai spus ca statul roman a ramas dator la Bechtel cu 90 de milioane de euro.
* Bechtel a inaugurat, la 1 decembrie, primii 42 de kilometri ai autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilau. Pentru 2010, planul lucrarilor vizeaza finisarea celor 10 km de pe tronsonul Turda-Campia Turzii si jumatate din tronsonul 3C - Suplacu de Barcau-Bors. Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel prin atribuire directa. Autostrada are 415 km si patru benzi.
Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, anul trecut, la inaugurarea primilor 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, ca in 2010 ar putea fi finalizati inca 48 de kilometri. Pana la urma din 48 de kilometri, nu vor fi inaugurati decat 10.
- Amanunte despre stadiul lucrarilor la tronsoanele autostrazii Transilvania si termenele estimate in vederea finalizarii acestora le puteti gasi aici. Dupa cum veti putea observa, termenele nu au fost respectate, cinci din cele opt tronsoane ale autostrazii urmand sa fie finalizate, potrivit proiectului, anul acesta.
Statul pune in contul aluia cat hotaraste evaluatorul, dupa care se poate folosi terenul. Ulterior, poti sa dai statul in judecata daca vrei.
Problema e ca statul nu are bani (vrea) sa plateasca nici cat zice evaluatorul...
poate de banii aceia mai se faceau 10-20km de autostrada, desigur imbunatatirile se putea face pe parcurs.
Mai ca nu-ti mai vine sa emigrezi.
Dacă s-ar construi mai întâi Cluj - Zalău, n-ai avea ce face cu tronsonul respectiv, n-ar circula nimeni pe el. Astăzi, de la Zalău la Cluj se circulă pe E81 (DN1F). Tot pe acolo se va circula şi după ce va exista tronsonul Borş - Suplacu de Barcău.
Dar trebuie să ai o hartă în faţă ca să înţelegi. Cei de la Ministerul Transporturilor lucrează cu harta în faţă, spre deosebir de comentatorii de ocazie.
Orice alt tronson de aceeaşi lungime ar fi fost mai puţin util. Nu e vorba doar de bucureşteni, orice român care merge spre Oradea prin Tg.Mureş beneficiază de tronsonul Câmpia Turzii - Gilău.
Chestia asta cu "trebuia început de la un capăt" e ridicolă. Autostrada respectivă nu se construieşte prin deşert, rutele respective sunt oricum deservite în prezent de drumuri naţionale. De aceea s-a ales ordinea de construire a tronsoanelor în modul cunoscut.
Pentru cine nu stie, aceste 2 orase de cate 50 de mii de oameni fiecare sunt insiruite pe marginea drumului european. Ca sa treci de ele iti trebuie oricat intre 30 de minute si 2 ore.
Avem acum o centura cu regim de autostrada pentru Cluj (Campia, Turda si Floresti) care e aur curat! Nu cred ca se putea alege intre Brasov si Oradea o bucata de drum mai potrivita pentru inceput.
Mergi pe el 64 kilometri si apoi? Pe unde saracie o iei ca sa ajungi la Cluj?
Macar aia de la jumatatea tarii s-au dovedit cat de cat utili in zona. Poate mai bine se continua acolo.
Oradean sunt si mi-ar place sa am autostrada la scara, dar pana nu e gata tot Bors - Cluj o vad chiar inutila...
Oricum, bine ar fi macar sa se faca la anul. Care era oficial termenul pana la care ar fi trebuit sa fie gata toata autostrada?
Asa macar, o continua cativa km dupa coltz, vreo 60, si iesim mai bine la capitolul imagine.
Daca nu erau mogulii, Iliescu si minerii sigur mai faceati 3-4 km !
:))))))))
am cazut pe jos de ras....
:))))))))
PS: in ritmul "melcului ranit", nici in 1000 de ani nu se vor construi autostrazi in romania!
Nerecunoscatorilor! :) Guvernul Boc este cel mai bun de cand Romania a facut POC in '89! :P
Penal!
Prietenii stiu de ce .
Cineva cu simtul umorului a adaugat "O noua victorie impotriva imperialismului."
Deosebirea este ca acum "victoria" este anuntata fara pic de umor. Iar varza despre care e vorba e mult mai scumpa.
10 km pe an, extraordinar, si de pretul ei nici nu mai vorbesc, nici de calitate. Ridicol!!!
M1 Budapest - Gyor , aprox. 100 km
M7 Budapest - Balaton, alti 100 km
M5 Budapest - jumatatea drumului pana la Kecskemet, vreo 30 de km
Astazi:
M0 centura Budapestei pe nord, est, si sud - 50 km minim
M1 Budapest - Austria - 200km
M7 Budapest - Croatia - 300 km
M5 Budapest - Serbia - 200 km
M3 Budapest - Nyiregyhaza - 250 km, cu ramificatii spre Miskolc si Debrecen (alti 60 km)
M6 Budapest - Pecs - 200 km
Si alte bucatele mai mici.
In total sunt in jur de 1200 km, doar cu 200 de km mai putin decat cei 1400 km care ti s-au parut atat de greu de crezut.
Ungaria are 1/2 din populatia Romaniei si cam 1/3 din suprafata. Mai au si o mentalitate partial mostenita din perioada monarhiei - lucru valabil si la Bucuresti, doar ca acolo e vorba de Imperiul Otoman. :))
Si Romania mai are si 0,8 salariati pt un pensionar. Tot turcii sunt de vina?
In schimb 2008-1990=18 si nu 20, cat ai scris tu.
18*70=1260. Daca am fii construit in ritmul ungariei astazi am avea aprox. 2500km de autostrada, un vis foarte frumos... In momentul de fata e un mare dezavantaj lipsa autostazilor. Si din aceasta cauza am pierdut proiecte de genul fabrica Mercedes, fabrica Ikea si inca multe alte. Chiar si pentru turism este un mare dezavantaj. Insa, din pacate, multi dintre noi nu realizeaza aceste fapte.
Si nu am luat de pilda Ungaria, pentru ca si eu sunt ungur, ci pentru faptul ca e o tara fost comunista,ca si Romania.
Dar poti sa iei de pilda de ex. Slovenia sau Croatia. Ei chiar au munti si stanci, dar tot au putut construi.
Vezi ce primar a cerut spaga mare, de au fugit aia de acolo ca speriati.
In rest sunt de acord.
http://hypertextbook.com/facts/AngieYee.shtml
10 km.era deja o performanta.
oprescu a zis in seara asta la tv ca i-a lasat videanu borduri in parohie pana in 2020...
Inca o victorie asupra socialismului!
Este un calvar sa tranzitezi localitatile Turda si Campia Turzii pe E60 ziua in conditii de trafic "normal". In zilele bune se fac 20 km in aproape o ora ... sau mai mult.
Deci bine si-asa rau, hai baieti inca 10 :)
Si noi ce dracu facem. Stam ca prostii si comentam pe net cum ne iau astia de prosti.
Bravo lor, ca stiu sa ne duca de nas.
Rusine romani!
ROMANIA, TREZESTE-TE , SUNT ATATEA DE FACUT SI TE-AI RATACIT !!!
Cat am platit pana acum si cat timp au luat lucrarile, nu conteaza, dar mai avem 10 km de autostrada....
Probabil ca ar trebui sa il zideasca pe Berceanu in terasament ca sa se miste cat de cat lucrurile.
E jenant.
păcat că inaugurarea km-lor de autostradă,se realizează cu morţi,unul la spital şi altu la locul de muncă ambii în aceeaşi lună ca şi cei de anul trecut.
dumnezeu să-i ierte!