CNADNR a semnat cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:12 Economie | Companii

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat, marti, cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada, informeaza Ministerul Transporturilor. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro. Proiectul este finantat din fondul ISPA 2004 si are termen de finalizare 24 de luni din momentul inceperii lucrarilor. Tronsonul Deva-Orastie are 32,8 kilometri si este situat pe coridorul pan-european IV Constanta-Bucuresti-Nadlac.

"Contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada este cel mai mare contract din fonduri europene semnat pana acum de CNADNR", sustine Ministerul Transporturilor. Portiunea de 32,8 kilometri de autostrada are 15 poduri si 10 pasaje.

La inceputul lunii septembrie, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a decis ca firma castigatoare a contractului pentru construirea autostrazii Deva - Orastie este asocierea condusa de Strabag.

Licitatia pentru construirea variantei de ocolire Deva-Orastie a avut loc in luna mai 2010, insa rezultatul a fost contestat de doi participanti, respectiv FCC Construction si consortiul Astaldi-Max Bogl. Pentru constructia acestui tronson, au avut loc mai multe incercari de organizare a licitatiei. Una in 2006, cand nu au fost respectate unele conditii de atribuire si inca una in 2009, cand au fost contestate criteriile de participare la licitatie.

In primavara acestui an, fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, a afirmat ca din cauza acestor contestatii, banii alocati pentru constructia acestui tronson ar putea fi pierduti. "Am inceput sa licitam Deva-Orastie pentru culoarul IV care e cu bani ISPA, pe care la sfarsitul lui 2010 ii pierdem. Din luna martie 2009 pana in zilele noastre mai scoatem cate un caiet de sarcini, il mai contesta unul care a fost pe locul 8, unul care a fost pe locul 6, desi daca ar avea dreptate, il castiga ala de pe locul 2. Nu conteaza, el contesta", a declarat, in primavara, fostul ministru.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

16555 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    Asta nu contrazice ultima decizie? (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:31)

    MihaI [anonim]

    Aia cu pretul maxim/km, in functie de zona? Dupa calcule ar fi cam 6,8 milE/km de autostrada, si parca maxima era in zona de munte 6,1 milioane?
    • +17 (19 voturi)    
      Atentie (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:38)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui MihaI

      Standardele de cost se refera la km de autostrada fara lucrari de arta (poduri, viaducturi, pasaje, podete), fara eventualele tuneluri, fara nodurile de acces. Astea nu pot fi standardizate, caci pot varia f. mult de la caz la caz (latimea unui rau, structura terenului, inaltimea unei vai ce trebuie traversate etc. etc.)
    • -1 (9 voturi)    
      Noi raspundem: Da! (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:40)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui MihaI

      Dar nu raspundem noi :))
    • +5 (5 voturi)    
      zona de deal (Marţi, 9 noiembrie 2010, 20:05)

      tudor bugetar [anonim] i-a raspuns lui MihaI

      E zona de deal, pe valea Muresului mai exact, pe dreapta muresului cred si sunt terenuri agricole preponderent, probleme cred ca sunt doar la paaje si poduri. Nu s-a specificat mai sus cate noduri de acces o sa fie, logic ar trebui 3: Deva, Simeria, Orastie.
    • 0 (0 voturi)    
      valoarea (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 11:44)

      bula [anonim] i-a raspuns lui MihaI

      cuprinde TVA!!! preturile "normate" nu cuprind TVA, care poate varia de la an la an. In valoarea contractului or fi cuprinse si ceva devieri?
    • 0 (0 voturi)    
      ?? (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 12:22)

      gg [anonim] i-a raspuns lui MihaI

      de ce pe harta e incercuita portiunea deva- arad cand in discutie e orastie-deva???
  • -1 (3 voturi)    
    e cu TVA (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:42)

    omuxxl [utilizator]

    :)
  • -3 (15 voturi)    
    Noroc cu C.E...ca in grija noastra.... (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:44)

    Cristian [anonim]

    Muream fara sa vad autostrada SB-AR-Nadlag.In grija impotentilor nostri politici...
    Fac des drumul acesta catre societatea mama din AU.
    Deci,Nadlag-Viena=aprox 560 km=4 ore maxim.
    Nadlag-Sibiu=330 km =6-8 ore daca nu se imprastie vreunul sau mai multi pe sosea...
    La Mako exista deja autostrada ungureasca dar nu ii dau ungurii inca drumul..gurile rele ar fi spus ca noi am fi primii beneficiari...
    O veste buna e ca lucreaza Strabag.
    Cine a mers in Hu-Au stiu de ce...
    • -1 (15 voturi)    
      Pai (Marţi, 9 noiembrie 2010, 19:00)

      Haoleu [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Si daca faci atat de des drumul asta n-ar trebui sa stii ca se scrie NADLAC? Tarzane?
      • +10 (14 voturi)    
        Dar esenta....breee lingvistule??? (Marţi, 9 noiembrie 2010, 20:29)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui Haoleu

        Se mai scrie si Nagylak daca o vezi din alta parte.
        Sau din alta,alta parte, Nadlak.
        Imi pare rau ca doar "g"in loc de "c", e esenta care ai reusit sa o pricepi din ce am scris...
        Noapte buna exegetule!
      • +1 (3 voturi)    
        asa. baga mare (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 8:02)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Haoleu

        ca de atat te poti lua si tu. cred ca esti cel mai fericit om din lume. cum e aia.. ignoranta duce la fericire.
    • -6 (10 voturi)    
      Cristi taica.. (Marţi, 9 noiembrie 2010, 19:04)

      Cocolores [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      te vad plin de bucurie si entuziasm ceea ce-i sta foarte bine unui tanar ca tine.
      Eu care am incaruntit asteptand aceasta autostrada nu mai pot sa cred tot felul de baliverne scrise prin ziare. Peste 20-30 de ani cand vei vedea ca din motive'obiective' nu s-a costruit aproape nimic iti vei aduce poate aminte ca tataia a avut dreptate. Acum te la si iti doresc in continuare o seara buna si la noapte 'Vise placute'. (bineinteles cum circuli tu pe autostrada de la Sibiu la Viena)
    • +3 (13 voturi)    
      Şi totuşi... (Marţi, 9 noiembrie 2010, 19:24)

      ha [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Ar fi trebuit să ştii că e Nădlac... nu Nădlag.
      560/4 ore cât zici că faci dă o medie orară de 140 km/h. Ceea ce nici în Germania + Franţa (pe o distanţă de peste 1000km) nu am reuşit să scot, deşi în germania am mers cu 140-150, iar în Franţa 130. Vorbesc de media cât am mers, la asta mai pune la socoteală şi faptul că mai iau şi câte o pauză la 2 ore.
      Concluzie: fie te crezi schumi şi mergi cu 150-160 şi pe urmă ne zici că poliţiştii maghiari sunt răi... fie cam nu ştii despre ce vorbeşti.
      Şi la Mako am trecut acum 2 luni pe acolo, şi nu era făcută legătura cu dumul care duce la graniţă. Erau băgaţi doar stâlpii pe câmp... nu ştiu care e acum starea.
      • -2 (2 voturi)    
        Maxim 5 ore (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 12:01)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui ha

        Faci pe bucata Nadlac-Viena, in conditii de trafic normal. Stiu asta ca l-am parcurs de 2 ori in 10 zile asta vara.
        De la granita A-H la Viena sunt cam 70km deci undeva la 35-40 minute la viteza legala.
        De la granita A-H la Szeged sunt 330km de autostrada (ma rog, vreo 25-30 sunt centura Budapesta care are limitare la 80) pe care i-am facut in aproximativ 3 ore (media vitezei a iesit cam 115km/h pe tot traseul, deci adunate cele 2 parti cam 3,5ore).
        De la Szeged la Nadlac am facut cam o ora (inclusiv cu traversarea Szeged si Mako). Media vitezei a iesit pe undeva pe la 50-60km/h pe bucata asta.
        Adunat dau cam 4,5 ore. Fara pauza :). Daca bagi un pic de viteza (am vazut destui cu numere de A, De care bagau macar 160 pe autostrada in H) e posibil sa scoti doar 4 ore.

        PS: conform Google Maps sunt doar vreo 475 km pe bucata Nadlac-Viena...
    • +3 (11 voturi)    
      NADLAC (Marţi, 9 noiembrie 2010, 19:25)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Dupa cum bine ti-a zis-o Haoleu, se pare ca tii ochii inchisi cind treci prin Nadlac....
      Faci tu 4 ore de la Nadlac la Viena, tot asa, daca tii ochii inchisi si visezi....
      Mai bine iei avionul, sa poti visa linistit cum faci tu 4 ore de la Nadlac la Viena
      • +1 (1 vot)    
        Nadlac - Viena 5 ore in vara trecuta (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 9:55)

        Vasile [anonim] i-a raspuns lui Ionel

        Nadlac - Viena 5 ore in vara trecuta
    • +4 (6 voturi)    
      care e vit pe autostrada in Ungaria ? (Marţi, 9 noiembrie 2010, 20:06)

      tudor bugetar [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      In ro vit max pe autostrada e de 130, daca mergi constant ... cam greu sa-ti iasa 4 ore.
    • +6 (8 voturi)    
      esti un tip f. optimist (Marţi, 9 noiembrie 2010, 20:40)

      omu [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Nu stiu cum faci 4 ore de la Viena la Nadlac (sic!!!). Locuiesc in Budapesta si pana la Szeged fac in jur de 75 min cu masina arsa la 150 km/h. Nu peste tot poti sa mergi asa de tare ca ungurii sunt foarte stricti cu depasirea limitei de viteza, care pe autostrada este de 130 km/h. De la Szeged la Nadlac faci sigur inca 75 min, si asta in situatia in care centrul Szegedului nu este aglomerat. Basca daca mai dai de un accident in zona Szeged-Mako. In ambele situatii, mai pui inca 30 min cel putin. Cu autostrada Szeged-Mako (de fap de la M5 la Mako) ea este gata cu exceptia podului peste Tisa, pe care ungurii Iar spera sa-l termine pana la sfarsitul anului.
      Iar in partea cealalta, faci ce-l putin 2ore si jumatate de la Budapesta la Viena, oricat de tare ai merge. Numai daca n-ai girofar ca toti ghertoii din Romania.
      Nota bene: Sunt cetaean roman si etnic roman. Nucred ca vom ajunge in 20 ani la situatia actuala cu autostrazile din Ungaria, carem by the way, sunt impecabile. Multam mult,
      • +1 (5 voturi)    
        nu chiar impecabile (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 8:06)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui omu

        dar exista
        cum intri in Austria autostrada devine mai buna, intri in Germania.. devine si mai buna. de simte.
        Dar stai.. noi nu avem nevoie de autostrazi. nu asa zicea B?
        • +2 (2 voturi)    
          Corect (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 9:49)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

          In Ungaria sunt acceptabile, in Austria sunt bune, in Germania mai bune. Pe urma intri in Franta si vezi cu ochii tai ce inseamna o AUTOSTRADA. E drept ca au si statii peage la tot pasul...

          Cand te intorci iti dai seama ca noi n-avem autostrazi. Cred ca singura bucatica de drum ce seamana cu o autostrada (din Ungaria) e centura Pitestiului.

          In rest... daca vreti sa mergeti pe autostrada, iesiti in tara. Spre Vest.
          • +1 (3 voturi)    
            sa nu uitam (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 10:52)

            Io [anonim] i-a raspuns lui Luk

            de Turda-Gilau.
        • 0 (0 voturi)    
          partial fals (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 11:19)

          gechi [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

          daca e sa facem un clasament intre Austria, Germania si Ungaria cu privire la calitatea autostrazilor, cred ca nemtii sunt pe ultimul loc. Si asta o spune cineva care de 3 ani de zile cutreiera autostrazile nemtesti. Ce-i drept ce celelalte le stiu doar pe ruta Passau-Viena-Budapesta-Szeged. Ma refer aici in primul rand la calitatea asfaltului. Ce-i drept, cele nemtesti sunt foarte largi(si pe multe sectoare nu este limita de viteza :D), dar extrem de aglomerate si din cauza asta au si foarte multe lucrari de reparatii.
          • 0 (0 voturi)    
            partial adevarat (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 18:51)

