Monitorizarea FMI a companiilor cu pierderi. Episodul 6.

Din solutiile CFR Calatori: Reducerea numarului de trenuri din circulatie, reducerea cheltuielilor pentru utilizarea infrastructurii si reducerea cheltuielilor cu salariile

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:38 Economie | Companii

CFR Calatori
Foto: AGERPRES
CFR Calatori este una dintre companiile ale caror pierderi au fost incluse, in septembrie, in calculul deficitului bugetar, in urma unei recomandari a Comisiei Europene. Pierderile înregistrate de CFR Calatori la data de 31 august 2010 erau de 44,5 milioane lei, iar pentru sfarsitul anului, societatea estimeaza un nivel de 30 de milioane de lei. Tot la 31 august, CFR Calatori inregistra arierate de 588,5 milioane de lei, din care 322 milioane de lei reprezentau datorii la CFR SA. Reducerea numarului de trenuri din circulatie, reducerea cheltuielilor pentru utilizarea infrastructurii si reducerea cheltuielilor cu salariile, sunt doar cateva dintre solutiile necesare prezentate de CFR Calatori la solicitarea HotNews.ro in vederea limitarii pierderilor. Cititi in text si alte solutii propuse de CFR Calatori.

Subventie suplimentata

Ministerul Transporturilor tocmai a elaborat un proiect de hotarare privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli la CFR Calatori. Potrivit proiectului, in urma rectificarii bugetare, subventia pentru acoperirea diferentei dintre costul real de transport si veniturile realizate a fost suplimentata cu 198,2 milioane lei, alocata in totalitate pentru plata datoriilor restante catre CNCFR, suma totala fiind de 1,15 miliarde lei fata de un necesar de 1,4 miliarde lei, corespunzator pachetului minim social aprobat.

"In aceste conditii au fost luate masuri de diminuare a elementelor de cheltuieli cu prestatiile externe ca urmare a reanalizarii unor contracte de prestari servicii si efectuarea partiala a acestora cu personalul propriu, a renegocierii tarifelor unor prestatii, potrivit sarcinii stabilite conform O.G nr.55/2010 inclusiv masuri de întrerupere temporara a activitatii, respectiv introducerea in somaj tehnic a personalului începând cu 15 august 2010 pana la 31 decembrie 2010. Astfel, cheltuielile totale au fost diminuate cu 78,9 milioane lei ceea ce determina preliminarea unei pierderi de 30 milioane lei, fata de pierderea de 180 milioane lei prevazuta în bugetul de venituri si cheltuieli aprobat prin Hotarârea de Guvern nr.309/2010", se arata in nota de fundamentare a actului normativ. Proiectul de Hotarare de Guvern poate fi citit aici.

Datoriile CFR Calatori, introduse in calculul deficitului bugetar

Potrivit secretarului de stat in Ministerul Finantelor, Gheorghe Gherghina, CFR Calatori este una dintre societatile care au fost introduse in sectorul public. "In Romania vorbim de doua deficite: cash si ESA. In ESA, daca cheltuielile unei companii provin timp de 3 ani consecutivi din bani publici in proportie de cel putin 50%, compania e considerata o companie publica. Deficitul pe cash se refera doar la sectorul bugetar. Acest sector s-a convenit sa il impartim in 3, la Comisia Europeana. Sectorul public include tehnic vorbind, sectorul administratiei publice centrale (ministerele cu toate institutiile lor), locale si administratia sistemelor de asigurari. Eurostatul vine in control o data pe an in fiecare tara si ne spune ce mai trebuie introdus in sectorul public. In septembrie, ne-a introdus in sectorul public CFR Calatori si Termoelectrica, Compania de Huila Petrosani si cateva CET-uri, dupa ce in 2008 ne-a introdus si Metroul. Si nu de acum ci din urma cu 3 ani, ca asa se face. Tot in 2008 ne-a bagat in sectorul public 7 CET-uri", a explicat Gherghina.

Ce spune CFR Calatori despre masurile de limitare a pierderilor

  • În contextul economic actual, CFR Calatori este nevoita sa aplice în continuare masuri de limitare a pierderilor, prin:
  • Reducerea cheltuielilor cu materialele si piesele de schimb, combustibil si energie.
  • Reducerea numarului de trenuri din circulatie.
  • Reducerea cheltuielilor pentru utilizarea infrastructurii (TUI) proportional cu volumul de tren.km propus spre realizare pâna la sfârsitul acestui an.
  • Reducerea cheltuielilor cu salariile prin derularea programului de somaj tehnic.
  • Reducerea compunerii trenurilor cu utilizare slaba.
  • Reanalizarea turnusurilor de locomotive, vagoane si personal corespunzator volumului de tren.km propus a se realiza pâna la sfârsitul anului în curs si analiza activitatii subunitatilor în scopul redimensionarii acestora pe baza activitatii reale desfasurate, sau desfiintare, dupa caz.

HotNews.ro a solicitat companiilor monitorizate de FMI sa prezinte situatia pierderilor si solutiile pe care le au in vedere pentru limitarea acestora.
Companiile monitorizate sunt Compania Nationala de Cai Ferate CFR, Societatea Nationala de Transport CFR Calatori, Compania Nationala a Huilei, Termoelectrica, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, Metrorex, CFR Marfa, Electrocentrale Bucuresti, Societatea Comerciala Electrificare CFR si Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare.


Citeste mai multe despre   










2071 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    si nashul? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:53)

    naiv [anonim]

    se calatoreste pe rupte cu nashul (care imparte si cu supracontolul). Cand in unele gari si halte nu se (mai ) emit bilete, nashul REFUZA sa elibereze si se merge pe blat. Rute unde nu se merge decat pe blat nu pot fi desfiintate, in pofida urletelor marxiste???
    • +4 (6 voturi)    
      NASUL (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:58)

      razvi [anonim] i-a raspuns lui naiv

      Controlorii de bilete care iau spaga de la calatorii sa fie datii afara.
      • +2 (2 voturi)    
        ce facem cu finii? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:09)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui razvi

        nasul n-ar mai fi nas daca toti calatorii ar cumpara bilete. si biletele ar fi probabil mai ieftine. ar fi probabil mai eficient sa bage si in gari un sistem automat ca la metrou.. intri pe peron doar daca ai bilet.
    • +6 (6 voturi)    
      ... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:05)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui naiv

      oprit trenul in camp si jandarmii cu politia sa verifice si sa aplice amenzi/faca dosare penale

      degeaba e supracontrol ca ia si ala...

      oricum mi se pare imbecil faptul ca nu e un nas la coada trenului ca aia care nu au luat bilet de la casa (intarziati sau cu alte motive de neeliberare a biletului) sa poata plati acestuia biletul la pret de casa... sunt sute de cazuri cand de la ghiseu nu se elibereaza bilet ca "mai sunt 5 minute", "nu ma lasa calculatorul" etc...

      asa stii clar ca e nasul la coada trenului si cand te sui iti iei bilet.
      daca nu ai biletul, nu mai ai scuze si atunci te faci cu o amenda..
  • +12 (12 voturi)    
    drum drept spre faliment (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:53)

    cipax [utilizator]

    CFR calatori (cat si cel de marfa) ar trebui sa implementeze o singura masura: "Management extern"; cum poti fi atat de limitat in a propune masuri doar de reducere ? De ce nu sunt "target-uri" si de genul, marirea numarului de calatori prin introducerea de trenuri suplimentare pe liniile agomerate, etc, etc... cred ca orice manager ar dori sa reduca pierderile prin marirea veniturilor nu somaj si taieri de alte linii! CFR trebuie sa convinga oamenii sa lase masina personala pentru tren insa ei fac exact pe dos!!!
    • +7 (7 voturi)    
      CEA MAI IMPORTANTA MASURA (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:22)

      gicu [anonim] i-a raspuns lui cipax

      repararea tuturor restrictiilor de pe toate traseele si
      marirea vitezei pe calea ferata, astfel incat sa nu mai aiba concurenta cu microbuzele.
      Bucuresti- Brasov= max 2 ore
      Bucuresti - Constanta = max 2 ore
      viteza 160km/h, fara restrictiile care exista acum
    • +6 (6 voturi)    
      "management" made in ro (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:25)

      managherul [anonim] i-a raspuns lui cipax

      "target", "business plans" .."hr" .
      unii introduc computere, roboti pentru automatizarea transporturilor iar noi..ne chinuim inca cu "nashii" si cu o infrastructura lasata de izbeliste. statul ar scoate bani buni daca ar avea oameni adevarati in conducerea societatilor mari. daca s-ar reabilita "ca la carte" si s-ar construi si alte linii de mare viteza intre marile orase am intra in randul tarilor cu adevarat europene . dar noi nu am fost in stare, in 20 de ani, sa legam Pitestiul de Rm Valcea ..pentru 50 de km lipsa. ce sa zic de Bucuresti-Constanta sau Bucuresti-Timisoara, Bucuresti-Iasi...vise.
    • 0 (0 voturi)    
      FALIMENT VOIT (Sâmbătă, 13 noiembrie 2010, 8:50)

      ELENA [anonim] i-a raspuns lui cipax

      este foarte clar falimentul este binevenit pentru cei care vor sa vanda si sa cumpere tot ce pot din aceasta tara pe nimic.este foarte clar ca nu se face nimic pentru eliminarea efectelor ci pentru accentuarea lor.se fac investiti nejustificate logic.ori santem condusi de incapabili ori obsedati pentru profit personal nu cred ca se poate sa fim asa lasi si sa acceptam asemenea ironii pe fata. falimentul unora le aduce castiguri imense si unora saracie si boala.
  • +10 (10 voturi)    
    Demisia urgenta (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:00)

    Scippio [anonim]

    Daca astea sunt solutiile propuse de conducerea CFR calatori atunci si eu propun ca aceasta conducere sa-si dea demisia urgent. Sa se organizeze un concurs international si sa fie cedat managementul unei firme straine.
    Cu romanii m-am lamurit. Ce trenuri sa mai reduci cand si asa au ramas putine, cu legaturi proaste si orare tampite? De 20 de ani astea au fost singurele solutii "produse" de capul sec al celor ajunsi la conducerea CFR: cresterea in continuu a pretului biletelor, reducerea trenurilor, reducerea personalului si micsorarea cheltuilelilor.
    Cat personal se mai poate da afara? Si cat de mici mai pot ajunge salariile?
    In loc sa regandeasca tot sistemul, sa puna trenuri mici dar dese, un orar atractiv la trenurile pe distante lungi, sa elimine intarzierile, preturi acceptabile la bilete si un sistem de emitere si control care sa excluda frauda!
    In perioada interbelica era o mandrie sa lucrezi la CFR iar oamenii isi verificau ceasul dupa tren. Acum CFR-ul a ajuns un dezastru dupa ce a fost condus 20 de ani de niste banditi incompetenti
    • +4 (4 voturi)    
      C at innotrans (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:35)

      railsman [anonim] i-a raspuns lui Scippio

      diferenta enorma intre "ei" si noi" se putea vedea cu ochiul liber la Innotrans, Berlin.
      romanii -privati in cele ale trasporturilui pe caile ferate- venisera in sfarsit sa prezinte ceva vagoane resapate. CFR-ul nici nu a indraznit sa-si arate "fatza" . din pacate ai nostri pareau scosi dintr-o lume "prafuita" . comunicatorii nu leagau prea bine nicio limba straina. ma intrebam daca berceanu va veni cum promisese..nu stiu. oricum in aroganta lui probabil ca nu invata nimic din lectia "inno"vative. m-au uimit croatii si rusii. investesc masiv si intr-un ritm alert nu numai in infrastructura, in dezvoltarea de noi tramway-uri trenuri cat si in cercetare!!! cine aude la noi? dna Boangiu?
  • +5 (5 voturi)    
    adevar grait-ai (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:10)

    john [anonim]

    ai absoluta draptate, scippio!
    toate tarile normale din lume se bazeaza pe transportul feroviar! este mai sigur, mai rapid şi ecologic!
    • -5 (5 voturi)    
      de fapt... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:45)

      joe [anonim] i-a raspuns lui john

      de fapt, transporturile feroviare sunt in regres la nivel mondial: lipsa de flexibilitate, costuri sporite cu infrastructura
  • +3 (3 voturi)    
    Nu par a fi excelente solutiile. (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:17)

    AlinN [anonim]

    Mai degraba cresterea numarului de trenuri pe liniile cu cerere mare, cresterea preturilor, in compensare - cresterea vitezei (scaderea timpului), disparitia conceptului de "nas". Poate o infrastructura ca a metroului in care bagi biletul ca sa intri dar si sa iesi. Pe linii circulate trenurile sa vina in stil metrou o data la x minute, sa stii ca te duci oricand la gara si intr-un interval rezonabil pornesti....
  • +2 (2 voturi)    
    Cum se arunca banii CFR-ului (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:10)

    ino [anonim]

    Pana una-alta, ia vedetzi la ce se pricep shefii de la chefereaua:
    http://new.ablog.ro/2010-11-11/cfr-sau-hai-sa-futem-bani-de-la-buget.html
  • +4 (4 voturi)    
    lol... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:12)

    helium [anonim]

    Ia te uita unde se baga FMI, pun pariu ca n-au nici cunostinte elementare si se rezuma strict la sumele din buget care sunt distribuite doar pe hartie.

    Ce infrastructura fratilor?

    Ca regionala Timisoara era cat pe ce sa dea faliment si sa fie multata la Craiova?
    Ca de nu stiu cati ani de zile pe magistrala 900, Bucuresti - Craiova - Timisoara se chinuie sa refaca un fir la Rosiori?

    Pe Valea Prahovei se chinuie de ani de zile si tot amana sa faca Breaza - Predeal si se asteapta trenurile unele pe altele avand intarzieri cu orele pe cateva sute de kilometrii?

    Ce restructurari sa mai faci cand garile sunt pustii si multe s-au desfintat?

    Cine tras la raspundere ca a spart CFR Calatori si Marfa in GFR, Servtrans si companii infintate de fosti directori?

    Lasati-ma fratilor ca pute a magarie si facem pe noi cu articole de 2 lei, de ani de zile se arunca cu vorbe si bugetele zboara in buzunarele smecherilor.
    In multe orase daca mai circuta 1-2 trenuri din 4-5 cate erau odata e bine.
    Numai zic de restrictii la tot pasul, sa va fie rusine ca-i bataie de joc!

    Daca vrei infrastructura faci in garile mari unde fluxul de calatori e cel mai mare alt sistem de organizare.
    Pui echipamente electronice sa nu mai vina ciobanul cu 3 lei din buzunar si sa dea la nas, ca la metrou, ai bani ai pontat si intrii pe peron, n-ai nu te urci si cu asta basta.
    Pentru elevi, studenti si navetisti pui tarife rezonabile la abonamente incat nici tu sa nu-i pierzi ca si clienti si nici pe ei sa nu-i usturi la buzunare si asa ajungi sa ai bani si de infrastructura.

    Vorbele astea le auzi azi, le-ai auzit si ieri si le vei auzi si maine, NU SE FACE NIMIC!
  • +2 (2 voturi)    
    o simpla sugestie (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:25)

    new [anonim]

    1.Diminuarea nr. de regionale de CALATORI.2.Privatizarea tuturor sectiilor nerentabile(exp.Tronsonul Buzau - Nehoiasu).3.Reducerea nr. de nasi(1 nas la 3 vag.).4.Desfiintarea serviciilor de control trenuri si infiintarea unui singur CORP de CONTROL avand in componenta cei mai buni 1-2 supercivili(foarte bine remunerati), de pe fiecare regionala.
  • 0 (0 voturi)    
    oare??? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:36)

    bubu [anonim]

    in vocabularul vostru de mari"economisti" doar cuvantul REDUCERI exista?? cuvantul EFICIENTIZARE nu are nici o insemnatate pt voi, decat, banuiesc ca doar in urmatoarea relatie....eficientizare prin reduceri...... niste incompetenti de o nesimtire iesita din comun!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu banii-s problema (Vineri, 12 noiembrie 2010, 14:26)

    BX [utilizator]

    Nu banii-s problema la CFR calatori ci judecata.
    De ce ?
    Pai simplu.
    Au cumparat 'simulatoarele' alea de sageti albastre. Afacere proasta din multiple puncte de vedere. Alea erau in primul rand concepute pentru circulatie in interiorul metropolelor. Adica metrou de suprafata. La noi se folosesc pe Bucuresti-Constanta si alte trasee externe. A doua e ca cu banii aia modernizau trenurile noastre, care sunt calitativ superioare. A 3-a e durabilitatea. Daca se ciocneste 'sageata ' de o caruta, se face praf...'sageata'.

    Un alt exemplu (in legatura cu cel de mai sus) e modernizarea liniei CT-B. Pai din 2003 se chinuie la asta si n-au facut mare lucru. In loc sa parcurgem in 2.5 ore traseul ala il parcurgem in 5h+.
    Pai la ce ni se mai ia pret de bilet de rapid sau intercity, cand rapidu ajunge ca si personalul, tot dupa cel putin 5h ?

    Si exemple mai am. Ma opresc aici pentru ca sper ca s-a priceput unde-i de fapt buba.
  • 0 (0 voturi)    
    Ghiciti de ce... (Sâmbătă, 13 noiembrie 2010, 14:41)

    TIBERIU [anonim]

    De ce nu este subventionata si compania CFR Calatori,cu bani de la buget ,asa cum se procedeaza cu transportatorii privati (SC REGIOTRANS,SERVTRANS INVEST SA,SC REGIONAL SA,TRANS FEROVIAR GROUP ,etc)?Stiati ca aceste companii private de transport feroviar de calatori beneficiaza de subventii,circa 80 de procente?De ce oare?
  • 0 (0 voturi)    
    CFR Calatori si managementul performant (Luni, 15 noiembrie 2010, 13:38)

    calator cu bilet [anonim]

    Mersul cu 'nasul" este la ordinea zilei, deci foarte multi bani dispar in mainile nasilor si a sefilor lor. Asa ca redresarea cum sa se faca?
    Te apuca si rasul ...auzi sa platesti 100 000 mii euro sa-ti faca un plan de redresare la cfr calatori !
    Spaga care se aduna e imensa pentru o luna de zile. In vremea imuscatului cind se faceau razii se rotoeau inspectorii de pe o regionala pe alta . Pana nu dai cativa afara nu faci nimic pt ca fenomenul e super extins. Un calator era sa ia bataie de la alti calatori fraudulosi pt ca nasul le-a zis ca el i-ar lua dar nu poate din cauza unuia care face galagie ca n-are loc de cei fara bilet....Alt calator a patit altceva: nasul a luat de la cinci calatori din compartiment spaga , iar al sase-lea cand a dat biletul la control i s-a spus de catre nas"Nu vezi ma ca esti cel mai prost din compartimentul asta? Ha, ha, ha ! "Iar cfr-ul ia masuri de crestere a pretului la bilete....marind astfel numarul blatistilor....spre bucuria nasilor. Mergeti la unguri sau la sarbi sa vedeti puteti merge cu nasul? Rusine ! Alti cfr-isti stau prin somaj tehjnic, iar nasii isi infunda buzunarele!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi