CNADNR a semnat cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie
"Contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada este cel mai mare contract din fonduri europene semnat pana acum de CNADNR", sustine Ministerul Transporturilor. Portiunea de 32,8 kilometri de autostrada are 15 poduri si 10 pasaje.
La inceputul lunii septembrie, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a decis ca firma castigatoare a contractului pentru construirea autostrazii Deva - Orastie este asocierea condusa de Strabag.
Licitatia pentru construirea variantei de ocolire Deva-Orastie a avut loc in luna mai 2010, insa rezultatul a fost contestat de doi participanti, respectiv FCC Construction si consortiul Astaldi-Max Bogl. Pentru constructia acestui tronson, au avut loc mai multe incercari de organizare a licitatiei. Una in 2006, cand nu au fost respectate unele conditii de atribuire si inca una in 2009, cand au fost contestate criteriile de participare la licitatie.
In primavara acestui an, fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, a afirmat ca din cauza acestor contestatii, banii alocati pentru constructia acestui tronson ar putea fi pierduti. "Am inceput sa licitam Deva-Orastie pentru culoarul IV care e cu bani ISPA, pe care la sfarsitul lui 2010 ii pierdem. Din luna martie 2009 pana in zilele noastre mai scoatem cate un caiet de sarcini, il mai contesta unul care a fost pe locul 8, unul care a fost pe locul 6, desi daca ar avea dreptate, il castiga ala de pe locul 2. Nu conteaza, el contesta", a declarat, in primavara, fostul ministru.

Vicepremierul Dan Barna, la HotNews LIVE: Ce s-a întâmplat la Spitalul Foișor, o sincopă de comunicare. Pentru un pacient care trebuie relocat în alt spital, că e dimineață, la prânz sau seara e o chestiune de percepție
Mitul că lockdownul ajută cuplurile să procreeze se spulberă de la lună la lună. Și nu doar în România, ci în aproape întreaga Europă
INTERVIU Daniel Dăianu: Sistemul fiscal român este profund inechitabil. Cei care ne dau lecții cum să fie un regim optim ar fi bine să ne ajute să combatem profit-shifting-ul masiv
The Truman Show? Un bărbat s-a încuiat într-o încăpere timp de 100 de zile și a transmis totul live / „Prețul corect” pentru care ar petrece 5 ani în izolare
Datele a peste un milion de utilizatori Clubhouse, rețeaua socială a miliardarilor, au fost publicate pe un forum de hacking
Fac des drumul acesta catre societatea mama din AU.
Deci,Nadlag-Viena=aprox 560 km=4 ore maxim.
Nadlag-Sibiu=330 km =6-8 ore daca nu se imprastie vreunul sau mai multi pe sosea...
La Mako exista deja autostrada ungureasca dar nu ii dau ungurii inca drumul..gurile rele ar fi spus ca noi am fi primii beneficiari...
O veste buna e ca lucreaza Strabag.
Cine a mers in Hu-Au stiu de ce...
Sau din alta,alta parte, Nadlak.
Imi pare rau ca doar "g"in loc de "c", e esenta care ai reusit sa o pricepi din ce am scris...
Noapte buna exegetule!
Eu care am incaruntit asteptand aceasta autostrada nu mai pot sa cred tot felul de baliverne scrise prin ziare. Peste 20-30 de ani cand vei vedea ca din motive'obiective' nu s-a costruit aproape nimic iti vei aduce poate aminte ca tataia a avut dreptate. Acum te la si iti doresc in continuare o seara buna si la noapte 'Vise placute'. (bineinteles cum circuli tu pe autostrada de la Sibiu la Viena)
560/4 ore cât zici că faci dă o medie orară de 140 km/h. Ceea ce nici în Germania + Franţa (pe o distanţă de peste 1000km) nu am reuşit să scot, deşi în germania am mers cu 140-150, iar în Franţa 130. Vorbesc de media cât am mers, la asta mai pune la socoteală şi faptul că mai iau şi câte o pauză la 2 ore.
Concluzie: fie te crezi schumi şi mergi cu 150-160 şi pe urmă ne zici că poliţiştii maghiari sunt răi... fie cam nu ştii despre ce vorbeşti.
Şi la Mako am trecut acum 2 luni pe acolo, şi nu era făcută legătura cu dumul care duce la graniţă. Erau băgaţi doar stâlpii pe câmp... nu ştiu care e acum starea.
De la granita A-H la Viena sunt cam 70km deci undeva la 35-40 minute la viteza legala.
De la granita A-H la Szeged sunt 330km de autostrada (ma rog, vreo 25-30 sunt centura Budapesta care are limitare la 80) pe care i-am facut in aproximativ 3 ore (media vitezei a iesit cam 115km/h pe tot traseul, deci adunate cele 2 parti cam 3,5ore).
De la Szeged la Nadlac am facut cam o ora (inclusiv cu traversarea Szeged si Mako). Media vitezei a iesit pe undeva pe la 50-60km/h pe bucata asta.
Adunat dau cam 4,5 ore. Fara pauza :). Daca bagi un pic de viteza (am vazut destui cu numere de A, De care bagau macar 160 pe autostrada in H) e posibil sa scoti doar 4 ore.
PS: conform Google Maps sunt doar vreo 475 km pe bucata Nadlac-Viena...
Faci tu 4 ore de la Nadlac la Viena, tot asa, daca tii ochii inchisi si visezi....
Mai bine iei avionul, sa poti visa linistit cum faci tu 4 ore de la Nadlac la Viena
Iar in partea cealalta, faci ce-l putin 2ore si jumatate de la Budapesta la Viena, oricat de tare ai merge. Numai daca n-ai girofar ca toti ghertoii din Romania.
Nota bene: Sunt cetaean roman si etnic roman. Nucred ca vom ajunge in 20 ani la situatia actuala cu autostrazile din Ungaria, carem by the way, sunt impecabile. Multam mult,
cum intri in Austria autostrada devine mai buna, intri in Germania.. devine si mai buna. de simte.
Dar stai.. noi nu avem nevoie de autostrazi. nu asa zicea B?
Cand te intorci iti dai seama ca noi n-avem autostrazi. Cred ca singura bucatica de drum ce seamana cu o autostrada (din Ungaria) e centura Pitestiului.
In rest... daca vreti sa mergeti pe autostrada, iesiti in tara. Spre Vest.
comparand traficul(ca volum, nu ca stil) pe autobahn din D cu cel din A si H, e ca intre bucuresti si tecuci, respectiv comuna bragadiru.
mai mult, platesti cumva vreun ban ca te lafai pe autobahn si apoi bagi piciorul in acceleratie cat vrea muschiul tau?sincer, eu cand intru in A respectiv H am o strangere de inima datorita limitei de viteza+pauza obligatorie de vignieta.
s-a mai spus mai sus ca A are autostrazi bune comparativ cu H. parearea mea e ca nu e chiar asa pentru ca depinde de varsta autostrazii+mentenanta. H are autostrazi relativ noi.
in concluzie, compari aici o enormitate de infrastructura de autostrazi(asta daca ai testat-o mai departe de bayern, unde se proptesc multi romani) care, e drept, e din ce e ce mai aglomerata(D) , dar pe care o prefer, cu doua standard, de mici dimensiuni.
si nu uitati, autostrazile in D sunt gratis, un vis asa de frumos pentru francezi!!
Plus inca o ora pana la Nadlac. Total, cam 4 ore (mai lipseau ceva minute). Fara opriere.
Mers legal (ceva accelerari la 140 cand am depasit camioane)
Bine, era duminica dimineata, eram la granita cu A pe la ora 8, la noi la ora 12.
si-ai venit napoi tot asa ?
cate drumuri mai faci la viteza asta ?
nu tu asti ala cu picioarele pe volan ?
Din experienta proprie repetata Timisoara-Viena 5 ore.
Viamichelin da 05h39 respectind toate restrictiile de viteza.
nu stiu sigur dar apreciez ca latimea unei autostrazi cu 2 benzi + banda de pana,ajunge cam pana la 8-9 metri.
+1 metru inainte, tu stii cati m² sunt toti impreuna? si mai vin si canalizatiile, podurile samd
asa ca nu mai vedea numai UN METRU INAINTE, vezi ca sunt mai multe de inteles aici(editat de HotNews.ro)
Oricum, nu prea cred ca vor termina nici in 24 luni iar pretul final va fi cu cel putin 50% mai mare.
Cand m-am uitat pe harta m-am cracanat de ras, mi-ar fi fost jena sa fac tam-tam pe 32km...
P.S.
Daca ne obliga pe toti sa luam cauciucuri de iarna si sa aruncam pe cele "all season", acum in plina criza, inseamna ca ori sunt prosti ori foaaarte nesimtiti! Parerea mea!
2. licitaţia durează două luni
3. X câştigă licitaţia
4. Y şi Z contestă licitaţia
după şase luni, contestaţia este soluţionată dându-i-se (în cel mai bun caz) lui X; în caz contrar, repetă de la pasul 1.
5. După n iteraţii de mai sus, toate durând n * (2+6=8) luni, începe lucrul
6. Încep exproprierile; din cauză că se ştie deja de n * (2+6=8) luni despre proiect, toţi şmecherii imobiliari, care nu mai pot face speculă cu apartamente vechi în Bucureşti, cumpără şi vând de mai multe ori păşuni şi terenuri nedesţelenite pe locul autostrăzii la preţ de vilă ultracentrală, umflând preţul terenului; deoarece preţul dat de stat este mai mic decât visurile de îmbogăţire ale speculanţilor, aceştia ajung să fie nemulţumiţi de banii primiţi (care erau mai mulţi decât preţul pieţei de atunci, dar mai mic decât cel umflat de speculanţi)
7. Aici mai era un pas al contestării exproprierilor care (să sperăm că) va fi scurtat prin noua legislaţie
8. Deoarece în ultimele 2+6=8 luni scurse de la ultima licitaţie preţul forţei de muncă s-a schimbat, preţul materiei prime a crescut, euro s-a devalorizat iar în anii scurşi de la studiul de fezabilitate râurile şi-au modificat cursul rezultă că:
8.a. Preţul de execuţie a crescut faţă de cel licitat.
8.b. Unele porţiuni trebuie reproiectate, deci durata de execuţie va creşte.
9. Primele utilaje intră pe teren; lama excavatorului se loveşte de scheletul lui Deceneu şi comoara lui Decebal; lucrările se opresc timp de cinci luni pentru cercetări arheologice
10. Într-un târziu se termină lucrarea. Cât de târziu şi cu ce costuri, nu are absolut nicio legătură nici cu aspectele ridicate de studiul de fezabilitate, nici cu estimările pe baza cărora s-a licitat, nici cu durata de execuţie estimată iniţial.
Acolo merge cam asa: punem niste conditii foarte serioase pentru proiectant, alegem unul din UE - care imprastie 25% din fonduri in spagi, 25% pentru proiectantii romani care fac treaba, 15% pentru consultantul strain care-si rade unghiile prin Bucuresti si 35% profit cu care se intorc in tara lor de origine.
La pasul 8b, trebuie remarcat ca modificarea proiectului dureaza cat a durat si proiectul original si costa macar 50% din acesta.
In rest... ai dreptate 100% :))
asta dupa ce Mobius a fost in Ucraina, contractorul general al proiectului Canalului Bastroe, distrugand o buna parte din ecosistemul Deltei Dunarii.
bune afaceri face statul!
sa traim bine!
Pretul este relativ ok, mai ales ca au 15 posuri si 10 pasaje.
Dar sa faci 32,8Km in 24 de luni este aproape 1,5Km pe luna, asta ar insemna ca o autostrada de 150Km ar dura vreo 8 ani si un pic... Cu cati muncitori lucreaza cu 5 sau 7??? de merg in ritmul asta de melc???
Eu mai am acolo un sambure de speranta dar .... pe zi ce trece ma conving ca de fapt e prostia mea.
Ce sa mai astia suntem...din pacate:( ne ca...m pe noi de 20 ani si nici macar o autostrada nu e gata.
A...tot acolo au fost dati in judecata de guvern pentru coruptie!
Altfel numai de bine...
sanatate si sa traiti bine .. dupa cum v-a ordonat comandantul.
:))))))))))))))))))))
Strabag are principalele afaceri in Austria si Germania.( vei pe site-ul Strabag)
Bineinteles ca e mai simplu sa persiflezi decat sa te informezi.... :(
P.S.Ca sa fii si mai linistit afla ca nu mai e detinuta de rusi, ci actionariatul e un sindicat de fonduri.Faptul ca are sediul in Austria e irelevant.