            catt [anonim] i-a raspuns lui gechi

            hai sa mai exprim un punct de vedere, tot din germania. e drept ca am intalnit autostrazi cu asfalt invechit, dar exista un standard minim referitor la uzura.
            comparand traficul(ca volum, nu ca stil) pe autobahn din D cu cel din A si H, e ca intre bucuresti si tecuci, respectiv comuna bragadiru.
            mai mult, platesti cumva vreun ban ca te lafai pe autobahn si apoi bagi piciorul in acceleratie cat vrea muschiul tau?sincer, eu cand intru in A respectiv H am o strangere de inima datorita limitei de viteza+pauza obligatorie de vignieta.
            s-a mai spus mai sus ca A are autostrazi bune comparativ cu H. parearea mea e ca nu e chiar asa pentru ca depinde de varsta autostrazii+mentenanta. H are autostrazi relativ noi.
            in concluzie, compari aici o enormitate de infrastructura de autostrazi(asta daca ai testat-o mai departe de bayern, unde se proptesc multi romani) care, e drept, e din ce e ce mai aglomerata(D) , dar pe care o prefer, cu doua standard, de mici dimensiuni.
            si nu uitati, autostrazile in D sunt gratis, un vis asa de frumos pentru francezi!!
      • 0 (0 voturi)    
        3 ore (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 12:05)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui omu

        Pe autostrada toata bucata din Ungaria (granita-Szeged) adica 330km - 3 ore
        Plus inca o ora pana la Nadlac. Total, cam 4 ore (mai lipseau ceva minute). Fara opriere.
        Mers legal (ceva accelerari la 140 cand am depasit camioane)

        Bine, era duminica dimineata, eram la granita cu A pe la ora 8, la noi la ora 12.
        • 0 (0 voturi)    
          q (Luni, 31 ianuarie 2011, 13:25)

          nassir [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          da de fus orar nu ai auzit?! de fapt ai facut 5 ore
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 9 noiembrie 2010, 22:16)

      ionica [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Lucrezi la Bramac...uita-te doar la acoperisuri :)
    • +6 (8 voturi)    
      esti bun mai sumacher (Marţi, 9 noiembrie 2010, 22:27)

      maical [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      chiar mergi intruna cu 150/h timp de 4 ore ?
      si-ai venit napoi tot asa ?
      cate drumuri mai faci la viteza asta ?
      nu tu asti ala cu picioarele pe volan ?
      • +1 (1 vot)    
        fus orar (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 15:15)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui maical

        nu uitati ca la trecerea granitei spre ungaria se cistiga o ora(diferenta de fus orar), care se pierde la intoarcere.
        Din experienta proprie repetata Timisoara-Viena 5 ore.
        Viamichelin da 05h39 respectind toate restrictiile de viteza.
  • -9 (13 voturi)    
    E de rasul curcilor. (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:54)

    Anonimul [utilizator]

    24 luni pentru 33 Km = 1.37Km pe luna. Cu ce construiesc astia autostrada asta si in ce fel se munceste?
    • +5 (5 voturi)    
      pai mai stai si tu si gandeste-te... (Marţi, 9 noiembrie 2010, 20:51)

      Jolly Roger [anonim] i-a raspuns lui Anonimul

      //
      nu stiu sigur dar apreciez ca latimea unei autostrazi cu 2 benzi + banda de pana,ajunge cam pana la 8-9 metri.
      +1 metru inainte, tu stii cati m² sunt toti impreuna? si mai vin si canalizatiile, podurile samd
      asa ca nu mai vedea numai UN METRU INAINTE, vezi ca sunt mai multe de inteles aici(editat de HotNews.ro)
      • -4 (6 voturi)    
        m-am gandit, vezi si tu cum se lucreaza afara. (Marţi, 9 noiembrie 2010, 22:57)

        Anonimul [utilizator] i-a raspuns lui Jolly Roger

        Stiu cum arata o autostrada, mi se pare foarte putin 70 de metri de autostrada pe zi/lucratoare.
        Oricum, nu prea cred ca vor termina nici in 24 luni iar pretul final va fi cu cel putin 50% mai mare.
  • -6 (12 voturi)    
    in cat timp e gata? (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:57)

    toto [anonim]

    in 2030? :)))
  • -4 (16 voturi)    
    Isi mai face Videanu un castel din banii astia (Marţi, 9 noiembrie 2010, 19:00)

    Frankie [utilizator]

    .....
  • -1 (15 voturi)    
    postacii de meserie (Marţi, 9 noiembrie 2010, 19:55)

    radu [anonim]

    Nu pot sa cred, postacii dau cu minus la ironiile legate de marile realizari ale guvernului (nu ca ceilalti ar fi fost mai breji!).
    Cand m-am uitat pe harta m-am cracanat de ras, mi-ar fi fost jena sa fac tam-tam pe 32km...
    • +4 (6 voturi)    
      Da e o mare realizare. (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 8:21)

      Rammy [anonim] i-a raspuns lui radu

      Decat deloc cum au facut guvernele anterioare.Orban n-a facut nimic pe cresteri economice,iata ca Boagiu poate pe scadere economica.
      • -2 (2 voturi)    
        SuperBoagiu ne super-tepuieste ! (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 10:14)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Rammy

        Asa e postacule! SuperBoagiu poate !! Poate sa ne oblige sa luam cauciucuri de iarna, cand abia avem bani de motorina (masinile politiei o sa stea in garaj, ca n-au bani de cauciucuri :P), poate sa-i fraiereasca pe studentii care stateau azi degeaba la cozile de la metrou si am inteles ca asa au patit si cu CFR-ul si au platit abonamente si bilete intregi, intr-adevar poate! Si stii de ce poate? Pentru ca nu da doi bani pe oamenii care se chinuie sa supravietuiasca pe criza asta...
        P.S.
        Daca ne obliga pe toti sa luam cauciucuri de iarna si sa aruncam pe cele "all season", acum in plina criza, inseamna ca ori sunt prosti ori foaaarte nesimtiti! Parerea mea!
  • +16 (16 voturi)    
    De ce întârzie şi costă mult autostrăzile (Marţi, 9 noiembrie 2010, 20:03)

    aqualung [utilizator]

    1. X, Y şi Z participă la licitaţie pentru un proiect de un an cu costuri de m euro
    2. licitaţia durează două luni
    3. X câştigă licitaţia
    4. Y şi Z contestă licitaţia
    după şase luni, contestaţia este soluţionată dându-i-se (în cel mai bun caz) lui X; în caz contrar, repetă de la pasul 1.
    5. După n iteraţii de mai sus, toate durând n * (2+6=8) luni, începe lucrul
    6. Încep exproprierile; din cauză că se ştie deja de n * (2+6=8) luni despre proiect, toţi şmecherii imobiliari, care nu mai pot face speculă cu apartamente vechi în Bucureşti, cumpără şi vând de mai multe ori păşuni şi terenuri nedesţelenite pe locul autostrăzii la preţ de vilă ultracentrală, umflând preţul terenului; deoarece preţul dat de stat este mai mic decât visurile de îmbogăţire ale speculanţilor, aceştia ajung să fie nemulţumiţi de banii primiţi (care erau mai mulţi decât preţul pieţei de atunci, dar mai mic decât cel umflat de speculanţi)
    7. Aici mai era un pas al contestării exproprierilor care (să sperăm că) va fi scurtat prin noua legislaţie
    8. Deoarece în ultimele 2+6=8 luni scurse de la ultima licitaţie preţul forţei de muncă s-a schimbat, preţul materiei prime a crescut, euro s-a devalorizat iar în anii scurşi de la studiul de fezabilitate râurile şi-au modificat cursul rezultă că:
    8.a. Preţul de execuţie a crescut faţă de cel licitat.
    8.b. Unele porţiuni trebuie reproiectate, deci durata de execuţie va creşte.
    9. Primele utilaje intră pe teren; lama excavatorului se loveşte de scheletul lui Deceneu şi comoara lui Decebal; lucrările se opresc timp de cinci luni pentru cercetări arheologice
    10. Într-un târziu se termină lucrarea. Cât de târziu şi cu ce costuri, nu are absolut nicio legătură nici cu aspectele ridicate de studiul de fezabilitate, nici cu estimările pe baza cărora s-a licitat, nici cu durata de execuţie estimată iniţial.
    • +3 (3 voturi)    
      Ai uitat de pasul n-1 (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 10:16)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      Adica procedurile pentru incredintarea, realizarea si aprobarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic (cu DE, CS, AT).

      Acolo merge cam asa: punem niste conditii foarte serioase pentru proiectant, alegem unul din UE - care imprastie 25% din fonduri in spagi, 25% pentru proiectantii romani care fac treaba, 15% pentru consultantul strain care-si rade unghiile prin Bucuresti si 35% profit cu care se intorc in tara lor de origine.

      La pasul 8b, trebuie remarcat ca modificarea proiectului dureaza cat a durat si proiectul original si costa macar 50% din acesta.

      In rest... ai dreptate 100% :))
  • -3 (9 voturi)    
    STRABAG abonat la afaceri cu statul roman (Marţi, 9 noiembrie 2010, 20:12)

    petre [anonim]

    Strabag, prin Mobius, acolo unde este actionar majoritar, a castigat de curand, si cu scandal, si licitatia pentru constructia digului de larg din Constanta, un proiect de 100 milioane de euro....

    asta dupa ce Mobius a fost in Ucraina, contractorul general al proiectului Canalului Bastroe, distrugand o buna parte din ecosistemul Deltei Dunarii.

    bune afaceri face statul!

    sa traim bine!
  • +8 (10 voturi)    
    Macar sa o faca... (Marţi, 9 noiembrie 2010, 20:47)

    Andrei [anonim]

    Ceea ce mi se pare jenant este termenul, nu pretul.
    Pretul este relativ ok, mai ales ca au 15 posuri si 10 pasaje.
    Dar sa faci 32,8Km in 24 de luni este aproape 1,5Km pe luna, asta ar insemna ca o autostrada de 150Km ar dura vreo 8 ani si un pic... Cu cati muncitori lucreaza cu 5 sau 7??? de merg in ritmul asta de melc???
    • +3 (3 voturi)    
      structura la Gelmar-Orastie (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 9:10)

      camelia [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Ma intereseaza direct zona Gelmar-Orastie, unde se coboara de pe autostrada in aceasta zona? Va multumesc
    • +4 (4 voturi)    
      24 luni e OK (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 9:46)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Pai problema principala nu e realizarea autostrazii propriu-zise, ci cele 15 poduri si 10 pasaje. Tu stii de cand se lucreaza la pasajul Basarb, care nu e nici pe departe o autostrada? 24 de luni, daca termenul incepe de azi, e foarte bine. Problema este sa se mai dea drumul la inca 10 tronsoane de 32,5 km, tot cu termen de 2 ani, si atunci ai vedea toata autostrada Bucuresti - Nadlac [sau Nadlag? ca nu mai stiu!] gata in 2 ani.
  • -4 (4 voturi)    
    uraaa o sa avem inca 32 de km (Marţi, 9 noiembrie 2010, 21:53)

    gelu parachelu [anonim]

    dar asta cine stie ... poate prin 2050 cand o sa am nepoti sper.

    Eu mai am acolo un sambure de speranta dar .... pe zi ce trece ma conving ca de fapt e prostia mea.


    Ce sa mai astia suntem...din pacate:( ne ca...m pe noi de 20 ani si nici macar o autostrada nu e gata.
  • +5 (7 voturi)    
    ... (Marţi, 9 noiembrie 2010, 22:12)

    d [anonim]

    Strabag e o firma serioasa.
    • +1 (1 vot)    
      categoric (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 11:09)

      petre [anonim] i-a raspuns lui d

      cel putin in Ucraina, unde au sapat Canalul Bastroe, distrugand ecosistemul Deltei Dunari si-au facut treaba...

      A...tot acolo au fost dati in judecata de guvern pentru coruptie!

      Altfel numai de bine...
  • -3 (3 voturi)    
    vise... (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 7:20)

    Potarca [anonim]

    Roberta, da-ti demisia! Alma, lasa-ne.
  • -2 (8 voturi)    
    comparatie (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 9:09)

    eu [anonim]

    mai tineti minte stirea recenta care zicea ca China a facut vreo 200 si ceva de km de cale ferata pt trenuri de mare viteza (350km/h) in 1,5 ani ?!

    sanatate si sa traiti bine .. dupa cum v-a ordonat comandantul.
    • +1 (1 vot)    
      pai mai omule... (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 9:49)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui eu

      ...China are populatie de 50 de ori mai mare decat a noastra si o suprafata de cateva zeci de ori mai mare. Nu compara mere cu pere. Or fi facut si ei mai multe tronsoane de 32.5 km si au ajuns in final la 200. Oricum, stirea este depasita, ei vor sa faca, si probabil vor face, cateva mii de km in urmatori ani.
    • +1 (1 vot)    
      Comparatii deplasate (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 10:00)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui eu

      Imi permit sa iti spun ca, comparatie Romaniei cu China e total deplasata. Pai acolo e dictatura si stii cum se face in dictatura. Uita-te la Palatul Parlamentului ridicat 90% in mai putin de 10 ani. Pe urma, asiaticii sunt mult mai docili si mai muncitori ca romanii, cred ca si mai seriosi. Pe de alta parte, sunt de acord ca lucrurile la noi se misca lent, dar timp de vreo 15 ani de la Revolutie pana prin 2005 nu s-a facut mai nimic pe autostrazi. Realist vorbind, la modul nostru de a fi ca popor si daca finantarile vin rapid ne mai trebuie vreo 5-7-10 ani sa avem completat tot coridorul 4 Nadlac-Constanta, eventual tot in timpul asta sa avem terminata si Bucuresti-Brasov.
      • +1 (1 vot)    
        da de unde??? (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 13:10)

        pandele [anonim] i-a raspuns lui Vasile

        Inca visezi! In 5-10 ani autostrada de la Nadlac la Constanta:))) ? Sa fim seriosi!
    • 0 (0 voturi)    
      n-au avut-o pe SuperBoagiu (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 10:15)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui eu

      sa vezi ce-o sa facem noi ! Or sa planga chinezii!
      • +1 (1 vot)    
        corect (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 11:36)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

        o sa-i umilim pe chinezi. Noi o sa facem linii de tren de mare viteza, si deasupra lor autostrazi suspendate.
  • -2 (2 voturi)    
    despre (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 10:16)

    ciprian arsene [anonim]

    in loc sa faca centura de ocolire la sebes pentru ca acolo se blocheaza tot ei fac deva orastie , bravo inutililor de la compania de drumuri.
    • +1 (1 vot)    
      strangulare (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 11:12)

      ionete [anonim] i-a raspuns lui ciprian arsene

      Si in Deva DN7 e strangulat ca si in Sebes. Si din Deva se mai merge si spre Petrosani-Tg.Jiu cat si spre Cluj etc.
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 11:22)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui ciprian arsene

      si la calea ferata dintre Simeria si Deva se fac des ambuteiaje, din cauza accidentelor in primul rand.
  • +1 (1 vot)    
    STRABAG (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 10:24)

    mitic [anonim]

    Ete acuma poti sa iti dai seama de ce a venit tanti MERKEL pe la noi deunazi...si cum se face ca ne apropiem de Schengen.
    :))))))))))))))))))))
    • 0 (0 voturi)    
      parca e austriaca? (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 11:49)

      bula [anonim] i-a raspuns lui mitic

      si daca e asa,ai fost gresit instruit de la partid!
    • +2 (2 voturi)    
      Strabag (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 12:20)

      supermitic [anonim] i-a raspuns lui mitic

      Mai mitic, Strabag e din Austria nu din Germania si are legatura cu Merkel cum am eu cu Sarko
      • 0 (0 voturi)    
        @ (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 22:16)

        mitic [anonim] i-a raspuns lui supermitic

        Fa un minim efort si informeaza-te.Confuzi businessul cu ambalajul.
        Strabag are principalele afaceri in Austria si Germania.( vei pe site-ul Strabag)
        Bineinteles ca e mai simplu sa persiflezi decat sa te informezi.... :(
        P.S.Ca sa fii si mai linistit afla ca nu mai e detinuta de rusi, ci actionariatul e un sindicat de fonduri.Faptul ca are sediul in Austria e irelevant.
  • 0 (0 voturi)    
    Exagerat! (Sâmbătă, 13 noiembrie 2010, 4:02)

    albert [anonim]

    Pentru 32,8 km cu 15 poduri si 10 pasaje 220.000.000 EURO e super exagerat. Cred ca e lucratura cum au fost cu asa zisele cluburi sportive in sate de batrani, stadioane, stranduri etc cu sume exagerate. Asta da coruptie, bai, tata, bai!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri