In primele noua luni din 2010

Asiguratorii se gandesc la o recalculare a preturilor RCA, alarmati ca daunele platite au urcat la peste 1,2 miliarde lei

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:51 Economie | Companii

Daunele brute platite de asiguratori din politele de raspundere civila auto obligatorie (RCA) au urcat cu 9% la peste 1,2 miliarde lei in primele trei trimestre din acest an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, arata datele prezentate marti de UNSAR, organizatia care reprezinta interesele asiguratorilor care genereaza circa 95% din subscrierile pietei locale de asigurari. In aceste conditii, asiguratorii spun ca pe acest segment "se simte nevoia unei recalibrari a produsului, care sa cuprinda si o recalculare a preturilor".

"Frecventa daunei prezinta cel mai mare risc pentru piata asigurarilor auto, in conditiile in care acest indicator inregistreaza, in Romania, un nivel semnificativ mai ridicat, comparativ cu alte state europene. In prima parte a acestui an, pretul mediu la RCA s-a situat in jurul valorii de 110 de euro, pentru autoturismele cu capacitate cilindrica cuprinsa intre 1.201 si 1.400 cmc, valoare insuficienta in conditiile unei frecvente a daunei atat de ridicata si a aparitiei unor cereri de despagubiri de dimensiuni din ce in ce mai mari, mai ales pentru daune nonpatrimoniale", a declarat directorul general al UNSAR, Florentina Almajanu.

  • Nivelul daunelor brute platite, aproape egal cu cel al primelor brute subscrise pe segmentul Casco in primele noua luni din 2010

In primele trei trimestre ale acestui an, asiguratorii membri UNSAR au subscris prime brute de 4,9 miliarde lei, in scadere nominala cu 7,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Cea mai afectata clasa de asigurari, conform datelor organizatiei, este cea a asigurarilor de mijloace de transport terestru, altele decat cele feroviare (clasa III), care cuprinde produsele auto facultative Casco. Subscrierile aferente acestei clase au inregistrat, in primele trei trimestre din acest an, o scadere nominala cu aproape 24%, de la 2,5 miliarde lei, in septembrie 2009, la 1,9 miliarde lei, in septembrie 2010. Datele uniunii mai arata ca asigurarile Casco si RCA au adus aproape 80% din subscrierile segmentului de asigurari generale in primele trei trimestre ale acestui an.

"Subscrierile companiilor de asigurari generale sunt dependente de aceste tipuri de asigurari, ceea ce a condus la o schimbare a strategiilor de vanzare si de subscriere, mai ales in conditiile in care volumul despagubirilor platite este in crestere. Pe segmentul Casco, de exemplu, nivelul daunelor brute platite a fost aproape egal cu cel al primelor brute subscrise. Iar daca adaugam si rezervele constituite pentru daune avizate si neavizate, atunci imaginea acestui segment de piata este din ce in ce mai sumbra", sustine Florentina Almajanu.

  • Valoarea primelor brute subscrise din asigurari de viata a crescut cu peste 4% in primele noua luni

Datele remise UNSAR mai arata ca in primele trei trimestre ale acestui an, asiguratorii au subscris in total (atat din asigurari generale cat si de viata) prime brute de 5,9 miliarde lei, in scadere nominala cu 5,7% fata de rezultatele inregistrate la sfarsitul lunii septembrie din 2009.

Astfel, din asigurari de viata, valoarea primelor brute subscrise a crescut cu peste 4% comparativ cu intervalul ianuarie-septembrie 2009, de la un nivel de aproape 990 milioane lei, la peste un miliard de lei. "Aceasta evolutie a fost sustinuta de cresterea nominala de peste 43% inregistrata pe clasa asigurarilor de viata si anuitatilor legate de fonduri de investitii", se mai arata in comunicatul uniunii.

UNSAR este o organizatie profesionala a companiilor de asigurare, care in prezent reuneste 23 de membri, care genereaza aproximativ 95% din subscrierile totale ale industriei locale de asigurari.


Citeste mai multe despre   










1157 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    scumpire (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:15)

    Marius B [anonim]

    de ce sa se scumpeasca politele pentru toata lumea? sa ii usture foarte tare pe cei ce au gresit.
    • 0 (0 voturi)    
      Yep (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:59)

      Gie [anonim] i-a raspuns lui Marius B

      Corect!
    • +1 (1 vot)    
      Pt ca (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:49)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Marius B

      Inca poti sa sari de la o firma la alta, si la RCA si la CASCO. Si nu-ti cere nimeni bonitate pe ultimii X ani cum fac prin Vest, ca sa-ti dea ceva discount-uri.

      Faci masina praf, o repari pe CASCO, aia iti dubleaza prima, tu zici mersi, am plecat si te muti la alt asigurator.

      A, da, si soferii "proaspeti" au niste prime de asigurare marisoare in Italia, de ex. Ca astia tineri si cu multi aburi in cap cred ca-s in fruntea topului de accidente de la noi.
  • 0 (0 voturi)    
    corect (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:41)

    eu [anonim]

    pai mi se pare normal sa plateasca mai mult aia care cauzeaza accidente..

    eu de ce sa platesc mai mult ? in 8 ani de cand am permis n-am cauzat niciun accident, si ma invart toata ziua prin oras si concedii lungi in tara..

    taicamiu la fel, are 30 ani de soferie si n-a cauzat niciun accident, si el umbla si mai mult
    • +1 (1 vot)    
      Si eu (Marţi, 16 noiembrie 2010, 14:48)

      mitru [anonim] i-a raspuns lui eu

      Si eu am permis din 1998 si nu am facut nici macar o tamponare la peste 100000 de km parcursi.
      Si platesc exact ca prostul in fiecare an RCA si de fiecare data o suma tot mai mare.
      Dar aici sunt de vina asiguratorii. Mi-am gasit masina zgariata in parcare m-am dus sa o repar(pe CASCO deoarece am si asa ceva) si pentru 2 zgarieturi simple ( nu pentru caroserie infundata) mi-au facut un deviz de 28 de milioane de lei vechi. Au fost mana in mana Groupama si un service agreat de ei(Auto Mayer Iasi). Am ramas tampit de suma deoarece am fost la alte service-uri si mi-au spus ca nu ma costa mai mult de 5 milioane.
      Deci costul a fost de aproape 6 ori mai mare ca nu am platit eu ci asigurarile. Care au dat tot din banii mei. Platesc anual circa 16 milioane lei CASCO.
      La fel se intampla si cu cei care repara pe RCA se umfla devizele cu cel putin 70% si in cardasie se achita reparatiile. Daca ar fi preturi corecte eu cred ca s-ar micsora primele de asigurare.
      De asemenea, ar trebui ca cei ce produc accidente sa plateasca polite de 10-15 de ori mai mari in anii urmatori pana cand se vor invata minte.
  • 0 (0 voturi)    
    pai ... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:02)

    c [anonim]

    Sa le scumpeasca, insa concurenta nu-i va lasa :). Si anul trecut au zis la fel, au scumpit 80% dintre asiguratori, insa vreo 2-3 nu au scumpit si toata lumea s-a dus la cei 2-3 care au fost corecti. Doar sa faca o intelegere gen cartel sa poata scumpi. Si aici pacat ca nu au fost condamnari in Romania, cum apar des in UE.
  • 0 (0 voturi)    
    SI bonus-malus? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:07)

    Andy [anonim]

    Ce faceti cu el? Ca de la anul o sa primiti mai multi bani pe RCA de la cei care au facut accidente din vina lor.
    Si voi, asiguratorii, cam cate propuneri legislative ati avut pentru evitarea accidentelor?
    Cam cat lobby ati facut pe langa politisti sa iasa in strada si sa aplice legea?

    Nu va mai plangeti degeaba, pentru ca v-a scazut profitul.
  • 0 (0 voturi)    
    fds (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:13)

    andu [anonim]

    sa plateasca mult mai mult dor cei ce gresesc , iar cei care nu au facut accident sa aiba un discount mai mare.
    Partea prosta e ca pt cei ce nu au facut accident ,prturile raman la fel, dar se va scumpi mult la cei ce fac accidente., pe ansamblu- o scumpire cam nejustificata
  • 0 (0 voturi)    
    dar penalizarea de malus cand? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:15)

    ecou [anonim]

    se vede ca asiguratorii nu au niciun interes sa puna in aplicare metodele care functioneaza bine mersi in alte tari, si anume sa le creasca primele de asigurare celor care au un numar mare de evenimente rutiere la activ. Asta imi spune ca de fapt cresterea asta e artificiala, a crescut numarul de incidente dar numarul de soferi implicati este mic. doar asa este convenabila cresterea la gramada a primei de asigurare
    Un lucru nu inteleg, dat fiind ca RCA-ul este obligatoriu: de ce nu apare niciun organ de-al statului sa evalueze oportunitatea acestor cresteri? ca doar statul a impus asigurarea, el ar trebui sa se asigure ca asiguratorii nu abuzeaza de pozitia lor. ANPC, se aude prin birourile voastre?
    • 0 (0 voturi)    
      Exista! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:05)

      qaz [anonim] i-a raspuns lui ecou

      Se numeste numeste CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor) si este una din cele 3 institutii de stat (altele decat BNR) care a fost exclusa de la diminuarea salariala de 25%! Daca tot nu le-au scazut salariile pt ca au sprijinul politicului, iar banii vin de la asiguratori, ce rost are sa-si mai faca si treaba?
      • 0 (0 voturi)    
        Da (Marţi, 16 noiembrie 2010, 14:49)

        NIc [anonim] i-a raspuns lui qaz

        si ce salarii au...asteptam cu nerabdare o investigatie mai amanuntita a presei asupra salariilor, mai ales a celor din conducere....
  • 0 (0 voturi)    
    RCA la soferi, nu la masini ! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:26)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    Daca un sofer distruge 2-3 masini pe an si asiguratorii platesc despagubiri, mariti-i de 10 ori prima de asigurare, ca sa se gandesca de 10 ori cand se suie la volan cu ifose de Schumi...

    De ce trebuie incheiata asigurarea obligatorie PE MASINA, din moment ce SOFERUL este cel vinovat ?!

    Asa cum este acum legea, un posesor de Trabant (600 cmc) plateste 200-300 de lei si poate provoca pagube de zeci de mii de euro, la fel ca si un posesor de Porsche care plateste o asigurare de vreo 3 ori mai mare.

    Dar probabil e mai simplu pentru asiguratori sa faca asigurarea pe masina, ca nu mai conteaza cine a provocat paguba, proprietarul plateste asigurarea marita si alta data n-o mai imprumuta...
    • 0 (0 voturi)    
      Re: Ritzi Pitzi (Marţi, 16 noiembrie 2010, 19:48)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Dar ia gandeste-te de ce-i zice asigurare "de raspundere CIVLA auto" .... pai ce, fieru' are capacitate de exercitiu?!?!?

      Ce treaba are fieru' cu raspunderea (care nu poate fi decat a persoanei)????

      Da' asta-i din acelasi ciclu' cu TVA-ul care nu e taxa si nici pe valoarea adaugata (decat in unele cazuri), cu sume care sunt trecute ca taxe desi sunt impozite, etc....
  • +3 (3 voturi)    
    dar daca scadeau daunele? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:10)

    dan [anonim]

    Dar erau mai putine accidente si scadeau daunele platite, atunci se recalcula RCA-ul si ne dadeau bani inapoi?
  • +1 (1 vot)    
    lăcomia asigurătorilor (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:38)

    cetăţean [anonim]

    Lăcomia îmbuibaţilor din asigurări nu are limite (la fel ca şi a celorlalte categorii de profitori). Când spun cât au pierdut (din ce?) să spună cinstit şi cât au câştigat, cât au plătit de fapt din ce raportează ca "pierdere". Pierdere este atunci când câştigi mai puţin decât ai băgat iar ăştia nu bagă decât mâna în buzunarele noastre cu ajutorul unor reglementări ale statului a cărui sus puşi sunt implicaţi în toate aceste afaceri (ex: obligaţia plăţii salariilor pe card de unde băncile, şi ele puse pe jecmăneala cetăţeanului, să-ţi ia comisioane grase ca să le de şi celor care le-au facilitat furtul).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri