Romania va avea inca 10 kilometri de autostrada: Lucrarile la tronsonul Turda-Campia Turzii vor fi finalizate in doua zile

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 29 octombrie 2010, 16:13 Economie | Companii

Autostrada Transilvania (cu rosu, tronsoane aflate in lucru)
Foto: e-transport.ro
Lucrarile la tronsonul de 10 kilometri Turda - Campia Turzii, din autostrada Transilvania, vor fi finalizate pana la sfarsitul acestei saptamani, iar in perioada imediat urmatoare va avea loc si inaugurarea. "Saptamana viitoare va veni o comisie de inspectori a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale si va fi facuta receptia. Data inaugurarii va fi decisa de CNADNR", a declarat pentru HotNews.ro, directorul de comunicare la Compania Bechtel, Bogdan Sgarcitu.

Acesti 10 kilometri se adauga la cei 42 de kilometri finalizati anul trecut intre Turda si Gilau. Potrivit acestuia, lucrarile vor continua pe sectiunea 3C, între Suplacu de Barcău si Bors, in lungime de 64 de kilometri. In prezent, stadiul fizic al lucrărilor pe aceasta sectiune este de 36,59%, potrivit CNADNR. "Pe 3C, finalizarea lucrarilor depinde de relocarea unor utilitati. Daca vor fi relocate, vom putea face si expropierile. Am putea finaliza, anul viitor, o mare parte din aceasta sectiune de 64 de kilometri", a precizat Sgarcitu. Potrivit acestuia, anul viitor ar putea incepe lucrarile si pe o portiune de 10 kilometri intre Gilau si Nadasel.

Bogdan Sgarcitu a mai spus ca statul roman a ramas dator la Bechtel cu 90 de milioane de euro.

    * Bechtel a inaugurat, la 1 decembrie, primii 42 de kilometri ai autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilau. Pentru 2010, planul lucrarilor vizeaza finisarea celor 10 km de pe tronsonul Turda-Campia Turzii si jumatate din tronsonul 3C - Suplacu de Barcau-Bors. Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel prin atribuire directa. Autostrada are 415 km si patru benzi.

Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, anul trecut, la inaugurarea primilor 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, ca in 2010 ar putea fi finalizati inca 48 de kilometri. Pana la urma din 48 de kilometri, nu vor fi inaugurati decat 10.

  • Amanunte despre stadiul lucrarilor la tronsoanele autostrazii Transilvania si termenele estimate in vederea finalizarii acestora le puteti gasi aici. Dupa cum veti putea observa, termenele nu au fost respectate, cinci din cele opt tronsoane ale autostrazii urmand sa fie finalizate, potrivit proiectului, anul acesta.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

15162 vizualizari

  • +16 (20 voturi)    
    Ritm de melc (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:17)

    Rhadoo [utilizator]

    Ce frumos ar fi fost sa mai fie inca un 0 dupa 10...
    • +3 (9 voturi)    
      Acum mai avem si pretentii. (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:32)

      haducul [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      Destul ca sa platim taxe de autostrada,pana in anul 2458 poate reusesc sa faca una completa.
    • +6 (14 voturi)    
      ritm de dorel.. (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      cred ca 100 de chinezi cu tarnacoape si panere de rachita ar putea pune lejer inca un zero in coada la aia 10. cat timp vor lucra romanii.. va merge asa cum ne-am obisnuit.
      • +4 (14 voturi)    
        doar crezi (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:07)

        masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        poate ei ar putea munci daca ar avea unde. Vezi cum se deruleaza exproprierile si apoi iti vei da seama de ce merge asa greu. Se afla cu o luna inainte pe unde va trece autostrada si se cumpara 5 ha de acolo. Apoi peste o luna cand trebuie expropriat, noul stapan cere de 100 ori mai mult decat a platit pe pamant. Si asa se ajunge in justitie unde se asteapta 2 3 ani...
        • +4 (8 voturi)    
          s-a schimbat legea (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:39)

          Io [anonim] i-a raspuns lui masteryodda

          nu se mai asteapta.
          Statul pune in contul aluia cat hotaraste evaluatorul, dupa care se poate folosi terenul. Ulterior, poti sa dai statul in judecata daca vrei.

          Problema e ca statul nu are bani (vrea) sa plateasca nici cat zice evaluatorul...
          • +2 (4 voturi)    
            esti sigur? (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 7:40)

            bula [anonim] i-a raspuns lui Io

            nu cumva e inca pe teava? intentia este (in fine!), dar se pare ca rotitle parlamentului se misca mai deloc.
        • 0 (2 voturi)    
          si totusi (Vineri, 29 octombrie 2010, 21:48)

          mm [anonim] i-a raspuns lui masteryodda

          s-au platit anii acestia sume halucinante pe niste terenuri agricole, de ce? unele proiecte chiar s-au blocat din cauza proprietarilor. oricum autostrada arata f. bine dar cam s-a exagerat, cu scurgerile, gardurile de protectie si chiar viaductele - sa faci atatia zeci de piloni inalti de beton inseamna sume imense cheltuite
          poate de banii aceia mai se faceau 10-20km de autostrada, desigur imbunatatirile se putea face pe parcurs.
      • +4 (10 voturi)    
        si bani de unde? (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:32)

        bula [anonim] i-a raspuns lui pehash

        ca nu trebuia sa.. si nu trebuia sa.. si Adam si Eva nu trebuiau sa... APA PE SUB POD. Contractul cu Bechtel e beton armat (pt.ei). Daca le dam bani fac, daca nu, nu! Iar chestia cu exproprierile asa e! pretinde unul 1000 E/mp te judeci (cam 2-3 ani) si abai apoi construiesti. De ce e asa legea cam toate partidele trebuie sa se explice.
        • -4 (6 voturi)    
          expropriere (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 9:59)

          eugen [anonim] i-a raspuns lui bula

          Mi se pare normal sa nu fiu obligat sa-mi vand terenul. De exemplu, acel teren ar putea sa aiba valoare sentimentala pentru mine. Problema este ca statul se apuca sa construiasca o autostrada fara sa detina terenul pe care urmeaza sa il foloseasca. Sunt metode prin care poti sa cumperi terenul fara sa creasca pretul de 100 de ori inainte
          • +5 (5 voturi)    
            interesant! (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 16:17)

            bula [anonim] i-a raspuns lui eugen

            A. ai auzit de utilitate publica?? si numai la noi?? B. daca stii astfel de metode,intra in audienta la Anca Boagiu, te faci de un post de secretar de stat. Dar mi-e ca esti palavragiu...
    • -3 (5 voturi)    
      Ne grabim undeva? (Vineri, 29 octombrie 2010, 19:16)

      leix [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      Pai mai trebuie marcata portiunea aia de 10 km si punem de niste jocuri Olimpice - alea pentru handicapati!
    • 0 (2 voturi)    
      zerourile sau dat la "cupa turismul" (Vineri, 29 octombrie 2010, 20:25)

      Miclea M [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      Oare acolo unde sunt puncte puncte trebuie platita taxa de autostrada ?
    • 0 (0 voturi)    
      Banii (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 10:22)

      emil [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      Totul tine de cati bani se aloca. De construit se poate construi de cati bani se dau pentru acest lucru. Prima vina o are statul ca nu aloca destui bani si nu impune realizarea autostrazilor pe bucati simultane, nu din loc in loc, fara continuitate.
  • +7 (15 voturi)    
    Mandru sa fiu roman (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:26)

    Cocolores [anonim]

    Cand citesc asemenea stiri imi creste inima in piept de bucurie. In curand ii vom depasi pe toti mai ales ca am citit astazi numai stiri negative despre Europa, Germania, Rusia: 'Somajul in zona euro a ajuns la nivelul record de 10,1%',Germania: Cartea neagra a risipei pe bani publici, 'Vanzarile cu amanuntul din Germania au scazut cu 2,3% in septembrie, cel mai mare declin din ultimii doi ani si jumatate', 'Cel mai cunoscut spammer din Rusia este cautat de politie. De la fuga sa, numarul mesajelor spam a scazut cu aproape o cincime, la nivel global' , etc.
    Mai ca nu-ti mai vine sa emigrezi.
    • +10 (14 voturi)    
      ... (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:41)

      sictireanu [utilizator] i-a raspuns lui Cocolores

      Eu doar ce m-am intors in tara, dupa 20 de ani de viata de emigrant, cand am auzit de cei 10 km de autostrada :)))))
      • -2 (2 voturi)    
        .... (Duminică, 31 octombrie 2010, 9:59)

        d [anonim] i-a raspuns lui sictireanu

        Atunci pune-ti in aplicare skilurile si ajuta-ti tzara in care tocmai te-ai intors, ca de exclamatii "la noi ca la nimeni" nu ducem lipsa.
  • -3 (13 voturi)    
    AUTOSTRADA!!! (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:32)

    COSMIN [anonim]

    autostrada care incepe nicaieri si duce niciunde.de ce dracu nu se face intai portiunea intre cluj si bors?
    • +3 (11 voturi)    
      unu (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:44)

      unu [anonim] i-a raspuns lui COSMIN

      pai nu te-ai prins ca e pentru maraton?! ne pregatim de olimpiada.
    • +8 (14 voturi)    
      Cluj-Zalău-Suplacu de Barcău (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:52)

      Lancaster [anonim] i-a raspuns lui COSMIN

      Exact asta se face mai întâi, porţiunea dintre Borş şi Cluj. Tronsonul dintre Borş şi Suplacu de Barcău va duce la Zalău prin DN1H.

      Dacă s-ar construi mai întâi Cluj - Zalău, n-ai avea ce face cu tronsonul respectiv, n-ar circula nimeni pe el. Astăzi, de la Zalău la Cluj se circulă pe E81 (DN1F). Tot pe acolo se va circula şi după ce va exista tronsonul Borş - Suplacu de Barcău.

      Dar trebuie să ai o hartă în faţă ca să înţelegi. Cei de la Ministerul Transporturilor lucrează cu harta în faţă, spre deosebir de comentatorii de ocazie.
      • -3 (15 voturi)    
        Eu nu inteleg un lucru (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:19)

        mra [utilizator] i-a raspuns lui Lancaster

        De ce au inceput-o de la mijloc?
        • +13 (15 voturi)    
          centura Clujului (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:42)

          Io [anonim] i-a raspuns lui mra

          Pentru ca aia e in realitate centura Clujului; Oradenii care vin la Bucuresti sunt convins ca apreciaza destul de mult faptul ca nu mai trebuie sa traverseze Clujul.
        • +9 (9 voturi)    
          Impact maxim asupra traficului (Vineri, 29 octombrie 2010, 19:50)

          Lancaster [anonim] i-a raspuns lui mra

          Tronsonul între Gilău şi Câmpia Turzii are impact maxim asupra traficului între Tg.Mureş şi Oradea, de aceea a fost realizat primul.

          Orice alt tronson de aceeaşi lungime ar fi fost mai puţin util. Nu e vorba doar de bucureşteni, orice român care merge spre Oradea prin Tg.Mureş beneficiază de tronsonul Câmpia Turzii - Gilău.

          Chestia asta cu "trebuia început de la un capăt" e ridicolă. Autostrada respectivă nu se construieşte prin deşert, rutele respective sunt oricum deservite în prezent de drumuri naţionale. De aceea s-a ales ordinea de construire a tronsoanelor în modul cunoscut.
        • 0 (0 voturi)    
          Acolo e traficul cel mai mare (Duminică, 31 octombrie 2010, 5:35)

          marcel [anonim] i-a raspuns lui mra

          Sa mergi la Turda sa vezi cum stau TIR-urile la coada la semafoare si o sa intelegi.
    • +7 (7 voturi)    
      prea mult te uiti la antene, incepi sa le crezi (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 11:10)

      flavius29663 [utilizator] i-a raspuns lui COSMIN

      Adevarul e ca cele 2 orase Campia Turzii si Turda, vor putea fi ocolite complet.

      Pentru cine nu stie, aceste 2 orase de cate 50 de mii de oameni fiecare sunt insiruite pe marginea drumului european. Ca sa treci de ele iti trebuie oricat intre 30 de minute si 2 ore.

      Avem acum o centura cu regim de autostrada pentru Cluj (Campia, Turda si Floresti) care e aur curat! Nu cred ca se putea alege intre Brasov si Oradea o bucata de drum mai potrivita pentru inceput.
  • +8 (12 voturi)    
    . (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:33)

    cristi767 [utilizator]

    Tronsonul asta de la Suplacul de Barcau nu inteleg ce sens are... sa fie dat in folosinta :-?

    Mergi pe el 64 kilometri si apoi? Pe unde saracie o iei ca sa ajungi la Cluj?

    Macar aia de la jumatatea tarii s-au dovedit cat de cat utili in zona. Poate mai bine se continua acolo.

    Oradean sunt si mi-ar place sa am autostrada la scara, dar pana nu e gata tot Bors - Cluj o vad chiar inutila...

    Oricum, bine ar fi macar sa se faca la anul. Care era oficial termenul pana la care ar fi trebuit sa fie gata toata autostrada?
    • +5 (11 voturi)    
      trebuia sa fie gata... (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:14)

      JUL [anonim] i-a raspuns lui cristi767

      acu 4 ani, inainte de alegeri, intr-o zi de vara :)
    • +3 (3 voturi)    
      Multumesc (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 11:16)

      flavius29663 [utilizator] i-a raspuns lui cristi767

      Iti multumesc pentru singurul comentariu(pana la acest moment) care nu e scris in bataie de joc. E plina tara de destepti nihilisti.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Duminică, 31 octombrie 2010, 10:04)

      d [anonim] i-a raspuns lui cristi767

      Pt ca daca vi dinspre Ungaria si se termina autostrada chiar la granitza, o sa rada toata lumea de noi.
      Asa macar, o continua cativa km dupa coltz, vreo 60, si iesim mai bine la capitolul imagine.
      • +1 (1 vot)    
        Pai (Luni, 1 noiembrie 2010, 21:43)

        cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui d

        Suntem sparti in fund. Noi facem autostrada pentru impresie sau unde avem cu adevarat nevoie?
  • -2 (12 voturi)    
    unu (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:38)

    unu [anonim]

    daca cand a facut boc 42 km a facut maraton acum o sa faca concurs de mersul piticului. sper sa castige ca ca el altu nu-i.
  • 0 (8 voturi)    
    .... (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:39)

    sictireanu [utilizator]

    extraordinar!...10 km :)))) avem sanse in cativa ani sa-i ajungem din urma pe bulgari :))))
    • +2 (6 voturi)    
      da (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 0:12)

      autostopistul [anonim] i-a raspuns lui sictireanu

      da. dar numai daca bulgarii stau pe loc. ;)
    • +7 (9 voturi)    
      LUI IUZAR (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 10:55)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui sictireanu

      10 km anul acesta si cu 42 km anul trecut = 52 km de autostrada in 2 ani. In guvernarea Tariceanu cand economia duduia, s-a facut 1km de autostrada, si acela inceput de guvernarea Nastase (1 km in 5 ani). In perioada de criza in care ne aflam, 52 km nu inseamna nimic ? In guvernarea tariceanu s-au construit in medie 200 m (metri) de autostrada pe an, in guvernarea actuala s-au construit 26 km pe an.
      • +2 (2 voturi)    
        26 de km (Duminică, 31 octombrie 2010, 1:08)

        sebi [anonim] i-a raspuns lui carat

        de autostrada pe an sunt intr-adevar o mare realizare...pentru cine traieste in Romania!!!!
  • +2 (14 voturi)    
    Badea....ceva pene in fund ? (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:43)

    slider [utilizator]

    Badea....ceva pene in fund ?
    • -4 (10 voturi)    
      ??? (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:43)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui slider

      pt ce? s-o fi gatat autostrada si noi nu stim?
    • 0 (6 voturi)    
      Dar BERCEANU ceva catuse? (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 10:23)

      autos [anonim] i-a raspuns lui slider

      Berceanu poate sa fie usor condamnat pentru subminarea economiei nationale.
  • +1 (13 voturi)    
    epoca de aur (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:46)

    bobu [anonim]

    Traim o iepoca de impliniri marete...
  • +2 (22 voturi)    
    10 km ?! (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:47)

    Gibon Oranj [anonim]

    Asta da realizare ! Bravo Boc ! Bravo Basescu !
    Daca nu erau mogulii, Iliescu si minerii sigur mai faceati 3-4 km !
    • +2 (10 voturi)    
      dupa 5 ani (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:52)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui Gibon Oranj

      2 km pe an, 6 metri pe zi
      • +5 (5 voturi)    
        Clasic (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 9:59)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui ionel

        Da de ce mataluta nu poti sa incepi numaratoarea de la 1989 incoace ? Te pomenesti ca pana in 2004 nu existau masini in Romania .
      • +6 (8 voturi)    
        LUI IONEL (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 11:17)

        carat [utilizator] i-a raspuns lui ionel

        10 km anul acesta + 42 km anul trecut = 52 km in doi ani. Guvernarea Tariceanu 1km in 4 ani + 1 din guvernarea Nastase, adica 1km in 5 ani.
        • 0 (0 voturi)    
          .... (Duminică, 31 octombrie 2010, 10:08)

          dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui carat

          Da parca centura Pitestiului a lui Tari avea 10 km nu 1. DEci 10 km in 4 ani. :)
  • -2 (12 voturi)    
    hahaha (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:49)

    haha [anonim]

    la o asemenea stire nu pot avea decat o singura reactie:
    :))))))))
    am cazut pe jos de ras....
    :))))))))

    PS: in ritmul "melcului ranit", nici in 1000 de ani nu se vor construi autostrazi in romania!
  • +1 (11 voturi)    
    Romania (Vineri, 29 octombrie 2010, 16:54)

    Vizitiul [utilizator]

    Tara de prosti nerecunoscatori: Romania va fi prima tara ce va adopta masinile zburatoare, si prin urmare nu se investeste in "autostrazi", astea nu-s lucruri de viitor.

    Nerecunoscatorilor! :) Guvernul Boc este cel mai bun de cand Romania a facut POC in '89! :P

    Penal!
    • +4 (4 voturi)    
      Culmea e ca ai dreptate (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 10:03)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      Viitorul apartine trenurilor (electrice ) .
      Prietenii stiu de ce .
  • -3 (11 voturi)    
    pana la urmatoarea motiune (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:02)

    cetateanu turmentat...la volan [anonim]

    e evident ca dl base-boc tre sa aiba o realizare mareata pana la urmatoarea motiune, nu? cu ce sa ne ia ochii?
  • +2 (8 voturi)    
    100k/an (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:04)

    Ion [anonim]

    Daca am ajunge la 100 de kilometri pe an ar fi chiar un vis frumos. Din pacate nu avem nicio sansa.
  • +2 (8 voturi)    
    O noua victorie (Vineri, 29 octombrie 2010, 17:40)

    Justin Puscasu [anonim]

    Stire asta imi aminteste de o intamplare din anii '80 cand intr-o piata din Bucuresti a aparut la un Aprozar, un anunt cu litere mari: "Avem varza murata!".
    Cineva cu simtul umorului a adaugat "O noua victorie impotriva imperialismului."
    Deosebirea este ca acum "victoria" este anuntata fara pic de umor. Iar varza despre care e vorba e mult mai scumpa.
  • -1 (11 voturi)    
    10km pe an... (Vineri, 29 octombrie 2010, 18:24)

    Istvan13 [anonim]

    Fantastic, Ungaria a construit aprox 70km pe an, din '90 pana in 2008, ca suprafata fiind o tara de 2 ori mai mica decat Romania. Si as dori sa mentionez, ca ei deja aveau 3 autostrazi in '90. Si degeaba ne plangem ca la noi e mai greu din cauza muntiilor, pentru ca unde este plat, nici acolo n-avem autostrazi (Moldova, Dobrugea, Oltenia, Banat, etc. ). Croati sau sloveni cum au reusit sa faca autostrazi printre munti?!
    10 km pe an, extraordinar, si de pretul ei nici nu mai vorbesc, nici de calitate. Ridicol!!!
    • +5 (5 voturi)    
      simplu si ingrozitor de cinic (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 7:43)

      bulan [anonim] i-a raspuns lui Istvan13

      micsoreaza DEFICITUL bugetului de pensii numai cu 30% si vei avea un miliard de euro pt. autostrazi. E cinic, dar asta e crucea, trebuie sa o purtam in spinare si nu mai avem bani de o macara care sa o care in locul nostru.
    • 0 (2 voturi)    
      LUI ISTVAN (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 11:12)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui Istvan13

      Daca Ungaria avea 3 autostrazi in 90 ( ceea ce nu cred) si astazi are 4, care este autostrada lunga de 1400 km facuta dupa 90? (70 km/an x 20 ani = 1400 km). Totalul autostrazilor Ungariei e putin probabil sa insumeze1400 km. Nu ca nu ar fi de admirat Ungaria, dar totusi, hai sa spunem adevarul.
      • +4 (4 voturi)    
        Clarificare (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 15:53)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui carat

        In '90 Ungaria avea urmatoarele autostrazi:

        M1 Budapest - Gyor , aprox. 100 km
        M7 Budapest - Balaton, alti 100 km
        M5 Budapest - jumatatea drumului pana la Kecskemet, vreo 30 de km

        Astazi:
        M0 centura Budapestei pe nord, est, si sud - 50 km minim
        M1 Budapest - Austria - 200km
        M7 Budapest - Croatia - 300 km
        M5 Budapest - Serbia - 200 km
        M3 Budapest - Nyiregyhaza - 250 km, cu ramificatii spre Miskolc si Debrecen (alti 60 km)
        M6 Budapest - Pecs - 200 km
        Si alte bucatele mai mici.

        In total sunt in jur de 1200 km, doar cu 200 de km mai putin decat cei 1400 km care ti s-au parut atat de greu de crezut.

        Ungaria are 1/2 din populatia Romaniei si cam 1/3 din suprafata. Mai au si o mentalitate partial mostenita din perioada monarhiei - lucru valabil si la Bucuresti, doar ca acolo e vorba de Imperiul Otoman. :))
        • -1 (1 vot)    
          ... (Duminică, 31 octombrie 2010, 10:16)

          dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

          Romania avea in anii 1930, 90% populatie rurala, inclusiv in Transilvania. Acum raportul e 50-50. Ce vrei sa faci cu un popor de tzarani? Bici?
          Si Romania mai are si 0,8 salariati pt un pensionar. Tot turcii sunt de vina?
      • +4 (4 voturi)    
        te ai luat de mine degeaba (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 19:57)

        Istvan13 [anonim] i-a raspuns lui carat

        Vezi clarificarea.
        In schimb 2008-1990=18 si nu 20, cat ai scris tu.
        18*70=1260. Daca am fii construit in ritmul ungariei astazi am avea aprox. 2500km de autostrada, un vis foarte frumos... In momentul de fata e un mare dezavantaj lipsa autostazilor. Si din aceasta cauza am pierdut proiecte de genul fabrica Mercedes, fabrica Ikea si inca multe alte. Chiar si pentru turism este un mare dezavantaj. Insa, din pacate, multi dintre noi nu realizeaza aceste fapte.
        Si nu am luat de pilda Ungaria, pentru ca si eu sunt ungur, ci pentru faptul ca e o tara fost comunista,ca si Romania.
        Dar poti sa iei de pilda de ex. Slovenia sau Croatia. Ei chiar au munti si stanci, dar tot au putut construi.
        • +1 (1 vot)    
          Mai sapa (Duminică, 31 octombrie 2010, 3:57)

          cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui Istvan13

          Fabrica Mercedes s-a pierdut din alte cauze. Ar fi fost pusa oricum la granita cu ungurii si nu-i tb ei autostrada.

          Vezi ce primar a cerut spaga mare, de au fugit aia de acolo ca speriati.

          In rest sunt de acord.
  • +2 (6 voturi)    
    autostrazi (Vineri, 29 octombrie 2010, 18:27)

    vasilica [anonim]

    Intr-un an un melc parcurge mai mult de 10 km.
    • +3 (5 voturi)    
      viteza melcului (Vineri, 29 octombrie 2010, 19:15)

      merlin [anonim] i-a raspuns lui vasilica

      Melcul merge cu 0.013 m/s=46,8 m/h=1km/zi
      http://hypertextbook.com/facts/AngieYee.shtml
  • +6 (8 voturi)    
    Eu zic (Vineri, 29 octombrie 2010, 18:27)

    ik [anonim]

    ca la viteza exista riscul ca in loc sa uneasca tronsoanele sa treaca unii pe linga altii si sa ne trezim cu o autostrada dubla de care nu avem nevoie. Deci e bine asa, pt ca graba strica treaba
  • -2 (6 voturi)    
    foarte tare frate (Vineri, 29 octombrie 2010, 19:19)

    mihai [anonim]

    Super stire, e ceva extraordinar pt. Romania!!! Daca mai era berceanu era primu sa taie panglica!!!:))) In ritmu asta o sa circulam pe autostrazi in 2050, poate....
  • +3 (3 voturi)    
    :) (Vineri, 29 octombrie 2010, 19:50)

    gigi [anonim]

    Mii de multumiri, meritam fiecare centimetru. :)
  • 0 (4 voturi)    
    Felicitari (Vineri, 29 octombrie 2010, 20:28)

    gigel [anonim]

    Felicitari bravilor conducatori de la transporturi si inaintasilor dansilor pentru aceste realizari epocale! Suntem din ce in ce mai convinsi de profesionalismul lor, de buna pregatire si de bunele lor intentii de a face ceva pentru Patrie! Pacat ca majoritatea cetatenilor nu prea or sa mai apuce, din cauza ritmului ametitor de dezvoltare...
  • +1 (5 voturi)    
    exagerat (Vineri, 29 octombrie 2010, 20:31)

    ? [anonim]

    Este vorba de circa 9,6 km.
    10 km.era deja o performanta.
  • -4 (8 voturi)    
    super (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 0:38)

    laurentiucat [anonim]

    bai boc esti o comoara.pe bune ca trebuie sa fii ingropat.ingropat cat mai adanc sa nu te fure nimeni.de ce sa mai nenorocesti si pe altii?
    • +5 (7 voturi)    
      daca ceri (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 7:47)

      bulan [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

      7% din PIB, 5% la sanatate, 12% la bugetari, 12% la pensii, ia vezi ce-ti mai ramane dintru-un buget de 30-32% din PIB. Iar taxe noi nu vrea nimeni, noua lege a educatiei nu o vor profesorii, transferul spitalelor la judete e respins de medici, bugetarii nu vor sa scada la numar, iar pensionari avem mai multui decat contributori. Nu vrei tu sa spui de unde sa se taie, ca de "sa ni se dea, nu conteaza de unde" ne-am cam saturat.?
      • 0 (2 voturi)    
        apropo (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 23:54)

        laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui bulan

        de ce avem 30% din pib bugetul?parca eram cu lupta impotriva coruptiei si sa ajungem si noi la 40% ca media europeana.nu zic ca suedia, peste 50%..ce-am face cu atatia bani la buget..?ne-am sufoca de borduri..
        oprescu a zis in seara asta la tv ca i-a lasat videanu borduri in parohie pana in 2020...
        • +1 (1 vot)    
          te mai si documentezi? (Duminică, 31 octombrie 2010, 10:56)

          bulan [anonim] i-a raspuns lui laurentiucat

          de dupa 1990, gradul de colectare (care nu are nimic de a face cu frauda) nu a depasit 30-32%. Nici sub Nastase (cu a sa impozitare progresiva) nici sub Vosganian, nici. Daca incepi sa fiscalizezi, atunci ce se produce apare in acte si deci in PIB si ca urmare in buget. Un exemplu: marim toate pensiile cu 16% si le impozitam tot cu 16%. Creste gradul de colectare cu 1,2% din PIB. Ei si??? ti-au crescut veniturile DISPONIBILE macar cu un leu??? Vorbind de media europeana n-ai vrea sa compari impozitarea? In care tzara europeana, un apartament de oras mare plateste NICI 100 euro pe an impozit? in care tzara europeana nu exista (pracftic) impozit pe terenuri agricole? atat timp cat grupuri sunt lasate de oparte -indiferent de justificare- nu te mai compara cu media europeana. Sau e buna media europeana cand e vorba "sa ni se dea" si nu mai e buna cand "trebuie sa dam". Suna a mentalitate de pomanagiu? CHIAR ESTE!!!
          • 0 (0 voturi)    
            pe bune? (Duminică, 31 octombrie 2010, 22:52)

            laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui bulan

            deci in timpul lui vosganian gradul de colectare era mai mare decat in prezent cu 2 procente.nu se facea atata caz de antievaziune si anticoruptie ca in prezentul guvern.in agricultura se plateste impozit pe teren si este poate principala sursa de venit la bugetul local.daca vrei sa discutam teoretic de cum se sustrage bogatie din agricultura si se face protectie sociala pe seama agriculturii putem discuta cu cifre.la fel procedeaza si statele cu economii dezvoltate pe seama lumii a treia prin mijloace protectioniste si subventii.daca vrei sa discutam despre inegalitatea sarcinii fiscale repartizate pe cetatean iar putem face o analiza.ptr ca in romania se pune accentul pe taxarea indirecta care este cea mai apasatoare pe cei saraci si cu venituri de la mediu in jos.pe cand cei mai instariti, profita si platesc mult mai putine taxe decat s-ar cuveni.se promoveaza taxarea indirecta ptr ca e mai usor de colectat si majoritatea populatiei care este neinstruita nu baga de seama acest lucru.ptr o proprietate medie, raportat la castigul mediu, cred ca ne putem compara cu europa.nu ne comparam la taxarea celor care au prorpietati mari sau multiple.deci spre stiinta ta ,sunt proprietar,sunt intreprinzator individual,am muncit la privat din 1993 si nu sunt pomanagiu.si desi nu e bine sa te lauzi ,sa stii ca eu dau pomeni nu primesc.
    • +4 (4 voturi)    
      Bine bre (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 10:01)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

      Stai tu linistit si circula pe autostrazile facute de PSD. Nu te sileste nimeni sa mergi pe cele facute de PDL .
      • +1 (5 voturi)    
        ca sa ai idee.. (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 11:34)

        laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui gamma

        eu stau la 17 minute de a2.merg de la fetesti la bucresti cam intr-o ora si un pic.la constanta tot atat.cand plec la rude folosesc si a1 .pe la campia turzii nu am ajuns.daca socotesti cati ani a fst pd-l la ministerul transporturilor te-ai ascunde de rusine...
  • +3 (3 voturi)    
    TAXA de autostrada ? (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 9:15)

    gelu [anonim]

    Foarte bine. Dar taxa de autostrada totusi cand se pune ? Vreau sa pun bani la ciorap ca sa imi permit sa merg pe autostrazile patriei !
  • 0 (2 voturi)    
    legea expropierilor in interes national (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 9:18)

    doru p [anonim]

    e inadmisibil cat de multe interese pot genera expropierile; mai mult ca sigur ca actualii proprietari nu sunt bastinasii...Chiar nu se poate face o lege ca lumea sau nu se vrea caci avem interes...
  • +2 (2 voturi)    
    autostrazi (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 9:31)

    eu [anonim]

    Bravo!
    Inca o victorie asupra socialismului!
  • +3 (5 voturi)    
    cine circula frecvent MS-CJ stie ... (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 10:19)

    fmarius [anonim]

    Intradevar e putin, ritmul de construire al autostrazilor in RO e extrem de lent insa ... acea portiune are o importanta mai mare decat pare.
    Este un calvar sa tranzitezi localitatile Turda si Campia Turzii pe E60 ziua in conditii de trafic "normal". In zilele bune se fac 20 km in aproape o ora ... sau mai mult.
    Deci bine si-asa rau, hai baieti inca 10 :)
  • +2 (4 voturi)    
    Banc (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 11:04)

    IceCub [anonim]

    Asta nu e stire, e un banc prost.
  • +2 (4 voturi)    
    42 km in 2009, 10 km in 2010, probabil ... (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 11:26)

    ovys [utilizator]

    si probabil vreo 50 in 2011, ca urmeaza an electoral (2012).

    Si noi ce dracu facem. Stam ca prostii si comentam pe net cum ne iau astia de prosti.

    Bravo lor, ca stiu sa ne duca de nas.
    Rusine romani!
  • +2 (2 voturi)    
    50 de ani dupa (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 14:20)

    antidrumar [anonim]

    acelasi scenariu se regaseste in Calabria. mafia n'dragheta cumpara terenurile si culmea tot companiile dirijate de ea "efectuau" lcurarile. au inceput o autostrada in anii 60. ritmul era acelasi ca la noi. zece km pe an...dupa 5 ani o luau de la capat caci calitatea era dezastruoasa...iata modelul pentru cei de la bechtel. politicienii romani sunt mai rai decat mafia in sine care dadea totusi de lucru localnicilor. la noi se fac ca lucreaza turcii si binenteles cei mai lenesi dintre romani. ceilalti sunt prin spania.
  • +2 (2 voturi)    
    Hmmm (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 14:52)

    MRSmrs [utilizator]

    Wow!!!Inca 10 km "probabili"...multumiri Tovarasului Presedinte,Tovarasului Prim-ministru si Partidului pentru marile realizari facute in aceasta adevarata Epoca de Aur(portocaliu ce-i drept).Astfel sub inteleapta conducere a Tovarasului Basescu(hi,hi,hi,hi!!)Romania va prospera...mai ceva decat in ultimii doi ani.
  • -1 (3 voturi)    
    CINE oare...??? (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 15:20)

    NTatiana [anonim]

    Cine oare ar putea sa-mi spuna si mie cand vor termina autostrada asta ??? ca mie pe Google Earth imi apare neterminata SI autostrada aia care leaga Bucuresti de Litoralul Marii Negre ...astept raspuns pe tigerlook_100percent@yahoo.co.uk
    ROMANIA, TREZESTE-TE , SUNT ATATEA DE FACUT SI TE-AI RATACIT !!!
  • +1 (1 vot)    
    In cat timp (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 18:13)

    Mihai [anonim]

    vor trebui reparati din nou, pana acum recordul de durabilitate era de 2 saptamani, oare astia vor rezista mai mult?
  • +1 (1 vot)    
    uraaaa! (Sâmbătă, 30 octombrie 2010, 21:53)

    Gigel [anonim]

    Inca 10 km!
    Cat am platit pana acum si cat timp au luat lucrarile, nu conteaza, dar mai avem 10 km de autostrada....

    Probabil ca ar trebui sa il zideasca pe Berceanu in terasament ca sa se miste cat de cat lucrurile.

    E jenant.
  • +2 (2 voturi)    
    Mda, (Duminică, 31 octombrie 2010, 11:56)

    tzoc [anonim]

    Eu unul lucrez la autostrada....si trebuie sa va spun ca trebuie luate in considerare si numeroasele pauze care s-au facut din cauza ca Bechtel nu a primit banii.Stiu ca a fost un contract pagubos si ca fiecare km este f scump...dar intr-o tara ca a noastra nu se poate face nimic fara ca cineva sa-si is comisionul.Si in plus au fost adaugate multe lucrari de consolidare care nu existau in proiectul initial...care costa enorm.Cat despre userul care spunea ceva despre faptul ca sunt prea multi pioni la poduri l-as ruga sa se informeze inainte sa posteze..Toate podurile si viaductele sunt niste proiecte foarte serioase si verificate si nu se pune nimic la voia intamplarii.
  • -1 (1 vot)    
    10 km autostrada (Luni, 1 noiembrie 2010, 1:46)

    Doru [anonim]

    Probabil granita de vest, prin care intra cele mai multe masini platitoare de taxe e pe la Turda, nu la Cenad, iar capitala tarii s-a mutat la Cluj. Boc da cu tifla miticilor!
  • 0 (0 voturi)    
    .) (Luni, 1 noiembrie 2010, 11:53)

    cristian [anonim]

    inaugurare la 10 km? păi daca astia au chef de băute prin ardeal mai bine inaugurează la fiecare km. asa vom avea chermeze mai scumpe decat autostrada. :)
  • 0 (0 voturi)    
    KEBAB (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:25)

    Ingineru [anonim]

    cu turcii la putere!!!!câţ credetii se v-a face?
    păcat că inaugurarea km-lor de autostradă,se realizează cu morţi,unul la spital şi altu la locul de muncă ambii în aceeaşi lună ca şi cei de anul trecut.
    dumnezeu să-i ierte!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică